Solleke_Noah schreef:Dat uiltje is knap, hout snijden is echt moeilijk dus zeker een heel goed begin!
Het is een A3 formaat, dit is een foto van de lino zelf. Zitten heel wat uurtjes werk in

het paard zelf is er eerst opgeschilderd vanuit de losse pols.
[
Afbeelding ]
Dankjewel! Het uiltje zelf was wel al een beetje in vorm gesneden (uiteraard niet afgerond, maar wel de outline in het hout zegmaar). Initieel mochten we dat van de workshopgever ook zelf doen. Maar euhm, ik was niet zo'n held om dat met zaag enal uit een blok te zagen. De workshop was serieus ook maar 2 uur lang dus dan had ik niet eens een mooi begin kunnen maken.
Zooo knap zeg dat je dat uit de losse pols gedaan hebt. Erg mooi, snap nu dat er zo veel detail in kan zitten met dat formaat. Denk je ooit het linosnijden terug op te pakken ook?
Blackbirb schreef:@Kaatastrof, het paardje is niet digitaal maar met gouache! De kauw is gemaakt met paintmarkers van molotow. Dankjewel voor de complimentjes. Heel fijn hoe uitgebreid je reageert op iedereen.
Ohja, nu je het zegt is dat eigenlijk wel logisch. Gouache is zo'n tof medium, kan je heel solide mee werken. Ik dacht oprecht initieel dat het digitaal gemaakt was, maar kijk. Knap.
Seven schreef:Kaatastrof
Dank je wel voor je mega feedback echt geweldig
Ik hou van geke kleuren gebruiken zelfs als je die daarna vrijwel niet meer terug ziet

Ik brand een outline in het hout en ga daar dan met Aquarel allerlei laagjes opzetten en dan wil op bijv lindenhout echt top
Voorbeeldje (deze was al droog dus iets fletser die is daarna gelakt)
[ [url=m/lXTyaI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die losse stijl wil ik ook wat vaker doen maar dan meer met de penseel toetsen intact nu wou ik heel graag nog meer mengen

Ik vind jou werk echt zoooooo mooi
Zoiets wil ik ook nog wel eens van m'n knollies en dat rode helemaal. Nouja alles vind ik gewoon mooi

Wat een mooi uiltje ook
Ik durf dat niet hout snijden ik ben dan te snel te enthousiast en hak m'n halve hand eraf

Haha, ik hou mij aan mijn belofte dat ik op zowat iedereen zou reageren..
Ooh die outline zou ik niet eens gezien hebben als je dat niet gezegd had. Echt mooi. Hoeveel lagen moet je erop zetten voor je een wat solidere kleur hebt met de aquarel? Ik heb hier houtschijfjes liggen, zou het wel eens willen testen. Maar als ik zie hoe hard mijn acryl al indringt twijfel ik zelf hard hoe gepigmenteerd dat zou blijven. Geen idee welk hout het is ook, het zijn goedkope schijfjes van de Action.
Zeker nog mee spelen met die losse stijl!
Ik denk dat idd met ruwere penseelstroken ook een heel speels en tof effect kan verkregen worden.
Dat rode, bedoel je dan de digitale lijntekeningen? Ik doe die in het rood gewoon omdat dat visueel wat makkelijker voor me werkt dan zwart. Ik teken meestal op een ietwat grijzere achtergrond namelijk. Ook als ik het dan afdruk om dan met carbonpapier te traceren op de agenda voor de basis, is dat wat makkelijker want dan zie ik welke lijnen ik al ben overgegaan met potlood. Ik sukkel nog erg hoor met het digitaal tekenen.. Ik heb een oeroude Wacom Bamboo tablet en die pen erbij werkt niet super fijn. Vooral die pressure sensitivity vind ik moeilijk wennen. Op termijn wil ik graag een tablet met scherm, dat lijkt mij fijner werken omdat dat meer overeenkomt met tekenen op papier.
Ik dacht ook dat ik veel in mijn vingers ging snijden maar dat valt heel goed mee hoor! Eens je de techniek wat door hebt en je ook zo slim bent om van je weg te snijden gebeurd het amper tot niet. Belangrijk dat je het zo veilig mogelijk doet. Ik heb enkel in het begin wel eens flink in mijn vinger gesneden tijdens het lino snijden (maar dat is mijn eigen schuld want ik snijd eigenlijk ook niet zoals het hoort met twee handen
), maar de laatste keren ook niet meer.