[verhaal] Nieuw Verhaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiefsteIwan

Re: [verhaal] Nieuw Verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:32

Mijn moeder stopte de rolstoel in de kofferbak en stapte zelf ook in de auto, zo reden we zwijgend naar het ziekenhuis..
"Zo, daar is het." zei mijn moeder, en wees naar het gebouw naast ons
"Alsof ik dat nog niet wist" zei ik met een knipoog en hees mezelf mijn rolstoel, waarschijnlijk voor de laatste keer, weer in.
Mijn moeder deed de auto op slot en liep voor mij uit naar de hoofdingang van het ziekenhuis, ze hield de grote deur voor mij open en ik reed naar binnen.
"Kom" zei m'n moeder, ze wist blijkbaar al waar we heen moesten, dus ik reed maar achter haar aan, ondertussen keek ik naar de verpleegsters die in 't rond liepen in hun witte pakjes, soms eentje die een kamer in verdween.
Ineens liep mijn moeder een kamer in, wat ik net op tijd zag, anders was ik doorgereden.
"Ga maar even zitten" zei de dokter tegen mijn moeder en begon mij te onderzoeken zonder ook maar een woord tegen mij te zeggen.

Ik heb GEEN idee hoe ze dat gips eraf halen, als iemand t weet, PM even?

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:52

Hahaha volgens hij knippen ze dat open...
.....
...
Toch?

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:31

Nee dat doen ze met een boor geloof ik

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 17:10

Haha, ik heb een PM gehad van Robijntjah, volgens haar doen ze t met een rond zaagje?
Owja, nog bedankt Robijntjah!

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:29

gips knippen ze toch gewoon door? Tenminste dat heb ik altijd gedacht. Maar weet het niet cker.

welmoedz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:39

Gips toen ze met een speciale schraar dat deden ze ook bij mijn zus

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 20:41

en dat knippen ze dan gewoon los? Da's makkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:51

asje!
bij mij deden ze het iig zo, maar is ook al 5 jaar geleden!
wel errug eng ff bij de weg!
Ik had het idee dat mijn arm er mee afging, maar viel toch mee

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:05

Hahahaha, nou ik gebruik die speciale schaar, is toch ff iets makkelijker
Ga nu weer schrijven

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:11

volges mij doen ze het ook met een boortje, zo'n zaagje speciaal voor gips, knippen lijkt me zo onligisch dan moet die schaar toch onder dat gips ook?

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:38

"Ik ben zo terug" zei de dokter tegen me en hij liep de kamer uit, even keek ik raar naar mijn moeder, maar ik bleef stil.
Na ongeveer vijf minuten kwam de dokter terug met een zaagje, niet een gewone zaag, maar zo'n zaagje om mijn gips er mee af te halen.
Ik keek een beetje bang naar de zaag.
"Rustig maar meisje, dit doet geen pijn" zei de dokter rustgevend en begon met het weghalen van het gips om mijn gebroken been.
"Ok" zei ik en keek naar buiten, naar de vogeltjes die voor het raam op een tak zaten, ik glimlachtte en keek even naar de wolken.
Ik vroeg me af of Karlijn me kon zien, en naar me zat te kijken, ik wist zeker dat ze trots op me zou zijn!
Na een minuutje of 15 was de dokter bijna klaar, en vertelde me dat ik op krukken mocht lopen, mits ik veel rust nam, hier ging ik natuurlijk mee akkoord en keek blij naar mijn moeder.
"Hoe lang moet ik nog met die krukken lopen dan?" vroeg ik nieuwsgierig.
"Je moet over een maand terugkomen voor controle, daar krijg je nog wel een telefoontje over, en dan gaan we eens kijken hoe het er uit ziet" was de dokter zijn antwoord.
Even was het stil, totdat de dokter de stilte weer doorbrak.
"Zo, klaar!" zei hij trots, alsof het de eerste keer was dat hij gips eraf mocht halen.
"Dankuwel" zei ik beleefd en keek naar de krukken die mijn moeder naar me toe bracht.
Ik was een beetje stijf geworden van het zitten, maar het lukte me om mijn rolstoel voor altijd te verlaten en op de krukken te blijven steunen, makkelijk was dat niet, maar het lukte.
"Je zult nog wel even moeten oefenen, maar het komt vast goed" zei de dokter en zei ons daarna gedag, om vervolgens weer door te gaan naar zijn volgende patient
"Doeg!" riep ik hem nog na, en hij zwaaide nog even zonder achter te kijken.
Helemaal blij liep ik hinkend de gang van het ziekenhuis op, sommige mensen keken me een beetje raar aan, maar dat interesseerde me niets meer.
Toen we uiteindelijk weer door de grote deur naar buiten waren gegaan gilde ik 't uit.
"Whaaaaaaaaa, EINDELIJK van die rolstoel af" gilde ik over de parkeerplaats van het ziekenhuis waardoor ik opnieuw rare gezichten kreeg.
"Annabel, niet zo enthousiast, moet je die mensen zien kijken" siste mijn moeder en liep voor me uit naar de auto.
"Sorry hoor" zei ik chagarijnig, ook al voelde ik me van binnen nog steeds happy.
Onderweg naar de auto zag ik een wel heel bekende auto staan, volgens mij was die van Hannah haar ouders.
Ik keek nog eens goed, ook naar het nummerbord, nu wist ik het zeker, hij was van Hannah haar ouders!
Ik ging dichter bij de auto staan en zag dat er iemand in zat, Hannah!
Ze zag mij ook en stapte uit de auto.
"Hoi Hannah," zei ik.
"Hoi Annabel, heb je je rolstoel daar achter gelaten?" vroeg ze arrogant en wees met haar hoofd naar het ziekenhuis.
"Ja, sexy he?" zei ik en draaide me om, toen zag ik ineens de vader en moeder van Hannah staan, haar vader zat in een rolstoel.
"Hoe komt dat?" vroeg ik geschrokken aan Marja, de moeder van Hannah.
"Hij is verlamd, hij wil niet meer praten" zei Marja verdrietig, maar ze hield zich groot, ik vond het zielig voor Hannah d'r ouders, niet voor haar.
Ik draaide me weer om en zei tegen Hannah; "Ja, en je vader heeft hem overgenomen zie ik"
Eigenlijk klonk dat best gemeen, gelukkig had Marja het niet gehoord, die was nog even terug naar binnen gelopen met haar man.
Ik steunde weer op mijn krukken en liep naar mijn moeder, die ongeduldig stond te wachten naast de auto.
"Annabel! Schiet eens op!" riep mijn moeder, waarop ik harder probeerde te lopen.
Ik stapte in de auto en gooide mijn krukken op de achterbank, waardoor ik bijna het hoofd van m'n moeder raakte.
Mijn moeder reed hard van de parkeerplaats af, maar ging de verkeerde kant op, niet naar huis..
Ze stopte bij een manege, hoe die heette stond er niet, maar het zag er gezellig uit.
"Ik wil je even niet meer zien, ga maar iets met die paarden doen" zei mijn moeder chagarijnig, en ik stapte uit.
"Ik kom je over een paar uur wel weer halen!" riep ze, ik had de deur nog niet dichtgeslagen of ze reed alweer weg, vaag mens.
Ik was nog nooit bij paarden geweest, ik had er ook nog nooit over nagedacht, hoe het zou zijn op zo'n beest.
Ik liep naar het terrasje, waar verschillende mensen naar de paarden zaten te kijken die in de buitenbak werden gereden.
In het midden van het terrasje stond een trapje, van twee treden, die je naar de kantine bracht.
Opeens kwam er een meisje op me afgelopen en stelde zich vriendelijk voor.
"Hoi, ben jij nieuw hier? Ik ben Lianne" zei het meisje dat ineens voor me was komen staan.
"Hey, Ik ben Annabel. Ik ben inderdaad nieuw hier, ik heb nog nooit iets met paarden gedaan. Het kan nu trouwens ook niet" zei ik en keek naar mijn been.
"Oeh, gebroken zeker?" vroeg ze.
"Ja,"
"Ga je mee naar mijn paardje?" vroeg ze. "Met een gebroken been kun je best poetsen, mits je al een beetje op je been kan staan natuurlijk."
"O, oké! Leuk!" zei ik enthousiast, en liep achter het meisje aan naar de stallen..

Zo, komen er ook nog paardjes in voor
Toch maar een zaagje gedaan inderdaad, schaar is ook zo vaag
Vinden jullie het nog steeds leuk of moest ik er geen paardjes bij in stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:44

LEUK
weer leuk stukkie...
net goed voor die &@#%hannah!
doe maar snel verder schrijven

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:45

Thank you

0twinkle0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:50

kei leuk verhaal

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:12

paardjes passen niet echt in het verhaal als ik eerlijk ben , maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten!

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 23:17

Hmm, misschien heb je wel gelijk....
Het is aan jullie, wel of niet?

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:31

Ik vind eigenlijk dat die Hannah een keer dr excusess aanbied en dat Hannah en Annabel dan vriendjes worden

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 23:42

Misschien.... gebeurd dat nog wel, geduld is een schoenenzaak

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:52

mooi hoor tasje! ben heel benieuwd hoe het met hannah en annabel gaat!
En paarden er in kan wel vind ik, dan vergroot je de wereld van je verhaal dus lijkt mij goed...

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 15:59

Nog meer mensen een mening over de paardjes?
Dankje Palhaço

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:47

weer mooie stukken:),en dat er paardjes in voorkomen vind ik niet erg,dan krijgt ze mischien weer nieuwe vriendinnen;)

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:35

gerlienke schreef:
weer mooie stukken:),en dat er paardjes in voorkomen vind ik niet erg,dan krijgt ze mischien weer nieuwe vriendinnen;)

dit kan ook gebeuren als ze naar een andere school gaat of iets dergelijks, en als hugo nou ook heel toevallig naar de zelfde school gaat...

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:48

haha ,daar heb je wel gelijk in:)

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 19:19

Haha...
Nou, ik denk dat het heel anders gaat lopen dan dat jullie denken

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:26