[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukS_

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:39

Leuk om die vooruitgang te zien liesjuh! Hij begint al tof te worden!

Ik heb met mijne nu eindelijk 2 kleuren af. Maar duurt zo lang dat ik mijn tactiek ook even veranderd heb. Omdat k bij deze niet hoef te mengen, doe k nu gewoon stukje voor stukje en niet per kleur.

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:03

Dankje!! :D Die is ook paimtworks toch.?

Ik moet bij die van mij wel mengen. Is toch nog wel eventjes wennen. En vind het wat lastig dat je dan wel door moet en niet eventjes kan stoppen want dan droogt de menging op.

Wie hadden er allemaal al ervaring met drybruching? Ik wil de lucht denk ik ook meteen al doen maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. En vooral wat ik met de kleine stukjes enz aan moet dan.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 21:54

Mijn einde voor vandaag. :D
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 23:10

Zo! Gaat hard

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:13

Hoi Allemaal,
Mag ik me hier ook melden?
Op aanraden van mijn artsen "moet" ik gaan schilderen op nummer, om in m'n hoofd te leren ontspannen. Daarstraks de big five van Schipper besteld via bol.com.

Wat een toffe schilderijen zie ik hier zeg!!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:56

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dankje!! :D Die is ook paimtworks toch.?

Ik moet bij die van mij wel mengen. Is toch nog wel eventjes wennen. En vind het wat lastig dat je dan wel door moet en niet eventjes kan stoppen want dan droogt de menging op.

Wie hadden er allemaal al ervaring met drybruching? Ik wil de lucht denk ik ook meteen al doen maar weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. En vooral wat ik met de kleine stukjes enz aan moet dan.

Ik heb wel iets ervaring met dry brushing. Het is vooral een kwestie van gewoon doen en zo ver gaan als je zelf wilt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:55

Wauw Liesjuh, die wordt al erg gaaf!

Hier inmiddels weer thuis in ons koude kikkerlandje. De Moose is dus weer in beeld, al gaat het niet zo snel. Ik heb nogal veel om handen :P

En Ellis, welkom! Natuurlijk mag je hier meekletsen :)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:56

Gelukkig haha.

Welkom terug!

Ik vind het schilderen heerlijk, fijn therapeutisch beleid hahaha
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:04

Helaas geen update van mij, ik schilder momenteel niet, maar ik was vanmiddag bij de Lidl, en daar hebben ze hobby-artikelen, inclusief 'simpele' PbNs. Echt goedkoop, iets van 3-4 euro?
Merk stond er niet op, maar ik herkende de plaatjes wel. Er zaten paarden bij, en er waren ook van die krasplaten, met o.a. een paard met veulen, en de eenhoorn die ik een keer gemaakt heb. Had die laatste bijna meegenomen, die is echt heel mooi. :-)

Wat komen er hier weer mooie schilderijen voorbij. Blijft leuk!
Ik heb wel twee boeken meegenomen met 'van punt naar punt' tekeningen, kostten ook maar 3-4 euro per stuk.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:17

Tijd voor een update! Het vordert gestaag met de moose. Ik ben nogal druk met mijn nieuwe baan. Hoe ver is iedereen hier?

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:56

Gave moose! En wat is dat water al "echt", zo leuk om te zien hoe dat tot leven komt.

Geen painting voor mij, ben teveel met andere dingen bezig (o.a. een studie naast full-time baan). Maar wil toch mijn Garden Gate wel eens afmaken. Wie weet...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:12

Ja, ik hou echt van dat water. Ik vind het nog steeds een heerlijke plaat, al kan ik stiekem niet wachten tot hij af is ;)

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:45

Eindelijk weer eens geschilderd! Eindelijk deze afgemaakt. Krijg er weer zin in!
Afbeelding

Ben er blij mee. Lekker vrolijke kleuren. Ga hem morgen even inlijsten en ophangen. Zijn jullie met een leuke bezig?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:47

Ach, wat een schatje!!! Prachtige kleuren, wow. En leuk zo met dat paarsje randje eromheen. :-) Mooi hoor!

Ik heb me gisteren op het Boekenfestijn in Utrecht laten verleiden door een Ravensburger, met een Buddha-beeld erop. Zoveel schilderijen die ik nog eens moet maken... maar kwam ook thuis met drie nieuwe boeken "van punt naar punt" tekeningen. Zoveel hobby's, zo weinig tijd.

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:52

Dank je wel!
Daar wil ik eigenlijk ook nog heen. Naar het boekenfestijn. Is er veel keus voor schilderen op nummer? Punt naar punt lijkt me ook leuk. Ik vind het kleuren van mandalas ook leuk. Zijn daar ook kleurboeken te koop? Ben nog nooit op zo'n boekenfestijn geweest.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:41

Het Boekenfestijn lijkt zich steeds meer te richten op "hobby" spullen, van alles om zelf bijvoorbeeld kaarten mee te maken en te versieren, alles wat je in een kantoorboekhandel tegenkomt etc. Voor mij echt een must-go elk jaar. Heb er dit keer veel oud spul van PIP studio gevonden, Kerst gift tasjes, kerstkaarten, potloden etc.

Ze hebben een heleboel kleurboeken voor volwassenen, inc mandala's, een aantal punt naar punt, en geloof dat ik ook een kleuren op nummer zag liggen.
Van PbNs hadden ze een aantal kleine Ravensburgers en een aantal Reeves. De Buddha lag apart ergens in een bak, was er maar eentje. Voor PbN is het niet de moeite waard er naartoe te gaan, maar voor ruime keuze kleurboeken is het wel leuk (en de entree is gratis, dus als je in de buurt bent...)

Het is niet perse allemaal goedkoper dan in de winkels, die kleurenboeken zijn waarschijnlijk ongeveer dezelfde prijs in van die goedkope boekwinkels, maar het is wel veel groter. ;-)
Laatst bijgewerkt door Dallista op 16-09-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:42

Ik heb vandaag op het boekenfestijn geen PBNs meer gezien -O-

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:45

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving van het boekenfestijn! Ik moet er gewoon ook een keer heen! Alleen al heerlijk om eens te snuffelen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:45

Jans schreef:
Ik heb vandaag op het boekenfestijn geen PBNs meer gezien -O-

Geen idee of alles al weg was ervan, kan me nauwelijks voorstellen eigenlijk, maar wie weet. Ze hadden meerdere paarden portretten van Ravensburger, hondjes, een galloperend paardje, en van Reeves ook een heleboel.

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:55

Zo ik heb de smaak weer te pakken! Ben weer aan een nieuwe begonnen. Nu een van het merk Schipper.
Ben benieuwd hoe deze uit gaat pakken; wordt in ieder geval lekker zonnig☀️
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:09

Welke word het? :P :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:14

Oh de zonnebloem <3

ik ga vanavond weer voor de Taj zitten denk ik, lekker koppie leeg :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:49

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:22

Leuk weer iemand die mee komt schilderen! Ook een erg leuke die hert, ben benieuwd.

Ja goed geraden Jans', het wordt de zonnebloem. Heb echt de smaak weer te pakken

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:16

Ik snap echt niet hoe je zo snel kunt schilderen :=