[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 16:32

Weet ik ff uit m'n hoofd niet, zal ik thuis moeten nazoeken.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:39

hoofd en nek zijn bijna af, nu nog het lijf...

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:50

Krissis schreef:

top (kan ik die al lijf gebruiken voor onder mijn paard :D )

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:25

Het zal aan mij liggen maar ik begrijp niets van patronen,hellaas nog steeds geen plek voor les gevonden.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:37

Krissis schreef:

Volgens mij is het deze?
http://kristieskids.weebly.com/1/post/2007/11/horse-purse-pattern-at-long-last.html

Kohtje kunnen we je misschien op afstand helpen?
En anders zou je bij je in de buurt eens op zoek moeten gaan naar een 'ouderwetse' wolwinkel, over het algemeen willen de mensen die daar werken je wel helpen of kunnen anders je wel wijzen op bijvoorbeeld handwerkgroepen zodat je daar misschien hulp kan krijgen...
Of je moet even een middagje bij dobbel boeken :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 18:19

Doe je knap uit het hoofd. Het lijf begind met een ML van 6, geloof iedere ronde weer meerderen (12.18,24 ect...) tot uit m'n hoofd 60. Dan dat aantal aanhouden Vooren toer of 15, daarna je werk om de toer omdraaien, niet dichthaken. Zo maak je de ingang.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:06

Krissis schreef:
Doe je knap uit het hoofd. Het lijf begind met een ML van 6, geloof iedere ronde weer meerderen (12.18,24 ect...) tot uit m'n hoofd 60. Dan dat aantal aanhouden Vooren toer of 15, daarna je werk om de toer omdraaien, niet dichthaken. Zo maak je de ingang.

ga hen zonder opening maken denk ik. bedankt voor de link

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:06

Krissis schreef:

ga hen zonder opening maken denk ik. bedankt voor de link

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 19:13

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:08

Wauw, wat een mooie creaties!!
Ook bedankt Annemiek80 voor je suggesties van vulling en garen :) Dat sla ik weer op!
Dit hondendekentje is ook echt geweldig wat je tegen kwam:
http://images4.ravelrycache.com/uploads/mintyrae/74267452/dog_square-lg_medium2.jpg Het is dat ik geen hond heb die het op kan.. Maar ik heb nog wel een geit die wel een deken kan gebruiken als het flink vriest :')
Zo, haboshof jij bent snel! Gelijk al een hondendeken af! Ben benieuwd hoe het eruit ziet op het bedoelde hondje en als hij af is.

Inmiddels ben ik nog niet ver gekomen met mijn koe :\ . Ik heb nu eindelijk door hoe je 2 rijen naast elkaar haakt, maar dan.. Dan weet ik niet waar je weer in moet haken. Heb het patroon nog maar even opzij gelegd, eerst maar even de basis proberen. Gaat wel goed in combinatie met YouTube. Helaas heb ik het steeds overdag te druk, terwijl dan juist het beste licht er voor is!
@kohtje, ik heb hetzelfde probleem, maar ze kunnen het hier wel heel duidelijk maken hoor :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:16

kohtje schreef:
Het zal aan mij liggen maar ik begrijp niets van patronen,hellaas nog steeds geen plek voor les gevonden.

Schrijf eens een paar zinnen van het patroon dat je wilt maken hier neer? Dan kunnen we het stap voor stap 'vertalen' voor je zodat je er wel mee aan de slag kan, het is in het begin ook best lastig een geheel nieuwe terminologie te leren (naast de techniek zelf :P) maar als je dat een beetje doorhebt kun je vrij makkelijk patronen lezen (uitgeschreven patronen dan... van patroonschema's heb ik na een jaar nog steeds geen kaas gegeten :)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:36

Steefjevos. Ik heb een tweepersoonssprei gehaakt in die blokjes die je op de rug van dat hondje ziet. Ik zat met mijn been in het gips en verveelde me.En ook kussenovertrekken in dat zelfde blokje. Zo gemakkelijk. Je haakt steeds nieuwe blokjes en die maak je later aan elkaar vast.

Heb je nooit haken geleerd? Dat is jammer. Ik merk het ook aan mijn dochter. Zij is heel creatief, maar haken en breien vindt ze niks.Op school heeft ze het niet goed geleerd.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:41

Annemiek80 doe ik van de week even.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:16

haboshof schreef:
Steefjevos. Ik heb een tweepersoonssprei gehaakt in die blokjes die je op de rug van dat hondje ziet. Ik zat met mijn been in het gips en verveelde me.En ook kussenovertrekken in dat zelfde blokje. Zo gemakkelijk. Je haakt steeds nieuwe blokjes en die maak je later aan elkaar vast.

Heb je nooit haken geleerd? Dat is jammer. Ik merk het ook aan mijn dochter. Zij is heel creatief, maar haken en breien vindt ze niks.Op school heeft ze het niet goed geleerd.

Ondanks dat ik toch wel wat ouder ben dan Steefjevos (ik word voor de derde keer 30 aankomend jaar :P) heb ik het ook niet op school geleerd, wel ooit eens breien geloof ik maar dat was 1 lesje en aangezien mijn moeder ook niet kan handwerken heeft dit geen vervolg gekregen. Op de middelbare was er wel het vak 'textiele werkvormen' echter je kon kiezen tussen dat of handenarbeid... en tja ik koos de laatste :)

Ik heb vorig jaar in november mezelf leren haken mbv een boekje maar vooral vanaf internet/youtube, ik moet nog steeds heel regelmatig een steek nakijken (gisteren de crabstitch bijv) en ben dus groot fan van youtube tutorials :)

Breien wil ik ook zeker nog leren maar momenteel vermaak ik me nog prima met haken >.<
Ik vind het jammer dat ik mijn hobby niet meer kan delen met mijn oma, zij was eigenlijk de enige handwerkster bij ons in de familie (oma van 1 kant, andere oma deed niet aan handwerken voor zover ik weet :), helaas heb ik het plezier wat je er aan kunt beleven 15 jaar te laat ontdekt om het met mijn oma te kunnen delen.
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 04-12-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:30

Oh Annemiek80, jij pas voor de 3de keer? Ik ben al 9 keer 30 geworden, en wordt aankomend jaar weer 20 (x2 uch uch)

Heb trouwens nooit op school leren haken of breien. Breien kan ik nog steeds niet (beetje recht toe, recht aan) en haken kan ik pas sinds een maand. Heb het gewoon geleerd via tutorials op youtube. Zo handig...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 21:29

Annemiek80 is 18 met 15 jaar ervaring ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:40

:j :j

Hmm... volgens mij moet ik (een deel van) mijn boktnaam maar eens gaan veranderen :o

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:07

Ik heb het wel op school geleerd. (PA , ik heb een akte handwerken en handvaardigheid.) Maar mijn moeder kon het ook heel erg goed. Na haar overlijden vind ik het heel erg dat ik haar niks meer kan vragen. Ze hielp altijd als ik er niet uit kwam.

Ik wilde zo'n klein hondje maken, maar merk dat ik problemen heb met tellen. Ik heb het idee dat het kopje dat ik haak veel te groot wordt. Heeft iemand daar een tip voor? En ik vind het minderen ook lastig, het is allemaal zo klein..

Ik wilde een knuffeltje maken voor mijn nichtje in Noorwegen en die moet dan voor de kerst af zijn en verstuurd. Tjeetje, en ik heb nog nooit van die kleine dingen gemaakt die in een envelop passen.Ik dacht dat zo'n hondje me wel zou lukken, maar dat valt tegen. iemand een idee?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 07:01

Ze zijn best lastig idd die kleine hondjes, mijn eerste kleine beertje zag er uit als een allien :=
Omdat ik ook te veel steken/toeren maakte...
Ik gebruik altijd een marker, die steek ik door de eerste streek (die tip heb ik ook hier gekregen)
Zo kun je makkelijk even terug tellen....
Je kunt ook en paperclip ofzo gebruiken :-)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:25

Oh , ja natuurlijk.Stom van me, maar dan nog vind ik het hoofdje niet echt in verhouding, zeg maar. Misschien kan het lijf ook iets groter? Of ik moet gewoon een helemaal ander patroon van een grotere teckel zoeken of andere hond. Ik wil een knuffel maken voor mijn nichtje in Noorwegen en omdat ik dat voor de kerst wil doen,zit er haast achter en dan lukt het niet en ben ik net zo gefrustreerd als een konijn.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:10

Vanmiddag deze gemaakt. Deze gaat in elk geval naar Noorwegen. De tip met de paperclip werkte perfect !

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:15

Die is hartstikke leuk!
bij de mini diertjes is het wel gebruikelijk geloof ik dat het hoofd groter is dat het lijfje :)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:34

Wat een leuk toppic.
Wil graag beginnen met haken. Maat zie dat een hoop patronen in het Engels zijn.
En is mijn Engels niet heel goed. Jammer.

Erg leuke dingen komen er voorbij

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:26

Weten jullie hoe ik mijn amigurumi's weer in model krijg na een wasbeurt in de wasmachine?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 14:38

Oedsje... Er zijn 1000de Nederlandse patronen, er zit ook vast wat voor jou tussen!