[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:36

Hoi! Ben ik weer ;-)

Leuk schilderij geworden Vikawiek!

Mooi schattig vosje Selina! Het challenge werk vind ik ook cute!

Ik doe dat ook vaak Seven, als ik vast loop.
Mooi roodborstje polarize! Zullen ze blij mee zijn!

Ik mocht mijn manuscript opsturen naar een geïnteresseerde uitgeverij, dus dat wordt weer duimen

Ik was niet blij met de wat cartoonachtige illustraties, dus ben nu deze kant op gegaan en daar word ik wel blij van :o

Stubby
Afbeelding

Het praatgrage vogeltje

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:59

Sall schreef:
Hoi! Ben ik weer ;-)

Ik was niet blij met de wat cartoonachtige illustraties, dus ben nu deze kant op gegaan en daar word ik wel blij van :o

Stubby
[ [url=m/iFHXIs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het praatgrage vogeltje

[ [url=m/PA0bAI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat paard is echt super leuk geworden zeg!

Nu even al de rest teruglezen :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:11

@seven: speciaal zo die silhouetten van de paardenhoofden, heel eenvoudig maar tegelijk sprekend. En even drie werken tussendoor maken, welja waarom niet :D

@Kaatastrof: klinkt als een interessante workshop, je oefen-paard is ook echt mooi geworden. Ja, zonder rijbewijs is het moeilijk hier te geraken, ik moet ook altijd een halfuur fietsen tot het dichtstbijzijnde station :+

@nick_en_ik: wat een verschil binnen één schetsboek! Je bent enorm vooruit gegaan zeg! Je schetsen gebaseerd op de bokt uitgelicht zijn ook telkens heel geslaagd!

@sall: schattige konijntjes met inkt <3 dat paardje met de ballonnen is ook suuuper schattig, die vind ik zwart-wit zelfs nog leuker dan in kleur!

@signe: wat een schattig hondje op het kleed, heel aaibaar.

@oji: mooi effect met dat witte pastel!

@fnanne: het onderwerp is totaal niet m'n ding, maar wel mooie heldere kleuren bij je ikoon!

@django: vind het altijd dapper als je mensen gaat tekenen, niet makkelijk.

@coco: leuke opdracht voor school, leuker dan een presentatie maken :D

@vikawiek: mooie, speelse tekening!

@Jis: heel geslaagde pestvogel <3 weer volledig jouw stijl. Roodborstje ook al zo tof. Doe je echt enkel nog vogels?

@thats_me: zag je topic ook over het kipje, leuk dat je met gemixte stijlen hebt gewerkt, dat gaf echt meerwaarde aan je tekening.

@jindai: heeeeel leuk je orka, ik ben fan <3

@kallipooh: lief hertje in een mooie, zachte stijl.

@Saskia: knap begin al! Naar een levend model?

@selina: schattig vosje zo, ik vind hem wel geslaagd!

@polarize: ook een roodborstje :D vind vooral je bloemetjes erg leuk gelukt!

Zo, hopelijk ben ik niemand overgeslagen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:14

Ik maakte nog een klein pyrografiewerkje (15 cm, op berkenhout) voor een pensionering. Ene kant een klapekster (de favoriete vogel van de persoon in kwestie) en op de andere kant een grapje met zijn (bij)naam.

Ben niet 100% tevreden over de klapekster maar kan er niks aan aanpassen tenzij helemaal opnieuw beginnen :+

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:25

Tegelijkertijd een zegen en een vloek dat materiaal waarbij je niet kunt wissen of een laag overheen kunt aanbrengen. Je kunt gewoon niet te perfectionistisch zijn. Want dan komt er nooit iets af.

Ik vind hem erg leuk.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:38

Hij is leuk geworden Solleke_Noah

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 17:03

Leuk paard Sall! Dat goud maakt het erg af :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 17:57

Bedankt allebei! En ja, het leert je wel om op tijd te stoppen, want blijven doorgaan maakt het resultaat er doorgaans niet beter op.

De lynx heeft ook nog een achtergrond gekregen, uiteindelijk gekozen voor een meer gestileerde achtergrond tov de meer uitgewerkte lynx, ben wel tevreden hoe deze geworden is.

Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:29

Ohhh de kip♥️ van that’s me geloof ik.. geweldig.
En de orka vind ik ook super leuk.

En dan Stubby met bril ♥️♥️

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:34

Ik heb gister een workshop tetrapak printen gedaan. Super leuke en eenvoudige manier van etsen zeg maar.

Ik ga er eentje weggeven onder nieuwsbrief lezers as donderdag dus schrijf je nog even in. Haha.

Verder lekker bezig met wat ontprutsen en schilderen van het boekje. Schiet op, nog een paar pagina’s.

Afbeelding

Even wat anders.. nog wat knoeien met de oliepastels. En toch ook maar wat verf anders zag het er niet niet.
Ik vind het groot en slordig werken best tof, maar oliepastel is niet echt iets voor me om kunst mee te maken zeg maar.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 12:12

@Seven +:)+

Heel leuk Selina!

@Polarize, Mooi een Roodborst in actie, mooie warme kleuren :j

Lekker ding die Stubby <3 heel cute Sall! Winterkoning ook cute met zijn feestmuts :D

Dank je Solleke, op het moment bijna alleen maar vogels ja. Maar hou ook wel van afwisselen dus ga ik nog een serie boerderijdieren maken en mijn serie kattenkunst en paarden in de hoofdrol gaat ook nog meer van komen.
Ohja en de replica's met een twist. Moet die van mijn jongste weer eens op gaan pakken, en die van mezelf. En de replica De dame met de Hermelijn moet ook nog af. En de 'Monarch of the Glen' van Landseer. Dit werk van hem heb ik vorig jaar in het echt gezien in Schotland. Zo imposant was dat! En niet alleen omdat het zo'n groot werk is. Ik heb vorige week ook besloten dat ik heel veel soorten IJsvogels wil gaan schilderen, heb nu zo'n 90 soorten op papier staan. Genoeg te doen nog :=

Gaaf je Klapekster! Zo'n gaaf vogeltje, ziet er niet uit als een rovertje maar de mannen ogen wel stoer met hun zorromasker.
Grappig die met de wortel :))
Die boom bij je Lynx maakt het af! <3

Tertapak printen ga ik even opzoeken zo Signe, ken het niet.
Mooi werk met fijne kleuren!

Na lang twijfelen heb me opgegeven voor een masterclass in Utrecht eind Maart. Leren hoe oude meesters te werk gingen. Zo benieuwd, zin in! :):)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 13:51

Tof dat je ook met oliepastel bezig bent Signe. Ik zie maar weinig mensen oliepastel gebruiken terwijl het echt mijn lievelings materiaal is.

Ik heb pas nog deze gemaakt:

Afbeelding

Mijn buurmeisje daagde me gisteren uit om niet realistisch te willen tekenen. Het moest dom en schattig en zo simpel mogelijk. Het was verbazend leuk om te doen. :D
Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:46

Ik vind oliepastel zo lastig om mee te werken! Heb jij nog tips?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:32

Vooral groot werken als je de neiging hebt om veel details toe te willen voegen. Ik werk bijvoorbeeld niet kleiner dan a3.

Ik zet meestal eerst de lichte delen op want je kunt dingen wel lichter maken door wit toe te voegen maar echt wit wordt het bijvoorbeeld niet meer. Ik doe zo meestal de hele tekening met een kleur en ga vervolgens met de volgende kleur over de hele tekening. Per stukje uitwerken gaat niet is mijn ervaring.

En je zult echt moeten accepteren dat het opbouwen van lagen op een gegeven moment niet meer gaat. Foutjes herstellen kan dus heel beperkt. Dat heeft mij wel geholpen om perfectie los te laten.

Maar wat vind je lastig?
Laatst bijgewerkt door Malenka op 22-01-24 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:33

Jis_ schreef:
Na lang twijfelen heb me opgegeven voor een masterclass in Utrecht eind Maart. Leren hoe oude meesters te werk gingen. Zo benieuwd, zin in! :):)

Oei wat gaaf! Wat voor Masterclass is het?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:22

Signe schreef:
Jis_ schreef:

Oei wat gaaf! Wat voor Masterclass is het?

:D

https://irisfrederix.com/masterclass/

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:29

Malenka schreef:
Vooral groot werken als je de neiging hebt om veel details toe te willen voegen. Ik werk bijvoorbeeld niet kleiner dan a3.

Ik zet meestal eerst de lichte delen op want je kunt dingen wel lichter maken door wit toe te voegen maar echt wit wordt het bijvoorbeeld niet meer. Ik doe zo meestal de hele tekening met een kleur en ga vervolgens met de volgende kleur over de hele tekening. Per stukje uitwerken gaat niet is mijn ervaring.

En je zult echt moeten accepteren dat het opbouwen van lagen op een gegeven moment niet meer gaat. Foutjes herstellen kan dus heel beperkt. Dat heeft mij wel geholpen om perfectie los te laten.

Maar wat vind je lastig?

De details, maar dat heb je al verteld.
En dat het zo dik is, of ik doe iets verkeerd.
Maar bedankt voor je tips!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:32

Het is ook dik. Dat is een van de kenmerken. Je kunt wel aan de slag met penselen en verdunners. Zelf doe ik dat alleen niet. En je kunt ook best soms een scherp randje snijden voor een dunne lijn oid.

Hier kun je de opbouw een beetje zien. Momenteel met deze bezig.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:35

Je paard wordt gaaf Malenka!

Met de eerste verre oorden IJsvogel bezig, de Jungle dwergijsvogel. Kleurrijker kun je ze niet vinden denk ik <3 18x18 portretlinnen doekje laten maken voor een antiek lijstje en komt in mijn ‘Junglekamer’ te hangen.

WIP
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:00

Leuk! Ijsvogels zijn ontzettend sprekende vogels.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:31

Gaaf Malenka! Bedankt voor je hulp!
Goed bezig Jis!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 21:37

@Malenka, dat paard is echt leuk gemaakt! Echt leuk gedaan <3 Heel knap hoe je dat doet.

@Jis_, wat zou ik moeten zeggen? Heel gaaf weer! <3

@Signe, leuk zo’n workshop! Het leuke vind ik altijd aan workshops dat je zoveel meer leert, en je nieuwe dingen ontdekt :)

Zelf heb ik altijd het gevoel dat ik weinig bezig ben met tekenen/schilderen en alles daar omheen. Maar ik had een heel tekenproject laatst waarbij ik met organische en geometrische vormen een robot moest maken. Nu starten we met schilderen en ga ik dus tekenen in glazuur (sgraffito).

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:41

Dat is wel een ander kleurpallet dan dat we gewoonlijk van je zien Jis :D
Ik ben benieuwd. Ik heb 'm even gegoogled, ik vind de Nederlandse ijsvogel al kleurrijk maar deze is nog feller

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:45

Ohh er komen weer prachtige dingen voorbij, jammer dat ik geen tijd heb om op iedereen te reageren, want ik heb echt enorm veel complimenten weg te geven haha

Ik heb huiswerk voor mijn vooropleiding/programma bij Artez, dus ik kan lekker bezig *\o/* van die gesture tekeningen met 2 minuten, 1 minuut, 30 seconden, etc. en als variate ook nog in 1 lijn, met een dikke stift, verschillende materialen (en allemaal nog steeds binnen 1 à 2 minuten doen)

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 01:12

@Coco: No worries, dat paard heeft zich kostelijk vermaakt op de wei achter het huis O:)

@Vikawiek: Ik vind het eindresultaat van je schilderij heel erg geslaagd! Oefening baart kunst en blijf gewoon proberen met contrasten. Dat komt echt wel goed :D

@Jis: Dat Pestvogeltje is heel erg leuk! <3 Die zou ik ook wel aan de muur willen :j

@That's_Me: Wat een leuk kipje zeg! Ik snap wel dat je daarmee in je hoofd blijft zitten! Weet je wat voor kipje het is?

@Jindai: Heel mooi gedaan met die stipjes!

@Saskia: Ik moet spontaan aan die Bott-ass kalender denken :')

@Kallipooh: Ooh heel mooi dat reetje <3

@Seven: Nog meer witneusjes! :):)

@Selina: Heel benieuwd naar de challenge! Het begin is iig veelbelovend :j

@Polarize: Hele mooie compositie. Vind de bloesem er ook echt prachtig bij passen <3

@Sall: Mijn duimen draaien voor je! Is dat gouden verf of iets anders?

@Solleke: Ik vind hem ook leuk hoor. Dat hij niet perfect is, maakt het juist leuk :)

@Signe: Schitterend. Simpelweg schitterend _/-\o_

@Malenka: Oliepastel is enorm gaaf! Ooit eens iets mee uitgeprobeerd bij een nicht, maar helaas zelf geen ruimte om daar mooi mee te kunnen werken.. Het egeltje is er leuk gelukt! :D

Percy is inmiddels klaar. Het is helaas niet gelukt om die Walker Scobell-look te pakken te krijgen, maar ik zie gewoon niet meer wat er anders moet :') Dus ik verklaar hem voor nu af en kijk er later wellicht nog eens naar. Misschien het gezicht wat boller maken :Y)
Afbeelding

En om in de Percy Jackson-sferen te blijven, dit wordt miss Medusa :D
Afbeelding