[VER] zelfgeschreven verhaal: Charly

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

Re: [VER] zelfgeschreven verhaal: Charly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 17:47

ik ga door tot mijn inspiratie op is :)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:54

Laten we dan maar duimen met z'n allen dat dat nooit gaat gebeuren! :D

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 18:02

hier komt deel 13 en 14 veel plezier: (spannende delen komen zo snel mogelijk, maar de gewone week begint weer en wil jullie een super stuk laten lezen en daar heb ik wel tijd voor nodig ;) )

Deel 13: rondjes

Ergens in mijn hoofd duikt deze herinnering weer op. Het was een donkere koude dag.
Mijn moeder en ik sliepen, toen we veel kabaal hoorden…ik zag Arabieren met mensen op hun rug hard galopperend naar het weiland. Twee openden het hek, terwijl de andere naar binnen stormde.
Recht op de kudde af…waar wij niet bij hoorde. Groote ogen, neusgaten wijd open, en keihard renden ze door het weiland…schitterend vond ik het…er zaten zelfs mensen op hun rug…dapper…dacht ik toen…of hadden ze geen keus?

Gapend keek ik naar buiten naar die grote zandweide waar weer iemand op een paard zat.
Hoe zou dat zijn? Zouden ze aardig voor je zijn? Of moet je rennen tot je er bij neervalt?
Ik wil er niet meer over na denken…het lijkt me zwaar en eng.
Net als ik een slok water wil nemen komt Peter in mijn stal.
Dit keer heeft hij twee dingen in zijn handen en langzaam loopt hij naar mij toe.
‘kijk is wat ik voor je heb meegenomen’ zegt hij zachtjes. Ik snuif naar hem, het ziet er apart uit, en vanaf hier kan ik het niet goed zien. Peter schuifelt voorzichtig naar mij toe…hij heeft een diepe snee in zijn gezicht…heb ik dat gedaan? Rustig klikt hij weer dat touw aan dat halster wat nog steeds aan mijn hoofd zit…en waar ik vrede mee heb. Mijn hart bonkt in mij keel, en een zenuwachtig gevoel gaat door mijn lichaam. ‘hey jongen, maak je geen zorgen, we gaan een stukje wandelen’ zegt Peter op kalme toon. Wandelen? Waar naar toe? Aarzelend loopt ik achter hem aan. Eerst over de drempel van de stal, en dan het gang pad door. Met elke stap die ik zet groeit mijn angst…ik wil niet meer…dit wil ik niet! Snel stap ik achteruit ‘nee, dat kan niet kom mee jongen’ hoor ik hem zeggen.
Kan niet? Wild schud ik met mijn hoofd! Hoezo kan niet?! Boos maai ik met mijn voorbenen naar Peter…’klaar nou’ zegt hij kwaad en met dat krijg ik een mep op mijn neus met het touw.
Geschrokken kijk ik hem aan…deed hij nou…wat ik denk dat hij deed? ‘hey dat was niet de bedoeling maar je moet niet boos worden’ zegt Peter terwijl hij mij weer over mij hals aait. Langzaam kalmeer ik. Ik begrijp het niet…eerst boos dan aardig? Zuchtend loop ik met hem mee.
Dan gaat de deur open…voor het eerst na een lange tijd reuk ik de geur van buiten weer.
De zon schijnt op mijn zwarte hoofd en de tegels ketsen onder mijn hoeven…even vergeet ik alles..
‘Kijk uit!’ word er geroepen een grote tractor word het erf opgereden…angstig schiet ik naar voren waardoor ik bijna Peter omver loop. Ik kijk naar Peter hoe hij rare bewegingen maakt met zijn handen…meteen stopt het geluid. Hoe deed hij dat nou? Ik besluit om Peter toch maar te volgen.

Overal waar ik kijk zijn groene weides, rustig wuiven de grasstengels in de zachte wind…heerlijk…ik wil rennen door dat gras, lekker rollen…maar Peter houd mij stevig vast. ‘Zo kijk is, goed opletten’ hoor ik hem zeggen, maar ik luister helemaal niet…en dan als ik met mijn gedachten weer bij het nu ben zie ik dat we in een grote ronde zandbak staan…o help waar ben ik?
Schichtig schieten mijn ogen van links naar recht. Wat is dit? Wat moet ik hier? ‘zo we gaan is kijken of je zin hebt om te lopen’ glimlacht Peter. Lopen? Touw? Mijn adem stokt…dit kan niet waar zijn…angstig kijk ik naar Peter hoe hij naar het midden loopt. In een seconde zie ik achter zijn rug vandaan een lang touw komen…toch niet het…’kom op, lopen!’ zegt Peter op vriendelijke toon.
Meteen schiet ik naar voren…lopen...lopen…rennen…rennen….’HOO maar rustig’ hoor ik. Nee niks rustig…in volle galop sprint ik door deze rare wei. Weg, weg, weg! Vliegens vlug draai ik me om, uit deze bak nu! Ik zie geen andere uitweg dan maar…met een harde afzet knal ik over het hek heen.
Mijn hoeven denderen op de grond als ik neer kom, meteen zak ik door mijn benen…een scheurende pijn vliegt door mijn lijf…alles doet zeer. Vanuit mijn ooghoek zie ik hoe Peter komt aangestormd.
‘beest wat laat jij mij schrikken elke keer’ aan zijn gezicht kan ik zien dat hij licht in paniek is…net als ik. ‘Kom sta op’ beveelt hij. Moeizaam kom ik overeind…de pijn valt gelukkig weer mee. ‘Je moet ook niet zo springen, zo kom je veels te hard terecht dat heb je nu wel gemerkt’ schud Peter zijn hoofd.

‘goed zo braaf beest’ galmt door mijn hoofd als ik voor de zoveelste keer een rondje loop.
Peter heeft me alles uitgelegd, dat ik niet bang hoef te zijn voor deze bak.
Ik kijk om me heen…’opletten’ van schrik spring ik naar voren. ‘rustig, nu doen we galop’ hoor ik hem zeggen…galop? Zwaaiend met het touw probeert hij mij harder te laten gaan. Dat zie ik vanuit mij ooghoek. Zo hard als ik kan ren ik door de bak ‘HOO niet zo hard’ roept Peter. Ik ga wat langzamer.
‘zo nu is het wel weer mooi geweest’ ‘kom maar’ wenkt Peter. Nieuwsgierig loop ik op hem af mijn benen doen minder pijn als gisteren, en zometeen krijg ik denk ik weer een appel.
Aarzelend pak ik die appel uit zijn hand, hmmm lekker…terwijl ik de appel eet aait hij over mijn hals.
Als ik mijn appel op heb neemt hij mij weer mee aan het touw…ach touw en halster ze kunnen mij niks meer schelen. Zuchtend loop ik achter Peter aan…waarom doen we dit? Denk ik terwijl ik los geklikt word en Peter verdwijnt in de gang. Met mijn flank schuur ik tegen de wand van de stal, als ik in de verte stemmen hoor stop ik even om te luisteren: is dat Peter?
‘hoe gaat het?’ die stem klinkt als die van de baas
‘na een paar dagen begint hij het te snappen’ hoor ik Peter zeggen
‘mooi denk je dat je algauw…’ gaat de baas verder
‘nee denk het nog niet, het is nog te vroeg om…’ zegt Peter

nee niet weer! Wat zeggen ze nou?!
Geïrriteerd begin ik aan mijn hooi, wat willen ze van mij?
Ik denk dat Peter toch niet te vertrouwen is…zie ik had gelijk…Charly hou op!
Mijn hoofd staat op knappen ik begrijp ze niet! Moedeloos kijk ik naar buiten door het raam.
Langzaam gaat de zon onder hij verlicht de bomen en de weilanden nog maar een klein beetje.
De weilanden…het weiland…het weiland van mam, Beau en ik.

Deel 14: meer dan touw

De wind raast langs mijn hoofd en het gras glijd langs mijn benen.
Ik voel me vrij en zo ver als ik kijk zie ik gras, gras en nog eens gras.
Binnen in mijn buik begint het te borrelen ik voel me vrij, gelukkig, machtig…
Maar ik ben niet alleen: er zit iemand op mijn rug, wie?
Ik probeer achterom te kijken…en dan zie ik Peter!
Nee dit wil ik niet! Ik begin te bokken en te steigeren, maar ik kan niet stoppen met rennen!
Ik gil en ik maai met mijn benen, dit kan niet! ‘Rustig, maar het is goed’ hoor ik hem zeggen.
Goed?.....is het wel goed?

Met mijn ogen volg ik de stofdeeltjes die van mijn vacht stoven toen ik me uitschudde.
Zachtjes blaas ik ze met mijn adem weg. Ik hoor voetstappen in de gang, ik hang mijn hoofd door de stal deur…Peter?. Peter? Waarom ben ik zo blij met Peter? Ik weet het niet, in de war schraap ik met mijn hoef over de vloer. ‘Zo jongen ga je mee?’ zegt Peter. Ik schrik van zijn stem en mijn hoofd schiet omhoog tegen de waterbak, pijnlijk wrijf ik met mijn hoofd tegen mijn been. ‘Kom nu is het wel weer mooi geweest’ zucht Peter terwijl hij mij vastklikt aan het touw.
Dit doen we nou al dagen: ik loop met Peter mee, en dan laat hij me los en moet ik lopen in die zandbak. Ik word er moe van, elke keer hetzelfde, alle dagen.

Zodra we de bak inkomen zie ik meteen dat er iets anders is.
Op het hek hangt iets, iets wat ik eerder heb gezien maar waar?
Zenuwachtig blaas ik mijn adem uit, mijn hart klopt sneller, wat gaan we doen?
Peter pakt het ding, en dan weet ik het weer!: dit ding lag ook op de rug van de Arabier met die staljongen erop! Met grote ogen kijk ik naar het ding. ‘HOO maar jongen, ik leg alleen dit zadel op je rug’ fluistert Peter. Zadel? Dus zo heet dat ding, een zadel.
Mijn adem gaat nog sneller mijn oren beweeg ik heen en weer ik moet alles horen! Wat gebeurd er? Waar is Peter? Ik moet hem zien! Met een snelle beweging draai ik me om, met mijn gezicht naar Peter.
‘He blijf is even staan jongen’ zegt hij. Ik zie hoe hij het zadel weglegt en naar mij toeloopt.
Met tegenzin loop ik met hem mee naar het hek, het touw knoopt hij vast aan het hek.
Wat gaat er gebeuren? zenuwachtig loop ik heen en weer en houd mijn hoofd hoog in de lucht.
En dan ploft er iets kouds op mijn rug, ik kan me niet bewegen, wat is dit? Wat gebeurd er?
Meteen snijd er iets onder mijn buik door dat vervolgens hard word aangetrokken…ik sta doodstil.
‘zo die zit goed vast’ klinkt vaag op de achtergrond. En dan houd ik het niet meer.
Woest trek ik met mijn hoofd, trap naar achteren maai met mijn voorbenen, ik zit vast!
Ik hoor het hek kraken, weg met dat zadel, WEG! Het geklik van het touw maakt me nog banger!
Weer wil ik met mijn hele lijf trekken aan het touw, maar het is los, en met een vaart klap ik achterover.
Het zadel duwt in mijn rug, het doet pijn, veel pijn. Met mijn bezweette lijf probeer ik op te staan, maar alles doet zeer! Ruig draai ik op mijn voorbenen en sta op, kwaad en verward kijk ik naar Peter.
Hij staat door met een touw in zijn handen en ik kan zien aan zijn gezicht dat hij iets van plan is.
Maar wat? Mijn rug doet pijn, mijn lijf is nat van het zweet, en mijn vertrouwen in Peter is weg!
Helemaal weg! Mensen doen je pijn! Nu weet ik het zeker!

en? :D

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:12

Wauuuww _/-\o_ *\o/*

*Kruipt weer onder steen*

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:13

Echt een heel mooi verhaal

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:14

Wauw mooi stuk !

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:22

Ge-wel-dig ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:26

Hup hup en weer dooooooor :D te leuk dit

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:26

BoemPats schreef:
Wauuuww _/-\o_ *\o/*

*Kruipt weer onder steen*

+1 :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:38

Waaaa! Was halverwege met lezen, moet ik mijn kamer op gaan ruimen...
Naja, op mobiel gaat het lezen ook prima :D

Maar echt weer super! Was het wachten waard!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 18:39

taartjee schreef:
Waaaa! Was halverwege met lezen, moet ik mijn kamer op gaan ruimen...
Naja, op mobiel gaat het lezen ook prima :D

haha! tjonge ouders he ;)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:40

Tja... Je moet het er maar mee doen hè! Hahaa!

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:41

Op het puntje van mn stoel... :-)

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:47

super
morgen volgende deeel hahaa
grapje

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:52

Super! :)

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:57

Super! Ik doe het je niet na!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:42

mooi! kan niet wachten op de volgende delen :)

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:54

wwoouuwww :) ik word helemaal meegezogen in je verhaal... <3

Babbelbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:06

Mooi hoor

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:06

Poepoe! Ik ben eindelijk klaar met opruimen zeg!
Maar echt waar! Je schrijft zo geweldig goed!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:07

:o dankje, maar ik beloof dat de volgende delen nog beter worden maar ik moet er wel de tijd voor nemen dan :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:09

Dat is helemaal prima!
Ik heb nu gewoon niet de mood om te schrijven, net best wat heftigs gehoord, dus het schrijven gaat er nu even niet bij...

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:15

taartjee schreef:
Dat is helemaal prima!
Ik heb nu gewoon niet de mood om te schrijven, net best wat heftigs gehoord, dus het schrijven gaat er nu even niet bij...

oow vervelend :(:) pb staat open hoor! nu ga ik nog meer mijn best doen :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:17

Das lief! Pb komt zo jou kant op!

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:20

leuk om te lezen!