PoelieWoelie schreef:Nee hoor, daar hoef je niet méér op te letten! Voor haar gevoel hebben ze er misschien meer over gepraat dan anders, dus ze neemt genoegen met het feit dat ze het er in ieder geval over hebben gehad. Ik herken dat wel.
Ja, lastige. Ik denk dat ik de reactie wel kan begrijpen. Misschien had ik een paar weken ook anders "gereageerd", maar toen zeiden natuurlijk veel mensen (ook terecht) van "waarom blijft ze toch bij hem als ze zich alleen maar aan hem ergert". Misschien ben ik nu weer teveel doorgeslagen naar de Roze bril. Iets ertussenin is denk ik beter haha. Maar soms lees ik er gewoon overheen en pas als iemand (IMJ was bijvoorbeeld even een hulplijn) me dan op dat soort dingen wijst, denk ik: oh ja
.
PoelieWoelie schreef:Haha, ik had een vent de misschien nog wel minder geschikt was dan Prem

Hahahahahahaa nu wil ik het weten
. Jij had tenminste wel die whirlpool.
20.
Zondag 10 november 2019
Geen enkel moment komt het in mijn hoofd op dat Baukje’s telefoontje ook maar íéts met mij van doen heeft. Ontspannen til ik Bubbles op en zet hem naast me op het grote bed, waar hij wegzakt in het zachte, witte dekbed.
Als het wel heel lang duurt voordat Prem terug is - ik vermoed dat hij inmiddels al zo’n 15 minuten geleden de kamer verliet – merk ik dat de frequentie van mijn hartslag snel toeneemt. Het zal toch niet…? Niet weer?
Ik ben mezelf langzaam gek aan het maken als Prem opeens de kamer binnenstormt.
“M heeft je auto zien staan voor mijn huis” begint hij ernstig.
Huh, denk ik nog, wat is daar nu weer mis mee? Okay, hij is misschien een beetje vies (paardenharen, hondenharen, snoeppapiertjes, modderlaarzen), maar verder? Als dit alles is?
“Ze heeft er een foto van gemaakt en dit doorgestuurd naar Baukje en Manfred”.
Ik hoop niet van de binnenkant, denk ik nog sarcastisch.
Prem ijsbeert onrustig heen en weer door te kamer terwijl hij met zijn rechterhand over zijn kin wrijft.
“Baukje belde om te zeggen dat ik 1 december niet naar haar verjaardag mag komen als ik nog met je om blijf gaan”.
“Hè?” roep ik nu verbaasd uit - niets deed vermoeden dat ze niet wisten dat we met elkaar omgingen – ik had er werkelijk geen idee van dat ik gedegradeerd was tot ‘geheim vriendinnetje’. En ik durf er simpelweg niet over te beginnen, bang om mijn vermoedens bevestigd te krijgen.
“Ongelofelijk. Wat een mens” gaat Prem verder. “En dan zeggen dat ze je auto ‘toevallig’ heeft zien staan” verzucht hij boos. “Waarom moet ze toch altijd zo manipuleren?”.
In de Engelenlaan, waar Prem woont, kom je niet “toevallig” – daar kom je met een doel. Want verder is er niets en biedt het geen doorgang naar een openbare weg.
“Ik snap het probleem écht niet” antwoord ik, oprecht verbaasd.
“Ze zegt dat het een belediging is naar de familie als ik met jou om blijf gaan...” – Prem trekt er (wellicht onbewust) een vies gezicht bij – “ze is er nog steeds heilig van overtuigd dat jij háár beledigd heeft tijdens de ruzie op de avond van de oratie”.
“Dat is absoluut niet waar!” verweer ik. “Ja, misschien heb ik onhandige dingen gezegd maar ik heb haar NIET beledigd. En ik heb haar zelfs mijn excuses aangeboden!” verweer ik, waarom weet ik ook niet.
“Ik weet het, Nien. Ze zei net zelfs letterlijk “laat Nina mij maar bellen, dan zal ik wel zeggen dat ze uit jouw leven moet verdwijnen". Prem schudt zijn hoofd gespannen.
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Mijn hart gaat als een wilde tekeer. Ik word weggezet als een monster.
“Ongelooflijk dat M dit weer doet” gaat Prem verder. “Maar ondertussen heeft ze wel voor elkaar dat Baukje haar verjaardag bij Rob en haar gaat vieren en ben ik buitengesloten. Buitengesloten van mijn dochter, van het huis waarvan ik de huur nog altijd betaal voor die k*ut”.
Prem is boos, woest, maar bovenal beledigd. En ik voel me schuldig want als ik er niet was geweest, had dit allemaal niet voorgevallen.
“En nu?” vraag ik.
“Schat, we gaan dit niet redden…” verzucht Prem terwijl hij tegenover me in de stoel gaat zitten met zijn handen in zijn hoofd. “Dit gaat niet meer goedkomen tussen jou en mijn kinderen”.
Ik kijk naar de man van wie ik zo hou, die gebroken tegenover me zit omdat hij niet op de verjaardag van zijn dochter mag komen. De dochter voor wie hij haar complete huur, haar verzekering, haar opleiding en alles wat haar hartje verder ook maar nodig dénkt te hebben, betaalt. Het maakt allemaal niet uit; ze heeft Prem volledig in haar macht en ze heeft het spel opnieuw uitgespeeld.
“Sorry, Nien” zegt hij, terwijl hij opstaat en naast me komt zitten.
wordt vervolgd
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 27-11-20 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt