[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:20

We want more we want more. Vraag me toch ernstig af hoe die Tom nu weer in het zadel zit. We lezen ook erg weinig over Tom als persoon zeg maar. Waar woont ie eigenlijk.. Hobby, vrienden, familie.. Geen idee maar misschien heb ik eroverheen gelezen haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:28

Volgens mij wil hij niks over zichzelf delen. Nina weet ook maar weinig van hem. Grote red flag.

Haha die Daan. Tja waarom inderdaad. Vraag ik me ook af. Komt Daan nog terug of?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 20:56

:D

Suzanne F. schreef:
Volgens mij wil hij niks over zichzelf delen. Nina weet ook maar weinig van hem. Grote red flag.

HEEL goed gezien!

Zijn karakterontwikkeling is… langzaam :') .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 20:57

Haha dan snap ik helemaal niet wat je met zo'n vent moet. -O-

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-25 21:34

Gnome schreef:

Hey, dit stukje was nog wel bedoeld als positieve marketing voor hem hahahahahaha.

(Heerlijk mens ben je trouwens!)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 21:50

astridastrid schreef:
Gnome schreef:

Hey, dit stukje was nog wel bedoeld als positieve marketing voor hem hahahahahaha.

(Heerlijk mens ben je trouwens!)

Sad :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:31

Sorry,
Ben ik weer! Maar de volgende stukken verdienen vaart.

Iets creatievers, maar eens niet alleen maar een Nina-show-and-tell.

39.
16 september 2021

Of: Een forensisch rapport van twee vrouwen die elkaars relaties analyseren terwijl hun eigen leven in brand staat.

Gaby (mijn sparringpartner) en ik zitten al drie kwartier in een WhatsApp-sessie die, als je het zou uitprinten, zou aanvoelen als een forensisch rapport.
Dit is geen gesprek, dit is een reconstructie van de plaats delict.

De gedaagden:
Reinier, die volgens Gaby een exclusieve affaire heeft met zijn boormachine (week drie nu)
Tom, die mij een ticket naar Parijs laat boeken en vervolgens zegt: ‘Oh nee, toch niet.’

De misdrijven: Onversneden egoïsme met voorbedachten rade.

We adviseren elkaar met de precisie van onderzoeksrechters, maar dan voor emotionele vergrijpen. Twee vrouwen die relatietherapeuten spelen terwijl we zelf de cliënten zijn die nooit durven bellen.

‘We hadden afgesproken,’ begint Gaby's getuigenverklaring. ‘Ik app dat ik op het punt sta in de auto te stappen... zegt hij: ‘Oh ja. Sorry. Komt niet uit.’ Wat een hufter.’
De reden? Een bureau. Een instabiel, ducttape-schroeven-good-vibes meesterwerk dat belangrijker is dan zij.
De échte reden? Hij wil gamen. Maar dat detail vergeet hij te vermelden in zijn noodlottige SMS.

Ik voel mijn innerlijke moraalridder opstaan. ‘Dat zou ik niet pikken,’ zeg ik met de zelfverzekerdheid van iemand die een man verdedigt die haar ‘bitch’ noemde omdat ze een logische vraag stelde.
Gaby zucht. ‘Hij heeft mega bindingsangst. Ik mag nooit zeggen dat ik van hem houd. Het boeit hem niet, zegt hij.’
I JUST DON’T CARE.
En ondertussen gamet hij alsof de wereld buiten hem geen millimeter interesseert. Reinier’s I just don’t care is geen onverschilligheid; het is onverbloemde eerlijkheid. En eerlijkheid zonder affectie is wreed.

Ik zeg iets over dat hij haar op handen moet dragen.
Zij zegt dat hij het bloed onder haar nagels vandaan trekt. ‘Ik weet niet hoe ik het moet doen. Soms wil ik hem schoppen, soms wil ik hem knuffelen,’ zegt ze.

Dit is dezelfde Gaby die mij in juni nog meesleurde naar een singles party in Hoofddorp. Dezelfde Gaby die daten ziet als veldonderzoek en een First Dates-kandidaat zo hard overrompelde dat hij ‘nog weken in z’n bedje heeft zitten huilen’. Dezelfde Gaby die toen zei: ‘Waarom zou je bij een eikel blijven?’
En nu zit ze zelf vast aan een man die haar langzaam mentaal uitwringt.

Ironie, ik heet Nina.

Maar wie ben ik om er wat over te zeggen?
Want dan is er mijn eigen dossier:
Tom heeft een layover in Parijs. Dus ik had een ticket geboekt. Want ja, alles gaat ineens even goed en ik dacht: laten we de vruchten plukken. Natuurlijk had ik het goedkoopste ticket gepakt. Dus nu ben ik gedoemd mijn voordeel te compenseren met een taxirit van €65 omdat er geen treinen rijden vanaf Sassenheim rond dit christelijke tijdstip van vertrek.

Toen Tom vroeg hoe ik van het vliegveld naar het hotel zou gaan, zei ik: ik wacht op Charles de Gaulle en pak de crew bus mee met hem. Leek me logisch. Ik bedoel: ben je wel eens in CDG geweest? Voor ik daar uitvind waar ik moet zijn, vliegt mijn terugvlucht al weg.

Hij reageerde onmiddellijk. ‘Als iedereen dat doet... Liability. Procedures…’
Iedereen? Ik ben letterlijk één persoon. Maar goed.
Mijn gezicht verraadde irritatie.
‘En kom op, doe nou niet zo defensief,’ zegt hij. ‘Ik bedoel het goed. Als je écht wil groeien, moet je zelf je weg zien te vinden.’
Groei?
Ik wil gewoon wat tijd samen doorbrengen, geen cursus ‘word een betere versie van jezelf met piloot Tom’.

Ik stelde voor samen te reizen. Samen in de Metro, dat lijkt toch logisch? En leuker dan alleen.
Hij: ‘Wat denk je wel niet? Dat ik na een vlucht van twaalf uur met zware tassen door Parijs ga slepen? Ik heb vervoer. Ik ga met de crew bus. Jij zoekt het maar uit.’
Classic Tom. Dat ik geen crew ben en dus niet in het crew-bus-systeem pas? Niet zijn probleem.
Ik overwoog of ik het tafeltje over hem heen zou kieperen.
In plaats daarvan glipte er iets uit m’n mond wat zelfs mij verbaasde: ‘Dat klinkt… selfish?’
Hij was woest. Niet gewoon geïrriteerd. Woest. Zijn ogen werden smaller, zijn kaak verstrakken ‘Wat ben je toch een bitch,’ bijt hij me toe.

Dit was het moment waarop de glimlachende, charming Tom—degene die had gelachen om Loes' anatomische rijinstructies—transformeerde in deze versie. De versie die het woord ‘bitch’ gebruikte omdat ik hem had geconfronteerd met zijn eigen empathiedeficit.
En misschien heeft hij gelijk. Maar toch: bitch?

Ik zat daar, met mijn tomatenrode gezicht, en realiseerde me iets.
Misschien moet ik dit niet meer accepteren.
Misschien moet ik z’n burger in zijn pet duwen.
Misschien moet ik gewoon van tafel weglopen.
En dat was precies wat ik gedaan heb.
Omdat zelfs Carla—die ik nog nooit ontmoet heb maar waarschijnlijk veel betere grenzen heeft—dit niet zou accepteren.

Het verdict:
Ik kijk naar het vliegticket. €250 is veel geld voor een les die je niet wilde leren.
‘Dat is niet oké,’ zegt Gaby na mijn rechtbankverslag.
‘Hij had gewoon een lange dag,’ hoor ik mezelf zeggen.
Ik hoor haar denken. Ik hoor haar horen, wat ik zelf niet durf te zeggen.

Ik zeg dat ik nog twijfel of ik ga. Dat ik het geld al heb uitgegeven. Dat het zonde is. Dat hij het vast niet zo bedoelde. Dat hij gewoon moe was. Dat ik hem niet wil belasten. Dat ik hem begrijp. Dat ik hem niet kwijt wil. Dat ik hem niet wil veranderen. Dat ik hem niet wil claimen. Dat ik hem niet wil laten denken dat ik moeilijk ben.
‘Je praat alsof je hem verdedigt,’ zegt Gaby.
‘Nee, ik probeer het gewoon te begrijpen.’
En daar zit het hem. In dat woord: begrijpen. Want als ik het kan begrijpen, kan ik het ook oplossen.

Slotbeschouwing. En dus hier zit ik. 250 euro lichter, én tot een ongemakkelijke keuze gedoemd:
• Laat ik dat geld in rook opgaan,
• Of ga ik alsnog naar Parijs en laat ik me behandelen als een bijzaak met een boardingpass.

Want hier is de werkelijke misdaad: ik blijf terugkomen, omdat ik denk dat ik het verdien. Omdat ergens in mijn hoofd een stemmetje zegt dat normale vrouwen niet zo moeilijk doen over vervoer. Dat normale vrouwen gewoon betalen voor een taxi en hun mond houden. Dat normale vrouwen niet ‘selfish’ zeggen tegen een man die net twaalf uur heeft gewerkt. ‘You lay in the bed you make,’ zegt Tom tenslotte altijd.

En de conclusie lijkt steeds hetzelfde: ik geef mijn vriendinnen adviezen die ik zelf negeer.

Misschien is dat mijn superkracht: het vermogen om de rode vlaggen van anderen haarscherp te analyseren, terwijl ik mijn eigen vlaggen in de wasmachine gooi met een kleurdoekje en hoop dat ze wit terugkomen.

(Spoiler: ze komen roze terug.)

To be continued...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

Tom:ga jij maar ff een vangrailtje koppen vriend. En Nina.. Ren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Welnee, Nina hoeft niet te rennen. Die moet gewoon lekker naar Parijs gaan maar niet naar Tom. Gewoon lekker zelf van de stad genieten, laat die egoïst het uitzoeken :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Och jeetje. Nou ik had echt niet meer gegaan. Of wel gegaan maar niet naar hem. Gewoon zelf de stad verkend. Pffff.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

prompter schreef:
Welnee, Nina hoeft niet te rennen. Die moet gewoon lekker naar Parijs gaan maar niet naar Tom. Gewoon lekker zelf van de stad genieten, laat die egoïst het uitzoeken :D

Haha dat is ook een goed plan ja maar in ieder geval weg van hem.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:01

Ach Nina, ik doe her vaak ook. Iemand adviseren en zelf het niet doen.
Oke op ander vlak dan wel.

Nina ga lekker ( eventueel gezellig het een vriendin) lekker zelf naar Parijs. Laat dat ezel van een Tom het maar lekker uitzoeken.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:41

kiki1976 schreef:
Ach Nina, ik doe her vaak ook. Iemand adviseren en zelf het niet doen.
Oke op ander vlak dan wel.

Nina ga lekker ( eventueel gezellig het een vriendin) lekker zelf naar Parijs. Laat dat ezel van een Tom het maar lekker uitzoeken.

Ezel :D
Ik mis hier echt die huilen van het lachen-smiley, maar vind dit echt grappig hahahaha.

Morgen weten we meer!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:13

Ik vind het knap dat ze hem eindelijk eens de waarheid gezegd heeft. Zijn ware aard komt zo wel goed naar boven. Ik zou zelf wel gaan, maar dan met een vriendin of zo, zeker niet met hem. Wat een zak hooi zeg, wat verbeeld die gast zich wel niet