[TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:09

Probeer eens met een witte onderlaag. Dus eerst wit potlood en dan gaan blenden.
Of andersom, eerst blenden en dan met wit smudgen.
Ik heb een kleurenkaart gemaakt. Volgens mij heb ik die al eens in dit topic gezet. Ff zoeken.

Edit. 57 en 91 zijn wel echt paars. Kun je die niet verder opmengen naar rood (met 56 of echt rood) en wit. Of juist naar blauw (met 51 of 77 of 14). Ik mis nog echt een cremewit. Het is nu wit of geel. Ook lastig mengen.
Afbeelding

Daihyo

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:13

Oh en ben nog een stukje verder
Afbeelding

Detail van het oog
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 11:14

Ik merk met pastel inderdaad wel dat als je met een "lichte" kleur een onderlaag maakt dat pastel dan ook veel beter blend. En als je er met een lichtere kleur "over" gaat dat dat ook wonderen doet dus dat ga ik zo eens proberen! :j
Met jouw kleurenkaart ben ik toen ook eens aan de slag gegaan maar nog niet met de witte "basis".

Dat oog is echt zo prachtig neer gezet daihyo! :+:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:19

Ja dat trucje met wit heb ik ooit eens op een filmpje gezien. Ik gebruik dat bijvoorbeeld veel met die gemstones. Werkt niet op elk papier. Een beetje structuur werkt het beste. En veel doen. Het is lastiger dan pastel. :j

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:24

Wauw Daihyo!! Echt heel mooi <3

Ik ben na 4 weken klaar met mijn commission :') Ik ga meteen door met de volgende want heb weer een nieuwe (kleinere) binnen :D
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 11:31

Daihyo schreef:
Ja dat trucje met wit heb ik ooit eens op een filmpje gezien. Ik gebruik dat bijvoorbeeld veel met die gemstones. Werkt niet op elk papier. Een beetje structuur werkt het beste. En veel doen. Het is lastiger dan pastel. :j

Het gekke is, ik heb dus hele goedkope pastel staafjes van de action. En ik heb dan de potloden van Koh i noor.
Met de goedkope staafjes krijg ik mooiere resultaten dan met de potloden. := Meestal doe ik de basislagen met de staafjes en dan details met de potloden als ik dus al verschillende lagen heb.

Ik lijk dus gewoon een issue te hebben met potloden. _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:37

Pastelkrijt werkte voor mij ook beter dan potloden :+
Maar kleurpotloden zijn weer heel anders. Vettiger. Dekt dramatisch. Dat oog is in de verte mooi dekkend. Maar van dichtbij dus niet :))
Het is moeilijker blenden. Maar uiteindelijk vind ik het resultaat wel mooier. Helderder van kleur dan pastel. Pastel is wat softer.

Mooi Lunameyza! Heel gaaf geworden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 12:31

Daihyo schreef:
Pastelkrijt werkte voor mij ook beter dan potloden :+
Maar kleurpotloden zijn weer heel anders. Vettiger. Dekt dramatisch. Dat oog is in de verte mooi dekkend. Maar van dichtbij dus niet :))
Het is moeilijker blenden. Maar uiteindelijk vind ik het resultaat wel mooier. Helderder van kleur dan pastel. Pastel is wat softer.

Mooi Lunameyza! Heel gaaf geworden!

Het is gek dat pastelpotloden toch zo'n verschil zijn tov de staafjes he? Het is toch hetzelfde medium in feite.

Dat "probleem" heb ik dus ook met kleurpotloden. Als ik dan de tekeningen zie van San87, close up dekt dat ook zo mooi. Dat krijg ik dus niet klaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:50

Het hooi zit in de rollen! Altijd weer een beetje stress, wisselvallig weer....Ze liggen nog wel op het land, maar in plastic dus nu mag het regenen :D
Leuke reacties op de papagaaiduikers, bedankt daarvoor, heel aan moedigend!
Gisteravond verder gegaan met het thema "ijslandse vogels waar ik iets mee heb". En dat zijn ze eigenlijk allemaal.... :') .
Dit is een "himbrimi" oftewel een ijsduiker. Op ons land is een meertje waar er een paartje heeft gebroed.

Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:20

Daihyo, wat wordt hij mooi! <3 Ik vind potlood werken nog een iets te grote uitdaging, wie weet ga ik dat ook ooit nog eens proberen! :))

Aysha, ik heb voor mijn grote tekeningen een A3 tekeningen bewaarmap en voor de kleinere een archief achtige bak van action. En als ik mijn tekeningen weggeef dan pak ik ze in in cadeau plastic. Ik heb gewoon een rol gekocht een keer en bedacht me dat het geen slecht idee was om daar mee in te pakken :')

Lunameyza, Wow! Heel erg gaaf geworden!!

Kuggur, ik ben blij dat je oogst binnen is! :D En wat een mooi vogeltje weer! :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:36

Ik heb even snel een foto voor je gemaakt Ayasha, waar alle blauwen van FC op te zien zijn.
Afbeelding
Krijg "m alleen niet gedraaid. :(

- Delft Blue 141
- Dark Indigo 157
- Indanthrene Blue 247
- Helioblue Reddish 151
- Cobalt Blue 143
- Ultramarine 120
- Light Ultramarine 140
- Sky Blue 146
- Cobalt Blue Greenish 144
- Phtalo Blue 110
- Middle Phtalo Blue 152
- Light Phtalo Blue 145
- Bluish Turquoise 149
- Prussian Blue 246
- Light Cobalt Turquoise 154
- Cobalt Turquoise 153
- Hello Turquoise 155

Als je hier geen fijne blauw tussen vind zitten, zou ik gewoon van een ander merk zoeken, er moet vast iets te vinden zijn. :)
Qua dekking zou je ook nog naar je papier kunnen kijken, geen idee wat je nu gebruikt, maar het ene papier werkt fijner dan het andere. Je zou ook nog reukloze terpentine (white spirit) kunnen gebruiken om de eerste (paar) lagen mee te blenden of om een mooie basis mee te maken. :)

Daihyo, de Ivory (de middelste) van FC is echt een hele fijne creme wit en gebruik ik heel erg veel!

Afbeelding

Paardje begint al mooi te worden, prachtig oog idd! <3

Wauw, wat tof Lunameyza! Heel mooi geworden! <3

Gaaf Kuggur! Hele eenvoudige achtergrond eigenlijk, maar past perfect! Het doet me denken aan een oude encyclopedie die ik vroeger had, daar stonden ook van dit soort tekeningen in en kon er uren in bladeren. <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 13:46

Daar zie ik absoluut wel kleuren tussen zitten die ik kan waarderen. Ook bij het paars trouwens.

Ik heb me ook al af gevraagd of mijn papier wel geschikt is. Het heeft een fijne korel. Er staat op dat het geschikt zou moeten zijn. := (papier ben ik nog erg in aan het zoeken. Aquarel papier snap ik inmiddels. Kleurpotlood nog niet geloof ik. )

Wat gebruiken jullie?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:49

Jindai: thanx! Die daarboven is ook mooi. Die zou ik allebei wel willen bestellen :j
Welke is dat?

Kuggur: mooi!

Ayasha: ik gebruik papier dat niet echt structuur heeft, maar ook niet helemaal glad is. Ben er nog niet uit of dit het is. Het mengt en blend onwijs fijn. Maar het lukt me niet het 100% dekkend te krijgen, tenzij ik ga duwen. En dan wordt het weer zo glad glimmend, dat wil ik weer niet.
Voor nu prima. Maar nog niet helemaal tevreden dus :D
Is overigens 160gr printpapier, gekocht bij De Kwast:+
Schetsblok dat goed zou moeten zijn vond ik te dun (120gr).

Weer wat verder. Toch geprobeerd wat dekkender te krijgen en wat fijnere haarstructuur.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:18

Klaar voor vandaag. Ben er ff klaar mee na die neus :+
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:54

En weer een stapje verder. Ik probeer elke dag wat te doen. Maar pfff, het is heet. 32 graden nu binnen %)
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:19

Ik denk dat Luminosa af is. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:28

Erg mooi!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:45

Kuggur schreef:
Het hooi zit in de rollen! Altijd weer een beetje stress, wisselvallig weer....Ze liggen nog wel op het land, maar in plastic dus nu mag het regenen :D
Leuke reacties op de papagaaiduikers, bedankt daarvoor, heel aan moedigend!
Gisteravond verder gegaan met het thema "ijslandse vogels waar ik iets mee heb". En dat zijn ze eigenlijk allemaal.... :') .
Dit is een "himbrimi" oftewel een ijsduiker. Op ons land is een meertje waar er een paartje heeft gebroed.

[ [url=m/1E4KIB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ok, nu moet ik even inbreken als stille meelezer (mooie werken allemaal): een ijsduiker <3 <3 prachtig! We hebben ze voor het eerst in Canada gezien, gewoonweg magisch. Geweldig dat jullie gewoon een broedend paartje op eigen land hebben!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 19:49

Erg mooi Daihyo!! <3

Ik heb me vandaag geamuseerde aan een potentiële tattoo.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:55

Wauw <3
Heel gaaf!

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:33

Ayasha schreef:
Leuk concept E4D! JE neemt wel meteen een moeilijk onderwerp. :D
Wat is het ide achter de vijf kleuren als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Voorr de verhoudingen in het gezicht zou je eventueel met hulplijnen kunnen werken.

Zo iets als dit:
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAE

(er zijn nog een hoop voorbeelden te vinden. Uiteindelijk vind je daar zelf een beetje je "voorkeur" in denk ik.)

Beetje laat maar dit zijn de kleuren die ik gebruik. Ik gebruik ook een gele maar die kan ik even niet vinden.
Zie weer een hoop mooie dingen voorbij komen *\o/*
Was net even met een paar vriendinnen bij een winkel voor kunstenaarsspullen, ik word daar altijd zo hebberig van :=

Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:30

oliebol hee, ik heb een tekenaars block. :')

Denk dat ik maar weer eens een kleurplaat pak.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:11

Ik was vanwege de hitte, familie gebeurtenissen en drukte op mijn werk even afwezig, maar nu het s'avonds ook weer wat koeler is, ben ik weer lekker bezig.
Daihyo, ik had je vraag even over het hoofd gezien, maar de kleur daarboven is Cream 102. :)
Luminosa is echt mooi geworden, prachtig oog ook! <3

Ayasha, gave tekening! Vind dat je de veren heel mooi hebt gedaan! :j

E4D schreef:
Was net even met een paar vriendinnen bij een winkel voor kunstenaarsspullen, ik word daar altijd zo hebberig van :=

Jaaaa, dit idd! :') Ik ga morgen even, voor een paar nieuwe tubetjes verf en potloden om mee te schetsen, maar ik ben benieuwd wat ik nog meer mee naar huis neem... het lukt me elke keer weer. :')

Oh balen, Tallie! :\ Heb ik ook wel eens en ik kijk dan meestal plaatjes/tekeningen/kunst op Pinterest of Instagram. Werkt eigenlijk altijd en zorgt voor inspiratie. Soms ook niet en dan is het ook goed, dan komt het wel weer. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 09:42

Ik heb wel nog een olifant. _O-

Ben nu "even" mijn tattoo verder aan het uitwerken. Zodat ie ook daadwerkelijk zetbaar is. :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:27

Ooh, ga je die zelf laten zetten Ayasha? Tof!

Om nog even op mezelf terug te komen, ik heb me gisteren best goed gedragen in de winkel :D Wel grote tubes verf meegenomen ipv de kleintjes en een grafiet set ipv losse potloden, want mijn favoriete verkopen ze niet los. Het projectje waar ik mee bezig was, heb ik gisteravond een beetje verpest... Ik heb verschillende diktes fineliners en pakte per ongeluk een dikke ipv een dunne. Het hadden snorharen moeten worden, maar is nu meer een bos stro die raar uit een neus steekt of zo #) :')
Ga zo eerst maar eens kijken of ik het nog op kan lossen, zal wel weer een uitdaging worden. :')