[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:44

Love it :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:17

Maar hoe autobiografisch is dit nou precies? Want sommige stukken staan op je blog ook.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:33

MarcoBorsato schreef:
Maar hoe autobiografisch is dit nou precies? Want sommige stukken staan op je blog ook.

Ik heb ff gekeken op de blog en nu heeft Prem een gezicht voor mij. :+

Maar lees je verhaal graag Ts!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:42

Spoilers!!! :x

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:11

Haha volgens mij vindt ze Prem niks maar gaat ze met hem omdat hij haar het meeste doet denken aan de kunstenaar... waar ik trouwens heel nieuwsgierig naar ben.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 00:50

mooi verhaalmer 2 kanten. ik vind het geweldig

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:06

Kom maar op met het volgende stuk! :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:56

Ik vind het wel een interessant verhaal, en dat het waarschijnlijk op waargebeurde feiten gebaseerd is, maakt het des te boeiender en prikkelt de nieuwsgierigheid :D Je begint toch wel te denken over welke arts het zou kunnen gaan, zeker als je eentje weet waarvan de nationaliteit klopt en bekend staat om het verleden met jongere vrouwen.

TS, ik vind dat je schrijven erg vooruit gaat. Misschien kan denken-voelen-doen je nog helpen. Bij alles wat we meemaken, denken we dingen, voelen we dingen en doen we dingen. Ik mij het voelen een beetje bij dit hoofdpersonage. Ik ben er nog niet uit of ze nu verliefd is of gewoon de spanning voelt etc.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:22

Ik zit ook te wachten op een nieuw stuk!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:01

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 13:49

Femke_Tweety schreef:
Plottwist.

Bernhard krijgt uiteindelijk een relatie met Prem waarbij de kunstenaar functioneert als buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand... :+

HHAHAAAAHAHAHAHAAHAHAHHAHAHAAHAHHAAHAHHAA! Jij mag niet meer raden.

Phoe, sorry, ik vind dit lastig en heftig haha, wil ook de juiste sfeer neerzetten. Heb het stuk denk 7X herschreven.

Misschien merken jullie dat ik iets anders schrijf vanuit "haar", maar ik denk dat deze stijl beter past. Het is dan wel meer mijn eigen schrijfstijl en minder zakelijk en past misschien niet bij het eerdere deel. Maaar wel beter bij de hoofdpersoon.

En dus nu, met knikkende knieeen................

Vernederd
23 maart 2019
Wow, wat een SUPER week!

Maandagavond kwam Prem. Hij bleef – voor het eerst – bij mij slapen en had Indiaas eten meegenomen. Superlekker! Hij vertelde in de middag al dat hij allemaal cadeaus voor me gekocht had in Kopenhagen. Ik voelde me een beetje bezwaard, maar vond het wel echt superleuk! Hij schept altijd op over het feit dat hij een succesvol dokter is en alles, dus mijn verwachtingen waren wel hooggespannen. Ik was toch wel een beetje teleurgesteld toen hij een witte plastic tas in mijn handen drukte waar ik een paar sokken, haarelastiekjes en pleisters met een kindertekening uit opdiepte.
“Pleisters voor je knie” zei hij lachend.

Vrijdag middag had ik vrijgekomen van werk. Ik wilde even gaan shoppen in Amsterdam.
“Kom koffie drinken in het ziekenhuis” stelde Prem voor en dat vond ik echt een TOP idee. Hij vertelt altijd zo veel verhalen over zijn werk. Dus spraken we af dat ik eerst bij hem langs ging.
“Ik kan niet wachten om de reacties op jou van mijn collega’s te zien” zei hij innemend. Prem had me al verteld dat ze naar aanleiding van de album cover erg nieuwsgierig naar me waren.
“Wie is die hot chick op de album cover” hadden ze gevraagd.

“Doe anders een zakelijk, maar sexy pakje aan” stuurde Prem. “Dan ben je gelijk de chick van het ziekenhuis”. Dat wilde ik wel, maar toen ik mijn knal roze pak aantrok in de ochtend, kon ik wel janken. Ik voelde me onzeker. Zeker nu de verwachtingen zo hooggespannen waren. Ik ben een paar kilo aangekomen. Ik wil niet eens weten hoeveel - het is al jaren geleden dat ik op de weegschaal gestaan heb - maar ik voel me niet fijn. Chips!

Ik vind mezelf sowieso al geen hot chick en durf niet eens in spiegels te kijken. Ik vermijd reflecties van ramen. Niemand weet dit. En persoonlijk zou ik zelf ook willen dat het anders was. Dat ik de tijd een paar maanden terug kon draaien. Het komt wel weer, blijf ik tegen mezelf zeggen. Morgen wordt weer beter. Morgen ga ik gezond eten en morgen komt het allemaal goed.

Met knikkende knieën ging ik naar het ziekenhuis. Ik had alsnog mijn best gedaan op mijn uiterlijk en kledingkeuze, maar Prem zei er niets van. Ik had speciaal mijn extra hoge hakken aangetrokken. Leek ik gelijk weer wat slanker. Ach, ik vind zelf ook dat ik er wel eens beter uitgezien heb. Gelukkig komen we uiteindelijk niet heel veel bekenden van hem tegen. We dronken koffie in het restaurant en gingen erna nog even naar een restaurantje op de Zuidas om wat te eten. Ik bestelde nacho’s als lunch. Prem wilde er wat van zeggen, maar hield zich gelukkig in.
“Ik zie je morgen” zei hij bij ons afscheid “ik ben rond 11h30 bij je”.

Het is inmiddels 11h15. Mijn koffer staat ingepakt naast me en ik lig nog even op bed met Poppy.
“Ga je vannacht weer een nachtje bij Papa en Mama slapen?” zeg ik tegen haar met een kinderstemmetje.
Prem en ik gaan een nachtje naar Dusseldorf. Prem heeft echt een superluxe hotel geboekt vlak bij de Koningsallee – het shoppingparadijs - en voorgesteld te rijden. Echt tof! Gisteravond appte hij nog dat hij bijzondere wijnen gekocht had om mee te nemen. Hij stuurde me ook nog een erotische foto van een dame in een benarde positie.
“Dit ga ik ook met je doen, morgen” schreef hij erbij. Ik ben er verder niet op ingegaan maar mijn zin in het nachtje weg nam wel gelijk af. Het zag er oncomfortabel uit.

Het is klokslag 11h30 als mijn deurbel gaat.
- “Heb je er zin in?” vraagt Prem, nadat hij me drie zoenen gegeven heeft en mijn koffer pakt.
“Ja, zeker, superleuk!” antwoord ik. Ik pak Pop op en loop achter hem aan naar de auto. Onze eerste stop is mijn ouders. Poppy afzetten.
“Blijf maar in de auto” zeg ik tegen Prem als we daar arriveren, “ik ben zo terug”. Prem heeft de auto gekeerd als ik weer naar buiten stap en mijn moeder is met Poppy in haar armen achter me aangelopen om me uit te zwaaien – of eerder om een glimp op te vangen van Prem. Wat is het toch een heerlijk mens en een fantastische moeder.
“Doei Poppy” roep ik nog na “ik kom snel terug”. Mijn moeder glimlacht.

“Oh, mijn lieftallige dochter heeft me weer eens nodig” zegt Prem even later nadat hij zijn telefoon uit zijn broekzak gevist heeft. We zijn inmiddels gestopt om koffie te drinken bij een tankstation. “Ik mag weer betalen voor een nieuwe piano. Ach, als ze beroemd is, betaalt het zich allemaal terug”. Prem heeft al eerder verteld dat ze ongelooflijk goed kan zingen en alles in zich heeft om een ster te worden. Iets waar ze zelf ook van overtuigd is. Ik sta tegen Prem aangeleund en geef hem een kus. De aanwezige mensen in de pompshop kijken semi-jaloers naar ons.
- “Ik ken haar niet, hoor” zegt Prem lachend. Ik doe gewoon lekker waar ik zin in heb.
“Ik heb wel trek in een wijntje” zeg ik, het is tenslotte inmiddels zaterdag middag en het past wel bij het moment.
- “Je bent hartstikke gek” zegt Prem lachend, maar hij pakt toch een extra koffiebeker mee als we terugkopen naar de auto.
- “Zullen we dit echt doen?” vraagt hij nog een keer, als hij de kurketrekker in de kurk prikt. We staan bij de achterklep van zijn auto. De fles wijn staat op mijn roze koffer.
“Ja, natuurlijk en schiet nu maar op” antwoord ik, terwijl ik mijn koffiebeker-met-bestemming-wijnglas op en neer schud. Prem lacht. Niet veel later maak ik een foto van de Amarone-wijn in de bekerhouden van de auto en plaats hem op Instagram. Lekker gek!

“DOCTOR Prem” zegt hij als we even later aan de balie van het hotel staan om in te checken. Het is echt een waanzinnig hotel in een oude bankkluis. Dit was wel bij mijn standaards, denk ik lachend. Hij is wel erg trots op zijn status – ik ben zelf helemaal zo niet opgevoed. Mijn vader was altijd de bescheidenheid zelve. Maargoed, het is zijn leven, en als hij trots is, moet hij dat lekker uit blijven dragen. Ik doe ook graag wat ik wil. "Anders" is juist leuk!

Onze kamer is ook echt waanzinnig!
“Zullen we ergens wat gaan eten?” stel ik voor, maar Prem heeft andere ideeen en duwt me op bed. Ik kan alleen maar denken aan mijn honger.
-“Kleed je aan dan” zegt hij niet veel later, lachend “ik hoor je maag knorren. Eet dan ook eens normaal”. Maar wel gemeend. Ik ben het met hem eens maar het valt niet mee om gewoonten te doorbreken. En balans te vinden.
“Erna gaan we ook toch wel even shoppen, toch Prem?”. Hij lacht.

Lunchen om 16h is een beetje laat, maar het was super.
“When in Rome, do as the Romans do” zei Prem en hij bestelde bier voor hemzelf. Duitsers zijn wel leuk.
“Ik wil even naar de paardenwinkel” zeg ik even later als we door de Koningsallee kopen en ik wijs naar de Hermes winkel. Ik vind het super inspirerend om te kijken wat de high-end merken doen en ze hebben er tenslotte ook paardenspullen. Geamuseerd vertel ik alles wat ik weet over “saddle stitches” en laat ik hem mijn favoriete parfum ruiken. Prem luistert geboeid. Je date tenslotte met een fashion victim of niet denk ik lachend. Ik ben helemaal in mijn nopjes.

Opeens gaat Prem’s telefoon. Het geluid staat snoeihard en ik heb het gevoel alsof de hele winkel naar hem kijkt.
“Excuseer me even” zegt hij en hij drukt me wat geld in mijn handen. “Ga die parfum maar kopen die je zo lekker vond voor mij”. Hij loopt naar buiten.
Leuk! Denk ik en ik wacht tot een medewerker me kan helpen. Het is inmiddels bijna tegen sluitingstijd maar het is nog altijd druk in de winkel. Het duurt vreselijk lang. Ik heb het gevoel alsof ik al een uur sta te wachten. Prem is nog altijd niet terug. Raar, denk ik en ik voel me onzeker worden. Ik heb toch niets verkeerd gedaan?

Bijna alle klanten zijn inmiddels weg en eindelijk ben ik aan de beurt in de winkel. Ik zie Prem met de beveiliger praten die hem uiteindelijk toch binnen laat – het is inmiddels al 5 minuten na sluitingstijd. Zijn gezicht staat strak en gespannen.
“Wat is er?” vraag ik. De medewerker is intussen bezig om overdreven veel linten om de verpakking te strikken.
-“Mijn dochter belde. Mijn lieftallige kinderen zijn erachter gekomen dat wij iets hebben. Ze draaien helemaal door”. Mijn hart klopt in mijn keel. Ik was er half-half van uitgegaan dat hij eerder wel al wat losgelaten had over mij. Maar ik was tot nu toe dus een geheim. Prem’s telefoon gaat weer. Ik voel zijn zenuwen.
- “Oh mijn god Pap, het lijkt wel een crack ho*r. Jezus, wat moet je met haar. Je bent hartstikke gek geworden”. Prem loopt snel de winkel weer uit terwijl ik en de stikkenmevrouw hem verbaasd nakijken. Zijn dochter schreeuwt zo hard dat ze bijna geen telefoon nodig had gehad. En ondanks dat Prem wegliep, hebben de zinnen mijn laatste restje eigenwaarde verwoest.

to be continued

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:00

*kruipt even onder haar steen vandaan*

Aaahhhh ik wil méér!!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:02

Ik vind deze stijl véél aansprekender. Je betrekt nu het gevoel erbij, super.

Wel een wending. Ergens verwacht je zoiets gezien je inleiding. Maar toch. Wat moet dat een poedersuiker geweest zijn...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:08

Zo dan, dat is ook lekker omdat te horen..pfff

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 14:08

Tieneke schreef:

Dankjewel, leuk om te horen! Ik vind zelf ook, hoor! Maar omdat ik al zo begonnen was, is het misschien wel "raar" nu, haha. Maar daar is dit ook wel een goede oefening voor.

Ik vind (zelf) ook nog dat ik het iets meer "aan mag kleden", maar vind het ook wel leuk als het steeds een beetje meer mag gaan leven. Maargoed, ik schrijf even door en dan later wordt duidelijk waarvoor ik bepaalde keuzes gemaakt heb (en hoor ik graag of ik er goed aan gedaan heb of niet <3).

THX voor alle leuke berichten!

En wie weet schrijf ik de kunstenaar er nog terug in als trouwambtenaar. Of eigenlijk iets heel naars.... Gna gna....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 14:09

kiki1976 schreef:

Ze hebben haar nog nooit gezien...................

En juist die opmerking is niet echt heel erg complimenteus.

In het volgende hoofdstuk meer over wat daar dan weer achter zit.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:11

Tja ik weet niet... Ze vinden haar iig niet te dik zullen we maar zeggen toch? }>

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:17

ah wat voor kids heeft die kerel die zijn echt belachelijk ....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:17

Het pakt wel deze ronde. Meer nog dan voorheen. Lekker bezig dus!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:18

neetoch schreef:
Tja ik weet niet... Ze vinden haar iig niet te dik zullen we maar zeggen toch? }>

_/-\o_ Love sarcasm :D :D

Tieneke

Mer1980 schreef:

Rotverwend en menen zich te kunnen bemoeien met het leven van pa en ma. Hij oogst wat hij zaait.

Femke_Tweety

astridastrid schreef:
Tieneke schreef:

Dankjewel, leuk om te horen! Ik vind zelf ook, hoor! Maar omdat ik al zo begonnen was, is het misschien wel "raar" nu, haha. Maar daar is dit ook wel een goede oefening voor.

Ik vind (zelf) ook nog dat ik het iets meer "aan mag kleden", maar vind het ook wel leuk als het steeds een beetje meer mag gaan leven. Maargoed, ik schrijf even door en dan later wordt duidelijk waarvoor ik bepaalde keuzes gemaakt heb (en hoor ik graag of ik er goed aan gedaan heb of niet <3).

THX voor alle leuke berichten!

En wie weet schrijf ik de kunstenaar er nog terug in als trouwambtenaar. Of eigenlijk iets heel naars.... Gna gna....

:D :D :D

Iriscope

Tieneke schreef:
Mer1980 schreef:

Rotverwend en menen zich te kunnen bemoeien met het leven van pa en ma. Hij oogst wat hij zaait.

Dit _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:23

astridastrid schreef:
kiki1976 schreef:

Ze hebben haar nog nooit gezien...................

En juist die opmerking is niet echt heel erg complimenteus.

In het volgende hoofdstuk meer over wat daar dan weer achter zit.

Nou ben reuze benieuwd erna, dus wat mij betreft mag je lekker door gaan schrijven haha.

Maar als ik het goed begrijp had die moeder toch hun dochter tegen hem opgezet?
Is ze bang dat ze haar piano niet krijgt of zo, verwend ding

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:29

Heerlijk stukje weer!