In de maak

Nog wel wat schoonheidsfoutjes maar dat geeft niet. Is een bolletje van de Zeeman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat kan ik nou doen?
lees stiekem al een poos mee, en ben een paar weken terug aan de CAL2014 begonnen. Best pittig voor iemand die niet kan haken. Vind 'm dan ook niet heel mooi ,maar met steun van vriendlief ga ik gewoon stug door.
).
).
Als je eerste 2 lossen haakt wil het wel eens gebeuren dat je nog een gaatje ziet, dan heb je met de magic loop niet. Een magic loop oefenen gaat trouwens het makkelijkst in het begin met gladde katoen en een iets te grote haaknaald (3,5 voor Catania). Acryl en wol e.d. is vaak wat pluizig en dat wil wel eens blijven haken bij het aantrekken van de draad. Plus je ziet met katoen de steken duidelijker.

LinSa schreef:Pfff.. ben al een uur bezig met row 15 van de CAL2014 en ik kom er echt niet uit. Het is de sterrensteek ,hoe ik ook probeer ,het wordt niet zoals op het plaatje.
Volgens mij is 'lus ophalen' iets ingewikkelder dan simpelweg je haaknaald door de steek steken?

LinSa schreef:Pfff.. ben al een uur bezig met row 15 van de CAL2014 en ik kom er echt niet uit. Het is de sterrensteek ,hoe ik ook probeer ,het wordt niet zoals op het plaatje.
Volgens mij is 'lus ophalen' iets ingewikkelder dan simpelweg je haaknaald door de steek steken?