Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Staan leuke dingen bij! Ik wil die kniekousen! Kan alleen geen sokken breien 
(maar dat weet je toch wel????). Wel waardeloos hoor! Ik vind dit weer heerlijk, heb dit liever dan >20
. En de voorraad kan altijd aangevuld worden
ik was vergeten aan welke kant ik was begonnen, er zaten gaten in en had er inmiddels zo de balen over in dat ik opnieuw ben begonnen. Maar het draad is zo dun dus het duurt zooo lang
maar ga het nu echt afmaken!
denk alleen maar, goh dat is een leuke steek.... Oh dat is een saaie kleur.... Hmmm zou ze die zelf gebreid hebben
word er helemaal gek van

patpen schreef:Bij die nieuwe patronen staat een heel leuk gehaakt vestje van oma driehoekjes. Volgens mijn moeder haak je dat blindelings; nou ik niet.

ShadowFax schreef:En hebben jullie dit ook... sinds ik brei, let ik veel meer op gebreide kledingstukken en zie ze nu opeens OVERAL!denk alleen maar, goh dat is een leuke steek.... Oh dat is een saaie kleur.... Hmmm zou ze die zelf gebreid hebben
word er helemaal gek van

) en supersnel klaar! Nerwen schreef:Wat vervelend Maartje! Ook een idee waar dat door komt?
Goede tip van de Lidl trouwens. Eigenlijk erg slecht, want ik heb al teveel
patpen schreef:Bij die nieuwe patronen staat een heel leuk gehaakt vestje van oma driehoekjes. Volgens mijn moeder haak je dat blindelings; nou ik niet.

. Besteed het liever uit. Ik kan het wel hoor en begrijp het patroon van dat vestje ook maar zie het mezelf nog niet zo 1-2-3 haken.
. Brei nog 6 naalden tricot en dan die ribbels. Klaar! Kort die sjaal gewoon 6 naalden in

. patpen schreef:Maartje: zo bedoelde ik het toch niet(maar dat weet je toch wel????). Wel waardeloos hoor! Ik vind dit weer heerlijk, heb dit liever dan >20
![]()
Enne: sokken breien is te leren
Doe mij maar gewoon zomer hoor, veel minder last van mezelf 
@Nerwen: het komt nu omdat ik gestopt ben met mijn medicijnen (vrijwillig), maar wat de echte oorzaak is... Ze dachten eerst reuma, maar het enige kenmerk dat ik daarvan heb is de gewrichtspijn. Reuma zit in je bloed en dat zit het dus bij mij niet. Reumatoloog raakte er vorig jaar licht gefrustreerd van
Maar ga nu dus vervroegd terug, dus ik zal wel weer opnieuw in de medische molen mogen stappen.
). Persoonlijk vind ik dat er best zo nu dan wel vermeld mag worden waarom mensen nu even niet breien, beetje lief en leed delen zeg maar, zolang we maar niet te ver afdwalen
. Dus Maartje: ik hoop dat het snel beter gaat en er een oplossing gevonden wordt!!!
. De enkele stoep die dit dorp rijk is, heb ik over het hoofd gezien. Resultaat: uitgegleden maar gelukkig niet gevallen. Wel een pijnlijke enkel
. Morgen maar mijn bergschoenen aan met mijn dikke grijze sokken. Heeft de enkel meer steun in dan in mijn sneeuwschoenen. En een warmere thermobroek aan
. Jongens wat een koude benen had ik! Ga denk ik een maillot breien in dunne zuivere wol; charmant http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 23&lang=nl. Heb ik dan af voor de volgende winter
. Had gisteren en vandaag ook een wollen trui aan en je kunt toch merken dat zoiets warmer zit. Collega's lopen met (veel) meer kleding aan dan ik nog te kleumen.
. En dan zag ik net in een tijdschrift nog een héél leuk patroon voor een wikkel col; gebreid in enkele patentsteek op naalden 9. Ook erg leuk
. Die zou je in een avond kunnen breien..... Jaja, 176 naalden patentsteek
. Zou er trouwens dubbele patentsteek van maken zodat voor en achter gelijk is. Kortom: te veel keus
.
. Mijn "meetlat" is vanavond thuis voor het passen
. En nee, er worden geen foto's van geplaatst op een levende paspop
Geef mij maar lekker een kantoor waar we de verwarming uit hebben en de airco aan omdat het er anders net te warm is. Hopelijk valt het morgen mee en is je enkel wat beter.
Enne, de willy warmer willen we wel op een of ander model zien hoor
De bruine sjaal is af
. Ben er nog niet uit wat ik nu ga breien. Een paar dikke sokken zijn nú natuurlijk zeer welkom... De druk van het "af moeten hebben" van die sjaal voor de 24e is van de ketel. Tijd voor een ontspannend werkje
.
van jouw poncho!!! Daar moesten nog wat draden van afgewerkt worden. Of lukt dat nu ook niet?
. Als ik al die files vanmorgen zag en hoorde! Als ik nu nog naar mijn werk in het ziekenhuis moest gaan, had ik vastgestaan in een file van 33 km
. Moet er niet aan denken!!! Werk ligt op 200 m afstand voor me klaar, kan alles lopend doen, geen files. Het is echt platteland hier dus de geuren van de boerderijen komen je tegemoet. Oké, niet alle geuren zijn altijd even fijn
. Nee ik vind het buitenwerk heerlijk om te doen! Door weer en wind om de post te bezorgen. Zou alleen wel fijn zijn als het soms iets meer gewaardeerd wordt. Kom je in de kroeg: kind wat zie je er verkleumd uit! Ja, het is koud buiten. Bied dan een kopje thee of soep aan
.
.
op dit moment: 2 bijna af quilts, blauwe halve cirkel sjaal, beige trui, rode poncho, 4 borduurwerken (seizoenen van MB), 6 half af quilts, 1 quilt net gestart, haakwerkje ligt er ook nog. Oh, voor 13-3 "moet" ik nog een quilt af hebben waar ik nog aan moet beginnen... ARGH: ik heb geen sokken op de pen staan
. En dan zijn dit eigenlijk alleen maar de lopende projecten. Jullie willen niet weten wat ik allemaal nog wil maken
. Ja, het loopt wat door elkaar maar verandering van spijs doet eten! Beetje afwisselen op zijn tijd kan geen kwaad.
Staljas heeft gelukkig ruimere mouwen.
. En dat is op dit moment kleding van katoen of wol.
. Daarna lekker de mouw breien die een stuk sneller klaar is.
Frustrerende van mouwen vind ik dat ze steeds breder worden, eigenlijk zou je bovenaan moeten beginnen
En dit jaar wil ik echt m'n eerste sok breien.
.
.
. Schijnt een raglan te zijn maar dat staat mij even niet meer bij
.
Die foto komt er echt ooit!