Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
leuk!! Ik vind jouw compositie enz erg leuk, alleen jammer dat hij net niet op de dril scherp gesteld is maar op de steen. Probeer erop te letten als je een foto maakt dat je op het scherm kan klikken om zelf te kiezen waar je scherp wilt stellen. Daarnaast stoort mij de regenpijp weerspiegeling een beetje, als je iets weg gedraaid was daarvan had je die kunnen vermijden.
Wat op/aanmerkingen. De 1e foto is erg donker, was deze lichter geweest wat een beetje jammer is. De 2e foto is ook erg donker waardoor ik niet goed ook kan vinden waar je scherp op gesteld hebt. Ik heb het vermoeden wel dat jouw f nummer wat te laag was voor een object zo groot als de tak, tenzij jouw doel was om op een enkele of kluster bloemen scherp te stellen. De laatste foto niet direct iets waar ik aan denk bij lente, maar wel erg waar dit jaar helaas.
de 3e vind ik net ietsjes te donker.
Ik had willen zeggen dat ik het jammer vind dat hij wat donker is maar ik denk dat het door de regen juist wel heel toepasselijk is. XxLiEsJuHhxX schreef:Annemiek, Hele toffe foto's! de 1e foto echt gaaf, maar het zijn meerdere foto's in 1 om de bloem in de druppel te krijgen toch?
Een waterdruppel werkt een beetje als een lens, alleen zet ie het beeld op de kop. Je kan ook hetzelfde effect krijgen als je door een glazen knikker of bal fotografeert, erg leuk om eens te proberen!