[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Gummybear

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:33

Afbeelding
Ik weet niet waarom, maar door mijn camera lijkt er veeel minder contrast in te zitten dan in het echt.. A4 formaat.

Ik taxeer even deze pagina, heb een beetje weinig tijd.

-yvanna; rond de 30,-
-_San87_; zeker rond de 70,- echt prachtig !
-xTitanic, mooi, maar bij de welshjes kon wel wat meer contrast denk ik ! 50,-
-yvanna; erg mooi, maar bij de randjes zie ik nog wel wat witte stukjes, misschien hadden wat donkere kleuren ook mooier geweest, maar dat is mijn smaak dan haha :)
-manonnevot; heel leuk ! 75,- zeker wel.
-MartyMcfly; mooi, maar de verhoudingen kloppen nog niet helemaal . 40,-
-Quebelle; mooi, erg mijn smaak, mocht wel ietsje meer uhmm hoe zeg ik dat.. textuur? in . :) 55,-
-GuusjeW; hier zou ik nog geen geld voor vragen, je bent wel op de goede weg!
-Su_Cr_Cheese; erg realistisch, maar niet mijn stijl . Dus let niet op deze taxatie, 40,-
-Nayomie; rond de 40,- ik vind hem mooi maar het lijf had iets netter gekund denk ik . het hoofd vind ik wel erg mooi!
-m_d3l13fj3; rond de 25,- denk ik, misschien had er iets meer contrast in gekund.
-Noukie22; leuk, alleen het oog had ietsje groter gemogen en wat meer details denk ik . 25,-
-Tyrcanol; het oog zit ietsje te laag, en de oren zijn net te klein volgensmij . nog goed op de verhoudingen letten, verder is ie erg schattig. 20,-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:50

Bedankt voor de taxatie :).
Ik heb gebruik gemaakt van een raster dus eigenlijk kan het oog niette laag zitten ?
Kleine Oren kan. Welshje :D

Die van jou is mooi.
Maar zou zo Idd met deze foto zeggen dat er meer contrast in mag :). €17,50

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:54

Tyrcanol schreef:
Bedankt voor de taxatie :).
Ik heb gebruik gemaakt van een raster dus eigenlijk kan het oog niette laag zitten ?
Kleine Oren kan. Welshje :D

Die van jou is mooi.
Maar zou zo Idd met deze foto zeggen dat er meer contrast in mag :). €17,50

oh, sorry . dan lijkt t alleen zo :) dankjewel ! Er zit in het echt wel meer contrast in, hier is ie wel heel erg licht :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:32

m_d3l13fj3: €50,-
Noukie22: €10,-
tyrcanol: €20,-
_Gummybear: €15,-
Ik ben niet zo goed in taxeren :')

Dit is mijn eerste tekening van dit jaar. Ik ben benieuwd hoe jullie hem vinden :)
Afbeelding

(foto is gemaakt met een tablet en gehaald van FB)

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:38

p. 115

yvanna: de eerste heeft wel iets, ik vind ook dat je de neushoorn wat meer detail mocht geven. Maar het pastelachtige zit er supermooi in vverwerkt, ik denk ongeveer 20euro! ;) de laatste 2 volgensmij ook iets rond de 15/20 euro.
_San87_: Ja wat moet ik hier op zeggen, hoe langer ik er naar kijk hoe mooier ik m vind, ontelbaar keer prachtig! Volgensmij meer dan 200euro!
xTitanic: De linkse is echt prachtig! Ik vind je werk echt heel mooi zo met die zwarte potloden, 80/90 euro schat ik! De rechtse rond de 65euro.;
yvanna: Mooi mooi, met welk materiaal heb je dat gedaan? 15euro
manonnevot: 35/40 euro! Heel mooi en zachte stijl heb je!
MartyMcfly: Ook weer een zachte pasteltekening, zelfs iets te zacht naar mijn ogen; Je ziet het papier er bij sommige delen nog iets erdoor... Maar het is zeker niet slecht hoor! ;) 20 euro.
Quebelle: Ik vindt het altijd moeilijk om digi's te beoordelen, ik gok op 30euro. :D
Nayomie: Ik hou van jouw digitale werken! Prachtig, 50euro.
guusjew: Nog lekker door oefenen, je bent goed opweg! Helaas nog niet echt iets waard.
Su_Cr_Cheese: Leuk werk! Op sommige delen mag nog wat meer detail maar de donkere schaduwen heb je echt 'donker' gemaakt en dat vindt ik heel erg mooi! ;) 30euro!

Nu weer een paar van mijn kant! Ben de laatste tijd erg verslaafd aan mijn pastelpotloden! :')

Deze was mijn aller eerste opdracht; met pastelpotloden van derwent op 50x65.
Afbeelding

Deze was bedoelt als kadootje voor mijn oma, ze had namelijk kanker en ging de laatste tijd erg snel achteruit. die dag dat ik haar deze bijzondere tekening wou geven was het te laat, ze was overleden en had deze tekening niet kunnen zien. Heb het er nog altijd heel moeilijk mee... :( Op A5 met pastelpotloden.
Afbeelding
Afbeelding

Nog een opdrachtje op A4 en ook met pastelpotloden. Door de flits vindt ik sommige stukken niet heel erg mooi meer maar deze is ondertussen al ingekadert en aangekomen! De opdrachtgever was er super blij mee.
Afbeelding

Voor degene die meer van mij willen zien, check mijn pagina → https://www.facebook.com/BelloArtBE?ref ... page_panel

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:44

Hoi iedereen,

zouden jullie op mijn site willen kijken naar mijn schilderijen? Ik heb een opdracht en weet niet precies hoeveel ik ervoor moet vragen.. het doek is 20x20 en het is een portret. Op mijn site zien jullie hoe ik schilder. wat zouden jullie ervoor betalen? De bovenste schidlerijen zijn het nieuwst.

http://dierentekenares.weebly.com/schilderijen.html

Bedankt alvast!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:02

Anniek22 schreef:
Hoi iedereen,

zouden jullie op mijn site willen kijken naar mijn schilderijen? Ik heb een opdracht en weet niet precies hoeveel ik ervoor moet vragen.. het doek is 20x20 en het is een portret. Op mijn site zien jullie hoe ik schilder. wat zouden jullie ervoor betalen? De bovenste schidlerijen zijn het nieuwst.

http://dierentekenares.weebly.com/schilderijen.html

Bedankt alvast!

Mooie schilderijen, daar mag je echt wel iets meer voor vragen.
In dit geval zou ik rond de 20-25 euro gaan zitten :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:08

Ik zou voor een doek van 20x20 zo'n 30 à 35 euro vragen. Voor een groter doek dan zo'n 60 à 70 euro. Dat is het echt wel waard naar mijn idee!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:54

Okee super thx :-) Helemaal trots nu hihi :-P

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:36

Pagina 115

Nayomie 40/45 euro. Ik ga mee met de feedback die je gehad hebt van anderen. Het hoofd is echt prachtig uitgewerkt! Waar schijnlijk heb je geprobeerd om het hoofd meer op te laten vallen. Soort van dieptewerking. Toch worden mijn ogen eerst naar zijn lichaam getrokken en dan pas naar het hoofd. Ik heb helemaal geen verstand van digitaal tekenen, maar zou je zijn lichaam niet op dezelfde manier kunnen doen als de achtergrond? De achtergrond is ook wazig, maar het is wel geleidelijker. Snap je wat ik bedoel?
guusjew hier zou ik nog geen geld voor geven. Probeer wat meer in details te werken. Zet de schaduw niet neer als een donkere vlek, maar laat het overlopen. Ook in een schaduw zitten donkere en lichtere plekken! Succes!
Su_Cr_Cheese 75 euro ontzettend mooi gedaan! Ik ken de persoon niet, maar ik heb het idee dat de ogen wat te dicht bij elkaar liggen of dat het voor ons linkeroog een fractie te hoog staat. Het contrast heb je erg mooi gedaan!
ZeSteigert Hier zou ik geen geld voor geven. Wat is de gedachte achter dit schilderij?
m_d3l13fj3 15 euro Je zou wat meer contrast mogen gebruiken, maar dat kan ook door de foto kunnen komen. Het werkje is leuk door de eenvoudigheid!
Noukie22 5 euro leuk begin! Probeer wat meer contrast te gebruiken. Laat de lichte en donkere plekken maar wat overdreven zien. Je werk is nu nog erg egaal.
Tyrcanol 20 euro erg leuk gedaan voor een eerste schilderij! Een sprekend oog heeft het paardje.

Pagina 116

_Gummybear Hier zou ik nog geen geld voor geven. Het begin is leuk, maar probeer nog wat meer details aan te brengen.
KittyDylan 5 euro Een leuk begin al. Probeer wel wat minder krasserig te werken.
leintjeO allereerst gecondoleerd met je oma :(:) wat zijn je werken wederom prachtig! Besef je wel wat een talent jij hebt?
Welshjes: 150/200 euro. Wat een prachtige sfeer! Hoeveel heb je ervoor gevraagd?
Hert: 80 euro Ik weet zeker dat je oma hem prachtig had gevonden! Hij doet me qua sfeer denken aan de werken Rien Poortviet.
Paardje: 75 euro Wat een prachtige blik heeft hij in zijn ogen! De borst had je wat meer mogen uitwerken. Maar misschien komt dat door de foto.
Anniek22 Voor een werkje van 20x20 zou ik ongeveer 20 euro vragen

Afbeelding

Vulpotlood 0.5 2h-2b op a4

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:12

Amber15 ik zou hier beginnen vanaf 50 euro. Misschien iets meer werken aan de diepte in het oog. Verder heel erg mooi!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:26

Anniek22 bedankt voor de taxatie. Het oog was inderdaad een struikelpuntje bij deze tekening. Ik heb er uren op zitten staren en veranderen. Het is nog niet zoals ik het hebben wil, maar ik laat het maar zo..

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:30

Het is behoorlijk moeilijk dat klopt;-)

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:07

amber15 schreef:
Pagina 115

Nayomie 40/45 euro. Ik ga mee met de feedback die je gehad hebt van anderen. Het hoofd is echt prachtig uitgewerkt! Waar schijnlijk heb je geprobeerd om het hoofd meer op te laten vallen. Soort van dieptewerking. Toch worden mijn ogen eerst naar zijn lichaam getrokken en dan pas naar het hoofd. Ik heb helemaal geen verstand van digitaal tekenen, maar zou je zijn lichaam niet op dezelfde manier kunnen doen als de achtergrond? De achtergrond is ook wazig, maar het is wel geleidelijker. Snap je wat ik bedoel?
guusjew hier zou ik nog geen geld voor geven. Probeer wat meer in details te werken. Zet de schaduw niet neer als een donkere vlek, maar laat het overlopen. Ook in een schaduw zitten donkere en lichtere plekken! Succes!
Su_Cr_Cheese 75 euro ontzettend mooi gedaan! Ik ken de persoon niet, maar ik heb het idee dat de ogen wat te dicht bij elkaar liggen of dat het voor ons linkeroog een fractie te hoog staat. Het contrast heb je erg mooi gedaan!
ZeSteigert Hier zou ik geen geld voor geven. Wat is de gedachte achter dit schilderij?
m_d3l13fj3 15 euro Je zou wat meer contrast mogen gebruiken, maar dat kan ook door de foto kunnen komen. Het werkje is leuk door de eenvoudigheid!
Noukie22 5 euro leuk begin! Probeer wat meer contrast te gebruiken. Laat de lichte en donkere plekken maar wat overdreven zien. Je werk is nu nog erg egaal.
Tyrcanol 20 euro erg leuk gedaan voor een eerste schilderij! Een sprekend oog heeft het paardje.

Pagina 116

_Gummybear Hier zou ik nog geen geld voor geven. Het begin is leuk, maar probeer nog wat meer details aan te brengen.
KittyDylan 5 euro Een leuk begin al. Probeer wel wat minder krasserig te werken.
leintjeO allereerst gecondoleerd met je oma :(:) wat zijn je werken wederom prachtig! Besef je wel wat een talent jij hebt?
Welshjes: 150/200 euro. Wat een prachtige sfeer! Hoeveel heb je ervoor gevraagd?
Hert: 80 euro Ik weet zeker dat je oma hem prachtig had gevonden! Hij doet me qua sfeer denken aan de werken Rien Poortviet.
Paardje: 75 euro Wat een prachtige blik heeft hij in zijn ogen! De borst had je wat meer mogen uitwerken. Maar misschien komt dat door de foto.
Anniek22 Voor een werkje van 20x20 zou ik ongeveer 20 euro vragen

[ Afbeelding ]

Vulpotlood 0.5 2h-2b op a4

Bedankt voor je steun! :o voor die van de Welsh pony's heb ik er 50euro voor gevraagd, oke ja het is niet veel maar aangezien het mijn allereerste opdracht was en ook omdat ik nog niet veel met pastel had gewerkt dus het kon altijd mislukken. Ik vraag er nu €60 voor, maar ik denk dat ik dat eens moet veranderen. :D

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:39

Ben benieuwd hoeveel jullie hem waard vinden

Doek van 40 bij 50
7.5 uur werk
Acryl

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:51

Ik wil niet banketstaaf doen maar waarom duurde het zo lang voor zo'n schilderij...?

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:13

Anniek22 schreef:
Ik wil niet banketstaaf doen maar waarom duurde het zo lang voor zo'n schilderij...?

Ik heb er 7 uur over gedaan das niet veel haha. Ik ben nogal erg perfectionistisch en wil alles goed doen. Maar ik vind dat ik m nu zi moet laten anders blijf ik bezig. En ja het was echt veel werk :) heb echt mn best gedaan. .

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:18

ow nu zie ikhet... door bokt upload vallen heel veel details weg..

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:20

Afbeelding

Hoop dat hij via tinypic wwl goed te zien is

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:21

yvanna schreef:

Doek van 40 bij 50
7.5 uur werk
Acryl

[ [url=m/81YGWT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk, maar ik vind het nog net niet. Daarom ongeveer 10-15 euro. Toch zit er wel potentie in denk ik, de afwerking vind ik alleen niks. De achtergrond is streperig, ik zie nog veel witgebleven plekken, de nek lijkt afgehakt en de manen zien er ook niet helemaal natuurlijk uit. Maar het oog vind ik bijvoorbeeld wel heel mooi. Ik bedoel het verder ook niet als commentaar, alleen als uitleg waarom ik er nu nog niet zo veel voor zou willen geven. Als je nog wat beter op die punten zou letten zou het schilderij naar mijn mening al 20 euro omhoog gaan. :D

Je bent wel al erg vooruit gegaan sinds je eerste schilderij, trouwens +:)+

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:28

hannah41 schreef:
yvanna schreef:

Doek van 40 bij 50
7.5 uur werk
Acryl

[ [url=m/81YGWT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk, maar ik vind het nog net niet. Daarom ongeveer 10-15 euro. Toch zit er wel potentie in denk ik, de afwerking vind ik alleen niks. De achtergrond is streperig, ik zie nog veel witgebleven plekken, de nek lijkt afgehakt en de manen zien er ook niet helemaal natuurlijk uit. Maar het oog vind ik bijvoorbeeld wel heel mooi. Ik bedoel het verder ook niet als commentaar, alleen als uitleg waarom ik er nu nog niet zo veel voor zou willen geven. Als je nog wat beter op die punten zou letten zou het schilderij naar mijn mening al 20 euro omhoog gaan. :D

Je bent wel al erg vooruit gegaan sinds je eerste schilderij, trouwens +:)+

met de achtergrond ben ik nog bezig:)
de wit gebleven plekken dat komt omdat het hobbelig is . eest heb ik de manen met licht bruin gedaan enz odra je er overheen gaat met weinig verf dan doet hij alleen die hobbeltjes waardoor t wit lijkt:) de nek heb ik bewust zo gedaan. nee de manen die zijn erg lastig.. n daar zou ik graag tips voor krijgen;)
vind zelf persoonlijk 10 15 wel beetje laag maar ben benieuwd wat de rest er van vind in iedergeval erg bedankt voor je reactie! :) :D

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:31

Gummybear: De verhoudingen zien er goed uit! Er zit inderdaad niet genoeg contrast in naar mijn smaak, dus ik zou er nog niks voor geven.
KittyDylan: mooi! Het oog lijkt alleen wat te groot. Verder mag er ook nog wel wat meer contrast in de vacht. €5 voor nu :)
LeintjeO: gecondoleerd!
- Welshjes: wauw! Ik vind de lichtinval echt supermooi :D . Zeker wel €150 :)
- hert: Deze vind ik misschien nog wel mooier haha. Wat een geduld moet je daarvoor hebben zeg! €70
- zwart paard: ook weer supergoed, niks op aan te merken :D €60
Amber15: ik ben fan van jouw tekenstijl, heel zacht maar toch veel contrast :) €50
Yvanna: goed hoor! Ik zie in de hals wel nog wat witte vlekken van het canvas, wat er wat slordig uitziet :)
Maar toch wel €30 denk ik.

En eentje van mij, mijn meest recente werk :)
Op A4 met grafiet

Afbeelding

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:33

Yvanna: Ik zie net het formaat, ik ging er eigenlijk vanuit dat het 30x20 was, maar aangezien hij een stukje groter is zou ik hem ook iets hoger schatten. :)

Horsenart98:
Mooi! Ik moet wel zeggen dat ik al betere werken van je gezien heb. Ongeveer 45 euro? :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:35

Ik vind de mond wel mooi en het oog ook goed. Maar ik doe over een portret met olieverf 6 uur.. Kijk maar op de site ;-) ik zeg niet dat ik m lelijk vind hoor yvanna..

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:46

Anniek22 schreef:
Ik vind de mond wel mooi en het oog ook goed. Maar ik doe over een portret met olieverf 6 uur.. Kijk maar op de site ;-) ik zeg niet dat ik m lelijk vind hoor yvanna..

Thnx maar is hor lang he r over gedaan heb zo belangrijk dan :p t gaat toch ook om de kwaliteit. En dit js mn 2e schilderij ding pas..