Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idsie schreef:beetje jammer dat het weer zo een enorme heisa discussie moet worden, ik heb precies hetzelfde geleerd wat voorgaand gezegt werd, omdat de wet zo blijkbaar in mekaar zit. kan iedereen wel een tegenwoord aan gaan geven maar dat heeft helemaal geen zin. kunstenaar die in opdracht werkt is volgens de wet dus gewoon niet strafbaar maar de opdrachtgever wel. Ik zal het nog even terug zoeken.
Fnanne schreef:@ Ketly: de reden dat ik het hier openlijk neerzet is niet omdat er nu regels overtreden worden, maar omdat e.e.a. niet helder is. Dát wil ik duidelijk krijgen voordat er mensen -of het nu de plaatsers van foto's zijn, de fotografen of degenen die met een afbeelding aan de slag gaan- in de problemen komen![]()
@ Femke: laat ik eerst en vooral voorop stellen dat ik jouw standpunt begrijp, maar ik toch mijn twijfels heb over de juistheid ervan. Ik krijg namelijk het idee dat er verschillende regels zijn die volgens mensen juist zijn. Jij hebt overlegd met een advocaat, ik met iemand die een opleiding tot curator heeft gevolgd en Idsie heeft zich ingelezen in het auteursrecht.
Als regelgeving hierover éénduidig zou zijn dan zouden er toch niet zulke verschillende conclusies getrokken worden?
Daarnaast speelt nog het verhaal over het format van dit topic; is het op deze manier wenselijk als plaatsers afbeeldingen (blijven) plaatsen waarvoor geen toestemming is?
Sweetgirl1 schreef:Zou iemand deze voor mij kunnen tekenen? Lijkt me enorm gaaf
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1378299_10201249004884760_1864287406_n.jpg