[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:08

De naad kan ook aan de buitenkant... ter verhoging van het draagcomfort :P

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:11

Hahaha, BloemBloem is op dreef met de nadeeehh... naalden ;)
Ben wel benieuwd wie er nu als eerste ook echt aan gaat beginnen :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 18:06

Terwijl het volop winter is in Nederland, komen de nieuwe zomerpatronen van Drops weer online: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift_nye.php
Staan beslist leuke patronen bij! Nu wachten op de beschrijving :P

Hoe is het met de willy warmers? Hoeveel zijn er al gebreid?

De planning was om afgelopen weekend de bruine omslagdoek af te hebben. Niets van terecht gekomen. Moet nog 20 naalden tricot en 6 naalden ribbel. Heb nog 10 dagen de tijd dus gaat goed komen :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:37

Oeh, jij bent niet lief, nu heb ik nog meer zin in de zomer ;( Staan leuke dingen bij! Ik wil die kniekousen! Kan alleen geen sokken breien :+

Hier even helemaal geen breien... vingers dik, rood, gezwollen, pijnlijk, niet buigzaam... iets wat ik gemist heb? Het werkt niet in ieder geval. Ik heb zelfs een afspraak met de reumatoloog gemaakt, maar helaas kan ik pas volgende week terecht. Nog even doorbijten dus.

Zag in het foldertje van de Lidl vandaag dat ze daar deze week ook weer wol en naalden en dingetjes in de aanbieding hebben. Misschien interessant voor iemand?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 20:56

Maartje: zo bedoelde ik het toch niet :(:) (maar dat weet je toch wel????). Wel waardeloos hoor! Ik vind dit weer heerlijk, heb dit liever dan >20 :o
Enne: sokken breien is te leren ;)

Ga eens ff kijken op de site van de Lidl! Had ik nog niet gezien. Bij die nieuwe patronen staat een heel leuk gehaakt vestje van oma driehoekjes. Volgens mijn moeder haak je dat blindelings; nou ik niet :'). En de voorraad kan altijd aangevuld worden :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:00

Oeh dat is niet leuk Maartje, sterkte!

Hoofdstel is af dus ik pak vanavond het breiwerk er ook maar weer bij. Moet nog steeds 34 pennen :+ Ik heb een planninkje gemaakt om tussen de bedrijven door deze week het voorpand af te krijgen. Dus nog even er tegenaan, iets met laatste loodjes enzo.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:18

Ik heb van het weekend m'n col waar ik mee bezig was weggegooid :o ik was vergeten aan welke kant ik was begonnen, er zaten gaten in en had er inmiddels zo de balen over in dat ik opnieuw ben begonnen. Maar het draad is zo dun dus het duurt zooo lang :Z maar ga het nu echt afmaken!

Net bij de bijenkorf zag ik een boek liggen over sjaals breien, zag er leuk uit!
Bij de lidl ga ik van de week ff kijken, ben benieuwd!

En hebben jullie dit ook... sinds ik brei, let ik veel meer op gebreide kledingstukken en zie ze nu opeens OVERAL! :D denk alleen maar, goh dat is een leuke steek.... Oh dat is een saaie kleur.... Hmmm zou ze die zelf gebreid hebben _O- word er helemaal gek van _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:06

Nee daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad toen ik leerde breien. Maar toen was ik een jaar of 6 :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:50

Wat vervelend Maartje! Ook een idee waar dat door komt?
Goede tip van de Lidl trouwens. Eigenlijk erg slecht, want ik heb al teveel :+

patpen schreef:
Bij die nieuwe patronen staat een heel leuk gehaakt vestje van oma driehoekjes. Volgens mijn moeder haak je dat blindelings; nou ik niet :').

Jawel, is heel simpel, kan iedereen :j
Ik had een plan om een sprei/deken te maken van al die vormpjes (vierkantjes, rondjes, vijfhoeken, driehoeken etc.), een beetje een mozaiek idee.

ShadowFax schreef:
En hebben jullie dit ook... sinds ik brei, let ik veel meer op gebreide kledingstukken en zie ze nu opeens OVERAL! :D denk alleen maar, goh dat is een leuke steek.... Oh dat is een saaie kleur.... Hmmm zou ze die zelf gebreid hebben _O- word er helemaal gek van _O-

Ja, herkenbaar :j

Over sjaals breien gesproken. Ik heb er net 1 van dit spul gebreid:
Afbeelding
Leuk hoor! Heeeeel eenvoudig (7 steken opzetten, recht breien tot de bol op is, en voila, een sjaal :+ ) en supersnel klaar!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 23:46

Nerwen schreef:
Wat vervelend Maartje! Ook een idee waar dat door komt?
Goede tip van de Lidl trouwens. Eigenlijk erg slecht, want ik heb al teveel :+

_O- _O-

patpen schreef:
Bij die nieuwe patronen staat een heel leuk gehaakt vestje van oma driehoekjes. Volgens mijn moeder haak je dat blindelings; nou ik niet :').

Jawel, is heel simpel, kan iedereen :j
Ik had een plan om een sprei/deken te maken van al die vormpjes (vierkantjes, rondjes, vijfhoeken, driehoeken etc.), een beetje een mozaiek idee.[/quote]
Ik heb een forse handbeperking en heb (veel) moeite om een haaknaald vast te houden. Daarom vind ik haken niet zó leuk. Patronen wel, maar het kost mij te veel moeite, inspanning en pijn :+. Besteed het liever uit. Ik kan het wel hoor en begrijp het patroon van dat vestje ook maar zie het mezelf nog niet zo 1-2-3 haken.

Vanavond 8 naalden van de sjaal gebreid. Begin hem spuugzat te worden :o. Brei nog 6 naalden tricot en dan die ribbels. Klaar! Kort die sjaal gewoon 6 naalden in :=

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:24

Misschien heb je het al eens geprobeerd, maar een haaknaald met zo'n ergonomisch handvat? Addi Swing heetten die dingen volgens mij, of ja, dat is een merk wat die dingen maakt. Maar als je liever breit en haken uitbesteed, dan moet je dat vooral doen natuurlijk :)

Wat voor een sjaal wordt het?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 00:36

Die ergonomische haaknaalden heb ik idd, de Clover Soft Touch. Maakt het wel iets makkelijker maar blijft lastig. Komt vooral ook omdat ik de draad niet voel om mijn vingers.
Van de andere kant: mijn moeder heeft niet het eeuwige leven én haar ogen worden slechter. Dus is het ook wel goed om af en toe zelf te haken ;).

Sjaal staat een paar paginas terug in het zwart/grijs. Dit wordt hetzelfde op de onderkant na, die brei ik door in tricot ipv gaatjes. Komt met deze wol niet mooi uit. Zonde van mijn werk dan!

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:34

Wat een leuk topic! Had dit nog niet eerder gezien. Toevallig net gisteravond de Bob de Bouwer trui van mijn zoontje afgemaakt. Hij heeft hem vanmorgen apetrots aan al zijn crechevriendjes laten zien.
Foto is met mijn telefoon gemaakt dus niet zo geweldig.

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:06

Hoi Patsy :wave: Leuke trui, heb je Bob gemaasd?
Ehm enne... durf er eigenlijk niet goed wat over te vragen maarre... roze voor een jongetje?

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:26

Ja, Bob is gemaasd met DMC. Daarom is 'ie niet zo dik geworden.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:59

Wat leuk een breitopic! Ik ben ook een rasechte breiverslaafde :)
Ik brei zelfs met mn arm in het gips haha XD

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:49

patpen schreef:
Maartje: zo bedoelde ik het toch niet :(:) (maar dat weet je toch wel????). Wel waardeloos hoor! Ik vind dit weer heerlijk, heb dit liever dan >20 :o
Enne: sokken breien is te leren ;)

Hihi, weet ik :D Doe mij maar gewoon zomer hoor, veel minder last van mezelf :+
Bedankt voor jullie medeleven :) @Nerwen: het komt nu omdat ik gestopt ben met mijn medicijnen (vrijwillig), maar wat de echte oorzaak is... Ze dachten eerst reuma, maar het enige kenmerk dat ik daarvan heb is de gewrichtspijn. Reuma zit in je bloed en dat zit het dus bij mij niet. Reumatoloog raakte er vorig jaar licht gefrustreerd van :') Maar ga nu dus vervroegd terug, dus ik zal wel weer opnieuw in de medische molen mogen stappen.

Shadowfax, heel herkenbaar! Collega van me heeft vaak gebreide dingen aan en ik zit altijd te bestuderen hoe het gemaakt is!

Oooooh Patsy, die is leuk! Alleen daarom zou ik al kinderen willen :+
En welkom uiteraard, ook voor ZeSteigert.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:03

Nee, we zijn niet haatdragend en/of lelijk naar elkaar hier! Gewoon een gezellige groep die kletst over breien (en af en toe een beetje OT gaat :D). Persoonlijk vind ik dat er best zo nu dan wel vermeld mag worden waarom mensen nu even niet breien, beetje lief en leed delen zeg maar, zolang we maar niet te ver afdwalen ;). Dus Maartje: ik hoop dat het snel beter gaat en er een oplossing gevonden wordt!!!

Welkom voor de nieuwe beisters in dit leuke topic :j
Is die Bob de Bouwer gemaasd of geborduurd? Erg leuke trui!

Vandaag mijn blauwe muts opgehad. Lekker warm! Hoewel het een slechte dag is om te werken hoor... Morgen zal nog wel erger zijn; vastgevroren bagger in de berm >;). De enkele stoep die dit dorp rijk is, heb ik over het hoofd gezien. Resultaat: uitgegleden maar gelukkig niet gevallen. Wel een pijnlijke enkel :(. Morgen maar mijn bergschoenen aan met mijn dikke grijze sokken. Heeft de enkel meer steun in dan in mijn sneeuwschoenen. En een warmere thermobroek aan :=. Jongens wat een koude benen had ik! Ga denk ik een maillot breien in dunne zuivere wol; charmant http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 23&lang=nl. Heb ik dan af voor de volgende winter :'). Had gisteren en vandaag ook een wollen trui aan en je kunt toch merken dat zoiets warmer zit. Collega's lopen met (veel) meer kleding aan dan ik nog te kleumen.

Eigenlijk wil ik vandaag die bruine sjaal af hebben. Nog 6 naalden tricot en 6 naalden ribbel. Op naar een volgend project! Wat ga ik hierna breien? Nog een paar dikke sokken, verder met die blauwe halve cirkel sjaal, dunne sokken of ga ik die trui breien waar mijn moeder vorig jaar de boorden van heeft gebreid? Oh ja, rode poncho ligt er ook nog :o. En dan zag ik net in een tijdschrift nog een héél leuk patroon voor een wikkel col; gebreid in enkele patentsteek op naalden 9. Ook erg leuk :9. Die zou je in een avond kunnen breien..... Jaja, 176 naalden patentsteek 8)7. Zou er trouwens dubbele patentsteek van maken zodat voor en achter gelijk is. Kortom: te veel keus :D.
Of ga ik een willy warmer uitproberen _O-. Mijn "meetlat" is vanavond thuis voor het passen :') :=. En nee, er worden geen foto's van geplaatst op een levende paspop _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:29

Dank je Patpen! Wil alleen graag binnenkort weer wat 'lief' delen in plaats van 'leed' en bij voorkeur dan met een leuke foto van een of ander leuk project wat ik heb afgerond.

Sorry dat ik het zeg, maar ben op zit moment echt totáál niet jaloers op jouw werk := Geef mij maar lekker een kantoor waar we de verwarming uit hebben en de airco aan omdat het er anders net te warm is. Hopelijk valt het morgen mee en is je enkel wat beter.

Haha, hoe komt het toch dat jij altijd om komt in de projecten? ;) Enne, de willy warmer willen we wel op een of ander model zien hoor :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 00:53

*\o/* De bruine sjaal is af *\o/*
Eigenlijk iets te lang door gebreid (last van mijn schouder nu) maar klaar = klaar! Morgen of zo wel een foto, nu te laat ;). Ben er nog niet uit wat ik nu ga breien. Een paar dikke sokken zijn nú natuurlijk zeer welkom... De druk van het "af moeten hebben" van die sjaal voor de 24e is van de ketel. Tijd voor een ontspannend werkje :P.

Maartje: we wachten volgens mij nog steeds op een *-:) van jouw poncho!!! Daar moesten nog wat draden van afgewerkt worden. Of lukt dat nu ook niet?

Toch geef ik de voorkeur aan mijn huidige werk :j. Als ik al die files vanmorgen zag en hoorde! Als ik nu nog naar mijn werk in het ziekenhuis moest gaan, had ik vastgestaan in een file van 33 km 8)7. Moet er niet aan denken!!! Werk ligt op 200 m afstand voor me klaar, kan alles lopend doen, geen files. Het is echt platteland hier dus de geuren van de boerderijen komen je tegemoet. Oké, niet alle geuren zijn altijd even fijn :'). Nee ik vind het buitenwerk heerlijk om te doen! Door weer en wind om de post te bezorgen. Zou alleen wel fijn zijn als het soms iets meer gewaardeerd wordt. Kom je in de kroeg: kind wat zie je er verkleumd uit! Ja, het is koud buiten. Bied dan een kopje thee of soep aan <<).

Mijn man heeft zich net NIET beschikbaar gesteld om als levende paspop te fungeren. Dus dat zou dan een banaan worden met 2 gekookte eieren _O- _O- _O-

Waarom ik zo veel projecten heb? Weet niet. Kan niet tegen niks doen :+.
:list: op dit moment: 2 bijna af quilts, blauwe halve cirkel sjaal, beige trui, rode poncho, 4 borduurwerken (seizoenen van MB), 6 half af quilts, 1 quilt net gestart, haakwerkje ligt er ook nog. Oh, voor 13-3 "moet" ik nog een quilt af hebben waar ik nog aan moet beginnen... ARGH: ik heb geen sokken op de pen staan :P. En dan zijn dit eigenlijk alleen maar de lopende projecten. Jullie willen niet weten wat ik allemaal nog wil maken :') :') :') :'). Ja, het loopt wat door elkaar maar verandering van spijs doet eten! Beetje afwisselen op zijn tijd kan geen kwaad.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 01:18

O ga je echt alle vier seizoenen maken? Mijn moeder heeft er ooit één gemaakt, en mijn zus heeft aan een ander seizoen wat gedaan maar die werd gillend gek. Dat is niet echt zo'n handwerktype :P

Fijn dat de bruine sjaal af is :)

Ik heb geen zihinnnn in m'n voorpand... *pakt mouw*

Overigens is een gebreide trui, van echte wol, superlekker met dit weer inderdaad. Ik heb een Noorse trui met goretex voering, perfect ding. Behalve dan op weg naar en van het werk, dan moet 'ie onder mijn modejas en dat is niet heel fijn voor de bloedsomloop :P Staljas heeft gelukkig ruimere mouwen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 01:37

Yep, alle seizoenen gaan geborduurd worden. 3 zijn al een stuk op weg. Voor mij werkt handwerken ontspannend, beetje meditatief?

Ik dien me te houden aan de bedrijfskleding. Nu uiteraard een jas aan maar kan zelf bepalen wat ik eronder draag ;). En dat is op dit moment kleding van katoen of wol.

Kun je niet beter eerst je pand afbreien? Dan is die maar klaar, heb je dat gehad :P. Daarna lekker de mouw breien die een stuk sneller klaar is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:38

Ja dat heb ik gisteren inderdaad ook maar gedaan, m'n mouwen worden gerstekorrel en dat vond ik bij nader inzien wat te veel concentratie vergen voor op de late avond. Dus alsnog domweg rechte en averechte pennen gebreid, nu nog 26 te gaan en dan de halsboord nog, en daarna wil ik eerst die mouwen voordat ik aan een volgend project begin :P Frustrerende van mouwen vind ik dat ze steeds breder worden, eigenlijk zou je bovenaan moeten beginnen :P

Voor de ontspanning en onthaasting heb ik een paard. Maar handwerkjes fröbelen is iets wat ik niet uit m'n systeem krijg. Nu de sidepull af is ben ik alweer aan een volgend hoofdstelproject begonnen :o En dit jaar wil ik echt m'n eerste sok breien.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 16:16

Is heel goed te doen hoor mouwen van bovenaan breien! Heb ik ook wel eens gedaan :j.

Tja, paardrijden doe ik om de klachten te verminderen. Helaas wat financiële tegenslag dus op het moment geen paardrijden ;(.

Heb mijn bruine trui maar eens te voorschijn gehaald. Kan het geprinte patroon niet vinden maar heb wel mijn uitgeschreven patroon. Moet dus even zoeken op internet naar de beschrijving. Ik heb al helemaal 10 naalden van de mouw af :+. Schijnt een raglan te zijn maar dat staat mij even niet meer bij _O-.

Edit: patroon gevonden http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =8&lang=nl. Het is toch echt een raglan. Alleen brei ik geen gerstekorrel maar gewoon averechtse tricot.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:46

Poncho is afgewerkt en ligt nu netjes in de kast omdat het daar te koud voor is :+ Die foto komt er echt ooit!