[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

huricane

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:07

Mooie vos ayasha.
Ik heb me aangeleerd om wel links te beginnen , ik ben recht.
Is makkelijker met pastel, anders gaat het zo vlekken. Ik lig dan met mijn hand op de tekening.
Vergeet er vaak een papiertje onder te leggen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:52

Seven, ik deel dezelfde mening als San over die kat. Wel tof dat het met panpastels zoveel sneller lijkt te gaan.
Heb je echt betere dekking of beter gezegd... Kan je dan meer lagen met details kwijt?

Dat paard wordt wel erg knap.

Huricane, had niet verwacht dat kat nr 4 een andere kleur had :D leuk geworden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 12:59

Leuk anniekow, :D dankjewel!

Dank je Art!

Mooi al je paard Seven, een klassieke stijl zie ik er zeker in terug, kat ook. Was het een lastige referentiefoto?

Mooi werk huricane! :j Zo leuk al die verschillende blikken bij elkaar. Hoop dat straks ook terug te zien in mijn opdracht.

Wat leuk Siem! Laat je weten hoe je hem vindt in het echt? Ik heb die aflevering gezien en het waren allemaal mooie werken. Leuke man is die Jasper.

Oef Ayasha, stoer dat je opnieuw begint, kleurgebruik is zo mooi!

Hier ver met het 2e schilderij in dezelfde stijl. Vind mezelf en mijn paard echt herkenbaar. :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:07

De kat was een apart geval lichamelijk om het zo maar te zeggen. Foto was ook niet geweldig erg donker en onscherp maar eigenaar vind hem precies lijken dus dat is mooi. :D zeker niet mn beste werk maar alsnog wel tevreden

Edit
Art
Ja het dekt mooi je krijgt een egale onderlaag waardoor je er met potlood makkelijk haar details en diepte in kan maken.
Ik moet er meer mee oefenen naar het bevalt me wel heel erg

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 13:16

Seven schreef:
De kat was een apart geval lichamelijk om het zo maar te zeggen. Foto was ook niet geweldig erg donker en onscherp maar eigenaar vind hem precies lijken dus dat is mooi. :D zeker niet mn beste werk maar alsnog wel tevreden

Edit
Art
Ja het dekt mooi je krijgt een egale onderlaag waardoor je er met potlood makkelijk haar details en diepte in kan maken.

Ja zo werkt dat met opdrachten, ik heb er nu ook 1 af en ik ben tevreden met wat ik had aan materiaal en wensen van de opdrachtgever. Zelf ben je de grootste criticus van je eigen werk. Iemand nam van de week naar aanleiding van dat resultaat contact met me op, met een waanzinnige foto, heb gezegd dat ik eind dit jaar weer tijd heb maar mijn handen kriebelen om hier wat mee te doen. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:28

_San87_ schreef:
Wel grappig, links of rechts beginnen. Ik heb geen voorkeur, bedenk ik me nu. Bij de ene ga ik van links naar rechts, de ander van rechts naar links, boven naar beneden, niet echt een pijl op te trekken.

Als ik een schets uitwerkt met een langzaamdrogende inkt, zoals oostindische inkt probeer ik er aan te denken links boven te beginnen, minder gevaar op vegen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:53

Seven schreef:

Edit
Art

HM interessant wel. Heb 3 kleuren panpastels (zwart en 2 tinten bruin) . De prijs houdt me vooral tegen om de set uit te breiden :+
Bij mijn laatste kat die grijze... Heb in dat zwarte schaduwrandje met panpastels gedaan...

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:59

SIEMxFUNNY schreef:
Wooo super snel, knap!
Die pan pastels werden ook door deze man gebruikt toch? Uit sterren op het doek?
[ [url=m/qA4GR3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga bovenstaand werk volgende week in het echt zien. Ben zo benieuwd hoeveel details er wel niet in zitten.

Ik heb deze aflevering gekeken en inderdaad de maker van het portret van Tom werkte voornamelijk met pan pastel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:15

Kuggur schreef:
_San87_ schreef:
Wel grappig, links of rechts beginnen. Ik heb geen voorkeur, bedenk ik me nu. Bij de ene ga ik van links naar rechts, de ander van rechts naar links, boven naar beneden, niet echt een pijl op te trekken.

Als ik een schets uitwerkt met een langzaamdrogende inkt, zoals oostindische inkt probeer ik er aan te denken links boven te beginnen, minder gevaar op vegen.

Dan zou ik gaan smudgen (ik ben linkshandig) :)).

Met aquarel werk ik wel vaak van rechts naar links. Met potlood maakt t niet uit, papiertje onder de hand en gaan met die banaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:55

_San87_ schreef:

Met aquarel werk ik wel vaak van rechts naar links. Met potlood maakt t niet uit, papiertje onder de hand en gaan met die banaan.

Ik had nog overwogen erbij te zetten dat ik re handig ben :D
Bij aquarel maak ik er eigenlijk niet zo'n punt van, bij grotere oppervlakken nattte was, nat in nat, mag je hand sowieso het papier niet aanraken, bij de details geldt het natuurlijk wel, maar ik gebruik graag een föhn om dingen tussentijds te drogen en dan is het niet zo'n probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:56

Kuggur schreef:
_San87_ schreef:

Ik had nog overwogen erbij te zetten dat ik re handig ben :D
Bij aquarel maak ik er eigenlijk niet zo'n punt van, bij grotere oppervlakken nattte was, nat in nat, mag je hand sowieso het paier niet aanraken, bij de details geldt het natuurlijk wel, maar ik gebruik graag een föhn om dingen tussenrijds te drogen en dan is het niet zo'n probleem.

Dat had ik uit je tekst gehaald :P.

Het leven is wel makkelijker voor rechtshandigen, bijna alles is rechts georienteerd. De tekst op mijn potloden staat altijd op de kop :').

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:13

Ik begin altijd links. Ondanks dat ik linkshandig ben. Blaadje ertussen en dan gaat het goed O:)

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:36

Reactie ronde vanaf pagina 9:

Algemeen:
Ik ben rechtshandig maar werk niet specifiek van links naar rechts. Ik heb met een vorige opleiding bloemschikken geleerd dat je iedere bloem schikte alsof het je laatste was. Dat heb ik mezelf met tekenen zeker ook zo aangeleerd.

@Art_Ificious volgens mij gaat het parkietje best goed toch? Leuk zo'n kleurrijk ding *\o/*
Welke materialen gebruik je hiervoor?
@Ayasha snap dat je opnieuw begonnen bent maar persoonlijk stoorde ik me er niet zo aan, vond beiden erg mooi
@huricane met al dat zwart wit krijg ik er een beetje een felix gevoel bij. Werk jij vaker op grijs gekleurd papier als je zwart moet maken omdat dat handiger is?
@Seven jong geleerd is oud gedaan zeggen ze!
@_San87 hij wordt erg mooi! Ben ook nog bezig met indienen van vakantie en als ik dit dan voorbij zie komen verlang ik daar echt naar :=

Pagina 9:
@Janouk mooi!
@Solleke_Noah ja het is een soort online challenge/proefles die ze aanbieden. Ik wam hem tegen op fb daar stond een link waar je je in kon schrijven. Weet niet of je hem ook op de site kan vinden, zag vandaag ook weer een soortgelijk aanbod voorbij komen maar dan een portret in aquarel
@Seven ik ben dus niet de enige die laat nog creatieve buien heeft :o Vind het alleen lastig dat je dan geen daglicht hebt
@Jis_ haha ik vind hem leuk!

Pagina 10:
@Napie maak je vaker stillevens?
@Selina ik vind hem erg mooi geworden, vooral die ogen <3

Pagina 11:
@Artificious bedankt voor het compliment, doet me goed :o Vond hem ook zeker niet verkeerd en vooral het koppie best aardig maar de onderkant en veren zijn voor mijn smaak te slordig.
@Ayasha denk dat papier bij kleurpotloden inderdaad veel verschil maakt, als het te dun is kan ik ook maar een paar lagen aanbrengen. (Stalkt stiekem mee :+ )
@Altijd bijzonder als je zoiets mag doen en vooral als ze het dier dan herkennen

Kan zijn dat er iets verkeerd staat, excuses als ik iemand vergeten ben.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:10

Z4D ik gebruik pastelpotloden (diverse merken maar voornamelijk toch wel de Derwent) op pastelmat :)
Voor de onderlaag van de parkiet heb ik ook pastelkrijt gebruikt.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:16

Jullie gaan echt veel te hard!

Pagina 7:
Schemerdier, wat staat daar voor leuks op je ezel?

Heel leuk om al die werkplekken van jullie te zien!

Pagina 8 + 9:
ElineR, je hond wordt echt heel leuk, knap hoe je die tong hebt gedaan, ik vind die altijd lastig.

Solleke:
Wat een leuke dieren, heb je ze al eens getekend?
En wat een lief geboortebordje

Selina:
Superleuk portret en die ogen <3

Janouk:
Kerkuiltje, supercute, die klauwen zijn ook al mooi.

Art:
wel een uitdaging die parkiet geloof ik he? Lijkt me erg lastig met dat zwart zo door die veren, je doet het knap!

Seven:
Mooi schilderij, je nachtschilderij lol, ik kijk alleen een beetje raar aan tegen de verhouding hoofd en borst.

San:
Je Flamingo wordt fantastisch, de kleuren echt zo goed getroffen en ik zei het al eerder, die zachtheid, zo mooi!

Jis:
Helemaal lijp je familia especial en daarom helemaal leuk!

Pagina 10:
Prachtig Napie, die appel lijkt zo van je papier af te komen rollen! Heel erg benieuwd naar wat je er verder mee gaat doen.

Pagina 11:
Ayasha, ik vond je vosje erg mooi maar begrijp dat je inmiddels aan een nieuwe versie bent begonnen, applaus voor je doorzettingsvermogen

Huricane, superleuk gevonden zo de vier portretjes bij elkaar. Knap ook zwart is moeilijk!

Seven, deze tekening van de hengst vind ik erg mooi! De pose en het hoofd al heel mooi gedetailleerd. Achtergrond ook mooi. Zo dat is 3x mooi :)
Je tekening van de poes doet me aan mevrouw Norks (?) van Harry Potter denken, ik weet niet waarom haha.

Yes, ik ben weer bij. Plaats zo waar ik mee bezig was de laatste dagen maar die foto staat op mijn mobiel.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:18

Gemaakt voor een lieve vriend die ik sinds maart niet meer gezien heb. Even lekker los met roze :D

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:52

Zo herkenbaar jis
Klinkt als een leuk project ben benieuwd ookal duurt het nog even. :D

Eva
Grappig dat zei ik ookal Mevr Norris dacht ik dat die kat heet.

Mijn man en zoon zijn links heel lastig soms als je zelf rechts bent :=

Weer een slechte foto tis alweer even donker buiten :)
Afbeelding

Irriteer me dood aan het witte vlekje voor de hoeven. Ik ben er met van alles al over heen geweest. Maar het is een foutje in het papier en is te glad om pastel te pakken. Iemand daar ervaring mee op pastelmat?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:09

Pagina 4:
Nenahdm: Ik ben echt fan van jou stijl <3 Het is heel mooi 'fluid' en je ziet er echt de beweging en leven in. En dat in 6 uur :oo

Eva1969: Super mooi gedaan! Zoals iemand anders ook al zei, je hebt heel mooi de vacht en de zachtheid daarvan neergelegd.

Culaccino: Wat een fantastische eenhoorn :D heel knap gedaan dat appeltjes effect en de lichtinval

Pagina 5
Kallipooh: :oo de effecten die jij weet te creëren in je tekeningen is echt *chef's kiss*

Henny_w: je uil is echt ontzettend gaaf, ik vind de rode achtergrond nog niet eens zo slecht

Pagina 8
Solleke_noah: ik vind 'm heel leuk :D echt heel knap wat jij kan met hout. Dat lijkt me ook nog leuk om te leren

Pagina 9
Janouk: die ziet er al goed uit, hoe lang werk je al met pastel?

Art_ificious: Wat leuk, een parkietje:D de stippen op de vleugels lijken me lastig, maar je hebt ze goed neergezet.

Seven: man wat ben jij weer hard bezig :')
Ik vind je schilderij met zorn pallet ontzettend geslaagd

Jis: Wat een fantastisch schilderij! Het bracht een lach op m'n gezicht toen ik het zag :D

Pagina 10
Napie: Super mooi stilleven heb je gemaakt! Dat glanzende van de druiven heb je mooi voor elkaar gekregen

Selina: <3 wat een ontzettend treffend portret!

Pagina 11
Ayasha: Wat een leuk vosje :D
Voor 'klooien' met potloden vind ik 'm totaal niet slecht, integendeel zelfs. Een nieuw medium kost altijd tijd he, vooral lekker klooien en veel doen

Pagina 12
San: die kleuren :wow: ik ben heel benieuwd hoe die wordt

Seven: dat ziet er al goed uit:D in wat voor medium heb je de achtergrond gemaakt?

Huricane: Wat een schatjes :D ze hebben alle 4 een mooie blik, knap trouwens, 4 op 1 papier

Gister heb ik deze afgemaakt. Jim van bokker Daihyo, gemaakt met waterverf en witte gouache (plakkaatverf)

Afbeelding

En mijn werkplek kan natuurlijk ook niet achterblijven

Afbeelding
Binnenkort wordt mijn kamer verbouwd en krijgt mijn werkplek ook een make over. Dat was eigenlijk gepland voor in de kerstvakantie maar toen kwam de lockdown en gingen de winkels doe ik nodig had dicht. Maar ik krijg een stuk groter bureau met meer opbergruimte

Ik heb gister ook de tutorial opgenomen, maar ik heb dik 2 uur aan commentaar geleverd wat ik moet moet gaan edited :') dus die krijgen jullie nog tegoed

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:15

Seven schreef:
Zo herkenbaar jis
Klinkt als een leuk project ben benieuwd ookal duurt het nog even. :D

Eva
Grappig dat zei ik ookal Mevr Norris dacht ik dat die kat heet.

Mijn man en zoon zijn links heel lastig soms als je zelf rechts bent :=

Weer een slechte foto tis alweer even donker buiten :)
[ [url=m/Z6z6Mx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Irriteer me dood aan het witte vlekje voor de hoeven. Ik ben er met van alles al over heen geweest. Maar het is een foutje in het papier en is te glad om pastel te pakken. Iemand daar ervaring mee op pastelmat?

Ach wat jammer, heel mooi werk zo :j. Kun je dat stukje met een mesje voorzichtig opruwen en daarna inkleuren? Anders zit er niks anders op dan er een steen oid van te maken?

@vikawiek, bedankt :D! Je portret van Jim zag ik in je topic, hij is heel goed gelukt +:)+.

En de rest ook bedankt voor de complimenten, flamingo wordt er verlegen van, steekt z'n kop onder de vleugel.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:22

@E4D, ik kijk op welke kleur zwart mooi uitkomt.
Deze kleur kan eigenlijk alles wel een beetje op vind ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:26

vikawiek schreef:
Gister heb ik deze afgemaakt. Jim van bokker Daihyo, gemaakt met waterverf en witte gouache (plakkaatverf)

[ [url=m/bSWTde.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn werkplek kan natuurlijk ook niet achterblijven

[ [url=m/tx2Hj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Binnenkort wordt mijn kamer verbouwd en krijgt mijn werkplek ook een make over. Dat was eigenlijk gepland voor in de kerstvakantie maar toen kwam de lockdown en gingen de winkels doe ik nodig had dicht. Maar ik krijg een stuk groter bureau met meer opbergruimte

Ik heb gister ook de tutorial opgenomen, maar ik heb dik 2 uur aan commentaar geleverd wat ik moet moet gaan edited :') dus die krijgen jullie nog tegoed

Jij schildert je muur ook mee zo te zien :')
Wel heel mooi portret geworden zo!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:30

eva1969 schreef:
Gemaakt voor een lieve vriend die ik sinds maart niet meer gezien heb. Even lekker los met roze :D

[ [url=m/XUhTi5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat mooi! En die lijst, gaaf <3.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:48

Vikawiek: die haflinger is echt heel mooi gedaan, zeker met die achtergrond erbij! Mooie complementaire kleuren :)

Seven: het plekje was me nog niet opgevallen maar het klinkt echt heel irritant dat niets wil pakken. Je zou het eigenlijk wat ruwer moeten kunnen maken ofzo?

Eva: mooie bloem, is dat met kleurpotlood?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:50

Afbeelding

Mijn flamingo schiet lekker op :)!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:54

Wat een aansprekend portret Vikawiek, blauw ook erg mooi erbij.

Balen Seven van dat plekje, helaas geen oplossing voor je.

Thanks San, lijstje van Action enne jij gaat als een speer!

Schemerdier thanks, geen kleurpotlood maar pastelpotlood!