[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:14

Holy Moses wat een bijleespost _/-\o_

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:23

Wat een post :oo

De kleur van de eekhoorntjes doe ik met een aquarelpotlood en wat water. Eerst een dun laagje rood en een dun laagje bruin egaal, water erover, en dan met bruin nog wat diepte erin :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:35

Wat leuk zo'n lange bijleespost Barbara!

Mijn Bumble cat lijkt inderdaad wel op AXL, ik zie de gelijkenis! Die film ken ik niet, ik ga straks eens kijken of ik die ergens kan vinden, ziet eruit als een genre wat ik wel leuk ga vinden!
Bumble cat is gebaseerd op Bumblebee, een van de robots (autobots) uit Transformers
Hier is een gifje van Bumblebee, voor hem hebben ze een Beetle als basis gebruikt. Ik heb voor Bumblecat referenties van Jaguar auto's gebruikt (ivm dat Jaguars katachtigen zijn), maar ik ben niet handig genoeg met auto's tekenen om het ook echt herkenbaar uit te beelden dus dat is zo goed als verloren gegaan :+

Afbeelding

Schemerdier

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:47

Ik voel me niet goed dus geen tekening of bijleespost langs mijn kant helaas.

Maar wat is iedereen goed bezig zeg! Dankjewel voor iedereen die op mij gereageerd heeft, en respect voor die enorme bijleespost een aantal reacties terug _/-\o_

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:38

Beterschap schemerdier!

Slippery:

Afbeelding

Dayho: Die tien bij tien dingetjes zijn ook erg mooi (doe je nu drie challanges naast elkaar inmiddels? :') ), hoe "plan" je zo iets nu eigenlijk? Begin je gewoon ergens en zie je wel wat er gebeurt of verzin je van tevoren wat erin moet komen en wat je dan ongeveer waar gaat doen? Ik heb voordat ik aan een tekening begin vaak een beeld in mijn hoofd wat het ongeveer moet worden maar dat lijkt me bij zo iets anders?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 22:53

Haha nee ik doe alleen de inktobertangles. Die vind ik zelf het leukste :D
En ik begin gewoon inderdaad. Ik gebruik bestaande tangles, die combineer ik. En dan vul ik de ruimte met wat in me opkomt. Vaak heb ik wel een indeling in mijn hoofd. En ik wil een soort centraal onderwerp waar ik omheen werk. Zoals de edelsteen/druppel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 11:54

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:01

Respect voor de bijleespost hiervoor haha. Mijn teeth was inderdaad van een voorbeeld foto. Ik kan niet goe uit mijn hoofd tekenen. Heb altijd e en referentie nodig haha.
Bedankt voor alle lieve reacties. Ik probeer zsm ook weer een bijleespost te maken.

Hier weinig tijd. Net mijn disgusting afgemaakt. Zie hieronder Nu even een inhaalslag doen.

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:06

Combinatie van 'dune' en 'hope'.
Herman Heijermans, de vis wordt duur betaald:

Afbeelding

Ik krijg de foto niet goed qua kleur, hij is veel milder/minder contrastrijk, maar wat ik ook klooi in fotosjop, ik krijg 'm niet zoals hij is.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:17

Oh mooi Ibbel! De plukjes gras vind ik erg gaaf, hoe heb je die zo gemaakt? Lijkt een soort verstopt patroontje achter te zitten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:19

Met een waaierpenseel, die is daar speciaal voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:18

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:09

Nog steeds bezig met gisteren... Maar ondertussen ook Dune gemaakt. Ik ben HEEL slecht in gezichten. Dus... wellicht dat ik die nog afmaak, maar zonder gezicht vind ik hem ook wel wat hebben.

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:48

Onder het mom van procrastination ben ik wel vast met Armor begonnen, maar heb ik Slippery nog steeds niet af :D

Dit is Armor <3
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:52

Molfre schreef:
Onder het mom van procrastination ben ik wel vast met Armor begonnen, maar heb ik Slippery nog steeds niet af :D

Dit is Armor <3
[ [url=m/rwIH4Q.png]Afbeelding[/url] ]

Oooh wat een heeel leuke!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 16:56

Aww wat een schatje molfre! <3

Ik loop weer achter, was gisteren pas rond 23:30 thuis ofzo en toen ben ik naar bed gegaan. Vandaag ziet er niet veel beter uit :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:09

Armor is wel super leuk Molfre! :D

Dune niet af gekregen door een DA bezoek.
Maar zo ver ben ik:
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:12

Hoe gaat het met hond en paard Ayasha?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:15

Paard zou een abces hebben maar ik ben zo zeker niet van die diagnose eerlijk gezegd. Ik kijk het nu een paar dagen aan. Wordt hij niet beter eis ik een foto. Wordt hij slechter bel ik morgen al.

Hond gaat voorlopig een stuk beter wat voorzichtig positief is maar uiteindelijk blijft het een oudje... Dus elke keer dat we haar oplappen is sowieso van relatief korte duur. Maar zolang ze comfortabel is maak ik geen definitieve beslissingen. :)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:43

Afbeelding
Disgusting

Afbeelding
Slippery

Afbeelding
Dunes

Wat ontzettend leuk om de bijleesposts te lezen! Super lief! <3

Ik teken idd in een bullet journal, dit is omdat ik boekjes van mijzelf moet volmaken :D Nadeel is wel dat de bladzijdes best wel doorschijnen/ghosten en dat je overal de puntjes ziet, maar alle tekeningen netjes bij elkaar! :)

Iemand vroeg ook of ik een voorbeeld had gebruikt bij het zwaard (blade). Ik zoek meestal wel naar inspiratie op internet, dus niet compleet uit het hoofd.

De trap (hope) is inderdaad niet mooi 3D/raar perspectief, vond het effect wel leuk, dus heb de schets gewoon zo uitgewerkt en niet 3D gemaakt.

Laatste dagen niet zo veel tijd, dus niet teveel tijd erin gestopt.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:30

Biscuitje: leuk gedaan! Vooral de slang is erg goed gelukt. Is altijd moeilijk met alle schubben.

Ayasha: Wauwie. Ben benieuwd naar het eindresultaat :j

Molfre: Schatting ziet hij eruit. :) Wat is de relatie met het woord armor?

Ibbel: mooi gedaan. Knap hoe je telkens twee themas in een tekening verwerkt. Ik heb al moeite met één ha ha. Slippery is ook erg goed gelukt!

Roodvos: Ik vind je eekhoorntjes zo leuk. Zou zo in een kinderboek passen. :)

Fair: Heel gaaf, die zwarte omranding past er heel goed bij. Geeft net even wat extra's.

Even de meeleespost tot hier. Heb alleen een telefoon dus is niet heel handig werken helaas :)

Vanmiddag nog die van gister gemaakt: slippery. Het deed me gelijk aan bambi denken en ben erg blij met hoe hij geworden is.

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:31

__Leonie schreef:

Personal armor. Datgene waarmee je je verweert tegen de narigheden van de buitenwereld. Voor sommige mensen kan dat een opgetrokken muur zijn, andere mensen worden ontzettend grappig, en sommige mensen maken zich insignificant en klein. Vandaar het muisje.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:24

Molfre schreef:
__Leonie schreef:

Personal armor. Datgene waarmee je je verweert tegen de narigheden van de buitenwereld. Voor sommige mensen kan dat een opgetrokken muur zijn, andere mensen worden ontzettend grappig, en sommige mensen maken zich insignificant en klein. Vandaar het muisje.

Ah bedankt voor de uitleg, daar had ik zelf niet aan gedacht. Mooie interpretatie :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:38

Dag 14 - we zijn bijna op de helft!

Rotting armour (en out of my comfortzone met stiften - daar kan ik nog steeds weinig mee):

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:31

Ah _leonie: wat mooi! Mooie kleurschakering maak je!
Om je disgusting moet ik een beetje lachen. We zijn de reu hier nu aan het afleren om dat te doen. _O-
Hij plast nog steeds het merendeel van de tijd als een teefje en dat proberen we zo te houden. _O-

Vind hem best mooi gelukt thans Ibbel. Ik kan me voorstellen wat jou "stoort" maar ik vind het wel een zekere charme hebben eigenlijk.. Je dunes is heel sfeervol.

Lieve eekhoorntjes weer roodvos! Jouw tekeningen hebben allemaal een klein verhaaltje. :+:

En dan de enorme bijleespost! :oo Gut wat een werk! Maar bedankt! :+:

Dag 14:

Afbeelding

Ik heb voor "outpost" voor het eerst echt geen flauw ide wat ik daarmee moet. Ik weet ook niet goed wat het is om eerlijk te zijn.