[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:39

Leuk ibbel zo met stiften!

Ayasha, weer tof contrast. Outpost is inderdaad wel lastig ja. Ik zit ook even na te denken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:04

Een outpost is een vooruitgeschoven post/kamp/wachthuis/wachttoren. Bijvoorbeeld wachttorens op een kleine afstand van een kasteel, of een kamp dat alvast opgeslagen is voordat de karavaan met settlers en hun wagons er aan komt. Een soort ruwe grenspost/bewakingspost.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:17

Ik loop ook een dag achter inmiddels, gister echt geen tijd gehad -O- Vandaag wel gelukkig, dus hopelijk kan ik er zo wel twee maken.

Fair: Water is lastig inderdaad, daar liep ik ook tegenaan bij mijn slippery. De weerspiegeling van de maan in het water vind ik wel heel goed gelukt, zeer weerspiegeling-in-water-achtig :D

Leonie: Handen mag je blij mee zijn inderdaad, zien er goed uit :j
Bij throw zie ik wel wat je bedoelt denk ik, wat ik zo mooi vind aan je andere tekeningen is dat je door heel veel wit te laten tóch een duidelijke afbeelding kan maken en dat heb je hier wel bij de jurk maar niet bij het mens zelf. De jurk vind ik wel erg mooi geworden, hoe je de hele "draaiing" van het lichaam aan kan geven met dat ene zwarte lijntje in het midden.

Molfre's disgusting: :') _/-\o_

Ayasha's disgusting: Oh die zijn mooi! Is dat met pen gedaan? Het lijkt ook wel waterverf. Heb je het natgemaakt? Erg geslaagd effect iig.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:41

Barbara: De stralen van Hope vind ik zeer geslaagd :j Gaaf zo. Slippery is ook goed bedacht, en erg mooi met wat wit op zwart. Springt er goed uit zo.

Ayasha: Awh :D Je hebt een mooie lichte/vage implicatie van vachtstructuur weten te maken zo, is de merrie nog gelukt? Als je hem nog af wil maken maar niet weet hoe, even op een ander blaadje het een en ander proberen?

Ibbel's slippery: _O- Bonuspunten voor het overbrengen van emotie/paniek bij een houten pop zonder gezicht.

Molfre: Zowel je idee achter Armor als armor zelf zijn geweldig. :) Duin ben ik het met je eens dat het zonder gezicht ook wel wat heeft. De rest van het lijf is ook vrij "simpel", ik denk dat je met een gezicht snel alle aandacht daar naartoe trekt door de kleinere details terwijl dat nu, zonder gezicht, niet zo is. Vind het daarom wel mooi zo zonder.

Mijn dune, dan ga ik nu aan armor van vandaag beginnen:
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:44

Aaah, ondergestoven SQRLS, sielugh!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:50

Awww de eekhoorntjes!

Ik liep 4 tekeningen achter, nu nog 3. Hier is catober 10, flying cat

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:13

Ik volg het topic dit jaar passief... Er komt weer veel leuks voorbij, teveel om individueel te beschrijven voor gewone stervelingen ( ja, ik kijk naar jou Barberavdw! _O- ).
Ik heb serieus overwogen mee te doen met tenminste één van de varianten (dacht aan washtober), Maar net eind september had ik een "spanner in the works" gebeurtenis, niet al te ernstig, (werkgerelateerd), maar wel iets dat wat stress genereert, en veel aandacht opeist. Even niet de rust dagelijks een prompt te doen....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:38

Ik lees zeker met jullie mee. Wat een pracht en praal komt er voorbij! Heerlijk! <3

Maar ik heb zelf nog steeds een mentale block. Ik ben zwaar overvraagd en overwerkt verklaard door artsen. En op een of andere manier uit zich dit ook in een creatieve block. Dus eerst nog even uitrusten. Wie weet tegen het einde van de maand! :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:41

Best tevreden over deze twee; dune iets langer aan gezeten, armor supersnel gedaan.

Dune

Afbeelding

Armor

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:44

Oh ja, de zandwormen uit Dune. Ik heb de (eerste 2) boeken heeeeel lang geleden gelezen, daarna verzandden (pun intended :+ ) ze mij te veel in herhalingen, en aan de films ben ik nooit begonnen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:46

Ik heb alleen de films gezien, boeken nog niet gelezen... Wil ik nog wel ooit doen...

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:26

Is dat wat, Dune? Ik heb het eerste deel al een paar jaar ongelezen in de kast staan :P
Barbara's dune is in ieder geval erg mooi geworden.

Telpeva: Geweldige uitdrukkingen :D
Sterkte Tallie! Komt vanzelf wel weer :)

Mijn armor is een beetje uit de hand aan het lopen, ik ben nog bezig :')

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:06

En armor! Ik kan naar bed :P
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:12

OMG die is te vet _/-\o_

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:48

In drie woorden: GE-WEL-DIG!

Eerste boek van Dune is trouwens heel goed. Tweede is ook nog goed, en de rest is niet meer om doorheen te komen. Schijnt dat deel 7 of zo weer op niveau deel 1 zit, maar zo ver ben ik nooit gekomen. Terwijl ik een voracious reader ben en series eigenlijk altijd af maak. Hoewel ik bij Game of Thrones bij deel 6 gestopt ben, toen kon ik het niet meer volgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 08:13

Oh geweldig _/-\o_
Die zijn leuk! Leuk dat je de eekhoorntjes zo doortrekt!

Ibbel: toch best leuk geworden met stift. Ik vind het mooi :j

Ik loop ook achter. Probeer vandaag weer wat te doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:54

_roodvos_ schreef:
Ik loop ook een dag achter inmiddels, gister echt geen tijd gehad -O- Vandaag wel gelukkig, dus hopelijk kan ik er zo wel twee maken.

Fair: Water is lastig inderdaad, daar liep ik ook tegenaan bij mijn slippery. De weerspiegeling van de maan in het water vind ik wel heel goed gelukt, zeer weerspiegeling-in-water-achtig :D

Leonie: Handen mag je blij mee zijn inderdaad, zien er goed uit :j
Bij throw zie ik wel wat je bedoelt denk ik, wat ik zo mooi vind aan je andere tekeningen is dat je door heel veel wit te laten tóch een duidelijke afbeelding kan maken en dat heb je hier wel bij de jurk maar niet bij het mens zelf. De jurk vind ik wel erg mooi geworden, hoe je de hele "draaiing" van het lichaam aan kan geven met dat ene zwarte lijntje in het midden.

Molfre's disgusting: :') _/-\o_

Ayasha's disgusting: Oh die zijn mooi! Is dat met pen gedaan? Het lijkt ook wel waterverf. Heb je het natgemaakt? Erg geslaagd effect iig.

:j met kleur stabilo fineliners. Net als de zwarte stabilo's laten die zich met een penseeltje en water wat "uitvloeien".
Alles van inktober is met stabilo fineliners gemaakt. :j

Mama is nog niet gelukt maar ga het idd op een apart papiertje doen. Tenzij ik ergens deze maand nog eens echt tijd heb (en mijn lijf mee werkt) vrees ik alleen dat het afwerken voor na oktober gaat zijn allemaal. :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:48

Roodvos, ik vind jouw eekhoorntjes echt zo onwijs zoet! <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:00

Outpost en symbiosis combineren was wel weer een onmogelijke opdracht voor vandaag.

Toch maar even een snel schetsje gemaakt - ik blijf experimenteren met stiften en donker papier, vandaag wat meer richting 'minder = meer', wat me met houtskool en conté een stuk beter lukt.

Afbeelding

De symbiose zit 'm in de boom die samenleeft met de stenen ruine van de wachttoren :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:43

Ik heb het een beetje op gegeven met Outpost... :=
De bedoeling was om de soldaten als geesten voor te stellen (vandaar dat ik er doorheen getekend heb.) maar dat lukt dus niet. :x
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:51

Pff, de katten die ik nog moet die liggen allemaal buiten mijn comfortzone, ook omdat ik gewoon helemaal niks met die onderwerpen heb.
Mystical cat, cult cat, witch cat, en boba cat. De eerste 3 daar hou ik helemaal niet van, en een starwars kat heb ik aan het begin al gemaakt -O- En ik vind star wars niet eens leuk _O-

Ugh, gewoon. UGH.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:05

Witch Cat, is Greebo van Nanny Ogg niks voor je?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:11

Witch cat is relatief simpel op te lossen door een ketel met brouwsel te tekenen en daar een kat bij met de typische heksenhoed? Relatief "simpele" attributen die het een heksenkat maken.

Boba cat ken ik eigenlijk niet. Bij cult cat moet ik meteen aan hare krishna denken in België. Die hadden er iets mee om poppetjes meerdere keren per dag een andere (veelal roze) outfit aan te doen. Ze deden meer aparte dingen hoor maar dat is me als kind bij gebleven. :') Dus een kat met een roze "cape" ofzo?

Mystical cat kan je wellicht een tovenaarshoed en cape geven met maantjes en sterren? Cape blauw kleuren en je komt al een heel eind. O:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:16

Cheshire Cat is ook een mystical cat.
Of anders pak je een zwik katten van O' Possums Book of Practical Cats, past vast wel iets bij de prompts.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:20

Ik had vandaag de geest, dus ik heb de prompt van morgen al af, en ik vind 'm best goed gelukt, dus ik post 'm gewoon nu al :)) :

Afbeelding

Interloper rocket.
De Thunderbird 1 is terecht gekomen bij Kuifje op de maan. Als dát geen interloper is :+

Ik heb het maanlandschap wel aangepast. Waar Hergé die bergen vandaan had is me een raadsel :D