Misschien komt het omdat de foto wat kleiner is, maar die vind ik toch ook mooier ogen . En natuurlijk het feit dat er drie paarden op staan, dat weegt ook mee. Maar volgens mij heb ik die niet getaxeerd... Ik weet het niet meer .
Ik ben niet heel goed in prijzen schatten en heb verder niet echt tips. Vorige pagina: HorseyDude: 25,- Stefieke1997: 40-55,- per stuk XLisaMaxime: 20,- Stefieke1997: 15,- hond en paard 50,-
Ik zal straks de pagina daarvoor nog ff doen. Ik teken nog niet zo lang en vroeg me af of het al iets waard is. T is mobiel kwaliteit, in het echt zijn de kleuren veel beter en ook duidelijker. Zal kijken of ik een betere foto kan maken.
Aartje
Geplaatst: 11-07-14 10:35
Ik kijk vooral in dit topic om me weer te laten inspireren en dat wordt door sommige tekenaars dan ook zeker gedaan! Super tof! Dus straks zoek ik weer de potloden op Eerst even taxeren.
Vanaf pag 108 (waar ik gebleven was).. @Amber15, wouw, dit vind ik echt een super mooie tekening. Hoewel ik nog net wat meer 'kleur' (contrast) verschil had willen zien, maar dat is mijn eigen smaak. Er zijn nog zat verbeter punten om het nog realistiser te krijgen maar hier even de pluspunten: Hij is super gedetailleerd, de haartjes zijn op sommige plaatsen bijna voelbaar en dat hoofdstel dan.. Je kan heel goed het materiaal van het dier onderscheiden qua gevoel.. (het metaal dat hard is, het stevige maar toch soepele leer en dan juist ook nog de zachte huid van het paard..) Heel knap! 60,-
@Stefieke1997, het drieluik. Heel mooi en elk diertje zo gedetailleerd. Die vachtjes vooral. Ik weet niet hoe goed ze ook echt lijken, maar ik kan me voorstellen dat de eigenaar er onwijs blij mee is. Het is minder groot dan ik dacht maar als je van 30,- per paardje uit gaat dan vind ik het 90,- waardig.
@Hanna41, Ik zie jou echt groeien... fantastisch. Ik begin je stijl zelfs een beetje te herkennen. Het heeft ook wel wat. Ik ben benieuwd hoeveel uur je in het hert hebt gestoken..? 30,- vind ik je werk al zeker waard hoor.
@Stefieke1997, Wat is er met het contrast gebeurd joh? Klopt gevoelsmatig helemaal niet, en ik zie de neus bijna niet meer.. Heb je niet een betere foto? Ik vind dit vrij lastig te taxeren. Maar ik ken je werk wel een beetje.. dus ik denk dat het richting de 40,- zou gaan..
@Michellette, leuk werkje! Aparte hoek. Toch mis ik in dit werk echt het lijf. Dat je het gevoel krijgt dat je echt achter het paard staat... 20,-
@Jolinem, Leuke tekening, sproookjesachtig. Ik weet alleen niet of ik er persoonlijk iets voor zou geven. Het is nog te geschetst..
@Horsenart95, Mooie kat zeg. Heeeel gedetailleerd. Bijna moeilijk om er kritisch naar te kijken aangezien je veel beter tekent dan ik dat doe. Maar het is gewoon super mooi en mijn complimenten waard! Het staat op A4 zeg je, maar ik kan niet goed zien hoe groot het op het vel staat. Maar ik zou zeggen dat het zeker 50,- waard is.
@Kittydylan, Mooie beginnetje. Je hebt opzich de verhouding al redelijk goed te pakken. Lekker door oefenen en uitproberen. Voor geld zou ik hem niet weg doen, maar het is zeker een leuk paardje geworden!
@Lauraa, Volgens mij heeft deze zelfs in uitgelicht gestaan niet waar? Heeel mooi! Voor het formaat maar ook zeker de kwaliteit die je laat zien. 100,-
@Malenka, wat een gaaaaf schilderij! Dit is iets wat ik serieus zou kopen als ik het tegen zou komen. Wat een gevoel komt er vanaf! Ik zou hem dan aan iemand cadeau geven die een vergelijkbaar paardje had die op 30 jarige leeftijd is gestorven. 65,- Die fjord eronder is ook erg gaaf! Heeft iets minder het gevoel wat ik bij de eerste heb, maar toch is deze weer even net weer anders. Iets dichter naar het realistische toe. 50,-
@Horseydude, leuke schets, maar ik heb er totaal niets mee... Misschien een liefhebber wel, maar daarom vind ik het toch moeilijk een goede taxatie te geven..
@Stefieke1997, 'het knuffelmomentje' Hel erg mooi! Bijna jammer dat het A4 is. 60,- Het paardje eronder 50,-
@xLisaMaxime, hoewel de tekening technisch nog zo veel beter kan vind ik het wel heel veel gevoel uitstralen. Daarom toch zeker 15,- waard. Zou je meer sleutelen aan de techniek dan kom je echt veel verder!
@Stefieke1997, de Blackfoto van de pony. Wat een schatje! Ook weer zo'n 40,- denk ik
en dan.. hond en paard.. Wouw wat een verschil in kwaliteit ineens zeg!! Heel gaaf. Ik vind dit werkje 80,- waard! Super mooi
@Amy495, leuke tekening, maar nog niet echt geld waard. Lekker blijven mee lezen en goed kijken naar de tekeningen van anderen want daar leer je veel van
Jeetje je bent lekker op dreef zeg!! Ik heb helaas weer niet voldoende tijd gehad... erg jammer. Even mijn complimenten voor bovenstaande werken! Ik wacht nog even met taxeren
Horseydude, 15 euro, vind hem niet helemaal kloppen het wiel achter is jammer.
Stefieke: Wow, jij gaat echt vooruit beide toch wel 45 per stuk
Lisamaxime: je bent echt goed opweg, ik mis alleen wat netheid en wat meer contrast 15
Stefieke: Die is ook al zo prachtig en nog mooier zelfs! 55
amy495 leuke tekening, lekker door oefenen, vind hem nu nog niet veel waard sorry
stefieke (jemig wat teken jij veel haha) paard vind ik beter dan de honden, de honden vind ik ook mooi, maar vind de plaatsing niet zo mooi. Honden 35 en paard 55
en nog een keer stefieke haha: Prachtig wat voor formaat is die?
Sorry als ik mensen beledig met mn taxaties, ik ben zelf ook geen tekenheld hoor
Bedankt voor de taxaties! Komt allemaal rond de 15,-, als ik een opdracht heb vraag ik dat er ook voor dus dat is mooi! Ik ga later even weer taxeren
taartjee
Geplaatst: 14-07-14 17:58
Wauw! wat een prachtige werken komen hier langs zeg! Ik heb net een kleine week geleden een tekening afgerond, maar meestal haal ik het einde niet eens Ik werk aan veel dingen tegelijk, maar ik maak zelden iets af.
Ik zal even beginnen met wat werken te taxeren Blz. 111 Horseydude: €20,- Stefieke1997: Wauw! €50,- per stuk xlisamaxime: €20,- Stefieke1997: €30,- voor het paardje, €40,- voor het paard en de hond
Blz.112 Amy495: Voor nu nog niets, maar ga zeker zo door en blijf lekker veel oefenen! Stefieke1997: Wat teken je ontzettend veel, maar wat vind ik ze mooi! Ik zou zo'n €50 tot €60 euro per stuk (van de laatste drie) geven! Super gaaf!
Bij deze dan ook de mijne Op A3 papier getekend, maar is kleiner. Compleet met grafiet gewerkt en gebruik gemaakt van een raster. Ik ben er zo'n 18 uur mee bezig geweest. Ben zeer benieuwd (de foto is alleen niet zo heel daverend, mobiel kwaliteit)
Digitaal getekend, ongeveer 20 uur geduurd om te maken
Uska
Geplaatst: 15-07-14 17:41
Ik heb nog nooit getaxeerd, dus ik kijk naar wat ik ervoor zou willen geven
Pagina 110 → Stefieke1997: 40 euro Michellette: 1e 25 euro, 2e 35 euro Jolinem: 15 euro Horsenart95: 70 euro KittyDylan: Ik zou nog even door oefenen Lauraa: 75 euro Malenka: 1e 85 euro, 2e 75 euro
Pagina 111 → Horsedudey: 25 euro Stefieke1997: 1e 45 euro, 2e 40 euro xLisaMaxime: 15 euro Stefieke1997: 40 euro Stefieke1997: 45 euro
Pagina 112 → Amy495: Ik zou nog even door oefenen Stefieke1997: 1e 40 euro, 2e 35 euro Stefieke1997: 50 euro Taartjee: 15 euro Nayomie: 60 euro
Okay, dan de mijne Het is op A3-formaat en gemaakt met grafietpotloden.
amy495: Mooi hoor! Al een goed begin, helaas nog niet echt iets waard! oefenen, oefenen, oefenen,.... Stefieke1997: Tek.1: Prachtig! Heel netjes, 40 euro : Tek.2: Ook 40euro : Tek.3: Woow, nog zo'n mooie! Het gezicht is n beetje hard maar stoort me niet...50euro taartjee: 15/20 euro Nayomie: 60euro Uska: Een beetje raar, niet echt mijn smaak. 15euro
Anoniem
Geplaatst: 16-07-14 13:15
@nayomie 50 euro als je die scherpe lijn bij het (voor ons) linker oor even wijzigt. daar zit nu een tekenlijntje terwijl de rest heel zacht is.
Ik probeer het ook maar even. Ben bezig met mijn eerste opdrachtje, en ik teken niet zo vaak en veel. Dus ben erg benieuwd of het uberhaupt al iets waard word.. Eerst proberen te taxeren, sorry als het nergens op slaat, ik doe mijn best! Pagina 112; amy495; Nog niks, maar je bent goed opweg, lekker door oefenen ! Stefieke1997; Voor het paard 70,- De honden vind ik nog niet helemaal de goede vormen hebben, 45,- en voor het mens met paard 60,- taartjee; Erg leuk en erg mooi gemaakt! 55,- Nayomie; Heel gaaf, 60,- Uska; leuk , maar niet echt mijn smaak .. 25,-
Nu mijne, er komt nog een paard naast , tis gewoon met een penpotlood. Op A4 formaat . Helaas mobiel en avond kwaliteit. in het echt is hij meer ''ingekleurd'' nu lijkt het net een beetje grof gedaan maar dat valt wel mee, ook zit er meer contrast in en het lijf is duidelijker ..
Nayomie €30 hij is super gaaf, maar denk dat je nog net iets strakker kan
Uska: Heel apart, leuk! €15
Gummybear je bent super opweg, maar zou toch nog iets meer details willen zien €5
Ben benieuwd:
Iets groter dan A3 met pastelpotloden
Century
Geplaatst: 11-08-14 18:07
Even wat leven blazen in dit topic! Eerst taxaties en dan twee tekeningen
Pagina 104:
MartyMcfly: Mooi in verhouding. Het is nog wel een beetje krasserig, ik mis ook diepte en detail. mariekeoo: Heel erg mooi, dat oog is zo sprekend! Vind het ook een hele mooie uitsnede. (wat is het formaat?) - voor A4 50 euro, voor A3 70. Horsenart: Ik mis nog wat diepte/contrast, maar ik vind het leuk gedaan! - 30 euro Titanic: de hond kijkt een beetje eng vind ik, maar ik vind hem leuk gedaan. - 40 euro MartyMcfly: Ziet er goed uit, maar probeer meer kleur te gebruiken, niet alleen tinten van hetzelfde (alleen bruintinten bijv.). - 25 euro
Pagina 105:
Fair: Goed in verhouding, maar er mag veel meer detail in - 30 euro. Odette: 1. Wow, die eerste! Prachtig hoe je dat voor elkaar krijgt op zo'n klein formaat. - 50 euro. 2. Ook prachtig, wel wat donker - 120 euro Horsenart: Ik mis wederom wat dipete/contrast, maar de verhoudingen zijn erg goed! - 30 euro LisaMaxime: Ik vind het leuk gedaan, goed in verhouding ook. Het is wel wat krasserig - 10 euro. jolandje: altijd lastig een goede tekening te maken van een aparte foto. Ik zou nog wat meer kleur willen zien en wat meer detail - 25 euro. hannah: heel leuk gedaan met die kleuren! - 35 euro Dirndl: Niet mijn smaak, maar wel knap! - 20 euro manonnevot: Ik vind het nog iets te krasserig, maar je zegt al zelf dat het een schets is - 10 euro KittyDylan: Je gaat goed vooruit! Probeer nog meer kleuren en detail aan te brengen. - 10 euro
Pagina 106:
IentjeO: Ik vind de kleuren echt heel mooi gedaan! - 80 euro Horsenart: Leuk gedaan, vacht is ook erg mooi! - 30 euro C_Spirit: Leuk gedaan, maar ik zou meer detail en kleur gebruiken - 25 euro
Pagina 107:
MaricoGraphy: 1. Aangezien hij nog niet af is, ga ik nog niet taxeren. 2. Ik mis met name kleur, en de lijnen zijn wat te strak. - 25 euro judithvr: Hij kijkt wat verbaasd Er mag nog meer detail en contrast in - 20 euro Aartje: Ziet er leuk uit, maar de foto is wel erg donker dus ik vind het wat lastig. Er lijken nu wat weinig kleuren in te zitten (wat is het formaat?) - 25 euro Fnanne: 1. Prachtig, heel expressief! - 80 euro 2. Ook erg mooi gedaan - 65 euro 3. Lijkt me een lastig onderwerp zeg! Ik vind het wat lastig taxeren, maar ik denk zo'n 150 euro? Horsenart: Je gaat goed vooruit! Ik zou er wel op letten dat je niet 'stopt' met tekenen nadat het hoofd af is. De nek/hals/borst zijn niet zo gedetailleerd en lijken onaf. - 30 euro
Pagina 108:
amber: Leuk gedaan, met name het hoofdstel! Het paard zelf had nog iets meer detail kunnen krijgen - 30 euro Stefieke: Ziet er leuk uit! Het linkerpaard had iets meer contrast kunnen krijgen en ziet er iets uit verhouding uit - 50 euro
Pagina 109:
hannah: Ik vind hem mooi kleurrijk maar het stopt iets te abrupt vind ik - 30 euro
Pagina 110:
Stefieke: Leuk gedaan! Weinig op aan te merken - 45 euro Michellette: Ziet er goed uit, al zou ik hem nog iets verder afmaken - 30 euro Jolinem: Herkenbare omgeving, dus dat is goed! Wel zou ik meer contrast willen zien. - 20 euro Horsenart: Je gaat echt vooruit, prachtig! - 60 euro KittyDylan: Verhouding is goed! Nu nog meer contrast en detail Lauraa: Ik had je topic destijds gezien, prachtig! - 80 euro Malenka: 1. Erg kleurrijk, maar iets te abstract voor mijn smaak., met name de rug - 50 euro 2. Deze vind ik heel mooi gelukt - 80 euro
Pagina 111:
HorseyDude: Leuk gedaan, perspectief klopt net niet helemaal. - 20 euro Stefieke: 1. Erg leuk, wel wat 'hard' hier en daar - 35 euro 2. Zelfde als hierboven! LisaMaxime: Ziet er al goed uit! nog iets meer contrast - 25 euro Stefieke: 1. Leuk effect zo met dat licht/donker! (wat is het formaat?) - 35 euro 2. Ik vind het leuk gedaan, maar zou ze persoonlijk iets meer uit elkaar geplaatst hebben. De hond valt een beetje weg - 45 euro
Pagina 112: amy: Verhoudingen zijn niet helemaal goed, en ik zou meer detail/contrast/kleur willen zien Stefieke: 1. Erg leuk, vind hem wat zachter dat je andere tekeningen en dat vind ik positief - 50 euro. 2. Perspectief lijkt een beetje gek. Ik vind de vachten wel heel treffend, en de ogen zijn super. - 45 euro 3. Paard vind ik heel mooi, meisje ook al heel netjes, maar naar mijn idee heeft ze een te dikke nek. (A3?) - 35 euro taartjee; Leuk, maar ik mis nog wel wat contrast (kan ook door foto komen). Het lijkt een beetje of licht of donker. Wel heel knap gedaan met zo'n perspectief! - 25 euro Nayomie: Ik had je topic gevolgd, erg knap! - 50 euro Uska: Ik vind de lijnen te hard, waardoor ze niet helemaal meer op een echt dier lijken. Wel een interessant effect! - 30 euro Gummybear: Ik zou meer detail/contrast willen zien Tyrcanol: Ziet er al leuk uit, maar het is iets te glad. Ik zou graag meer detail willen zien. - 25 euro
Zo, dat was een hele lap!
Twee van mijn tekeningen, de eerste vrij werk en de tweede in opdracht:
Formaat: A3 Derwent Drawing potloden
Formaat: A4 Pastelpotlood en -krijt
yvanna
Geplaatst: 20-08-14 16:23
amy495- 5 steffieke1997- eerste- 60 tweede 70 derde 80 erg mooi gemaakt! taartje- 30 nayomie- 25 uska- niet mijn smaak 10 gummybear- probeer duidelijker te werken en meer details 5 tyrcanol- probeer op de verhoudingen te letten en meer details 25 century- erg mooi! eerste 70 tweede 60
ik weet niet of die van mij iets waard is maar kan het altijd proberen sorry voor de slechte kwaliteit dat kwam doordat ik er n schermafbeelding van moest maken. ook staat t licht niet helemaal goed waardoor hij nu lichter lijkt. in t echt zijn de kleuren allemaal iets donkerder en zie je meer verschil tussen licht en donker.
(met pastel had ik jmmer genoeg niet de juiste kleuren bruin) heb dus ook amper bruin pastel gebruikt
amy495: ik zou hier nog niks voor geven, maar met veel oefenen komt dat zeker goed! stefieke1997: paard1: 80 euro, paard2: 75 euro, honden: 60 euro taartjee: 35 euro nayomie: 55 euro uska: 18 euro _gummybear: 6 euro, als je nog meer oefent wordt dat vast meer! tyrcanol: 22 euro century: eekhoorn: echt prachtig! 75 euro, paard: deze vind ik wat minder. 40 euro yvanna: 15 euro