Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
vikawiek schreef:Ik heb deze opdracht mogen doen voor Jis. Het was heel leuk om een andere pose te doen dan gewoonlijk en ik ben best heel tevreden voor een keer en de opdrachtgever ook, en dat is nog leuker
[ [url=m/GrU4uR.jpg]Afbeelding[/url] ]
henny_w schreef:Prachtig Vikawiek. Wat heeft dat paardje een hoog aaibaarheidsgehalte gekregen Gebruik jij gewone potloden over de aquarel of pastelpotlood?
Jis_ schreef:vikawiek schreef:Wat leuk zo'n kunstmuur Jis! Wat lijkt de mijne dan opeens klein
Ik dacht toen ik hem binnen had wat is hij lekker groot. Nu weet ik hoe het is om een werk binnen te krijgen en hoe anders dat dan nog weer is dan wanneer je het eerder op de foto zag.
vikawiek schreef:Jis_ schreef:
Ik dacht toen ik hem binnen had wat is hij lekker groot. Nu weet ik hoe het is om een werk binnen te krijgen en hoe anders dat dan nog weer is dan wanneer je het eerder op de foto zag.
Kunst in het echt kan er zo anders uitzien. Dat verbaast me elke keer weer. Foto's doen er eigenlijk niet heel goed recht aan.
Zo heb ik bijzonder weinig met Mondriaan. Maar een tijdje terug was ik in Kunstmuseum Den Haag, daar hebben ze een hele hal met Mondriaan waar je goed de transitie naar abstracte kunst kan zien. Uiteindelijk sta je dan voor de Victory Boogie Woogie. En als je dan in die kamer staat dan is het best indrukwekkend. Je kan alle tapejes zien zitten die hij gebruikte, en op zo'n moment kan ik het best waarderen, terwijl ik het op foto's maar typische moderne kunst vond
Citaat:Onderschildering was bedoelt om de toon van de daarna aan te brengen kleuren te beïnvloeden en om eventueel de basis te leggen voor de schaduwpartijen, ze was niet noodzakelijk monochroom maar kon aangepast aan de kleuren die erover moesten geschilderd worden