Close up van de edele delen van (Papaver orientalis) Koningin Charlotte
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hij is wel eng zeg!

Iets met twee hoofden op 1 lijf is gewoon niet oké. 

Ik wil hem wel nog eens proberen maar op een groter formaat en wellicht met een dun potlood lijntje eerst de grove verhoudingen schetsen van de achtergrond zodat ik me daar op kan richten.
Ergens halfweg de tekening begon ik dat ook door te krijgen.
Heb nu op groter formaat nog eens een raaf gemaakt (comfortabel onderwerp) om weer een beetje feeling te krijgen met houtskool en wil hem dan nog een keer proberen.
Ik zit een beetje vast met z'n houding.
En vindt geen echte referentie die het stuk dat ik niet gemaakt krijg, weer geeft.
(weer een knap staaltje: eerst doen, dan denken.)

Ben nu op a4 bezig.
Kan me niet meer herinneren wanneer ik nog op A3 gewerkt heb. Mijn bureau is daar momenteel eigenlijk niet groot genoeg voor. (als het huis ooit af geraakt is het de bedoeling dat er een bureau komt waar alleen op getekend wordt. Dus niet "studie, laptop, boekenkast, tekenen, papierwerk enz." zoals nu.
)
Ik zag het even niet meer. 
Kleurpotlood krijg ik maar niet onder de knie omdat ik het pigment er voor mijn gevoel niet in krijg.
Ik vind hem eigenlijk mooi zoals ie nu is, lekker knallend! Ik persoonlijk zou er niet meer te veel aan doen.
Leuk he, mannen? 
Al denk ik dat ik voor de houding van mijn vogel ietsje meer naar Annetje haar lijn zal moeten werken. Maar het helpt wel voor de structuur van het vederkleed en de staart nog wat bij te werken in de mate van het mogelijke (helemaal goed ga ik het niet meer krijgen vrees ik.) Thx! Kuggur schreef:Annetje schreef:Vraagt mijn vriend vanmiddag doodleuk wanneer ik het schilderij af maak![]()
Haha, die is klassiek!
En laat me raden, hij tekent/schildert zelf niet...

jullie zijn helden! Kan ik morgen mee verder!

)
Maar ze zijn zo mooi 
Het is niet eens een prompt.