[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:47

Bedankt voor alle taxaties! Het klopt dat het een beetje uit de hand gelopen schetsen zijn :Y)
Het is trouwens op A4 en niet A3. Ik heb voor de tweede 15 euro gevraagd, dus dat klopt wel ongeveer met wat jullie het waard vinden dacht ik.

Nog een paar taxaties van de vorige pagina:
Jolinem: Mooi getekend! Ik mis nog wat contrast, lijkt nog niet helemaal af zo.
Horsenart95: Wauw! Spat van het scherm! 50 euro min.
Lauraa: Prachtig! 65-70 euro.
Malenka: Mooie losse werken! Beiden rond de 100 euro.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:56

Ah Michelette, bedankt voor het plaatsen :D. Mooie tekening, ik houd wel van dat geschetste idee. Echter daardoor is de waarde in mijn ogen wel iets minder dan wanneer het een volledig uitgewerkt en gedetailleerd werk betreft, echter is dat echt persoonlijk :). Ik denk dat 25 euro netjes is.

Steffieke, dat is inderdaad een betere foto! Ik blijf wel bij mijn prijs, volgens mij is dat netjes.

Jolinem, is dat de toren van Rapunzel :D? Zo ja, dan goed gedaan, haha. Ik vind wel dat er vooral contrast mist, wat ook al eerder is opgemerkt, daardoor blijft het geheel plat. Ook is het denk ik slim om een andere papiersoort te kiezen, want je blijft de papierstructuur zien. Leuke plaat, maar naar mijn mening geen geld waard :).

Horsenart95, chapeau! Heel mooi werk, mag je oprecht trots op zijn. Ik had de vacht persoonlijk wel ietsje verder doorgetekend zodat je hem mooi in kan kaderen (als je snapt wat ik bedoel). 60 euro vind ik een mooie prijs.

KittyDylan, volgens mij is je werk geen geld waard. Probeer voor de volgende tekening op de structuren in het paard te letten, botstructuur, spieren, aderen en vooral ook de vacht. Probeer ook met duidelijke schaduwen en highlights te werken.

Lauraa, dat plaatje ken ik :D. Prachtig, de papierkleur past ook heel erg mooi in het plaatje. Ik kan wel gaan mierenneuken, maar daar heb ik geen zin in :D. 120 euro.

Malenka, het eerste schilderij vind ik niet mooi. Dat is te zeggen... Ik vind de kleuren die je gebruikt heel gaaf, maar het paard is het gewoon niet, in mijn ogen. Te simpel, te grof, niet mijn smaak, anatomisch ook niet wat het had kunnen zijn imo. Wellicht was het je bedoeling om hem zo neer te zetten, en dat is prima natuurlijk. Het is wel een heel groot doek en je zal er vast de nodige uren in gestopt hebben. Puur daarvoor 75 euro.

Kijk, deze tekening vind ik dan wel weer gaaf :D. Echt een totaal ander werk vergeleken met dat erboven. Een lekkere wollige fjord, goed neergezet. Naar mijn mening zit er in dit werk veel meer kwaliteit waardoor ik het ook vele malen beter vind dan het schilderij. Vooral het oog grijpt me. 100 euro.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:02

_San87_, nog bedankt voor de tip! :D

CoonArt

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:44

Afbeelding

Taxeren komt later... beetje drukkie!

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:45

Even verder waar ik was gebleven. Dan ben ik weer bij voordat ik met vakantie ga :)
Pagina 106:

C_Spirit: Ik vind de tekening nog heel simpel. Vooral het kleurgebruik. €7,50

Pagina 107:

MaricoGraphy: (tekening paarden). Ik kijk heel raar aan tegen de kaak van het paardenhoofd... Het andere paardje is weer heel slecht van kleur en detail vergeleken met het hoofd. Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi.. €10-15

judithvr: Ik vind de hond heel erg mooi getekend maar had persoonlijk het donkere op de achtergrond weggelaten. Het trekt wat teveel aandacht naar mijn idee. €30

Aartje: Mooi gedaan, vind vooral de oren juist mooi gelukt! Vind de kleuren mooi in elkaar overlopen. €30-35

Fnanne:
1: Heel gaaf. Ook een super mooie foto van de opdrachtgever. Die manen enzo. Wat ik vooral heel mooi vind aan deze tekening, is dat je de borst / hals niet helemaal tot de hoek van het papier hebt getekend. Hij is nu zo ongelijk 'afgekapt' Hopelijk snap je wat ik bedoel :o . Dat vind ik echt heel gaaf! €150-175
2: Super gedetailleerd en realistisch getekend. Ik vind hem wel ietsje minder als het paard, maar dat kan ook gewoon komen door de voorbeeldfoto. Ben namelijk wel een beetje fan van die paardenfoto! €125-150
3: _/-\o_ Kan er niet veel meer over zeggen. Dat felle shirt ten opzichte van de donkere achtergrond. Wauw. Mede door het formaat: €350

Horsenart95: Op de een of andere manier spreekt de tekening mij heel erg aan. Erg mooi en vind de rust in de kleurtinten knap gedaan. Dat maakt het misschien wel zo bijzonder. €75

Pagina 108:

amber15: De achtergrond lijkt heel vlekkerig. Is dat ook zo of komt dat door de foto. Ik vind het storend in de tekening omdat het paard ook met heel subtiele tinten is getekend. Vind vooral verder de neus en het hoofdstel heel knap getekend! €65

Stefieke1997: Alle drie de paarden erg mooi getekend hoewel het rechtste paard mij het meeste aanspreekt! De neus van dat paard _/-\o_ €110

Pagina 109:

hannnah41: Apart! Het lijkt op de tekening alsof het gewei echt MEGA is. Maar het kan vertekenen hoor.. Vind de onderkant, wat die bloemen zijn ofzo, wel heel mooi passen in de tekening. €25

Pagina 110:

Michellette:
1. Vind het een klein beetje lastig om hem goed te taxeren omdat de foto wat klein is. Toch kan ik wel goed zien dat hij super gedetailleerd is. Het straalt kracht uit! €30
2. Ik vind de tekening zelf eigenlijk mooier dan de eerste maar deze is dan weer iets minder gedetailleerd.. Jammer. €40

Stefieke1997: Mooi getekend al zou ik zelf nooit voor deze foto hebben gekozen als opdrachtgever maar daar kun jij natuurlijk niks aan doen.. €50

Jolinem: Dat is eens iets anders dan dieren! Vind wel weinig diepgang zitten in de tekening.. €15-20

Horsenart95: :wow: Ik heb echt het idee dat jij bij elke tekening beter wordt! Jeetje wat goed. €85

KittyDylan: Nog even oefenen. Ik zou er niets voor geven..

Lauraa: Super mooi, net of er echt licht op de foto schijnt. Vind het briesje uit de neus ook mooi gedaan! €125

Malenka:
1. Aparte stijl. Ik vind het blauw op de rug / kont van het paard wat raar overkomen maar dat kan ook aan mij liggen.. Verder vind ik het heel jammer dat net het mooiste deel van de neus wegvalt achter de rug. €50 omdat hij groot is.
2. Deze vind ik mooi. De kleuren, de houding van het paard. Het fjordje lijkt ook op het schilderij heel schattig. Een hoof knuffelgehalte heeft het schilderij. Ik vind de zwarte achtergrond een goede keus! €125

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:42

Horsenart95 schreef:
Materiaal staat erboven :)

ach wat stom O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:43

@lauraa
Die foto heb ik ook nog uitgeprint om ooit eens te gaan tekenen!!!
Heel mooi gedaan! De vacht vind ik in sommige opzichten niet 100% realistisch, maar past ook wel bij je stijl. Ik vind 50-70 euro wel een mooie prijs :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:15

Michelette : 1 > € 60,-<> 2 > € 40,-
Stefieke : € 60,-
Jolinem : € 20,-
Horsenart : € 100,-
KittyDilan : € 10,-
Lauraa : € 125,-

Hoeveel zou 'mijn' Cessna waard zijn? :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:28

HorseyDude schreef:

Hoe groot is ie? :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:29

hannah41 schreef:
HorseyDude schreef:

Hoe groot is ie? :)

A2 formaat :) Flinke lap papier!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:31

Volgens mij zit er een wiel die je niet hoort te zien (het achterste wiel)... Kan dat kloppen?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:15

@HorseDude
Rond de 20 euro? :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:32

_San87_ schreef:
Volgens mij zit er een wiel die je niet hoort te zien (het achterste wiel)... Kan dat kloppen?

Ja, expres zo gedaan anders had het vliegtuig maar 2 wielen (beetje gesmokkeld bij het tekenen...)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:52

Oké. Maar nu klopt naar mijn mening de verhouding niet meer.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 14:11

A4
Met grafietpotlood
beide tekeningen
Ik taxeer vanavond even :)

Afbeelding

Afbeelding

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:35

Horseydude: 25€

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:01

Horsenart - 100,-
Kittydylan - nog niks, maar je bent al goed op weg!
Lauraa - 120,- prachtig!
Horsiedude - 20,-
Stefieke - erg mooi, vind ze persoonlijk wel wat donker. 50,- allebei

En nu weer een werkje van mijn kant, A4, grafiet. Ben niet tevreden met het lijf, maar het papier was verzadigd helaas.. Ben benieuwd of het ondanks het lijf nog wat waard is :)
Afbeelding
Edit; hij lijkt wat vlekkerig, dit komt door de foto helaas

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:51

xlisamaxime: 15, voor mij zou er iets meer contrast in mogen zodat je meer diepte krijgt :)

en hier eens iets anders geprobeerd, hopelijk is de foto goed :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:00

@stefieke1997
Ik vind hem heel mooi, maar de manen vind ik zonde... Alles is mooi realistisch, maar je hebt de manen een beetje 'raar' getekend.
Ik zou er 25,- voor over hebben.

Je laatste tekening vind ik het contrast een beetje te hoog.
20,-

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:09

contrast ligt aan de foto, ik kan nooit goeie foto's nemen waar alles op uitkomt hoe het is.
in het echt is anders

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:27

20 euro voor mijn tekening? Oke, mij bevalt de prijs wel...

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:12

ik ben zeer intensief weer bezig aan opdrachtjes dus hier alweer eentje van mij.
gemaakt met grafietpotlood op A3 formaat
eindelijk zijn mijn manen eens gelukt ook.
benieuwd naar de taxaties

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:22

@stefieke1997
de hond vind ik helaas erg omlijnt (de lijn bedoel ik van zijn neus tot zijn kop). Die lijnen bestaan niet.
Maar verder heel erg mooi! 40,-?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:29

Stefieke1997 schreef:
ik ben zeer intensief weer bezig aan opdrachtjes dus hier alweer eentje van mij.
gemaakt met grafietpotlood op A3 formaat
eindelijk zijn mijn manen eens gelukt ook.
benieuwd naar de taxaties

http://i61.tinypic.com/j8dzll.jpg

Ah ja, die manen zijn inderdaad een heel stuk beter. Ik vind dit ook wel één van je betere werken, hoewel het contrast nog wat te hoog is naar mijn smaak :). Maar goed, dat is persoonlijk. Verder moet je er inderdaad op letten dat je niet gaat omlijnen (wat Judithvr ook aangeeft), probeer dat met het inkleuren van je onderwerp op te vangen, dan gaat het er nog realistischer uitzien. Je bent goed op weg, dat zonder meer, vooral het paard is echt heel mooi.

50 euro vind ik een mooie prijs :).

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:40

Ok maar contrast ligt grotendeels aan de foto altijd ... Kteken wel donker en met veel contrast maar op de computer is het altijd anders