[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:47

Horsenart: Aaah! Wat een schatje :-) <3 !! Ik denk dat ik er zo wel 50 euro voor zou willen geven hoor! Ik denk alleen dat het onderste stukje van de hals links misschien iets meer naar links moet, niet zo naar binnen...? :S

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:45

Even alleen de laatste 3, de rest doe ik later nog.

Anniek22 (laatste konijn) 10 euro
Steefz 130 tot 150 euro
Horsenart95 40 euro

Foto met mobiel gemaakt dus helaas slechte kwaliteit.
http://i57.tinypic.com/289zssw.jpg

Raster en vlekken zijn al weg maar dat staat niet meer op de foto

Edit, op a4 met B potloden. Zit ongeveer 4 en een half uur werk in.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:11

amy: Mooi,maar een beetje plat. €10. Ik heb t gevoel dat je beter kan want de huid is al wel mooi, alleen ogen daar mogen iets meer diepte in net als in neusje (en neusgat) en hoofdstel. Gewoon dooroefenen en schaduwen gebruiken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:21

Steef _O_ (naamwijziging :D?) Geweldig mooi werk, echt. 350 euro. Zonder twijfel.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:06

Anniek22 Leuk, wel nog een beetje simpel. €10,- per stuk
Kittydylan Het lijkt nog een beetje schetserig, vooral de voorpluk. €10,-
Cloudspoetry Ik vind het achter lichaam van de kat een beetje gek, niet heel duidelijk hoe de lichaamsdelen nou lopen. Gezicht is wel mooi. €25,-
Het paard vindt ik echt super mooi! Vanwege het formaat €60,-
Anniek22, zelfde als je vorige schilderijtjes. €10,-
Steefz, wat een details! super.. €80,-
Horsenart, Mooi! €40,-

Hier mijn tekening.
Pastel op a4 formaat.
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:12

emma, denk 15 euro, misschien 30. iets meer vacht uitwerken, neusje is prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:21

Emma, ik vind die neus en oog prachtig! €45,- zou wel een mooie prijs zijn, ik mis inderdaad meer details in de vacht. (Of het komt door de foto dat ik de vachtdetails nauwelijks kan zien)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-15 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:29

cloudspoetry schreef:
Horsenart95 schreef:
EMMAxSAMMY: Mooi gedaan! Voor mij zou er nog wel wat meer contrast in mogen, dus meer schaduw en meer highlights. €20 :)
Anniek22: schattige konijntjes :D gezien het kleine formaat €15 per schilderijtje. Ook zou ik nog wel wat meer detail willen zien :)
KittyDylan: mooi! Ik mis alleen de wimpers van het paard, maar ik weet niet of die ook duidelijk te zien waren op de voorbeeldfoto natuurlijk. Ook lijkt het alsof de tekening nog niet af is, doordat je nog allemaal papier rondom ziet. Het oog zelf ziet er wel heel goed uit! :j €5,-
cloudspoetry: Ik vind ze allebei prachtig! Het poesje zag ik al op facebook voorbij komen volgens mij :)
Voor de kat zou ik €50 euro geven en voor het paard €80. Ik weet niet hoeveel je normaal vraagt? :)

Amai ! Hartelijk bedankt ! Voor de kat (A4 in pastel) vraag ik 35€ en het paard (A3 in pastel) 65€ :)

Gewoon die prijs omhoog gooien meid, veels te laag voor wat je op papier weet te creëren. Ik zat (toevallig hetzelfde als horsenart) aan €50,- te denken voor die kat en het paard €80,-.

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 03:55

Hartelijk bedankt voor jullie prijschattingen !
Ik geef toe het achterlichaam is wat geks wegens het een niet al te goed foto was ( achterpoot was niet op de foto) en de kat nog eens op een wit deken was en wit op wit is niet makkelijk te zien hihi maar dank jullie ! :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:47

Pagina 118
Nayomie, erg mooi! €25

EMMAxSAMMY mooie compositie! €35

Yvanna €25 erg leuk gedaan, ik zou het niet aandurven een auto haha

Pagina 119

Aniek €25 erg leuk!

Horsenart95 zwijmel, zo jaloers op jouw talent <3 €45

EMMAxSAMMY erg leuk! al vond ik je vorige sterker €25

Aniek Grappige bordjes! €10 per stuk

KittyDylan Jij gaat echt zo goed voorruit! Mooie tekening, €15

cloudspoetry prachtig! €45 voor de kat en €65 voor het paard

Aniek, leuk nijntje! Ook weer een 10tje :)

Steefz pfff jou wil/durf ik niet eens te taxeren, dat is gewoon precies een foto :') <3
Wat een talent heb jij toch, zo jaloers... haha
€150

Horsenart95 jij ook wederom prachtig! €45

amy495 die van jou kan ik helaas niet zien

EMMAxSAMMY mooi! Vind dit tot nu toe de beste! €45

Wat vinden jullie van mijn creatie?
Pastel op 50 bij 65

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Saul op 02-04-15 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:55

Dank jullie voor de taxaties!
Aangezien mijn telefoon de afbeeldingen niet laadt, zal ik straks via de laptop even taxeren. :)

Afbeelding
Digitaal, A4 formaat

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:06

Nayomie. 10-15 euro. Neig meer naar 10, aangezien het een headshot is. Ik vind het hoofd heel mooi, het lichaam is wat rommelig en die schouder staat toch wat vreemd daar. De manen vind ik jammer, je gebruikt een muis denk ik? Dan is het lastig om haren van verschillende dikte te krijgen. Ik zie een boel vooruitgang

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:08

Tyrcanol: Ik vind m erg mooi, maar ik mis het speelse erin. Laat de manen wat borsteliger worden en iets meer haartjes zou ik graag willen zien. Maar goed begin hoor! 30 a 45 euro!
Nayomie: ik wil niet banketstaaf zijn hoor maar ik mis het sprankelende in het oog. Als het oog echt een oog zou zijn dan zou ik er zo 200 euro voor geven, want dit is echt heel, heel mooi! Daar moet je iets mee doen... Hoeveel vraag je ervoor tot nu toe?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:40

Hoi, ik had weer 'het' vraagje: wat jullie hiervoor zouden geven? Het is olieverf op doek en olieverf op geimpregneerd hout (vandaar dat het beetje groene achtergrond is).

Afbeelding

Hier heb ik zo'n 10 uur over gedaan. Het is 20x20 formaat op doek.

Afbeelding

Hier heb ik 7,5 uur over gedaan, olieverf op linnen doek dit keer. Het formaat is 30cmx30cm, 3D.

Afbeelding

Deze heb ik net gemaakt (vandaar dat ie misschien glinstert maar de verf is dus nog nat. Dit was 1,5 uur werk, schuren niet meegeteld. ongeveer 12cmx23cm.
bedankt ! :-D

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:08

amy495: mooi, maar nog wel wat slordig. Ik zou ook nog wel wat meer contrast willen zien. €5 :)
EmmaxSammy: Dat ziet er netjes uit! Het paard heeft een mooie uitstraling :) €40
Tyrcanol: wauw, wat een formaat! Het paard zelf is mooi, maar er zou nog wel wat meer contrast en kleurvariatie in mogen. Maar ik doe het je niet na hoor :P . €55
Nayomie: mooi! Vooral het hoofd vind ik mooi. De hals is iets slordig vind ik. Hmm lastig, €30?
Anniek22: ahh die cavia is schattig <3 €15 euro, omdat het formaat vrij klein is.
De konijntjes zijn erg leuk, maar niet zo spannend qua kleurgebruik. €20
Lief koetje! Ik vind het groene alleen niet zo mooi, ziet er een beetje slordig uit. €10

Hier nog eentje van mij. Gemaakt op a3 met grafiet:

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:15

@Tyrcanol €40,- super gaaf :j
@Nayomie €25,- Veel vooruitgang maar kan nog beter :) Ik doe het je niet na hoor
@Aniek22 cavia €20,- Konijntjes €15,- koe €10,- - €15,- Verhoudingen lijken niet goed te kloppen en de kleuren vind ik ook niet zo mooi (dat groene)
@Horseenart €50,- Wauw

Een werkje van mijn kant. Op A4 formaat met vulpotlood.
Afbeelding

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:57

Amy495
Goed begin ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Nog geen budget aan te binden
Emmaxsammy
Fijn en lekker simpel om naar te kijken, nu de kunst om die details aan te brengen :) €40 met details en alles schiet je voor mij de lucht weer in qua waarde!
Tyrcanol
Goed hoor! Mooie weergave, die manen geven ook echt die dikheid aan, goed werk! Het mag van mij wat artistieker, grover ofzo, het is voor mij iets te rein, bijna plastisch :P €55
Nayomie
Jij kan erg goed kijken zeg! Mooi, heb het alleen niet op digitale tekenkunst, smaakkwestie. Afhankelijk van het aantal uur werk kan je er wel €30 tot €50 voor vragen denk ik
Aniek22
Cavia vind ik heel passend, goede scharkeringen in de kleur! Schattige konijntjes, mis alleen een beetje meer glans en licht ofzo. Het koetje is iets artistieker, dat kan ik wel waarderen. Kan leuk verkopen. Omdat het kleine werkjes zijn is mijn prijs niet heel hoog €25 per stuk
Horseenart
Ja heel erg gaaf! Daag jezelf ook uit door de dieren in elkaar te laten overlappen, maakt het beeld nog spannender denk ik! Maar erg mooie contrasten vooral, erg gaaf! €150 (ook omdat het er 3 zijn)
KittyDylan
Leuk! Let heel erg op je licht, het verschil mag extremer, verhoudingen zijn erg goed, je ziet gelijk het rassenkenmerk! €30

Dit is een van mijn creaties
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:22

Horsenart95: Ik vind ze mooi, maar vind de ogen een beetje glazig. Zou graag meer diepte willen zien. Ook de haren mogen meer en speelser, ze zijn nog vrij plat en bijna allemaal even lang. het mag sprieteriger, dikkere en dunnere haen moeten ertussen vind ik ;-) Ik denk €30,00 p.s.
Kittydylan: Ik ken de foto en weet dat de pony (iig op de foto) een wat dikkere hals heeft en een klein hoofdje. Ik denk 7,50. Mag detailleerder, meer donker en licht, meer schaduwen en een meer kijken oogje.
Annelinnie: Ik vind de hond erg mooi, ik herken het ras en de ogen echt... Mooi! Wat wel meer mag zijn dunne haartjes. heb het idee dat het een beetje stopt, de haren zegmaar. Ze worden niet van dik naar dun maar zijn dik en ''stoppen'' opeens. ik vind de glans helemaal top, het zijn echt alleen de haartjes waar ik me een beetje aan stoor. Nu zou ik er ongeveer 125 euro voor geven, en als de hartjes mooier waren geweest zeker boven de 150 euro! Supermooi! Wat is het formaat en het ''spul'' waar je het mee hebt gedaan?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:18

Citaat:
Annelinnie: Ik vind de hond erg mooi, ik herken het ras en de ogen echt... Mooi! Wat wel meer mag zijn dunne haartjes. heb het idee dat het een beetje stopt, de haren zegmaar. Ze worden niet van dik naar dun maar zijn dik en ''stoppen'' opeens. ik vind de glans helemaal top, het zijn echt alleen de haartjes waar ik me een beetje aan stoor. Nu zou ik er ongeveer 125 euro voor geven, en als de hartjes mooier waren geweest zeker boven de 150 euro! Supermooi! Wat is het formaat en het ''spul'' waar je het mee hebt gedaan?

wat goed om te horen dit. Ik ben het met je eens over de haartjes, maar het is met pastelkrijt gemaakt op Canson papier. nu werk ik op ander Canson papier; MiiTeints. Dan moet dat met die haartjes wel lukken.
Ik vraag wat jij zegt ook, iets eronder, als actie ingelijst en al :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:59

bedankt voor de taxaties Anniek22 en annelinnie!
Ik heb jullie kritiekpunten proberen mee te nemen in mijn nieuwste werk :)

KittyDylan: Mooi, je gaat vooruit! Ik had het oog nog wel iets sprankelender willen zien, dus wat meer highlights. voor nu 15 euro
Annelinnie: Wat is het formaat? Ik vind hem heel erg mooi :j . Wel lijken de ogen een beetje weg te vallen. Ik denk dat dat aan de referentiefoto lag, maar voor mij hadden de ogen er nog wel wat meer uit mogen springen. als het A4 is: 70 euro. A3: 130

Edit: Toch maar even mijn nieuwste werkje neerzetten :P
Gemaakt op A4 met grafiet

Afbeelding

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:21

Oh mooi subtiel horsenart95!heel fijn potlood werk, lekker om naar te kijken. A4 zou toch zo'n 70 euro zijn denk ik. Als het niet richting de 100 gaat.

Afgelopen weekend deze afgerond

Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:46

Mooi annelinnie! Wat is het formaat?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:21

Horsenart95 schreef:
Mooi annelinnie! Wat is het formaat?

Ik vergeet dat telkens te vermelden naar 50x65 canson mii teints touch papier, heel fijn werken!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:55

ahaa oke, best groot dus!
ik vind hem erg mooi, maar ik had nog wel wat meer details op het hoofd willen zien, en misschien nog een glansje op de hals. 170 euro:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:04

annelinnie €170,- (bovenste) Super gaaf!
horseenart €70,-
annelinnie €150,- (onderste)

Dit was een opdrachtje, ga er sws niets voor vragen/heb er niks voor gevraagd maar ben wel benieuwd wat het 'waard' zou zijn :)
Papier is erg grof (linne. Formaat is 33x41 cm. Met HB vulpotlood.
Afbeelding
Kreeg hem niet goed op de foto helaas..