[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:03

Leuk geworden, Suzanne!
Dallista, leuk nieuw priegel-projectje :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:58

Dat valt gelukkig wel mee bij Plaid. Dat zit naar mijn idee ergens tussen Schipper en Paintworks in qua gepriegel. ;-) Paintworks doe ik niet vaak veel achter elkaar van, dan moet je engelengeduld hebben!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:12

Ik heb alleen maar Paintworks :')
Mijn moose gaat wel echt achterlijk snel nu, hij is bijna af en dat motiveert zo enorm! Daarna door (nou ja, terug..) naar de eagle, die gelijk 2x zo groot is als de moose. Moose is A3 formaat, de eagle A2.
En pas als de eagle zo goed als af is, mag ik nieuwe bestellen!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:27

Ohh ben erg benieuwd naar het eindresultaat van je moose Judith! :)
Heb hem ook op mijn wensenlijstje gezet :Y)

Leuk geworden Suzanne!!

Ik vind mijn plaid waar ik mee bezig ben juist enorm gedetailleerd. Moet ik wel zeggen dat ik er op gelet heb bij het kopen, want over het algemeen zijn de Plaids idd minder gedetailleerd dan de Paintworks.
En oooh, wat vind ik het stiekem lekker dat ik niet hoef te mengen qua kleuren! Hierdoor heb ik gekozen om gewoon delen te schilderen en niet persee per kleur. Dat bevalt me wel heel goed!

Tussenstandje van de mijne:
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:32

Pfff er zijn er veeeeeeeeeeel te veel die ik nog wel eens zou willen maken..

Net eventjes op de site van hobbyhuis gekeken voor schipper's <3
Mijn lijstje daarvan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hihi ik heb meteen maar eventjes mijn lijst in gekort. Deze 4 staan wel echt in mijn wensenlijst. Al staat nummer 3 wel iets achter de andere 3. Ik ben vooral van de laatste echt helemaaal weg! <3 <3

Maaar eerst moet ik mijn Paintworks afmaken. :D
Misschien morgen weer eens lekker aan gaan zitten priegelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:34

Ja die polygonen <3 <3

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:39

Ik vind hem zo onwijs onwijs onwijs onwijs gaaf!!
Ik denk alleen dat als ik die zou maken ik met een lineaal zou gaan werken.. O:) :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 23:26

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik vind hem zo onwijs onwijs onwijs onwijs gaaf!!
Ik denk alleen dat als ik die zou maken ik met een lineaal zou gaan werken.. O:) :')

Daar zat ik ook al over te denken..
Zou dat wel werken met verf?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 05:53

Ik vind het idee van die PolygonArt wel leuk, maar dat is me qua schilderen toch echt te simpel. Bang dat die echt in een dag of twee af is. En daar is Schipper me te duur voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:36

Ik heb na de Taj er eerst nog eentje van PW liggen voor ik weer wat nieuws mag bestellen. Ik wip vanmiddag even langs de action voor een tafelezel :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:48

Dalista dat is precies de rede waarom ik hem wel een keertje fijn vind om te doen. Heb alleen nog painworks liggen dus alleen priegelwerk. Een keertje wat makkelijkers voor de afwisselen zullen we dan maar zeggen.

Ik vind het alleen nog wel steeds echt moeilijk om te bedenken of ik het dan wel of niet met lineaal zou gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:50

Ik zou wel een lineaal pakken :j ik kan best strakke lijnen maken uit de losse pols, maar zo strak lukt me niet gok ik zomaar :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:58

Hihi ja maar mijn twijfelpunt is ook meer of het mooier is als hij echt super strak is of juist als het net niet zo super strak is. :') HAha ik ben er echt te veel over na aan het denken. Ga hem denk ik wel een dezer dagen bestellen.

Waar bestellen jullie schipper altijd? Tot nu toe koop ik ze altijd bij het hobbyhuis online maar ik weet niet of er nog meerdere winkels zijn die eventueel misschien goedkoper zijn?
Bij Amazon was hij in ieder geval niet goedkoper. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:59

Hobbyhuis of bol.com (mits de verkoop ook door bol.com is en niet door een wederverkoper via bol.com) want bij bol.com heb ik korting :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:08

ohh Bol.com nooit aan gedacht. Maar zag dat ze er maar een paar hadden. Waarvan er 1 €72,.. kost :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:29

Ja dat is dan een wederverkoper die via bol.com verkoopt :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:47

Hihi dat zag ik.. :P

Ik heb net ook eindelijk weer eens een stukje gedaan :D
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:13

Hihi ik kon het niet laten verder te gaan O:) het water is helemaal klaar nu.
Ik ga nu denk ik eerst een keertje een poging wagen tot dry brushing en zo de lucht helemaal af maken en dan verder met het land en als laatste met het bootje. :D
Afbeelding

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:11

Wat leuk zo veel berichtjes hier!
Judith, ikben erg benieuwd naar je moose.
Liesje wat wordt die gaaf! Prachtig dat water met die golfslag.
Ik ben wel benieuwd naar die polygonen. Ziet er wel apart uit. Maar ben wel benieuwd hoe het wordt als je het schildert.
Jij bent ook al lekker op weg Anouk. Plaid wil ik ook zeker eens proberen.
Ik ben vanmiddag even aan mijn nieuwe paintworks begonnen. Heb alleen nog maar kleintjes van pw geschilderd. Deze is flink stuk groter, een flink project!
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:18

XxLiEsJuHhxX schreef:
het water is helemaal klaar nu.

Wow. Is toch net alsof je naar een foto kijkt, levensecht! <3 _/-\o_

Suzanne, daar ben je ook wel even flink zoet mee, wat een ding! Lijkt me echt super met die bomen op de achtergrond.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:44

Suzanne07 schreef:
Judith, ikben erg benieuwd naar je moose.

Dan moet je nog even geduld hebben, want ik plaats pas weer een foto als hij af is ;)
Ik kan je wel vertellen dat dit binnen een maand wel zal gebeuren. Ik zit er nu vaak toch meerdere keren per dag aan. Motivatie te over!

En ik vind jouw nieuwe project zo ontzettend gaaf he... Dat zou maar zo na de moose en eagle mijn 3e projectje (nou ja, meer project) kunnen worden!

Liesjuh, die van jou is ook zo ontzettend mooi.. Ik ben benieuwd hoe die wordt als hij af is, en ook na het dry brushing gedeelte!

Dat Polygon ding heb ik echt helemaal niks mee. Ik heb het veel liever wat realistischer, al snap ik wel wat jullie erin zien.

Anouk, die van jou wordt ook al mooi. Werkt vast wel lekker ja, als je eens niet hoeft te mengen!

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:48

Dan moet ik nog even geduld hebben, Judith
Mijn projectje ben ik ook erg blij mee! Ik moest bij de afbeelding erg aan Zweden denken. Daar zijn we twee keer op vakantie geweest. De natuur en de rust is daar prachtig!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:10

thx iedereen. :D Ik ben er op het moment niet helemaal zo kapot van volgens mij Haha maar kan ook met mijn hormonen te maken hebben O:) :')

Ik heb een klein stukje drybrush gedaan. Maar OMG dat is volgens mij echt ontiegelijk veel werk en volgens mij doe ik het niet goed ofzo. O:)

Suzanne die van jou is ook een geweldig project.! :D

Ik was net op amazon aan het kijken maar volgens mij kon ik daar een van mijn 4 op het lijstje staande pbn's goedkoper kopen dan bij hobbyhuis. Heb alleen nog nooit daar wat besteld. Komt er nog extra kosten bij omdat het uit Duitsland ofzo komt?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:33

Dry brushing kostte mij ook best wat tijd. En mijn kwast vond het niet zo leuk, dus ik heb besloten eerst de hele painting af te maken en daarna het dry brushing gedeelte. Behalve het stukje lucht dat ik al gedaan heb dan ;)

Suzanne, mij doet het aan Canada denken. Veel paintings van paintworks hebben wel een beetje zo'n thema. Kun je mooi zien dat die uit Canada/Amerika komen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:37

XxLiEsJuHhxX schreef:
Komt er nog extra kosten bij omdat het uit Duitsland ofzo komt?

Nope, want is binnen Europa. En vanaf 29,00 gratis verzending (2-3 werkdagen, bij mij eigenlijk altijd 2 werkdagen).
Zeker voor Schipper lijkt het me altijd de moeite waard om eerst op amazon.de te kijken voordat je het van een NL bedrijf koopt.