Wat voor een folie gewoon sticker folie? want die vind je hier http://hotfixhobby.com/category.php?id_category=269 of bedoel je flex en flock die staan er ook bij. Maar die hebben ze bij action in ieder geval niet.
Mooi gemaakt allemaal zeg! Maar hoe maak je een frontriem helemaal zelf, als ik vragen mag
lauraneyens
Geplaatst: 17-10-13 20:37
eclair98 schreef:
Mooi gemaakt allemaal zeg! Maar hoe maak je een frontriem helemaal zelf, als ik vragen mag
Dit was mijn eerste probeersel van een oud broeksriempje, 2 revetten en 3 rijen van een hotfix vel. Op het shetlander hoofdstel zat een simpele platte lederen frontriem dus deze gewoon gehotfixt. Ik heb ondertussen een leukere gemaakt met echt leer e, strassketting, foto zal ik nog wel eens posten !!
Ik ga naar het concert van one direction (!!!!!) en ik wou een origineel t-shirt maken dmv hotfix hebben jullie leuke ideeen? Heb al wat rondgezocht maar zag net echt iets leuks
Hoi! Ik zag dit topic hier staan en ik ben om! Nu nog op zoek naar spulletjes Meteen een vraagje: @lauraneyens hoe heb je 'bo' zo mooi op dat halster gekregen?
catzkillz
Geplaatst: 21-10-13 10:27
Heb m'n zondagvoormiddag gisteren weer goed besteed M'n zwarte hoodie gepimpt, resultaat is best oké. enkel de krul-lijntjes moet ik nog eens opnieuw doen want m'n textielverfstift deed het niet zo goed op de trui
Materiaal gebruikt: hotfixglitterpapier (zilver en roze), zilveren steentjes 16ss, fuchsia steentjes 10ss en zilveren glittertextielverfstift.
Laura; mag ik vragen waar heb jij die hotfix vel met steentjes die je erop plakt gekocht?
lauraneyens
Geplaatst: 21-10-13 19:20
de Hotfix vellen koop je aan per rij. Ik heb deze online besteld bij http://www.hotfix-studio.be Als je dan 3 rijen neemt dan heb je zo een brede strook eigenlijk.
Mijn halster heb ik met transferfolie gemaakt. Eerst een printje van zijn naam in een mooi lettertype in spiegelbeeld. En dan de doorschijnende transferfolie erop leggen met de plakkant naar boven en dan de steentjes op de folie leggen met de lijmkant naar boven. Uw steentjes blijven dan mooi op hun plek want ze plakken aan de folie. Als je klaar ben gewoon de folie omdraaien en op zijn plek leggen. En dan erover strijken of met de applicator eh..
rijen kun je zelf heel makkelijk maken met patroon plaat je plakt met strijkfolie de gaatjes af die je niet wilt dus wil je 6 rijen dik plak je het daaronder even af. je kiept dan een lading steentjes op de plaat en gaat er met de zijkant (pinkkant) er heel rustig overheen je zult zien dat de steentjes in de gaatjes vallen en groot deel valt meteen goed de rest draai je even snel op met de pick up pencil of sticky stuff prikker en dan pak je het geheel in 1x op met strijkfolie
prugelpiet
Geplaatst: 22-10-13 19:13
Hoi hoi Mag ik ook nog meepraten? Sinds een tijdje helmaal om van hotfix Ik heb nu 850 steentjes, 500 ss16 zilver en 150 ss20 zilver en nog 200 ss16 gekleurd, en een applicator Ik heb nog niet veel gemaakt maar en foto volgt snel
Ja hoor de steentjes zijn ook geschikt om met strijkijzer te doen wel gebruik ik overal bakpapier bovenop voor ik het strijkijzer erop zet en adviseer ik even kennis te maken met je eigen strijkijzer want elk merk heeft een andere temperatuur en kan dus een hogere stand veel heter zijn dan bij een ander merk op de hoogste stand begin op 2 stippen en kijk hoe de steentjes reageren dan kun je hem altijd nog hoger zetten beter stapjes dan 1x te hoog want dan is al je werk voor niets geweest
prugelpiet
Geplaatst: 22-10-13 23:11
Oh jee ik ben ook meteen jullie hulp nodig Een vriendin is binnenkort jarig en ik weet dat ze graag een halster wil je de naam van dr pony. Nou wil ik dit wel proberen maar ik moet dan denk ik eerst kleinere steentjes hebben, toch? Kleinsten die ik nu heb is ss16 , 4 mm dus. Ik wou wel graag wat proberen met sierletters, en dan eerst even oefenen natuurlijk, maar welke grootte steentjes is hier het best geschikt voor?