Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seven schreef:De kat was een apart geval lichamelijk om het zo maar te zeggen. Foto was ook niet geweldig erg donker en onscherp maar eigenaar vind hem precies lijken dus dat is mooi.zeker niet mn beste werk maar alsnog wel tevreden
Edit
Art
Ja het dekt mooi je krijgt een egale onderlaag waardoor je er met potlood makkelijk haar details en diepte in kan maken.
Ik moet er meer mee oefenen naar het bevalt me wel heel erg
_San87_ schreef:Wel grappig, links of rechts beginnen. Ik heb geen voorkeur, bedenk ik me nu. Bij de ene ga ik van links naar rechts, de ander van rechts naar links, boven naar beneden, niet echt een pijl op te trekken.
Seven schreef:De kat was een apart geval lichamelijk om het zo maar te zeggen. Foto was ook niet geweldig erg donker en onscherp maar eigenaar vind hem precies lijken dus dat is mooi.zeker niet mn beste werk maar alsnog wel tevreden
Edit
Art
Ja het dekt mooi je krijgt een egale onderlaag waardoor je er met potlood makkelijk haar details en diepte in kan maken.
Ik moet er meer mee oefenen naar het bevalt me wel heel erg
SIEMxFUNNY schreef:Wooo super snel, knap!
Die pan pastels werden ook door deze man gebruikt toch? Uit sterren op het doek?
[ [url=m/qA4GR3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ga bovenstaand werk volgende week in het echt zien. Ben zo benieuwd hoeveel details er wel niet in zitten.
Kuggur schreef:_San87_ schreef:Wel grappig, links of rechts beginnen. Ik heb geen voorkeur, bedenk ik me nu. Bij de ene ga ik van links naar rechts, de ander van rechts naar links, boven naar beneden, niet echt een pijl op te trekken.
Als ik een schets uitwerkt met een langzaamdrogende inkt, zoals oostindische inkt probeer ik er aan te denken links boven te beginnen, minder gevaar op vegen.
_San87_ schreef:Dan zou ik gaan smudgen (ik ben linkshandig).
Met aquarel werk ik wel vaak van rechts naar links. Met potlood maakt t niet uit, papiertje onder de hand en gaan met die banaan.
Kuggur schreef:_San87_ schreef:Dan zou ik gaan smudgen (ik ben linkshandig).
Met aquarel werk ik wel vaak van rechts naar links. Met potlood maakt t niet uit, papiertje onder de hand en gaan met die banaan.
Ik had nog overwogen erbij te zetten dat ik re handig ben![]()
Bij aquarel maak ik er eigenlijk niet zo'n punt van, bij grotere oppervlakken nattte was, nat in nat, mag je hand sowieso het paier niet aanraken, bij de details geldt het natuurlijk wel, maar ik gebruik graag een föhn om dingen tussenrijds te drogen en dan is het niet zo'n probleem.
Seven schreef:Zo herkenbaar jis
Klinkt als een leuk project ben benieuwd ookal duurt het nog even.
Eva
Grappig dat zei ik ookal Mevr Norris dacht ik dat die kat heet.
Mijn man en zoon zijn links heel lastig soms als je zelf rechts bent
Weer een slechte foto tis alweer even donker buiten
[ [url=m/Z6z6Mx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Irriteer me dood aan het witte vlekje voor de hoeven. Ik ben er met van alles al over heen geweest. Maar het is een foutje in het papier en is te glad om pastel te pakken. Iemand daar ervaring mee op pastelmat?
vikawiek schreef:Gister heb ik deze afgemaakt. Jim van bokker Daihyo, gemaakt met waterverf en witte gouache (plakkaatverf)
[ [url=m/bSWTde.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mijn werkplek kan natuurlijk ook niet achterblijven
[ [url=m/tx2Hj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Binnenkort wordt mijn kamer verbouwd en krijgt mijn werkplek ook een make over. Dat was eigenlijk gepland voor in de kerstvakantie maar toen kwam de lockdown en gingen de winkels doe ik nodig had dicht. Maar ik krijg een stuk groter bureau met meer opbergruimte
Ik heb gister ook de tutorial opgenomen, maar ik heb dik 2 uur aan commentaar geleverd wat ik moet moet gaan editeddus die krijgen jullie nog tegoed