[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:07

Pagina 112

Amy: daar geef ik nog niets voor uit, het begin is er zeker, blijven oefenen! :)
Stefieke1997: Die eerste tekening vind ik werkelijk prachtig! 50 ongeveer. Je tweede van die hondjes vind ik net iets minder, 40 en de volgende die je hebt gepost.. ik vind het paard heel mooi maar het gezicht van dat meisje kon beter en dan maakt het een minder mooi geheel (voor mij) ook 40
Taartjee: het is ten eerste een 'onderwerp' wat mij persoonlijk niet interesseert en ik ook geen geld aan zal uitgeven. Ik vind de ogen nu een beetje heel eng. Ze zijn zo 'kleiachtig'..
Nayo: echt prachtig! 50-60
Uska: Je bent een beetje slordig te werk gegaan, er zitten hier en daar wat kreuken in.. het is niet echt m'n stijl.. 25
Gummybear: Ik zou nog wat door oefenen..
Tyrcanol: Ik vind het een hele aparte stijl en niet direct m'n ding, de manen staan er met vreemde plukjes op, lijkt niet echt alsof ze vast zitten aan het paard :+ Ik weet niet wat ik moet taxeren.. :P
Century: die eekhoorn vind ik echt prachtig!! 70 maar de pony is dan weer wat minder, lijkt uit verhouding, 25
Yvanna; ik vind de tekening er nu nog zo onafgewerkt uitzien.. 10
Manon: jij gaat echt vooruit, prachtig! :j 30

Die van mij is op een A3, ben benieuwd :)
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:11

manonnevot schreef:
l
century: eekhoorn: echt prachtig! 75 euro, paard: deze vind ik wat minder. 40 euro

Ben ik met je eens dat de tweede minder is. :) Heb je verbeterpunten? :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:16

Century schreef:
manonnevot schreef:
l
century: eekhoorn: echt prachtig! 75 euro, paard: deze vind ik wat minder. 40 euro

Ben ik met je eens dat de tweede minder is. :) Heb je verbeterpunten? :)

hier haak ik op in. kijk een naar de diepte in de kaak, vooral links.. dit lijkt een groot vlak. daarnaast de poot rechtsonder? ik heb nog nooit een paard gezien met zulke dunne benen bovenaan haha en zeker niet in wintervacht, gebruik wat meer contrast dan komt het goed! de manen daarintegen erg mooi

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:56

Er zitten ontzettend veel kleuren in de tekening, heb er nog nooit zoveel gebruikt :P Ik denk dat de foto ook wat vertekent, want juist in het hoofd zit erg veel kleur (en contrast). Desalniettemin ben ik het er mee eens dat het een en ander niet helemaal correct is. Been is inderdaad smal, dat zie ik nu ook. Het hoofd is ook iets te breed geworden, zou wat langer moeten zijn.
Ik vond de kaak erg moeilijk, de voorbeeldfoto maakte het me ook niet helemaal makkelijk (links erg veel licht, rechts erg donker), maar dat is natuurlijk geen excuus. Blijf gewoon lekker dooroefenen :) Meer tips zijn ook welkom!

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:07

Afbeelding
7 uur werk op a4 papier

Het zal niet veel zijn xD

heb een tijd terug heel erg veel getaxeerd ;) Alleen toen had ik nog geen tekening van mezelf dus moest daar ff op wachten

nenahdm

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:40

Meh meh, maar ik wil ook getaxeerd worden! :oo

Verder, iertje93, zou ik nog blijven dooroefenen (ik persoonlijk) zou daar nog niets voor willen geven :)
Je hebt te veel gebruik gemaakt van het 'uitwrijven' en ik vind dat je er een beetje 'misbruik' van hebt gemaakt waardoor dat de tekening ook minder mooi maakt. Probeer eerst eens zonder uitvegen hetzelfde resultaat te hebben!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:06

Steffieke1997: Mooie karakteristieke portretten maak je, gedurfd contrast waardoor ze kenmerkend van jou zijn. Zou nu rond de 100 euro gaan zitten voor A3 formaat. Vind her en der de verhoudingen nog wat wringen zoals bij het meisje in haar gezicht. Bij de twee honden die je overigens prachtig heb neergezet vind ik de afsnijding niet zo fijn ogen. Als je zo door gaat kun je straks nog veel meer vragen je hebt veel talent.

taartjee: Mooi portret maar nog niet zo gewaagd. Hij is qua contrast en inkleuren heel licht. Zoals in het jasje en de bril zie je dat je meer durft en dat werkt erg goed. verhoudingen zijn ook mooi. Voor nu zou ik nog even door oefenen, tot je wat meer een eigen handschrift hebt ontwikkeld. (dat wil niet zeggen dat je tekeningen niks waard zijn, maar voor opdrachtenwerk zou ik pers. nog even wachten )

Nayomie: Je digitale werk spreekt me niet zo aan, ik zie vooral bij de maantop weinig diepte in het oor en de schetslijnen komen door het hoofdstel heen. Ik denk dat je heel ver kunt komen want somige effecten met high en lowlights zet je al super neer. Vind het moeilijk hier een prijs aan te koppelen, maar je bent goed bezig.

Ga een volgende keer even verder :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:48

Ben totaal niet ervaren in taxeren, maar zal toch eens kijken :)

Pagina 112:

Amy, 5 euro. Met veel oefenen kun je binnenkort heel mooie tekeningen maken, denk ik.

Stefieke, het paard vind ik heel mooi! Zeker 90 euro.
De honden vind ik iets te "fel belicht", komt misschien door de foto? 70 euro.
Op de derde tekening vind ik het paard weer super, meisje iets minder 80 euro.

Taartjee, heel realistisch! Maar niet echt mijn stijl en onderwerp, dus zou er zelf niet zoveel aan uitgeven. 40 euro.

Nayomie, gaaf! Alleen vind ik het jammer dat het lichaam veel minder gedetailleerd is dan het hoofd en de teugel zou ik weggelaten hebben als ik jou was. Maar het hoofd zelf en het oog vind ik super! 50 euro.

Uska, ik heb je topic gevolgd! Het paard vind ik super, de kat wat minder. 50 euro.

Gummybear, ik vind je zachte stijl wel iets hebben. Alleen jammer dat het lijf zo onafgewerkt lijkt. 20 euro.

Tyrcanol; stijl spreekt me niet zo aan, sorry. 30 euro.

De rest doe ik de volgende keer! Nu niet veel tijd.

Ben wel benieuwd of mensen hier al geld zouden voor geven :) (Gebaseerd op een foto van Nikki de Kerf) A4
Afbeelding

En dit (A5)
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:34

Pagina 110
@ Stefieke1997: het contrast -hoewel ik er wel van hou- vind ik in jouw tekening wat sterk. Details vallen weg waardoor de charme van de tekening, want hij heeft wel wat, verloren gaat.
Ah, tweede versie veel beter. Ik zou zeggen 30 of 40 euro.
@Michelette: formaat? Materiaal? Ik vind het een leuke opzet en ben benieuwd naar meer.
@Jolinem: mooi fantasielandschap. Ik mis wat contrast en heb het idee dat het een opzet of basislaag is nog.
@horsenart95: mooi portret, fijne contrast en focus. 50 euro.
@kittyDylan: materiaal? formaat?
@Lauraa: <3 I like, heel erg :) 100 euro minstens.
@Malenka: ik vind de fjord echt prachtig, bij de eerste mis ik eenheid of 'kloppen' de kleuren gevoelsmatig niet... De tweede: erg mooi en trefzeker. 150 euro.

Pagina 111
@HD: materiaal? Formaat?
@Stefieke1997: beiden mooi, karaktervol. Is het contrast in het echt ook zo sterk? 25 euro beiden.
@xLisaMaxime: mooi in opzet maar ik mis contrast. Tekening heeft veel gelijke tonen waardoor bijvoorbeeld het neusje wegvalt tegen de achtergrond.
@Stefieke1997: materiaal? Formaat?
@Stefieke1997: mooi :j 100 euro.

Pagina 112
@amy495: materiaal? Formaat?
@Stefieke1997: paard vind ik prachtig, de honden... ik kijk wat eng tegen de ogen aan, draaiing hoofd ten opzichte van de stand van de ogen... Paard: 75 euro.
@Stefieke1997: wat een productie! :D paard vind ik prachtig, het meisje doet in mijn ogen helaas afbreuk aan het geheel...
@taartjee: ik mis contrast? En daardoor een deel van de tekening?
@Nayomie: mooi portret, gevoelige pose. Ik vind digitaal zo moeilijk te taxeren... Ik denk voor zoiets -als het van je eigen paard is- 150 euro?
@Uska: ik vind 'm een beetje eng? Alsof je alleen de spierlagen getekend hebt? Ook mis ik wat licht in je tekening.
@Gummybear: nette start al, maar in mijn ogen een opzet die uitwerking verdient :)
@Tyrcanol: nette basis, ik zou alleen nog verder doorgaan en er wat kleur en diepte in aanbrengen :)
@Century: Gefeliciteerd *\o/* *\o/* Zachte, mooie werken. Bevallen deze potloden?
Eekhoorntje: 75, paard; 40 euro. Ik kijk wat vreemd tegen de draaiing aan.
@Yvanna: veelbelovend, maar ik heb nog wat het idee aan te kijken tegen een kleurplaat. Je ziet nog erg de lijnen, probeer meer met licht en donker te gaan werken :)
@Manonnevot: hij is nog wat licht? Tekening heeft al mooie stukken maar mag wat mij betreft steviger aangezet worden :)

Pagina 113
@xTitanic: prachtige pose/perspectief :) 150 euro.
@Iertje93: ik zou nog even dooroefenen. Góed kijken en vergelijken, en vooral heel veel doen :)
@Iolanthe: je tweede vind ik erg leuk :) maar meer een soort droedel voor achterin een schriftje :)
De eerste bevat mooie stukken, maar is nog erg licht en verdient meer uitwerking denk ik :)

Twee van mijn hand:

Pastel op A2 (Mi Teintes Touch)
Afbeelding

En acryl (golden open) op doek, 40 x 60 cm:
Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:49

Titanic: :oo 150,-
Iertje: leuk opweg! 5,-
Iolante: hele mooie stijl, weet niet goed hoe ik t moet taxeren, sorry!
Fnanne: wauw, echt ontzettend mooi! Eerste: 170,- tweede: 200,-

Uil op a3 in grafiet, ben benieuwd haha :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:02

@Fnanne

Ik vind jouw stijl erg mooi!
Ik vind de 2e erg mooi qua kleurgebruik, maar het stoort me dat hij scheef hangt. Het kijkt niet prettig. De houding klopt verder, daar niet van, maar zou geen scheve foto's naschilderen die er niet in zijn geheel op staan. Persoonlijk stoort mij dat dus.

Ik weet eerlijk gezegd niet echt een prijsje aan te hangen. Ik denk voor de eerste 100-120 euro.

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:17

Fnanne mooie tekeningen! De eerste vind ik persoonlijk mooier en zou daar zeker €100 of meer voor willen geven, vind voornamelijk het kleur gebruik erg mooi.
De tweede vind ik persoonlijk minder omdat hij heel erg op de achtergrond lijkt en daarin een beetje verdwijnt ik zou daar rond €50 voor geven (dit is puur smaak)
Xlisaxmaxime er mooi ik Vind vooral de ogen erg mooi! Hij lijkt ook erg realistisch. Ik zou daar zo €80 voor willen geven!
(Dit is de eerste keer dat ik dit doe!)
Wat zouden jullie hiervoor geven? Ik teken gerust nooit, dit was mijn eerste tekening voor school
Afbeelding

En voor deze? Het was de bedoeling om een mens te tekenen, ik vond alleen de kin wat te lang..
Afbeelding
Kwaliteit is erg slecht geworden door het uploaden en de ipad kwaliteit.
Eigenlijk durf ik hier niks voor te vragen en verwacht ik dit ook niet, maar aangezien mijn bv lerares ze erg goed vond ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:57

Ik kom hier ook maar even binnenvallen, ik vind taxeren ontzettend moeilijk en al helemaal bij mijn eigen tekeningen, dus hopelijk leer ik zo een beetje waardes inschatten. :P

xTitanic: ontzettend mooi! Rond de 100?
iertje, goed op weg, maar nog niet erg veel waard denk ik.. 5-10, Maar misschien meer voor de moeite die er in zit.
Iolanthe: de eerste spreekt me wel aan.. Leuk apart met dat contrast! 15? Hij is niet erg groot.. De tweede zou ik niets voor geven, eigenlijk om dezelfde reden als Fnanne.
Fnanne: Heel mooi allebei! Vooral de tweede vind ik echt geweldig. Alleen ik heb geen idee wat een schilderij van die maat ongeveer waard zou zijn..
De eerste, rond de 100 ook?
xLisaMaxime: Ik vind hem echt heel leuk, die zou ik zo hier aan de muur willen hangen. :P (als er nog plek zou zijn geweest) rond de 40.
Mousaka: De tweede zou ik geen geld voor geven, daar is hij wat te simpel voor. De tweede, los van dat het onderwerp wat wat-moet-ik-er-mee is, leuk begin, maar nog wat streperig.. 5,- oid, maar ook meer voor de moeite

Dan hier ook nog maar wat van mezelf neergooien:
Pastel, a4
Afbeelding

8B potlood, a3 (hier aardig overbelicht)
Afbeelding

Pastel, a3 (zwarte er omheen is een lijst, ik was iets te lui om hem daar uit te halen voor de foto)
Afbeelding

Geen idee of het iets waard is, vooral de laatste denk ik eigenlijk niet, maar oke. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:18

Fnanne schreef:
Twee van mijn hand:

Pastel op A2 (Mi Teintes Touch)
[ Afbeelding ]

En acryl (golden open) op doek, 40 x 60 cm:
[ Afbeelding ]

Die laatste :+:. Ik blijf naar het hoofd van het paardje kijken. Ik vind dit echt heel erg gaaf _O_. 500 euro.

De eerste is natuurlijk ook heel mooi, maar ik vind de tweede nog veel beter, love it. Voor de eerste 350 euro.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:42

Pag. 112
amy495: Nog geen geld, maar goed op weg!
Stefieke1997: Mooie werken, herkenbare stijl. Oog van de derde hond lijkt wat raar, alle werken rond de 50-60 euro denk ik.
taartjee: Leuk, 15 euro.
Nayomie: Mooi oog, 15 euro.
Uska: Aparte stijl, nog geen geld denk ik.
_Gummybear: Nog niks, maar blijf vooral oefenen!
Tyrcanol: Leuk! 15 euro.
Century: Kleuren lijken wat mat, verder erg mooi, rond de 75 euro.
yvanna: Mooi! 15 euro.
Manonnevot: Leuk, 25 euro.

Pag. 113
xTitanic: Ene paard oogt wat hoekerig, verder leuk! 25 euro.
iertje93: Mooi, 15 euro.
Iolanthe: Leuke werken, nog geen waarde.
Fnanne: Wauw!! Paar honderd euro! Vooral de tweede vind ik prachtig!
Tevens bedankt voor de reactie op mijn tekening, beide tekeningen zijn op a4 formaat en met houtskool en potloden gemaakt. Ben benieuwd naar je taxatie.
xLisaMaxime: Tof! 35 euro.
Mousaka: Nog niks, lekker blijven oefenen, vooral met schaduwen. Goed op weg!
_roodvos_: Leuke werken, 10 euro.

Verder iedereen bedankt voor de taxaties voor mijn tekeningen! Sommigen zeiden dat ik ze nog verder uit zou mogen werken. Op de foto's lijken ze helaas minder mooi dan in het echt, ook de lichte stukken zijn met potlood 'ingekleurd'. Verder hou ik wel van de losse stijl :) Ik oefen rustig door op zoek naar mijn eigen stijl.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:44

Pagina 112
amy495: Het is al een heel goed begin! Voor nu kan ik er nog geen waarde aanhangen, maar ik denk dat je met veel oefenen wel ver kunt komen. De verhoudingen zien er al wel goed uit!
Stefieke1997: Je maakt prachtige tekeningen! Het contrast van alle tekeningen is naar mijn mening echter iets te hard. Ik zou voor elke tekening 40 euro geven.
taartjee: Een aantal onderdelen van de tekening heb je heel treffend neergezet! Ik mis alleen het contrast in de pet, de hand en de blouse. 20 euro.
Nayomie: Prachtig! Ik ben niet zo’n fan van digitaal werk, maar deze vind ik erg knap gemaakt. Alleen het voor ons linkeroor is niet zo goed definieerbaar als een oor en de hals had wat mij betreft wat extra uitwerking mogen hebben. Verder erg netjes! 55 euro.
Uska: Bijzondere compositie en bijzondere uitwerking! Ik vind je tekening op sommige plekken wat te donker en ook sommige lijnen kan ik niet goed plaatsen. De inkleuring heb je netjes gedaan! 20 euro.
_Gummybear: Je hebt de verhoudingen al goed op papier staan! Je mag nog veel meer contrast gebruiken. ;)
Tyrcanol: Mooie, zachte tekening! Ik vind de manen nog wat streperig en niet helemaal bij de rest van het paard en de achtergrond passen, maar dat is persoonlijk. Neus en oog vind ik erg goed gelukt! 45 euro.
Century: Het eekhoorntje is mijn favoriet! Hele mooie tekening om naar te kijken. Er had alleen iets meer kleur (rood/oranje) in gekund. 75 euro. De shet vind ik wat minder, omdat er iets niet lijkt te kloppen. Wel vind ik je kleurgebruik heel mooi. Je hebt een hele eigen stijl die echt herkenbaar begint te worden! 45 euro.
yvanna: De tekening ziet er goed uit, maar is nog wat flets. Ik mis dekking en contrast, maar verder kloppen de verhoudingen en heb je het oog en de neus mooi uitgewerkt. 15 euro.
manonnevot: Ziet er goed uit! Hij lijkt alleen nog niet helemaal af, omdat het papier op er doorheen komt en sommige plekken te ‘smooth’ zijn. 25 euro.

Pagina 113
xTitanic: Heel mooi, vooral de vacht en manen van het voorste paard. Ik mis een beetje details in het achterste paard, maar ik snap dat dat best moeilijk is met zo’n lastige referentiefoto. Ik denk dat de tekening nog beter tot z’n recht zou komen als je hem in een passe partout zou doen. 70 euro.
iertje93: Het hoofd is erg mooi gelukt, maar het lichaam vind ik persoonlijk wat minder door het gebrek aan details.
Iolanthe: Bij je eerste tekening krijg ik het idee dat hij nog niet helemaal af is. Ik zie nog veel witte plekken en de donkere plekken lopen niet helemaal mooi over op de wat lichtere plekken. Het mag allemaal nog een stukje dekkender. Het paard heeft wel een mooie blik in zijn ogen!
De pentekening ziet er erg mooi uit! Ik heb geen flauw idee wat zoiets waard kan zijn.
Fnanne: Wat moet ik hier nou op zeggen... Allebei prachtige werken! Ik vind het paarse in je pasteltekening erg mooi. Het geeft een soort magische gloed. 150 euro.
En dan het schilderij. De overgang van paard naar achtergrond vind ik heel knap gedaan. Deze grove schilderstijl bevalt me wel! 200 euro.
xLisaMaxime: Je bent behoorlijk vooruit gegaan! 35 euro.
Mousaka: Leuke werkjes! Ik zou er alleen nu nog niks voor geven. Met wat oefening kom je vast heel ver!
_roodvos_: De vos vind ik goed gelukt! De kleur van het papier vind ik er goed bij passen. Ik kijk wat raar tegen de ogen aan, alsof ze te licht zijn. Het voor ons linkeroor mist ook wat diepte. 15 euro. De twee paarden: Deze vind ik wat minder. De verhoudingen zijn goed, maar de inkleuring vind ik wat krasserig. De neus vind ik mooi gedaan! 5 euro. En dan de draak: Leuk bedacht! Het had alleen wat egaler mogen zijn.

Afbeelding
Kleurpotlood, A5 formaat, 17 uur.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:45

Blz 110

Stefieke1997 - €50,-
Michellette - tekening 1 €40,- tekening 2 €45,- toffe stijl!
Jolinem - €10,-
Horsenart95 - prachtig!! €150,-
KittyDylan - €5,-
Lauraa - €120,-
Malenka - Schilderij 1 €150,- Schilderij 2 €150,-

Blz 111

HorseyDude - €5,-
Stefieke1997 - Tekening 1 €50,- tekening 2 €40,-
xLisaMaxime - €30,-
Stefieke1997 - Wat is het formaat? €30,-
Stefieke1997 - €50,-

Blz 112

amy495 - €5,-
Stefieke1997 - tekening 1 €40,- tekening 2 €30,-
Stefieke1997 - €30,-
taartjee - €10,-
Nayomie - €10,-
Uska - €30,-
_Gummybear - €10,-
Tyrcanol - €20,-
Century - €30,- €15,-
yvanna - €15,-
manonnevot - €20,-

Blz 113

xTitanic - €80,-
iertje93 - €20,-
Iolanthe - €10,- €5,-
Fnanne - €250,- €400,-
xLisaMaxime - €55,-
Mousaka - €5,-
_roodvos_ - €20,- €25,- €5,-
Steef92 - €30,-

Goed mijn werk nu haha!

Zijn hier ook liefhebbers voor abstract? Bij deze 1 van mijn nieuwe schilderijen :)

Acryl op linnen, is 90cm in de breedte :)
Afbeelding

Dan nog een tekening die nu hangt in de koninklijke stallen. Is op A4 formaat en verkocht incl lijst.
Afbeelding

Ben benieuwd!

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:09

Blz: 112

amy495: €5,- Lijkt voor mijn idee nog niet helemaal in verhouding. Blijf goed naar foto's kijken! ;)
stefieke1997: Het paard is erg mooi €30,-. De honden vind ik iets minder, rechterhond vind ik een iets engige uitstraling hebben. Paard met mens. €20,- Sommige plekken beetje krasserig.
taartje: €10,-
Uska: Zeer eigen stijl €10,-
_Gummybear: Nog niet echt geld waard naar mijn mening.
Tyrcanol: Leuk! €15,-
Century: Eekhoorn is wauw! €35,-. De shetlander vind ik een beetje vreemd in verhouding. Breed hoofd, voorbenen precies naast elkaar waardoor je er maar 1 ziet. Vind het er een beetje gek uitzien.
yvannna: €5,- hier en daar ziet het er wat slordig uit. Probeer iets nauwkeuriger de volgende keer.
manonnevot: Mooi! €25,-

Blz: 113

xTitanic: Originele pose en mooi! €35,-
iertje93: Mag van mij wat meer diepte in.
Iolanthe: Eerste tekening is een beetje vlakkerig. Je ziet echt de vlakken die bedoeld zijn als schaduw maar heeft naar mijn idee niet het gewenste effect. Tweede tekening is niet mijn stijl dus kan ik weinig over oordelen.
Fnanne: Erg mooi! Oog voor details! Nek lijkt ietswat aan dunne kant. €30,- Tweede is leuk maar geen verstand van schilderijen dus kan ik moeilijk over oordelen.
xLisaMaxime: Mooie ogen! €10,-
_roodvos_: Tweede, lieve pose €10,-
Steef92: €40,-. Erg mooi! Goede details!

------------------------------------

En dan nu mijn tekeningen. Wil graag weten hoeveel jullie ze waard vinden en of ik ze eventueel in opdracht zou kunnen maken??

Sorry dat ze schuin zijn, in mijn bestanden op mijn pc staan ze gwn rechtop en hier niet. Grrr...

Tekening 1:
Tijd: 3 uur
Materiaal: Tekenpotloden van Stabilo en Bruynzeel
Formaat: A4
Afbeelding

Tekening 2:
Tijd: 3,5 uur
Materiaal Tekenpotloden van Stabilo en Bruynzeel
Formaat: A4
Afbeelding

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:29

p.113

xTitanic: Prachtig 113 euro.
iertje93: voorlopig nog niet echt iets waard...blijven oefenen ;) !
Iolanthe: Heel mooi allebij, ik vind bij de eerste dat je de schaduwen iets te hard hebt getekend. Allebij iets rond 30/40 euro.
Fnanne: Wauw heel mooi kleurgebruik! die eerste 200 euro en voor de 2de zou ik iets rond de 280euro vragen, echt prachtig ben fan! :D
xLisaMaxime: Heel erg mooi vind het rechtse ook een beetje scheef, 35euro
_roodvos_: 1: 30 euro, 2: 35euro 3de: 20euro
Steef92; Blijft echt zoo mooi <3 50euro
plovesb: het schilderij 300 euro zeker en vast! de tekening 190euro.
Jitske25: Mooi hoor voor allebij 20euro!

En dan mijn tekening: op A3 met aquarelpotloden:

Afbeelding

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:45

Tijden gevolgd maar nu even weer wat taxeren :)

Pagina 112:

Pagina 113:
xTitanic 70 euro. Heeft iets statisch ofzo, beetje in blokken opgedeeld. Vind ik persoonlijk net te statisch.
iertje93 15 euro. Zeker erg goed begin! Goed dat je er zo lang mee bezig bent, zegt wat over je wil en de tijd die je er bereid bent in te stoppen. Denk wel aan je verhoudingen, het is een beetje veranderd tijdens het tekenen. Misschien is een raster aan te raden?
Iolanthe 10 euro voor nu, maak het dan echt overdreven en maak je punt van anders dan anderen willen zijn nog krachtiger, dan vind ik het echt wel gaaf!
Fnanne eerste 200 euro. Prachtig! Mis, om even te mierenneuken, de details op de huid, op de neus zijn alle details te zien. Met zwarte pastel eronder werken en op het laatst een pastel potlood pakken :D.. Wel echt heel gaaf! Hoeveel uur zit erin? Tweede is dus iets wat ik niet kan en vind ik persoonlijk echt super gaaf!!! Zeker 300 euro en hoger! Echt heel gaaf!!
xLisaMaxime 30 euro. Is ie al af trouwens? Linker oog lijkt eromheen veel donkerder te zijn dan het rechter maar dat kan het licht zijn.. Vind het wel gaaf beeld! Maak je er ook een in kleur?
Mousaka Kijk er zijn kunstenaars die met deze beelden gruwelijk veel geld verdienen. Maar die kunnen ook gruwelijk goed tekenen zeg maar. Neem aan dat jij net begint? Erg leuk begin hoor, volgende stap is (meer) schaduwwerking :). Wat het portret betreft lekker oefenen met hoe groot alles nu is. Meten met je potlood is een zeer goede tip!
_roodvos_ Lekker begin hoor! Nu verder op details. Kijken en tekenen, gewoon lekker doen! Nu een tientje maar ik ontwikkelde ook zo richting de 50 euro :D Veel doen, maar belangrijker nog: heb plezier!! De tweede wordt al beter. Schaduwen licht en donker mag je van mij lekker aanzetten hoor, niet voorzichtig zijn!
Steef92 Erg mooi, heerlijk beeld! zeker 100 euro en meer! Prachtig al die details. Houd die er ook lekker in of verzin ze in de manenbos, niet alleen in de voorpluk, even om te zeuren hoor.. nee serieuze tip hihi..
Plovesb Jaaaa! Ik houd van abstract! Erg mooi die kleuren, heerlijk in zo'n interieur, voegt veel leven toe! En die tweede, denk dat zijn plek meer waard is dan je in geld uit kan drukken :) Maar dat moet hier dus zeg ik dat het behoorlijk richting de 200 gaat, man wat een details en prachtige lijstkeuze!
Jitske25 Goed begin hoor! Fijn al die enthousiastelingen! Je hebt veel oog voor detail daar houd ik wel van, maar je materiaal mag ik wat meer zien, probeer eens een donkere achtergrond en zorg dat je jezelf daarin niet tekort doet! 20 euro, maar dat wordt vast meer wanneer jij je ontwikkelt hihi
LeintjeO Ja ik ben nog altijd fan, echt fantastisch, zo echt, aaibaar en nog niet door mij na te streven, top! Maar waarom aquarelpotloden? Was daar zelf nog niet opgekomen..

Dan nu ik! Momenteel ben ik me een beetje gaan richten op de honden in plaats van paarden, kijken of ik dat ook kon, oordeel zelf..

Afbeelding

Morgen mag ik mijn laatste uploaden, dat zal ik dan ook even doen :)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:09

Bedankt!! @annelinie maar ik heb juist met een raster getekend en als je hem naast te foto houd kloppen de verhoudingen wel. Moet ik de originele foto nog een keer plaatsen?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:52

Oh misschien drukt de foto het nog een beetje in elkaar. Heb je die precies er recht boven gemaakt?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:34

Hoi hoi,
Hier zijn mijn taxaties, ik ben een leek dus sorry als ik je beledig met mijn prijzen, is niet mijn bedoeling!!

Bladzijde 12:
amy495 leuke tekening maar de verhoudingen kloppen niet helemaal
Stiefieke1997 heel erg mooi! Zeker wel rond de 75-80 euro.
Taartje is dat JC Caylen? Erg mooi! 20-30 euro.
Nayomie ik vind hem super mooi alleen sommige lijnen lijken wat scherp (rond het linker oor, ik weet niet zo goed wat te taxeren voor een digitale tekening. Ik schat rond de 60 euro?
Uska niet echt mijn smaak maar wel mooi! 20?
Century eerste 50 euro?
Yvanna, mooi! Als je nog wat meer contrast gebruikt wordt hij waarschijnlijk nog mooier. Ik denk nu 20 euro
Manonnevot via mijn computer lijken de kleuren wat flets maar dat kan aan mijn beeld liggen. 30 euro?

Bladzijde 13:
xTitanic, jeetje mooi als altijd! 100 euro
iertje93, ik vind hem nog wat flets. 15-20 euro
Iolanthe, ik vind hem een beetje teveel in ‚vlakken’ gemaakt, 15 euro? De tweede 20-30 euro, mooie stijl!
Fnanne, prachtig! eerste: 150 euro (dit omdat hij een beetje schuin hangt, stoort me) tweede: 200
xLisaMaxime, heel apart. 40 euro?

The mystery of the universe
Een (lichtelijk) abstract schilderij, 40x50, acryl verf op canvas, 2,5/3 uur werk.

Foto overdag gemaakt zonder flitser:
Afbeelding

Hierbij die je de kleuren beter al is die wat onscherp (in de avond met flitser gemaakt):
Afbeelding

Ik ben benieuwd.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:43

annelinnie schreef:
Oh misschien drukt de foto het nog een beetje in elkaar. Heb je die precies er recht boven gemaakt?

ja :)

m_d3l13fj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:32

amy495: denk nog niet dat dit veel waard is 5-10 euro maar oefening baart kunst.
steffieke: wauw heel mooi vooral die linker hond, denk allbij ronde de 70 euro
taartje vooral die zonnebril vind ik heel mooi de ogen zelf vind ik iets te perfect ofzo... 40 euro?
Nayomie 70 euro?
uska apart, niet mijn stijl moet je echt van houden, geen idee
_gummybear: nog even oefenen
_tyrcanol 30 euro
century rond de 70
yvannna 20 euro
manon 40 euro

geen idee of dit überhaupt iets waard is:
Afbeelding
a-4 voormaat