[INFO] Sieraden maken! Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:56

Goedenavond,

Sorry dat ik in jullie topic kom binnenvallen, maar ik hoopte daar jullie mij op weg zouden kunnen helpen.

Ik heb ineens een drang om zelf armbanden te maken.

Voorbeelden die ik graag zou maken

http://www.riasstyle.nl/data/articles/i ... b_2086.jpg

http://www.winkelkraam.nl/afbeelding/453295.jpg

En gewone

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/j ... sbrief.jpg

Kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten, wat ik nodig heb en welke afmetingen het meest gebruikt worden?

Ik begrijp dat je sowieso elastiek, suède, glaskralen, bedels, sierradenlijm en een plat tangetje, punttangetje en knijptangetje nodig hebt.

Nu dus nog de maat glaskralen en de beste/ makkelijkste sluitingen, draad? Voor de gewone armband en de rest die ik vergeet?

Ik ben echt blanco, sorry!!!!

Kai_Rosa

Re: [CENTRAAL] Sieraden maken! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:42

Hoi Laura,
Ik zou een googlen naar een leuke webshop en daar gaan kijken naar eventueel houte of glas kralen.
Ik zou maatjes zoals 4mm tot 10 mm in de gaten houden.
Verder zul je daar ook wel sluitinkjes vinden.
Owja en natuurlijk karabijn slotjes daarvoor moet je even kijke welke maat je het fijnste vind.
Ik kies altijd naar wat grotere omdat ik die krengen vreselijk vind om open te maken.
Daarom pak ik voormezelf altijd een magneetsluiting.

Succes en groetjes.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:53

Weer wat nieuwe creaties :D.

Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:48

Kai_Rosa schreef:
Hoi Laura,
Ik zou een googlen naar een leuke webshop en daar gaan kijken naar eventueel houte of glas kralen.
Ik zou maatjes zoals 4mm tot 10 mm in de gaten houden.
Verder zul je daar ook wel sluitinkjes vinden.
Owja en natuurlijk karabijn slotjes daarvoor moet je even kijke welke maat je het fijnste vind.
Ik kies altijd naar wat grotere omdat ik die krengen vreselijk vind om open te maken.
Daarom pak ik voormezelf altijd een magneetsluiting.

Succes en groetjes.

Dank je wel voor je reactie, hier kan ik wat mee ;-)

De sluitinkjes kan ik dan het beste meerdere bestellen denk ik.
Op MP adverteren meerdere grote verkopers, dus denk dat ik daar FF ga shoppen :-D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:50

De tangetjes kun je het goedkoopste bij de Xenos vinden als het goed is.

Ik bestel bij creadream, kralenzooi en heel veel op ebay

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:44

Het is enige tijd geleden maar vroeg mij af wat er febeurd met het paardenhaar voirdat het gevlochten wordt?word het gewassen en waarmee?en word het haar nog behandeld met iets. ?.anders gaat het toch pieken of pluizen als het zo gevlochten wordt?

of is dit geheim?????

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:14

Sweety, ik doe niets met gevlochten haren maar bij mij moeten de haren altijd schoon gewassen (met shampoo) aangeleverd worden!

Ssmarty, leuke armbanden!

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:36

Oke maar het enige wat er aan voor behandeling vooraf gaatnia wassen geen bv wax of iets om pluizen, piekjes tegen te gaan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:38

Geen idee, misschien weet iemand daar een antwoord op die wel met haren vlecht?!

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:40

Op youtube zie je namelijk wel hoe je bv een armbandje maak en hoe de vlecht werkt en idd dat het haar gewassen moet worden. ...zou dat het geheim zijn?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:51

Ik vind het niet echt een geheim hoor ;)

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:52

sweety1978 schreef:
Het is enige tijd geleden maar vroeg mij af wat er febeurd met het paardenhaar voirdat het gevlochten wordt?word het gewassen en waarmee?en word het haar nog behandeld met iets. ?.anders gaat het toch pieken of pluizen als het zo gevlochten wordt?

of is dit geheim?????

Haren gebruiken die lang genoeg zijn, anders pieken ze inderdaad uit een vlechtje.
Verder hoef je aan paardenhaar niets te doen (behalve wassen met shampoo natuurlijk). Paardenhaar is bijna niet kapot of lelijk te krijgen.

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:18

Super. Dank je wel
Gr san

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:03

Ook al komen bij mij de schone haren binnen. Ik was ze altijd nog een keer, daarna desinfecteer ik ze (zieke paarden kunnen altijd schimmels en bacterien bij zich hebben en die zijn nagenoeg altijd overdraagbaar op mensen !!!!!) en dan was ik ze nog een keer.
Alleen een keertje wassen is zeker niet genoeg !

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:27

Klopt dat had ik idd gelezen dat je het meedere keren moet wassen.wil graag iets moois proberen te maken van me overleden paard dr staart..heb ook zo'n mooie ring gezien maar komt op 300 euro uit. Pfff

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:22

300 eur... goeiemorgge.... ben ik wel nieuwsgierig hoe die er uitziet ??

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:25

singasong schreef:

trouwens mooi die nieuwe memory in a buble.... gaan die haartjes niet onwijs pluisen?

sweety1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:38

Als iemand mij verteld hoe ik een foto plaats vanaf mijn foon kan ik het laten xien

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:34

MiraLooks schreef:
singasong schreef:

trouwens mooi die nieuwe memory in a buble.... gaan die haartjes niet onwijs pluisen?

Waarom zouden ze gaan pluizen? Zijn gewoon staartharen, bij elkaar gebonden met verzilverd draad.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:39

MiraLooks schreef:
Ook al komen bij mij de schone haren binnen. Ik was ze altijd nog een keer, daarna desinfecteer ik ze (zieke paarden kunnen altijd schimmels en bacterien bij zich hebben en die zijn nagenoeg altijd overdraagbaar op mensen !!!!!) en dan was ik ze nog een keer.
Alleen een keertje wassen is zeker niet genoeg !

Ik krijg ook wel eens viezen haren binnen ondanks ik wel heb gevraagd of ze gewassen aangeleverd kunnen worden.
Zo'n pluk haar gaat bij mij onder de warme kraan met handsoap. Het is vooral belangrijk dat de haren schoon zijn voor de holle glaskralen omdat deze als een vergrootglas werken en alle vuil/vet dubbel zo goed laten zien.

Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het fijn vinden als er nog wat geur van hun paard aanhangt. Dat is dan alleen van toepassing wanneer ik het haar in een 'paardenhaarhanger' verwerk. Ik kijk dan niet zo nauw als het niet goed schoon is. Ik verwerk het en was daarna goed m'n handen.
Ik had wss al doodziek moeten zijn als ik er aan denk hoeveel 'vies' haar ik al aangeleverd heb gekregen. Zal dus best meevallen ;)

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:51

ik krijg af en toe haar binnen, waarvan ik denk dat het best schoon is.. totdat ik begin te tellen en dan heb ik hele zwarte handen. Toch niet lekker als je dat om je nek of om je pols wilt dragen.
In een glaskraal maakt het denk ik niet zo veel uit.
Maar ik werk met gevlochten haar, dus da's een beetje raar als je in de bioscoop (ik noem maar wat) zit te stinken naar de paarden... ik vind het wel lekker ruiken maar de meeste van mijn niet paarden vrienden vinden het stinken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:15

Haha, krijg er een beetje vreemd beeld bij :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:26

Hier ook duidelijk vermeld dat men het schoon dient aan te leveren. Zit inderdaad soms ook met zwarte handen, of wit haar wat meer geel dat wit is. Tja, als ik het zelf nog moet gaan wassen moet ik toch echt m'n uurloon doorrekenen. Dan hou ik liever een voordeliger sieraad en de verantwoordelijkheid bij de klant! ;) ben overigens nooit ziek geweest, na zo'n 5 jaar met paardenhaar werken :=

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 09:06

ik moet wel zeggen dat ik er ook nooit ziek van ben geworden.... %) maar het is wel een feit dat (bacterien) en zeker schimmels overdraagbaar zijn op mensen. Ik neem toch maar liever het risico niet. :# en daarbij vind ik het een stukje service dat het gewoon netjes wordt afgeleverd *D

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 13:44

elinebakker schreef:
Hier ook duidelijk vermeld dat men het schoon dient aan te leveren. Zit inderdaad soms ook met zwarte handen, of wit haar wat meer geel dat wit is. Tja, als ik het zelf nog moet gaan wassen moet ik toch echt m'n uurloon doorrekenen. Dan hou ik liever een voordeliger sieraad en de verantwoordelijkheid bij de klant! ;) ben overigens nooit ziek geweest, na zo'n 5 jaar met paardenhaar werken :=

Helemaal mee eens. Al zitten er soms haren bij die zo erg stinken dat ik ze toch even was :')