[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:26

3 januari 2015
Het was gister te donker om een goede foto te maken dus hierbij die van gister! Die van vandaag komt later.

Deze keer met potlood en gum haha. Het hoofd is nog niet helemaal zoals ik graag wil maarja... veel mislukte lijnen zijn weggegumt dus af en toe is het wat vlekkerig.
Afbeelding

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:27

Bedankt voor de tips!
Ik vond zelf de ogen ook niet zo mooi, ga de volgende keer het anders proberen :)

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:35

Ha! Ik reageer vanavond even op een aantal werken met wat feedback, maar zal alvast even mijn week 2 laten zien. Het is nog geen tweede week maar ik heb aankomende dagen erg weinig tijd dus heb hem alvast gemaakt :)

Hij past erg in het rijtje met nummer 1, is ook geschilderd met acryl en hij heeft het zelfde formaat :)
Afbeelding

Misschien dat sommige het leuk vinden om te weten wat ik allemaal heb gebruikt voor dit schilderij? Dus bij deze :)
http://i57.tinypic.com/103zqkg.jpg

xemmosx

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:37

Plovesb wauw! wat kan jij prachtig tekenen/schilderen! <3

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:11

On-wijs gaaf plovesb! Ik hou van het gebruik van verschillende technieken in je werk. Zou het zo ophangen! :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:21

Prachtig plovesb! _/-\o_

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:43

4 januari 2015
Oh wauw heel erg mooi hierboven....

Mijne van vandaag..

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:51

Telpeva schreef:
Vraag: in veel fora is het de regel dat je maximaal 2 foto's zichtbaar mag posten, geld dat in dit topic ook? Dat zou ik jammer vinden als ik elke week 7 tekeningen in een post wil proppen

Ik heb dit nog even nagevraagd bij een mod, en het is dus inderdaad de bedoeling dat er maximaal 2 tekeningen zichtbaar zijn per post!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:48

Trekpaard...... _O-

Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:14

Ik vind het wel leuk om op de 5 voor mij te reageren voordat ik wat plaats, dus dat doe ik nu even :)

xemmosx: goed begin. De ogen zitten idd nog niet op de goede plek, maar dat komt wel :)
xSannee: mooi! Moeilijke pose ook, zo schuin van achteren :)
Plovesb: had ik al gezegd, maar ik vind hem nog steeds prachtig :D
xsannee: let op de verhoudingen, daar de schouder nu iets te breed is :) maar ga zo door!
hooiveld: je ziet goed dat het een trekpaard is! Met veel oefenen komen de verhoudingen vanzelf :)

Mijne van vandaag, gemaakt met carbonportloden(waarvan ik nog niet helemaal weet hoe ik ze moet gebruiken :+ )

Afbeelding

T&C welkom (ik begin er maar vast mee :) )

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:16

Horsenart95 schreef:
Ik vind het wel leuk om op de 5 voor mij te reageren voordat ik wat plaats, dus dat doe ik nu even :)

xemmosx: goed begin. De ogen zitten idd nog niet op de goede plek, maar dat komt wel :)
xSannee: mooi! Moeilijke pose ook, zo schuin van achteren :)
Plovesb: had ik al gezegd, maar ik vind hem nog steeds prachtig :D
xsannee: let op de verhoudingen, daar de schouder nu iets te breed is :) maar ga zo door!
hooiveld: je ziet goed dat het een trekpaard is! Met veel oefenen komen de verhoudingen vanzelf :)

Mijne van vandaag, gemaakt met carbonportloden(waarvan ik nog niet helemaal weet hoe ik ze moet gebruiken :+ )

[ Afbeelding ]

T&C welkom (ik begin er maar vast mee :) )

die is super mooi!!!!! ik vind alleen zijn hoofd wat lang, maar ach ik doe het je niet na zo mooi hoor!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:24

Dankje! Klopt hoor, het hoofd is inderdaad te lang en het oog zit iets te hoog. Mja, daar leren we weer van :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 17:31

Ja dat oog viel me als eerste op. Nouja oefening baart kunst, ik kan dat niet zo goed

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:18

De rest van de schetsjes, ik hou het bij schetsen om het haalbaar te houden voor mezelf. Zie al mooie dingen voorbij komen :j

Afbeelding

Afbeelding

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:32

Janiqeu mooie stijl! I love it!

Horseart inderdaad het hoofd is wat lang maar ja oefening baart kunst zoals er al gezgd werd! Ik doe het je sowieso niet na heel mooi!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:38

O, plovesb, wat prachtig! Ik geloof dat ik erg fan van jouw werk word. :D

Janique, wat mooi! Ik vind die eerste wel héél erg leuk.
Horsenart95, denk niet dat het hoofd te lang is maar dat het oog misschien net te hoog en te klein is? En toch heeft het wel wat, vind ik, ergens past het ook wel binnen je stijl. Die staart vind ik dan weer wel echt briljant.
Hooiveld, je ziet best dat het een trekpaard is hoor. De rest is echt gewoon heel veel doen.
Sanne, die van 3 jan. is echt best wel mooi, de verhoudingen kloppen gewoon en dat terwijl veulens altijd best wat lastig zijn (vind ik dan). Maar net als bij die van 4 kun je proberen wat meer detail in het oog en de neus de krijgen, nu lijken het wat zwarte gaatjes en dat is jammer want vooral die van 3 is heel aardig!
xemmosx Begint al te komen toch? Verhoudingen, ogen en neuzen zijn echt gewoon veel oefenen.

@Kimberley23 Ben er zelf nogal klunzig mee, dat pastelgebeuren, maar mijn tante (die professioneel tekent en schildert) is er net mee begonnen en die is er helemaal weg van.
@Naaoommii Papier is een dubieus soort van teken/knutselpapier en getekend met wit kleurpotlood van Bruynzeel.
@_l_amanda_l_ Wat leuk dat je er zo dan een kunstwerk aan koppelt. En ja, was bij mij tijdens tekenles op school dat we met licht en schaduw moesten oefenen. Was er helemaal weg van (en nog steeds dus). Mooie hengst trouwens. De kleuren en arcering geven het echt wel wat dynamiek. Mis alleen een achterbeen, maar ik neem aan dat die net precies naast elkaar stonden.
Maat van het papier is simpel: groter papier kopen. :D Nee, serieus, erg bekend, al heb ik het net andersom. Hoe groter het papier hoe meer ik de neiging heb ergens in een hoekje wat te krabbelen.

Voor vandaag, zelfde soort papier maar nu eens met wat kleurtjes, Bruynzeel design:
Afbeelding
In het echt ziet het oog er beter uit, maar zo op beeld vind ik 'm maar een beetje eng...Bovendien staat ie er sowieso niet helemaal lekker heb ik het idee, maar dat is dus echt zo'n oefending. Als ik nateken staan ze altijd waar ze horen, die ogen, maar als ik vrij ga krabbelen hebben ze altijd de neiging om te gaan wandelen... >;)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:47

Allemaal weer prachtige tekeningen :D

@Pluizebolpum ik heb fan van zulk soort papier, alleen heb nog niet die skills om er mooi op te tekenen :')

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:53

Vandaag heb ik het even druk en heb ik geen tijd om wat te zeggen over de vijf schetsen boven mij, maar het ziet er allemaal mooi uit! +:)+

Afbeelding
Grijs potlood en oost Indische inkt in ongeveer een uur (eerder iets meer dan minder) :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:00

He dat paard komt me bekend voor Colourize-Stock op deviantart toch? haha
Maar echt kei gaaf gedaan :D

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:27

_l_amanda_l_ schreef:
Bimmerd: leuk speels werkje! Bijna cartoonachtig.. Niet veel op aan te merken, aangezien het een eigen invulling van het onderwerp paard is :D Anatomisch gezien is het voorbeen van het liggende paard een beetje vreemd, de elleboog te rond en kort, denk ik? Lastig te zeggen. Plus dat je bij het liggende paard de cirkel voor het beginnen van het hoofd hebt laten staan, en bij de ander niet. Verder niet veel aan te merken... Leuke vlotte stijl heb je.
Omdat ik hier niet veel commentaar bij heb, krijg je hierbij de link naar een mede-Bokker die ook een leuke cartoon-stijl heeft (en daar ook een site bij heeft), Mews, van Superpoownie :D

Ahh dankjewel ^^ Haha paarden ellebogen heb ik altijd ruzie mee, ga ik zeker op oefenen bedankt +:)+ de cirkel heeft nooit bestaan bij het tweede paard vandaar dat hij er niet is :) heb alle lijnen lekker laten staan namelijk, maar snap de verwarring ='D
Ook leuk initiatief zo om een vergelijkbare kunstenaar erbij te geven ^^ zal zeker eens naar de link kijken!

Volgende week zal ik ook wel wat tips en tops geven over tekeningen boven me, was ik helemaal vergeten gister :oo ik zie wel ware kunstwerken voorbij komen en ook een hoop kunstenaars in wording, heel leuk om te zien al die verschillende tekeningen/schilderijen :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 21:33

Mooi mooi weer :)
Feestje dit topic!
@ Janique; mooie, heldere schetsen!
@ pluizebolplum; mooi licht en donker gebruik. Erg aansprekend!
@ Nienke; prachtige pose!

Uit het aanvraagtopic:

Afbeelding

Oostindische inkt op A4.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:47

Leuk idee zeg! Ik denk dat ik ook mee ga doen, alleen wel 1 per week ipv per dag :D
En wat een pracht werken komen er voorbij zeg! Wauw! <3

Ik heb wel wat tips, maar ik ben ook geen prof, dus verwacht er maar niet teveel van haha.

plovesb: Hier heb ik gewoon niks op aan te merken! Echt prachtig!
Horsenart95: Ik vind dat je erg goed op weg bent! Erg leuk gedaan ook, alleen zou je nog even naar het hoofd kunnen kijken, de verhoudingen zijn nog niet helemaal goed.
janique: Schetsen? Ik vind ze erg gaaf! Erg leuke stijl! :D
Pluizebolpum: Erg leuk gedaan met die kleuren! Alleen wat je zelf idd al aan gaf het oog is een beetje gaan wandelen haha, ook vind ik persoonlijk het oog een beetje weg gevallen in al die mooie kleurtjes.
Nienke15: Wauw! Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen :') Heel mooi!
hooiveld: Erg leuk begin! Misschien zou je al meer kunnen gaan spelen met schaduwen? En voor de rest gewoon lekker blijven oefenen! :D
xSannee: Het veulen vind ik goed gelukt! Alleen zie ik dat je de schaduwen geveegd hebt? Misschien zou je kunnen proberen om schaduwen te maken zonder te vegen, ik vind het persoonlijk een vettig en minder mooi effect geven :)
Fnanne: Wat gaaf! Echt heel leuk gemaakt! Een keer wat anders! :D

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:21

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:08

Ik vind alle boven mij erg goed gelukt!

Hooiveld; ik zou wat kijken naar de anatomie van een paard. Je tekent nu een bol hoofd. Probeer te schetsen, verschillende foto's en plaatjes te bekijken en blijf oefenen!

4/365
Tijd:+-30 minuten

Afbeelding

T&C meer dan welkom! heel graag zelfs :o

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:20

horsesX schreef:
hier zijn mijn tekeningen

1 ongeveer 20 minuten werk
http://i58.tinypic.com/34ywens.jpg
2 ongeveer 10 minuten werk
http://i59.tinypic.com/261m35f.jpg
3 ongeveer 10 minuten werk
http://i62.tinypic.com/od8ar.jpg
4 ongeveer 5 minuten werk
http://i62.tinypic.com/28su0dy.jpg

zoals je kunt zien kan ik niet heel goed tekenen :')

Nou je kunt best goed tekenen, dat krijg ik niet klaar in 10 minuten. Alleen bij sommige de verhouding nog een beetje voor de rest ziet het er goed uit.

Voor vandaag mijn tekening. Dit is tevens mijn 'wekelijkse' tekening omdat de vakantie nu voorbij is teken ik 1x per week
Afbeelding

45 minuten over gedaan
Laatst bijgewerkt door LoveGlove op 04-01-15 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt