[TEK] Inktober 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E4D

Re: [TEK] Inktober 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:58

Afbeelding
Nog even op de valreep, ik ben bezig met een inhaalslag. Omdat pattern me niet zo aanspreek gekozen voor een oude prompt, namelijk graceful.

En ook eentje voor snow waar ik nog mee bezig ben, met referentie voor het idee. Ben met deze ongeveer 1uurtje bezig geweest, wil hem morgen eigenlijk af hebben.
Planning is om nog ongeveer 1uurtje te werken aan het patroon wat ik met inkt wil doen, dan (waarschijnlijk) afmaken met potlood voor de vacht, planning 30min en nog ongeveer 30min voor de ogen en eventuele details.
Of het realistisch is weet ik niet maar als het lukt ben ik er dan in totaal 3uur aan kwijt en heb hem er nu al aardig opstaan. Wil namelijk meer op snelheid gaan werken ivm oefenen van portretten en dus ook inzicht krijgen hoe lang ik voor een werk nodig heb. ~~}>
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 00:18

De leopard kun je in principe ook rekenen onder pattern. ;)

Hier voor het eerst even overgeslagen, even gaar door de terugvlucht maar die haal ik deze week wel weer in. :Y)

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:54

Heeel druk geweest dus even bijgewerkt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:49

Bijleespost!

p6 Frozen van E4D. mooi met dat zweempje blauw rond de ogen en in de kruistallen. gaaf gedaan!

p7
E4D twee tekeningen op 1 pagina, ik vind de bij erg goed gelukt!
Pauley Husky: mooi hoe je met grotere vlakken toch een structuur aan kunt brengen
Bimmerd Husky wat gaaf! vooral ook de harige binnenkant van de oren, heel treffend
Kuggur. Gaaf gedaan die kokosnoot, heel leuk om nóg een andere interpretatie van huksy te zien!
Kallipooh. creatief hoor, hoe verzin je die beesten toch steeds!
Nenahdm husky heb je dit met witte inkt gedaan op zwart papier? cool!
Amy_leftover. husky; mooi hoor, vooral de kleuren bij de oren vind ik super. 
Kuggur Enchanted. Wat gaaf, inktzwaminkt, zelf gemaakt?
Pauley Jaaaa, belle en het beest! love it, heel herkenbaar getekend
Fair Freeze. brr wat een eng kijkende ijskoningin...
Elanor. Granny Weatherwax! met sensible boots :) heel herkenbaar weer, hier ook een fan van Pratchett

p8
Fair. lief sneeuwmannetje voor build, had ook heel goed bij snow gepast! En je husky is... eng... brrr
Roodvos. Wat een geinig mannetje in de diepvries, creepy dat ie geen mond heeft.. en de bodybuilder is ergens ook wel creepy. Je husky meute is goed gelukt, ziwas dat een snelle tekening? zit veel beweging in
Selina. enchanted. awww zoet een regenboogeenhoorn. whats not to love?
Pjer. enchanted. mooi die diepte er in, vooral in het knopje bovenop vind ik het heel tof.
nenahdm. Woooow.... supermooi! Zou ik zo als poster of verjaardagskaart zien!
Selina Frail. mooie tijger, vooral ook de ogen, die trekken meteen de aandacht. 
daihyo. enchanted. wat een lief verstopt kaboutertje!
Pauley Frail. mooi en simpel in beeld gebracht, heeft iets melancholisch, die paardenbloempluis
Elanor. supercreatief, zon walvis tussen de paardenbloemen. knap hoe je van zwart wit naar wit zwart gaat in de steeltjes

p9 
roodvos. whaaa het zal je gebeuren dat je pony opeens opstijgt! mooi hoe de beentjes echt hangen, en de ietwat bezorgde blik van zowel ruiter als paard :)
nenahdm. mooi delicaat bloempje en ook die broze worteltjes heel mooi gedaan
Kuggur. oh mooi die stern, wat kan de natuur ook bruut zijn dan he...
Pjer. wat een leuke cartoon-achtige tekening, ik vind de kleuren heel mooi!
Elanor. wat een lekker blije kikker, gaaf! ik zit me te bedenken hoe ik me de tandjes zou schrikken als ik zon grote kikker live tegen zou komen, formaat boom.... de terror!
Selina. mooi gelukt, ook de sippe uitdrukking op die panda (tenminste ik vind pandas altijd zo kijken van 'kill me now')
warboel zo jij hebt evenl bijgewerkt, goed zo! ik vind je boomhuis superleuk!
pauley. lief met die 'begroeide' touwen van de schommel, het landschapje er achter doet me denken aan Watership Down
Daihyo. gaaf die interferentie van de lijnen op de buigpunten, zo krijg je mooi diepte/structuur in je 'vortex'
Pjer. wat een lief vogeltje!
E4D Heb je deze nog verder afgemaakt? de galaxy is al heel mooi vind ik
Warboel. mooi parkietje, wat een rustig plaatje inderdaad. 

p10

tHidJu. woooow wat een bijwerkpost. ik vind je boekenstapel het leukst, heeft iets heel frivools!
Daiyho. mooi die pattern, wat gebruik je daar allemaal voor stiften/pennen/materiaal voor?
Pjer. owww ingekleurd is het vogeltje nog leuker! je plant overigens ook, mooi hoe je verschillende structuren voor het arceren gebruikt
Selina. ik vindhet wel cool dat het paardje een ander perspectief heeft dan de achtergrond, heeft iets bevreemdends. 
nathalie wat leuk dat je meedoet, lief schommelkaboutertje!
Warboel mooi zeg! superstrak, hoe krijg je dat zo mooi? Of is het digitaal?
Elanor. Mooie beer, goed gelukt met niet dichtsmeren :)
Roodvos. ik vind je portret heel mooi, ik word steeds naar dat oog getrokken
warboel. wat een mooi delicaat patroon met die blaadjes. 
xyris. hee gaaf dat je weer wat plaatjes post, mooi geworden! vooral het bejaarde draakje met levervlekken vind ik cool
pauley. Pattern gaaf, ik moet er niet te lang naar kijken want dan krijg ik draaierige ogen haha
Elanor. Ik kreeg een narnia gevoel van de lamp :)
pjer. Ik snap wat je bedoelt met die sneeuw die zo warpt om de auto, ik herken het ook in je tekening hoor!

p11
Selina. gheghe ik moest lachen om het beestje in de doos, grappiG!
xyris. ooh mooi die kleuren!
Telpeva. ohh ik vind hem leuk, maak je em nog af of heb je t definitief opgegeven :)
Pauley. wat een lief draakje, hij kijkt erg schattig
Selina. Toothless!!! JAAAAA
Elanor. wat vind je rommelig in het gezicht dan? ik vind em leuk! kan zo in een kinderboek
E4D oh gaaf, die minimalisitsche stijl van het jurkje,de kunst van het weglaten!\
Pjer Wat een mooie draak, goed gelukt!
xyris. ik vind die berghelling op de voorgrond heel mooi, wauw!
Roodvos. ghehehehe ja dit is ook een patroon natuurlijk, degene zijn die 'altijd' dingen laa vallen
daiyho ooh mooi, Narnia!
Elanor. Ohhh dat is wel een bruut plaatje, die kipjes die naar hun mattie op het spit kijken..
Pjer. mooi zeg, ook het vuur in de rook/aswolk vind ik super!
Selina. mooie vulkaan geworden, lijkt bijna op een taartje :)
Pauley. vlotte stijl heb je bij deze
Bimmerd. oh mooi zeg, ik vind de aap echt heel goed gelukt zeg
Elanor. Oh zo herkenbaar... mega stapels boeken die je nog wil lezen... en er geen tijd voor hebben...
Pjer. Heeft je verzorgpaard ook zulk lang haar of is dit meer hoe het voelt aangezien je niet zo van vlechten houdt
xyris. haha die kijkt echt verbaasd, huh, wat is dat nou?

p13 
E4D Lijkt op dat danseresje dat links- en rechtsom kan draaien, die optische illusie. ben benieuwd naar je sneeuwluipaard!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:54

Geen idee wat voor gouden pen ik gebruikt heb. Voor zwart heb ik Micron, pigment liners en Staedler in verschillende tips.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:46

Afbeelding

ik zal vanavond weer ff reageren op de tekeningen, zag al veel moois weer.

Ik ben niet zo goed in mensen tekenen, dus het maar een beetje creatief opgelost :-)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:08

Whaaaa, ik had ook bedacht iets met Arthur te doen. :)) Tof deze Pjer!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:44

Elanor: Cohen the Barbarian dan?

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:59

Afbeelding
Work in progress, opzich best tevreden, lig zelfs ook wat voor op mijn geplande tijdschema maar ben er achter gekomen dat mijn blenders bij mijn ouders liggen dus kan hem zo niet helemaal af maken :')
Voor degene die het vroegen, de magic mirror ligt ook bij mijn ouders dus die is nog niet af. Hoop daar donderdag mee aan de slag te kunnen.

Afbeelding
Hier een close up, ligt is hier wat beter. Wel heerlijk zo'n uitgebreid patroon met veel details. Het is even een werk om het er goed op te krijgen maar dan valt het minder op als je een foutje gemaakt heb vind ik omdat het oog eerst naar de andere details getrokken worden :Y)
Zal later nog even reageren op de rest!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:24

Haha, ooo, zou ook goed kunnen Ibbel. Ik denk nu richting koning Pellinore en z’n speurende beest (a la TH White). Maar voorlopig komt er niks van want ik zit in een nokvolle trein waar tekenen niet lukt. :')

Mooi E4D. Ik zou eens kijken of je zonder blenders kunt. Wat toets is vaak juist ook heel mooi! :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:48

Hij is zo al heel erg gaaf E4D!

Haha pjer wat een leuke, ik heb zelf een ontwerp klaar liggen (ga er zo aan beginnen) die een zelfde insteek heeft, maar toch heel anders :p. Toch mooi hoe mensen geprogrammeerd zijn om toch snel hetzelfde te denken XD.

Barbara, wat leuk gemaakt, vooral die laatste, daar was ik nou weer nooit op gekomen :p.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:00

Loop een dagje achter.
Dag 14 - Overgrown
Zal hem even toelichten. Mijn schoonzus kwam met het idee aangezien een luiaard een heel ecosysteem in zijn vacht heeft, vol algen en insecten.

Afbeelding

E4D: Ben benieuwd naar het eindresultaat, een luipaard tekenen staat ook nog op m'n wensenlijstje.
Pjer: Leuk verzonnen. Mijn idee voor legend is ook een met een zwaard, maar ik ben er nog niet over uit.
Barbara: Die met die kat is zo leuk, jij kan beter bomen met aquarel dan ik haha.

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:07

Vandaag weer 2 gemaakt, wel even snel hAd weinig inspiratie en zin.

Dag 14 overgrown

Afbeelding

Dag 15 legend (of Zelda)

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:14

Selina, wat een heerlijke uitdrukking heeft je luiaard. Prachtig gelukte vacht ook! :j

Pauley, leuke vindingen weer. Verschillende arceringen werken goed bij de blaadjes van de zuil.

Omdat ik build (dag 5) nog moest inhalen én ik nu al een uur te lang in een vertraagde trein zit, is dit er vandaag uit komen rollen. :D

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:22

Dag 16 - Wild
Eerste keer een heel bos met aquarel. Vind hem schattig geworden.

Afbeelding

Dag 15 ga ik vanavond nog even inhalen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:57

Dag 15 - Legend
Even snel een Pokemon getekend, nu ben ik weer bij

Afbeelding

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:53

Dag 16 wild

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:56

Prachtig aquarelplaatje Selina! Hij straalt echt rust uit. Mooi! :)

Stoer Pauley! Knap gedaan met al die verschillende kleurtoetsen, zonder dat het te druk wordt.

Ik durf niet verder met het gezicht want de trein wiebelt teveel. :') Maak ‘m wel af vannacht na de dansles. Heel tevreden tot nu, wát een verschil al in dat haar vergeleken met dag 1! *\o/* Nou hopen dat het gezicht straks ook wat beter wil dan m’n meisje net de draak.

Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:47

Day 14, overgrown. Loop weer achter en ben veel te lang bezig geweest met dit ding. Ga er mettertijd nog texturen toevoegen aan de draak zelf, maar was er ene beetje zat van, het blijft me toch lastig vallen om een wezen en achtergrond goed samen te laten vallen, en waarom het zo lastig is weet ik niet. Geen idee wat ik fout doe.

Afbeelding

Vind de huidige werken weer ontzettend gaaf!

Elanor, geweldige combinatie van elementen, hoe kom je er zo op??

Pauley, wat een schattige scene!

Selina, even 'snel' maar toch heel goed gelukt! Het hertje en de eekhoorn zijn echt heel schattig!

Elanor, jouw stijl doet me echt denken aan dat van mijn overleden opa. Die tekende wel uitsluitend realistische dingen, maar ook altijd met pen en altijd lijn en stippelwerk, sentiment :p.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:33

Afbeelding
het wordt gewoonte.. de verf is nog nat :-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:35

Dag 17 - Ornament
Was niet echt geïnspireerd voor dit thema.

Afbeelding

Pauley: Leuk dat je een keer in kleur werkt
Elanor: Je haren zijn veel vloeiender nu, leuk dat je zelf dan ook verbetering ziet
Xyris: Mooi gedaan
Pjer: Wat een werk, mooi geometrisch stuk

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:58

ok, vandaag een beetje anders. Door deze prompt dacht ik " ik moet toch nog kerstballen maken, dus 2 vliegen in een klap".
Hopelijk sta ik in december weer op een kerstmarkt met mijn spullen en dan zijn kerstballen altijd een goed idee :-)

Zo begon het:
Afbeelding

Na het omzetten naar een vector bestand kon ik het uitlaseren:
Afbeelding

en omdat het inktober is nog wat inkt toegevoegd:
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:06

Oh wat gaaf dat je je eigen kersthanger kan maken <3

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:10

Wat zijn jullie allemaal nog goed bezig *\o/* _/-\o_

Misschien plaats ik aan het einde van de maand wel wat werkjes, ik ben nog steeds bij (IG is wel up to date) :) Ik kan alleen niet bij 1 stijl blijven, ben nu weer een stap eenvoudiger gegaan, maar dat is ook wel eens fijn. Ik bewonder Elanor bijvoorbeeld heel enorm, mooie herkenbare werkjes in een consistente stijl <3 !

Succes voor de tweede helft iedereen! +:)+

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:20

Ik loop niet achter maar mijn laptop en scanner haten elkaar echt heel erg :') Vandaag eindelijk gelukt om alles in te scannen.

Pjer wat gaaf zo :D
Selina: Ik vind de prompt van vandaag ook lastig.. Vind de jouwe wel goed, een stuk beter dan alles waar ik vandaag op gekomen ben tot nu toe.
Pjer: heel mooi :) Goede combinatie met de gouden (?) verf.
Xyris: Meer draakjes! Ik had hier van alles getypt over kleur van de achtergrond terug laten komen in je draak en zorgen dat ie echt "in" het gras ligt ipv erop door meer grasprietjes/bobbeltjes voor de staart en poten te tekenen maar toen dacht ik aan de rest van je tekeningen en waarschijnlijk weet je dat allemaal wel al :+ Dit is dan een wilde gok (want ik vind het zelf ook lastig met zulke complexe achtergronden en gebruik meestal ook niet zo veel kleur), maar komt de lichtbron van je draak en je achtergrond overeen?

Elanor: Nog steeds fan, vooral van het bootje in het haar. Ben je er al verder aan gegaan? Je slak vind ik ook geweldig.