Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__danielle__ schreef:pfft.. ben op mn werk en kon nu geen foto maken. kwartier zoeken op internet levert dit op.. dit bedoel ik een beetje met ketting met een "trosje" eraan![]()
http://www.beadsnow.nl/a-6012400/kettingen/k36-middellange-roze-ketting
Citaat:Nee joh, die waren echt niet zo heel duur hoor![]()
Het is halve edelsteen hè, dat scheelt de helft in prijs![]()
Ik was voor mijn garen, rocailles/delica's, naalden bij elkaar incl. iets van 13 euro kwijt. Dus dat viel reuze mee.
De steen was 8 euro.
Dus alleen nog wat split en grotere rocailles, leer voor de achterzijde (van een oude suede rok)en een slotje.
SRG schreef:Half-edelsteen bestaat niet, is alleen een naam die nog veel (onterecht) in de handel gebruikt word. De stenen die je gebruikt hebt (1e armband durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk een zonnesteen, 2e oogt als malachiet) zijn dus gewoon edelstenen, alleen hebben ze bijvoorbeeld niet dezelfde hoge waardes (waaraan je een edelsteen kan herkennen, dus o.a. glans, kleur, vuur, hardheid) als andere edelstenen die doorgaans echt als edelsteen gezien worden, zoals robijn en diamant...
SRG schreef:Ja ik snap het wel hoor Holly. Ik ben natuurlijk door mijn opleiding met wat meer aanbieders van stenen in aanraking gekomen, vandaar dat ik graag altijd doorzoek naar iets wat echt aangeboden wordt voor de prijs die redelijk is.
__danielle__ schreef:@singasong, die is ook leuk! ik wil zoiets wel gaan maken, maar heb ook al meerdere van dit soort dingen gemaakt, omdat ze bij zowel chique als casual gelegenheden gedragen kunnen worden en ik wel van een beetje kleurvariatie houd, maar het moet wel bij elkaar passen! ik zal eens kijken of ik van de week wat foto's kan maken van mijn creaties.