[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:46

Wat een mooi werk komt er weer voorbij, jongens, echt prachtig! <3

Pluizebolpum omg. :') Ja. Geweldig zo, juist het cliché, heerlijk! :D

Marrie, wauw! Enjolras, super goed gelukt! Het straalt echt die kracht en opstandigheid uit vind ik! Heel knap gedaan. <3

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:35

Voor januari nog een tweede projectje gestart om bewust bezig te zijn met wat ik nou precies aan het tekenen ben. Inmiddels ook een anatomie boek gekocht en nu wat meer aandacht aan het hoofd besteed.
Afbeelding
(Fotocredit: Chris Janmaat wiens paard Floor ik als model mag gebruiken)

Nu ben ik mij aan het verdiepen in de spieren en botten in de hals/schouder en of ik die terug ga zien in de tekening.
Afbeelding

Bedankt voor de feedback tot nu toe. Ik vind jullie tekeningen tot nu toe allemaal heel creatief en ga er straks op reageren.

Wendy15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:06

Leuk! Welk boek heb je voor anatomie tekenen? Dat vind ik ook wel interessant.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:11

Wendy15 schreef:

Ik heb het boek van George Stubbs gekocht en op internet vind je toch ook wel veel.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:22

Ga ik eens opzoeken.
Op internet staat inderdaad heel veel. Ik ben ook lekker aan het oefenen met tutorials op YouTube enzo.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:57

Pluizebolpum heel leuk! die kikker is geweldig _O-

Mooi sanneb, Ik vind hem zonder het groen mooier. Ik denk dat het fletse wat jij vindt vooral komt
door veel wit gebruik. Zijn meerdere schilders die kiezen voor zulke lichte kleuren. Wil je meer contrast dan je zou nog wat meer in de paarden kunnen aanbrengen, in de schaduwdelen, grootste winst qua contrast kan je behalen in de achtergrond, gedeeltelijk donkerder maakt met de kleuren die je er al in hebt zitten. Achtergronden zijn echt lastig vind ik.

Erg leuke losse tekening van de kast _roodvos_!

Geweldig Fnanne! <3

Mooi sanneb, leuk die achtergrond er bij.

Leuk mini stripje _roodvos_ :D

Hele mooie schets Pluizebolpum!

Mooi Fnanne.

Schattige mooi plaatjes JuliavH.

Hahaha geweldig Pluizebolpum!

<3 Kan zo een kinderboek in, zo mooi Kiwiris!

Heel mooi _San87, leuke losse stijl.

Gaaf Esterke!

Mooi gedaan Marrie_L. Leuk dat roze :D

Beide heel gaaf _roodvos_

Mooi Wendy15.

Ahhh de 2e Fnanne, heel aandoenlijk vind ik hem.

Heel leuk Sjolvir, zo fantasievol.

Zaten laatst een een paar inde tuin van mijn ouders, vind ze zooo leuk deze vogeltjes. Mooi gemaakt Pluizebolpum. Prachtig dat paard!

Leuk Wendy15, mooie krabbel. :j

_roodvos_ dat wordt heilige spulletjes goed in de gaten houden, :D hele leuke tekening.

Ziet er goed uit NESCAFE.

NESCAFE schreef:
Wendy15 schreef:

Ik heb het boek van George Stubbs gekocht en op internet vind je toch ook wel veel.

Wat gaaf, ga ik ook even naar kijken. Ben bezig met een replica van George Stubbs.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:01

Haha ik ben best jaloers op wat hier allemaal voor prachtige werkjes voorbij komen :o
Ik heb nog lang geen hoog niveau werkjes en of ik dat ooit zal halen betwijfel ik, moet het ook hebben van YouTube ofzo.
Heb totaal geen tekengeschiedenis dus ik leer door alles wat ik zie op het net en dat valt niet altijd mee want de meeste filmpjes zijn versnelt :=
Kan ook totaal niet zomaar iets uit mijn duim zuigen, nog thans ben ik behoorlijk creatief aan gelegd ( bv versjes verzinnen voor iemand die x-jaar is geworden ofzo) maar zo los uit mijn hoofd iets tekenen lukt niet omdat ik moet terug vallen op hoe iets moet, hoe je welke technieken gebruikt en wanneer en voor welk effect te krijgen enz...
Maar voor mij is t echt puur ter ontspanning, kruip dan echt volledig in mijn eigen wereldje, zalig! Dus mijn werkjes hebben vaak foutjes, da's jammer vind ik zelf maar ach zolang als het leuk blijft +:)+

Ga vandaag nog eens proberen om een paardje te maken met pastel, ben benieuwd of ie gaat lukken want heb gezien dat ik geen echt pastel papier meer heb dus zal zien hoe hij gaat en anders wordt het nog eens lachen :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:10

Esterke schreef:
Haha ik ben best jaloers op wat hier allemaal voor prachtige werkjes voorbij komen :o
Ik heb nog lang geen hoog niveau werkjes en of ik dat ooit zal halen betwijfel ik, moet het ook hebben van YouTube ofzo.
Heb totaal geen tekengeschiedenis dus ik leer door alles wat ik zie op het net en dat valt niet altijd mee want de meeste filmpjes zijn versnelt :=
Kan ook totaal niet zomaar iets uit mijn duim zuigen, nog thans ben ik behoorlijk creatief aan gelegd ( bv versjes verzinnen voor iemand die x-jaar is geworden ofzo) maar zo los uit mijn hoofd iets tekenen lukt niet omdat ik moet terug vallen op hoe iets moet, hoe je welke technieken gebruikt en wanneer en voor welk effect te krijgen enz...
Maar voor mij is t echt puur ter ontspanning, kruip dan echt volledig in mijn eigen wereldje, zalig! Dus mijn werkjes hebben vaak foutjes, da's jammer vind ik zelf maar ach zolang als het leuk blijft +:)+

Ga vandaag nog eens proberen om een paardje te maken met pastel, ben benieuwd of ie gaat lukken want heb gezien dat ik geen echt pastel papier meer heb dus zal zien hoe hij gaat en anders wordt het nog eens lachen :=

Ik teken ook niet zo even een dier uit mijn hoofd. :n

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:17

Gisteravond begonnen met een schilderijtje geïnspireerd door Rembrandt.
Ik begin bij de eerste lagen met acryl golden open en stap dan over naar olieverf. Op een linnen doekje van 40×60.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:58

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:03

Mooi man, die kleuren de sfeer het gezicht

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:54

Jis_ schreef:
[ [url=m/EOokTS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi. Benieuwd naar het resultaat.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:48

Wendy15 Ondanks dat ie niet af is is ie wel al een echt schaap. Zeker met die oren en die blik zo.
( :)* inspiratieideetje: voor mijn mams, die vindt schapen met zwarte snoetjes zo leuk, eens kijken wat ik daar mee kan)
Ik zie dat _roodvos_ al het antwoord heeft gegeven op de Gimp vraag. Is inderdaad een soort van Photoshop maar dan gratis, ik bewerk er foto's mee, teken er mee en maak er op kantoor zelfs posters en flyers mee en nog steeds aan het ontdekken wat je er allemaal mee kan.

_roodvos_ Weer zo'n heerlijk en herkenbaar verhuisplaatje. Ach, dat konijndiertje dat zich zo vastklampt en dan zo'n poot iets, prachtig.
Vogeltje is eigenlijk niet blauw maar wit. Foto was iets te donker. Ik zie dan nog wel dat ie wit is, maar een ander natuurlijk niet. *opletmomentje*

NESCAFE Oi, die wordt ook alweer mooi. Maar wat een werk als je eerst ook de botten en spieren tekent.

Jis_ Hier alvast erg nieuwsgierig naar een Stubbs replica. En hoe je nieuwe werk gaat vorderen. Ziet er al zo knap uit zo.

Ondanks de vrije dag even geen inspiratie (nee, om 8 uur 's avonds ga ik geen schapen meer bouwen >;) ) dus dan maar noodplan Pinguïn.
Heel simpel met Gimp

Out of Order
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:00

Sjolvir jouw werk is zo heerlijk vrolijk. En zo leuk veel om op te zien :j je zou kleurplaten moeten maken :)
Telpeva Wat mij betreft wel hoor :j als je ze hier maar laat zien :D
Pluis Wat een mooi vogeltje :) die heb ik nog nooit in onze tuin gezien. Zag vandaag wel puttertjes (bij mijn stal) die vind ik zo mooi <3
Je achterhand is wel oké toch? Past volgens mij prima in het totaal. Je Gimp extraatje geeft het zo'n fijn ouderwets-authentiek tintje.
Het vol tekenen van schriften herken ik ook maar al te goed :=
wendy schattig schaapje :)
Roodvos agosss... Die knuffel die je bij de arm grijpt...
Nescafe "veterinary anatomy" vind ik een heel mooi boek. Er zijn er nog een aantal, ik kan wel eens kijken in mijn boekenkast, mocht je meer titels willen weten. Ben benieuwd naar je vervolg.
Jis oeh mooi al. Ben benieuwd :j
Pluis := herkenbaar gevoel! :)

Vanmiddag een workshop gevolgd: werken met een paletmes. Beetje op bij thuiskomst, maar vanavond toch nog nummer 12 op papier gekregen...

Afbeelding
Pen en acrylverf op papier.

En het werk wat ik vanmiddag maakte:

Afbeelding
Acrylverf op doek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:20

Mooi, die herfstkleuren in de sneeuw! <3
Hoe beviel het werken met het paletmes? Ik heb ook nog een setje liggen maar durf er om de een of andere reden toch nog niet helemaal aan te beginnen. Zei de controlfreak. :o

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:26

Was heel leuk :j
Maar ook wel een beetje lastig := stukje minder controle ;)
Wel een aanrader :j

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:26

Amai amai...t valt niet mee hier... :=
Vandaag de dag al begonnen met migraine...
Tegen de avond wat beter en toch maar aan het tekenen geslagen.
Eerst een oog met gewoon grafiet, nu bezig aan het paardje...maar geen pastelpapier dus dat lukt niet echt geweldig maar wil hem toch proberen af te maken al is t maar een oefening dan

Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:03

Pluizebolpum schreef:
Ondanks de vrije dag even geen inspiratie (nee, om 8 uur 's avonds ga ik geen schapen meer bouwen >;) ) dus dan maar noodplan Pinguïn.
Heel simpel met Gimp

Out of Order
[ [url=m/tvNOlK.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-. Tof.

Fnanne schreef:
Vanmiddag een workshop gevolgd: werken met een paletmes. Beetje op bij thuiskomst, maar vanavond toch nog nummer 12 op papier gekregen...

[ [url=m/TsjgVH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pen en acrylverf op papier.

En het werk wat ik vanmiddag maakte:

[ [url=m/QpTgQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Acrylverf op doek.

Beide erg mooi. Vooral het landschap.

Esterke schreef:
Amai amai...t valt niet mee hier... :=
Vandaag de dag al begonnen met migraine...
Tegen de avond wat beter en toch maar aan het tekenen geslagen.
Eerst een oog met gewoon grafiet, nu bezig aan het paardje...maar geen pastelpapier dus dat lukt niet echt geweldig maar wil hem toch proberen af te maken al is t maar een oefening dan

[ [url=m/Ws3kwP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ipCODE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het oog is mooi. Benieuwd hoe je paard eruit gaat zien.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 02:08

Nog even snel een tussenstap posten en dan mijn bedje in :z
Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:18

P13:

@Esterke, ik moet mezelf er ook aan herinneren om de kleine stappen te waarderen. Er is zo'n spreuk van zoiets als: de bestemming is niet het doel van de reis, maarhet ervaren van de weg erheen. Ik wil ook graag gelijk Rembrandt zijn maar daarom ook de reminder voor mijzelf om gewoon plezier te hebben in waar ik mee bezig ben. Wie volg je op youtube? Ik vind zelf Alphonso Dunn erg goed, hij heeft een duidelijke opbouw.

@Jis, heel elegant, er zit al gelijk uitdrukking is het gezicht. Wat is eigenlijk Acryl golden open?

@pluizebolpum, het bewust worden van waar de spieren en de botten zitten kost nu misschien wat tijd maar ik hoop er daarna wat aan te hebben. Dan weet ik waar die horen te zitten en hoe ze zichtbaar zijn aan de buitenkant. En met de training van je paard heb je er ook nog wat aan :).

@fnanne, dank voor de titel, wie is de schrijver?. Er zijn nogal wat boeken die zo heten blijkt als ik het google. Mocht je nog een goed boek aan kunnen raden dan houd ik mij zeker aanbevolen.
Leuk die hand, beter leren (cross) hatchen is nog een doel voor mij ergens in deze challenge.

Knap hoe je zo snel even een landschapje neerzet.

@Esterke, ik vind je paard al heel aardig. Anatomisch zit hij in elk geval al heel aardig in elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:21

Afbeelding

Eens wat totaal nieuws geprobeerd. Vind t wel leuk uitgepakt. A4 formaat, grafiet en aquarel.

Mijn doel voor deze maand ruimschoots gehaald :').

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:24

Vrijdag heb ik deze gemaakt, ziet er lang niet zo mooi uit als dat van jullie allemaal. Maar vind hem toch Goed gelukt!
Afbeelding

Dat potlood is ter vergelijking voor de grootte, hij is trouwens op een klein houtblaadje gemaakt :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:32

Leuk dat blaadje. Ik zie hem ook wel voor me als kersthanger. In de boom bijvoorbeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:39

Lisette1205 schreef:
Vrijdag heb ik deze gemaakt, ziet er lang niet zo mooi uit als dat van jullie allemaal. Maar vind hem toch Goed gelukt!
[ [url=m/TeLxF2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat potlood is ter vergelijking voor de grootte, hij is trouwens op een klein houtblaadje gemaakt :D

Ik vind m tof :j.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:50

Nu zijn we tot hier Afbeelding
En ik denk dat ik er voor vandaag mee op hou, lukt me niet echt om de 1 of andere reden, zie ookal verschillende foutjes dat ik twijfel om hem verder af te maken :n
Kom dan nu ook nog bij de neus en er lijkt iets niet te kloppen...te kort? Waardoor ik niet durf verder te gaan omdat ik met zwart moet beginnen en in t achterhoofd dat het gewoon tekenpapier is, corrigeren met pastel in dan niet simpel, merk nu al dat de laagopbouw moeilijk is, het papier is verzadigd waardoor het overelkaar zetten van kleuren een hel blijkt, het pakt slecht waardoor je wat hard moet duwen en daardoor krijg je dan weer lijnen die te dik uitvallen bv bij de manen...

Ik kijk vooral naar Jason Morgan en Roby bear op YouTube.