[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:35

Ponybeads en paardenbeads.
Ik zat me inderdaad ook even af te vragen wat je met ponybeads bedoelt.

Twinkle leg je anemoon zo - voor je op tafel of op je been.
Hou de draad bij je buik zeg maar.
Als je dan je grote en kleine kraal geregen hebt, rijg je door de basiskraal terwijl je de armband "laat liggen".
Je lus trekt nu langzaamaan kleiner richting je armband en op die manier haakt de lus minder snel achter de kraaltjes.
Af en toe is het nodig om, voordat je nieuwe kraaltjes rijgt, je de draad even "ontdraaid", want dat is waardoor je overal achter komt te hangen en knopen erin krijgt.
Een foto als het klaar is, is altijd leuk!

Hallo Danielle.
Wat moeten we ons voorstellen bij een draad met een trosje eraan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:17

'paardenbeads' zeggen me ook niets :o?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:35

Nee haha precies

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:48

Ik kom me ook melden. :wave: Ik maak zo af en toe sieraden, meer voor mezelf dan voor anderen, aangezien ik meestal al meer dan 65 euro kwijt ben voor het materiaal. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van mijn creaties.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:51

Hahaha ik had ook nog nooit van ponybeads gehoord hoor.Het lijkt op een uit de kluiten gewassen roccaille :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:04

Ohhh zeg dat dan meteen haha.
Die zijn geinig ja. Rondjes, visjes, blaadjes, ik geloof zelfs ook glow in de dark.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:27

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:51

pasdedeux schreef:
Ik kom me ook melden. :wave: Ik maak zo af en toe sieraden, meer voor mezelf dan voor anderen, aangezien ik meestal al meer dan 65 euro kwijt ben voor het materiaal. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van mijn creaties.

:wow: 65 euro? Ik ben heel benieuwd naar jouw creaties!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:52

paxine schreef:
Hahaha ik had ook nog nooit van ponybeads gehoord hoor.Het lijkt op een uit de kluiten gewassen roccaille :D

Ik ben er inmiddels achter.... :+

Het zijn grote rocailles met een groot rijggat -:)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:05

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:37

Citaat:
Nee joh, die waren echt niet zo heel duur hoor :D
Het is halve edelsteen hè, dat scheelt de helft in prijs -:)

Ik was voor mijn garen, rocailles/delica's, naalden bij elkaar incl. iets van 13 euro kwijt. Dus dat viel reuze mee.
De steen was 8 euro.
Dus alleen nog wat split en grotere rocailles, leer voor de achterzijde (van een oude suede rok :D )en een slotje.

Half-edelsteen bestaat niet, is alleen een naam die nog veel (onterecht) in de handel gebruikt word. De stenen die je gebruikt hebt (1e armband durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk een zonnesteen, 2e oogt als malachiet) zijn dus gewoon edelstenen, alleen hebben ze bijvoorbeeld niet dezelfde hoge waardes (waaraan je een edelsteen kan herkennen, dus o.a. glans, kleur, vuur, hardheid) als andere edelstenen die doorgaans echt als edelsteen gezien worden, zoals robijn en diamant...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:44

Oh nou, en de prijzen die daar dan ook nog eens aan kunnen hangen. Poeh.

Ik draag momenteel een armbandje met amethyst en regenboogmaansteen. Kun je daar ook iets over vertellen SRG?

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:30

Pfff ff wat oude schoolboeken erbij gepakt, weet niet meer alles uit mn hoofd, maar dit heb ik zo snel ff kunnen vinden:

Amethyst:
Hardheid: 7 ( van in totaal 10 op de schaal van Mohs, met als hardste diamant)
Amethyst is een metamorfiet, hydrothermaal en alluviale steen. Dit houd in dat de steen ontstaan is onder hoge druk, temperatuur en hydrothermale vloeistoffen diep in de korst of de mantel van de aarde.
Amethyst kan gedolven worden in mijnen, maar is dus ook alluviaal, wat betekend dat het vaak in het sediment van een rivier gevonden kan worden.
De kleur van amethyst (paars) komt het best tot zijn recht in daglicht. De kleur wordt veroorzaakt door ijzer en ioniserende straling.
Amethyst wordt zowel cabochon (rond) en gefacetteerd (met vlakjes) geslepen. Vaak lijkt de steen wat lichter, richting violet van kleur als ie gefacetteerd is.

Maansteen:
Hardheid 6 tot 6.5
Maansteen is een veldspaat, o.a. familie van de labradoriet. Veldspaten vormen ongeveer 60% van het oppervlak van de aarde. Maansteen wordt vooral gedoven in mijnen in de bergen, omdat het relatief dicht onder het oppervlak van de aarde zit.
Er zijn 2 soorten maansteen, de 'gewone' en de regenboogmaansteen. De gewone maansteen heeft een grijzig-witte kleur en de regenboogmaansteen kan naar verschillende kleuren neigen, meestal blauwig op een witte achtergrond.
Maansteen heeft een glasglans. Maansteen heeft een prachtig kleurenspel, wat veroorzaakt wordt doordat er licht valt op miniscule kristalletjes en verschillende donkere mineralen, die op de splijtvlakken liggen.
Om het kleurenspel van de maansteen het best tot zijn recht te laten komen wordt deze meestal cabochon geslepen.

Zo... dat was het een beetje beknopt, roep maar als je meer wil weten... ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:34

SRG schreef:
Half-edelsteen bestaat niet, is alleen een naam die nog veel (onterecht) in de handel gebruikt word. De stenen die je gebruikt hebt (1e armband durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk een zonnesteen, 2e oogt als malachiet) zijn dus gewoon edelstenen, alleen hebben ze bijvoorbeeld niet dezelfde hoge waardes (waaraan je een edelsteen kan herkennen, dus o.a. glans, kleur, vuur, hardheid) als andere edelstenen die doorgaans echt als edelsteen gezien worden, zoals robijn en diamant...

Ik zeg ook maar wat ze mij vertellen :+
Die met de goud/zwarte armband is de steen Bronziet en die groene is Malachiet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:43

Haha SRG dat is wel een heel verhaal wat je er van gemaakt hebt.
Mijn maansteentjes zijn inderdaad wit en met een bepaalde licht inval zie je er regenboogjes (blauw) in.
Gecombineerd met swarovski rondelletjes schitterd dat heerlijk :9

Ah een bronziet. Ik had al zoiets van, is ie niet wat bruinig voor een zonnesteen dan.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:45

Ok... een bronziet dus... weer wat geleerd! :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:48

@singasong, die is ook leuk! ik wil zoiets wel gaan maken, maar heb ook al meerdere van dit soort dingen gemaakt, omdat ze bij zowel chique als casual gelegenheden gedragen kunnen worden en ik wel van een beetje kleurvariatie houd, maar het moet wel bij elkaar passen! ik zal eens kijken of ik van de week wat foto's kan maken van mijn creaties.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:50

Is een veterketting niets voor jou Danielle?
Die loopt in een v toe en heeft een trosje met kraaljes, bedeltjes etc.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:52

@ Singasong: Je had 8 euro betaald voor die stenen he... dan ben je wel een beetje afgezet, zo'n steen op zo'm formaat is wel voor minder te krijgen.
Mag ik vragen waar je ze gekocht hebt?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:52

ja, dat lijkt mij inderdaad nog wel eens leuk om te maken! heb daar helaas nu nog totaal geen materialen voor..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:58

Veters heb ik voor je in de kleuren *even spieken* baby blauw, creme, mint, mokka, turquoise, zand en zwart. Per losse meter. 0,60
Veterklemmetjes 10 x 4 per 10 stuks, in goudkleur en zilverkleur. 0,90

SRG soms zoek je jezelf een ongeluk naar een cabochon steen.
Zo zoek ik nog steeds een maansteen.
Hoe vervelend ook, als je dan iets gevonden hebt wat niet al te duur is, ga je toch gewoon mee in de prijs.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:03

Ja ik snap het wel hoor Holly. Ik ben natuurlijk door mijn opleiding met wat meer aanbieders van stenen in aanraking gekomen, vandaar dat ik graag altijd doorzoek naar iets wat echt aangeboden wordt voor de prijs die redelijk is.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:04

SRG schreef:
@ Singasong: Je had 8 euro betaald voor die stenen he... dan ben je wel een beetje afgezet, zo'n steen op zo'm formaat is wel voor minder te krijgen.
Mag ik vragen waar je ze gekocht hebt?

Dat dacht ik al dat ik te veel had betaald :+ winkeltje in Veenendaal.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:05

SRG schreef:
Ja ik snap het wel hoor Holly. Ik ben natuurlijk door mijn opleiding met wat meer aanbieders van stenen in aanraking gekomen, vandaar dat ik graag altijd doorzoek naar iets wat echt aangeboden wordt voor de prijs die redelijk is.

Kun jij ons dan een goed goedkoop adres geven voor Cabochons?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:06

__danielle__ schreef:
@singasong, die is ook leuk! ik wil zoiets wel gaan maken, maar heb ook al meerdere van dit soort dingen gemaakt, omdat ze bij zowel chique als casual gelegenheden gedragen kunnen worden en ik wel van een beetje kleurvariatie houd, maar het moet wel bij elkaar passen! ik zal eens kijken of ik van de week wat foto's kan maken van mijn creaties.

Ben benieuwd!