[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:20

Hihi wat grappig Dallista! Ik begin juist met de lichte kleuren omdat ik die op het einde super saai vind om te doen hihi.

Ik heb de landtong klaar. Op naar het laatste stukje. Het zeilbootje! Dat word nog een heel gepriegel haha
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 17:06

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hihi wat grappig Dallista! Ik begin juist met de lichte kleuren omdat ik die op het einde super saai vind om te doen hihi.

Dat is wel waar, dat is dan weer het nadeel. Het voordeel is dat ik als ik met donker begin, ik altijd goed kan zien hoe de vakjes precies lopen. Ik schilder namelijk altijd op de lijntjes, dus die neem ik als het ware mee. En als ik dan bij de lichtere kleuren kom, naast een donker(der) vakje, dan kan ik precies zien waar ik moet schilderen, omdat het donkere enorm afsteekt op de bijna-witte achtergrond van het cardboard.
Ik heb andersom geprobeerd, maar als ik met wit begin, krijg ik dus problemen als ik een donkere kleur ernaast ga schilderen; dan kan ik namelijk niet goed zien waar het witte vakje begint en eindigt (want steekt niet goed af op het cardboard). Dan zou ik dus anders moeten gaan schilderen, namelijk bij wit niet over de lijntjes, maar dat is zo'n gewoonte. :D
Uhm, hoop dat dit enigzins logisch overkomt, hahaha.

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:19

Wauw liesju, je schiet lekker op! Mooie plaat, ga ik zeker onthouden.

Ik begin eigenlijk ook altijd met de donkere kleuren. Eigenlijk ook vanwege het over de lijntjes schilderen. Vaak begin ik ook met datgene wat verder weg staat op de plaat/ achtergrond eerst te schilderen en daarna pas wat daarvoor staat.
Ik ben ook weer wat opgeschoten, zal binnenkort weer even een foto maken.

Het vosje wordt ook prachtig. Ik wou dat ik dat kleurgevoel ook heb. Mij geeft het nu rust dat ik niet hoef na te denken over de kleuren. Alhoewel het mengen nu bij PW ook wel erg leuk is.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:54

Hihi ik ga als een trein! :D ik zal dadelijk nog een update plaatsen.

Maar snap jullie beredenering. Ik heb echter vaak het probleem dat de lichtere kleuren niet goed zijn kwa verf en dus moeilijk schilderen. Als ik ze dan eerst doe schijnt de lijn er nog wel een beetje doorheen en kan ik met een donkere kleur mooie strakke lijn neer zetten. :P
Ik zal een voorbeeldje geven van een lijn waar ik nog met licht overheen moet waar ik tegenop zie.
Afbeelding
Die lijn moet nog met een lichtere kleur gedaan worden. Ik krijg het nooit voor elkaar om de kleuren langs die lijn recht te krijgen zonder de lijn aan te raken. Als de lichte kleur nu niet goed gaat dekken dadelijk dan zie je de oneffenheden er doorheen. Als die lijn zoals hieronder was vind ik een stuk makkelijker omdat daar de lijn in de lucht wel donker is. Daardoor kan ik wel een mooie strakke lijn zetten zonder bang te zijn dat hij niet goed dekt.
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 22:46

En mijn update! :D
Afbeelding

Klaaar!

Nog een detailfoto van de huizen.
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:01

Gaaf!!!

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:30

Prachtig!!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:02

Ik heb een klein vraagje en hoop dat jullie mijn kunnen helpen. Ik ben opzoek naar grote schilderen op nummerplaten bij welke winkel kan in deze bestellen/kopen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:27

Wauw Liesjuh wat ont-zet-tend gaaf!!!
Heb je hem toch eerder af dan ik ;)

Nardxash, weet je al een beetje wel merk je wilt bestellen? Ik heb zelf alleen maar Paintworks, maar die kun je niet of nauwelijks in Europa krijgen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:34

JudithO schreef:
Wauw Liesjuh wat ont-zet-tend gaaf!!!
Heb je hem toch eerder af dan ik ;)

Nardxash, weet je al een beetje wel merk je wilt bestellen? Ik heb zelf alleen maar Paintworks, maar die kun je niet of nauwelijks in Europa krijgen.

Ik zat zelf aan ravensburger te denken, maar andere merken wil ik ook eens gaan probere

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:37

Als je dit topic een beetje doorleest, zie je wel welke merken aan te raden zijn.
Er zijn meerdere merken die op de doos heel mooi zijn, maar uiteindelijk enorm tegenvallen als je de painting af hebt. Volgens mij was Ravensburger daar 1 van, maar pin me er niet op vast.
De makkelijkste manier om de ervaringen terug te vinden is gewoon binnen dit topic zoeken op de merknaam die jij tegen bent gekomen, zoals in jouw geval Ravensburger.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:38

JudithO schreef:
Als je dit topic een beetje doorleest, zie je wel welke merken aan te raden zijn.
Er zijn meerdere merken die op de doos heel mooi zijn, maar uiteindelijk enorm tegenvallen als je de painting af hebt. Volgens mij was Ravensburger daar 1 van, maar pin me er niet op vast.
De makkelijkste manier om de ervaringen terug te vinden is gewoon binnen dit topic zoeken op de merknaam die jij tegen bent gekomen, zoals in jouw geval Ravensburger.
zal ik eens gaan doen dank je wel

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:40

Ligt er maar helemaal net aan wat je zoekt in een schilderij. Je kan bij elke Pipoos winkels grote PbNs van Reeves en Royal & Langnickel krijgen, maar als je kwaliteit zoekt, raad ik beiden sterk af.

Ravensburger is niets mis mee, trouwens. What You See Is What You Get, goede verf (mits je het niet maanden laat liggen na openen). Ze hebben hele mooie paintings voor volwassenen. Goede hobbywinkels (en speelgoedwinkels) verkopen ze wel.

Schipper is Duits, ook goed, WYSIWYG, kan je on-line bij winkels bestellen, of van amazon of ebay Duitsland bijvoorbeeld.

Andere goede zijn Plaid en Paintworks, maar die moet je echt importeren uit de VS.

edit: Ravensburger (de volwassenen edities): https://www.ravensburger.de/kreative/ma ... index.html

De ene is wat gedetailleerder dan de ander. Ik heb de Japanische Kirschbluete hiervan gemaakt, dat was een enorm gepriegel met al die kersenbloesem, maar leuk ding!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:52

Dallista schreef:
Ligt er maar helemaal net aan wat je zoekt in een schilderij. Je kan bij elke Pipoos winkels grote PbNs van Reeves en Royal & Langnickel krijgen, maar als je kwaliteit zoekt, raad ik beiden sterk af.

Ravensburger is niets mis mee, trouwens. What You See Is What You Get, goede verf (mits je het niet maanden laat liggen na openen). Ze hebben hele mooie paintings voor volwassenen. Goede hobbywinkels (en speelgoedwinkels) verkopen ze wel.

Schipper is Duits, ook goed, WYSIWYG, kan je on-line bij winkels bestellen, of van amazon of ebay Duitsland bijvoorbeeld.

Andere goede zijn Plaid en Paintworks, maar die moet je echt importeren uit de VS.

edit: Ravensburger (de volwassenen edities): https://www.ravensburger.de/kreative/ma ... index.html

De ene is wat gedetailleerder dan de ander. Ik heb de Japanische Kirschbluete hiervan gemaakt, dat was een enorm gepriegel met al die kersenbloesem, maar leuk ding!

Dankjewel voor de informatie ik ga eens zoeken naar een paar mooie

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:52

Ik heb eens gekeken in jullie topic wat een prachtige kunstwerken komen hiervoor bij. Ik zal mij ook graag willen melden als dat kan. Morgen komen 2 schilderijen binnen en ga ook nog een grote bloesemtak bestellen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:12

Ik had in de planning om het schilderen op nummer weer op te pakken. Maar nu heb ik het haken ontdekt.. dus voorlopig geen schilderen voor mij :Y)

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:57

Leuk Nardxash! Ben benieuwd naar je kunstwerken.
Ik ben ook nog steeds druk aan het schilderen.
Hier even een update
Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 14:49

Suzanne07 schreef:
Leuk Nardxash! Ben benieuwd naar je kunstwerken.
Ik ben ook nog steeds druk aan het schilderen.
Hier even een update
[ [url=m/jY8A4R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf zeg! Ik zal een foto posten als ik een begin heb gemaakt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:10

Suzanne, jeetje, wat een werk zit daar al in!

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:32

Dank je wel! Ja er zit zeker al heel veel uurtjes schilderen in. Maar ik vind deze echt heel leuk om te schilderen. De combinatie van kleuren vind ik prachtig! Hoe gaat het met die van jou Dalista? Je was toch bezig met een van
Plaid?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:05

Suzanne07 schreef:
Hoe gaat het met die van jou Dalista? Je was toch bezig met een van
Plaid?

Yup, net weer eens een foto gemaakt. :D

Afbeelding

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:31

Mooi!! Ook van die mooie kleuren. Je schiet al best op!
Ik heb nog nooit iets van Plaid geschilderd, moet ik toch echt eens proberen

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:42

Suzanne07 schreef:
Mooi!! Ook van die mooie kleuren. Je schiet al best op!
Ik heb nog nooit iets van Plaid geschilderd, moet ik toch echt eens proberen

Dank!
Ze zijn nogal Amerikaanse-markt gericht (veel patriotistische en religieuze afbeeldingen), maar er zitten gewoon hele aardige dingen tussen. En ik vind hun verf/cardboard erg fijn schilderen. Eigenlijk enige nadeel is dat je soms heel goed kracht moet zetten om de potjes te openen en te sluiten. :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:14

Wauw dallista die is ook echt gaaf!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:54

Liesjuhh, mooi geworden!

Suzanne, wat een werk zeg. Al die blaadjes.

Dallista, die van jou is echt heel gaaf. Ik ben benieuwd hoe die is als hij klaar is.
Zoiets zou ik heel graag eens zelf willen schilderen, maar dat krijg ik echt niet voor elkaar. Geen idee hoe.

Misschien toch maar eens zoiets op nummer proberen, om een beetje ervaring op te doen met de achtergrond.