Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magriet schreef:Wie kan me simpel uitleggen hoe ik moet meerderen en minderen? Dat ben ik vergeten. heb al ca 25 jaar niet meer een breipen aangeraakt
Anne_mieke88 schreef:Haha ik ga die site maar niet bekijken dan haha of toch wel?
Maartje_M schreef:Ik ben op internet een beetje naar katoenen garen aan het zoeken, maar bijna alles is geschikt voor breinaalden 2 tot 4 ongeveer. Is er uberhaupt wel katoen voor dikkere naalden?
NathalietjeB schreef:ik ga denk maar me ma eens even heel lief aankijken of die me het 1 en ander bij kan brengen aan gekke dingetjes breien t is wel een enorme leuke bezigheid zo met de koude dagen op komst..
en een muts in tricot ziet dat er slecht uit of? sorry ik ben verder echt een enorme leek op dit gebied haha
patpen schreef:NathalietjeB schreef:ik ga denk maar me ma eens even heel lief aankijken of die me het 1 en ander bij kan brengen aan gekke dingetjes breien t is wel een enorme leuke bezigheid zo met de koude dagen op komst..
en een muts in tricot ziet dat er slecht uit of? sorry ik ben verder echt een enorme leek op dit gebied haha
Een muts in tricot ziet er echt niet slecht uit. Je moet simpel beginnen dan blijft het leuk. Op deze site http://www.garnstudio.com/lang/nl/categ ... php?kat=10 staan allemaal simpele patronen, ook mutsen in tricot. Ook staan er veel video's en is er een handwerkschool. Je kunt gerust een patroon nemen waar iets ingebreid is en dat gewoon weglaten (dus in 1 kleur breien). Het gaat om de basis.
patpen schreef:Maartje_M: bedoel je met blokjespatroon (bijvoorbeeld) 4 steken recht/4 steken averecht en na x pennen 4 steken averecht/4 steken recht? In dat geval brei je de even (teruggaande) naald zoals de steken zich voordoen.
Maartje_M schreef:Volgens mij geven de symbolen aan hoe het aan de 'goede kant' zeg maar is. Dus als je dan op de terugweg bent, moet je ze dus andersom breien?