[TEK] Februari's teken uitdaging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: [TEK] Februari's teken uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 20:26

Ha, leuk! Weer aanhakers!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:08

Jis wat leuk die ruimte! Mooi hoe je die kleuren in de planeten hebt gemaakt.

Ibbel knap dat luipaard. Heb je dat met krijt gedaan?

Eva leuk vrolijk schilderijtje met die vlinder!

Ayasha knap gedaan. Gedurft ook om jezelf te maken, daar waag ik me niet aan, hoor!

Solleke wat gaaf die lino !! Heel sprekend!

Femke leuke vogel, alleen vind ik het jammer dat de tak lijkt te zweven.

Ibbel die roos vind ik heel erg goed gelukt! Mooi!

Sjolvir wat een leuke stijl heb je! Het zou zo in een leuk prentenboek passen.

Elanor leuk hoe je bezig blijft met het meisje met de parel! Heel knap ook. Leuk om ze straks allemaal naast elkaar op te hangen.

Kuggur heel sprekend dat schaap. Ik zou alleen het oog voor de kijker rechts wat meer 'openen' het is nu donkerder dan de linker en lijkt daardoor kleiner.

Van ibbel zag ik ook nog een paar mooie katten. Vooral die tweede vind ik erg mooi.

Ik heb gisteren een oud doek aangepast. Het waren gekke gekeurde vlekken en daar heb ik met een spons een nieuwe achtergrond van gemaakt. Vandaag bezig geweest met het fantasiedier, maar volgens mij past kleurrijk ook altijd wel bij mijn schilderijen. Niet helemaal wat ik er van gehoopt had, maar ik denk niet dat ik er nog iets op aan ga passen.

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:10

Annetje: ik zie daar meteen een Foenix in, oprijzend uit de vlammen :j Ik vind 'm gaaf!

Sneeuwluipaard is idd met conté krijt gedaan.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:13

Bedankt. :) nu ik hem zo geüpload zie, twijfel ik over het blauw in de vogel. Daar waar de achtergrond zeg maar doorschijnt op zijn hals. Zal ik dat ook nog rood maken?

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:16

Ik vind het juist mooi zo, het maakt het meer een geheel en lijkt iets zachter zo, al denk ik als je het nog rood kleurt dat de foenix er meer uit springt! Dus dat is maar wat je er zelf mee wil

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:23

Voor een Phoenix zou ik persoonlijk proberen de vlammen er in te verwerken. Knallende rood en oranje tinten met geel gaan ook afsteken tegen het blauw...

Bedankt voor je compliment trouwens. Ik merk wel dat dit topic me ook echt motiveert om dingen gewoon te doen... Ik zou normaal ook nooit een zelfportret proberen... Maar omwille van de sfeer in dit topic durfde ik het wel! :+:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:49

Ayasha schreef:
Voor een Phoenix zou ik persoonlijk proberen de vlammen er in te verwerken. Knallende rood en oranje tinten met geel gaan ook afsteken tegen het blauw...

Hihi, het is niet perse een phoenix, dat ziet ibbel er gewoon in :P Idee was van te voren wel dat het hoofd van het beest echt uit het doek ging knallen, maar gaandeweg vond ik dat steeds minder leuk. Morgen nog maar eens kijken of ik het nog ietsjes knallender maak en bedenken wat ik met de hals doe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:57

En als je meer richting Pauw gaat denken en dat blauw-groene er in werkt? Dan blijft het hoofd de focus denk ik...
Het blauwe gaat dan meer ‘mee’ in je lucht en je rozige blijft knallen.

Vind hem zo ook prachtig trouwens! Maar het zijn maar ideën omdat je noh wat twijfelde. :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 02:04

Annetje schreef:
Kuggur heel sprekend dat schaap. Ik zou alleen het oog voor de kijker rechts wat meer 'openen' het is nu donkerder dan de linker en lijkt daardoor kleiner.

Dank je, mooie kleurige vogel heb jij gemaakt.
Het schaapje (ze heet overigens Dódó) is nog niet gefixeerd, en ligt nog op de tekentafel. Heb de contrasten al ietsiepietsie zachter gemaakt en ja, dat oog, ik ben er zelf ook niet helemaal tevreden over, zal er nog een beetje verder aan knutselen...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 11:39

Mijn tekening voor vandaag.

Een songtekst weer. Niet specifiek een favoriete, maar wel 1 die ik lollig vond om te tekenen.

Deze móet volgens mij te raden zijn :D

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:39

It's raining men? :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 11:41

Da's snel...

Yesss. :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:50

Ik ben nog steeds met katten bezig. Past bij geen enkele prompt (of je moet het bij de musical Cats, de palingsound van The Cats of bij Cat Stevens zoeken en ze alsnog aan de prompt songtekst hangen :)) )

Afbeelding

Eén van mijn eigen katten, Darwin. Twee jaar geleden op bijna 19-jarige leeftijd overleden. 't Was een echte Darwin - survival of the fittest (wat overigens geen uitspraak van Darwin zelf is)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 11:58

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:30

Ibbel: de ogen van deze zijn prachtig.... :+: sowieso het hoofdje. Subtiele schaduw aanbrengen in wit is echt vreselijk moeilijk en dat doe je prachtig. :+:

Ik vind katten sowieso erg moeilijk. Hun vacht structuur goed krijgen lukt mij nooit..

Poging twee voor gevleugeld.. (januari thema :D)
Afbeelding
Wilde eerst voor een raaf gaan gezien dat mijn go-to vogel is maar omdat het mijn go-to vogel is dus maar niet gedaan. _O-
Ik zie wel iets mis aan de vleugels maar het is aquarel dus eventueel oplossen kan enkel door toe te voegen. :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:35

Er zijn zoveel songs met katten.
Our house van CSNY bijvoorbeeld:

Our house
is a very very fine house
with two cats in the yard
life used to be so hard

Of Yellow cat, geschreven door Steve Fromholz: there's no one to talk to but my lady's yellow cat

Cat in the cradle van Harry Chapin

Er is een eindeloze lijst :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:36

Dank je wel Ayasha.
Ik doe ook niet echt een poging om realistisch te tekenen met ieder haartje apart. Ik vind het mooier (en ook makkelijker :)) ) als je blijft zien dat iets een tekening is.
Als je twee keer moet kijken of iets geen foto is, doe mij dan die foto maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:40

Ik vind het heel knap, dat hyperrealisme, echt. Ik geef ook eerlijk toe dat ik het niet kan. Máár ik vind het ook niet meer dan knap... Het raakt me niet... Ik kan "minder goed werk" veel prachtiger vinden dan een hyperrealistisch werk omdat iets in de lijnen of de kleuren of de sfeer iets met me doet... En dat is voor mij ook wel een beetje wat tekeningen/kunst moet zijn/doen... Raken... Realistisch heb ik elke dag als ik rond me kijk...

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:54

Ibbel die blik van die kat, geweldig. Ik ben stiekem een beetje fan van je kattentekeningen.

Ayasha schreef:

Bedankt voor je compliment trouwens. Ik merk wel dat dit topic me ook echt motiveert om dingen gewoon te doen... Ik zou normaal ook nooit een zelfportret proberen... Maar omwille van de sfeer in dit topic durfde ik het wel! :+:

+:)+ Complimenten naar iedereen hier die dat mede mogelijk maakt.
De kleuren van je vogel en veer vind ik prachtig, goede keus om wat anders te maken dan een (zwarte) raaf :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:00

Dit is idd een heel leuk en stimulerend topic :j
Ik heb het gevoel dat iedereen hier af en toe (ver) buiten z'n comfortzone gaat zitten, en van alles uitprobeert. En dat geeft ontzettend leuke resultaten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 13:11

Jup.

Ik wil ook niet foutloze tekeningen laten zien.
Dat niveau heb ik totaal niet.

Het is voor mij ook niet zo dat ik perse wil horen wat er anders moet aan mijn tekeningen.
Vaak zie ik dat zelf prima.

Maar je leert het alleen door te doen.
Veel te doen.
Daarom probeer ik dus ook nog steeds vrijwel iedere dag wat te laten zien.

In 5 weken tijd heb ik oostindische inkt geprobeerd, houtskool, conté krijt, potloden, kleurpotloden, aquarelpotloden en aquarelverf.

Na meer dan 25 jaar níets aan tekenen gedaan te hebben.

Ik ben met verf dwars door papier heen gegaan. :j
Potloden die streperiger uitkomen dan bedoeld.
Verf die blijkt te mengen.
Kroontjespennen met inkt met klontjes. :')
Uiteveegde inkt.
Mijn tafel vol met spetters.
Inkt in de mouw van mijn trui.
Het waterglas met water met verf aan mijn mond zetten omdat ik niet oplette... :')
In het begin van een tekening al merken dat vorm en verhouding niet helemaal oké zijn, maar toch doorgaan.
Gewoon, om te leren en te proberen.
Who cares dat het nog niet allemaal lukt...

Want dat is wat ik wil, gewoon kijken wat ik kan, wat ik niet kan, zónder dat mijn eindproducten perfect zijn.
Lekker uitproberen en fouten durven maken. En durven laten zien...

Daarom plaats ik ook alles.

Het enthousiasme en het durven uitproberen vind ik (op dit moment zeker) belangrijker dan het eindresultaat.

En het is heerlijk om dat te delen met mensen die ook gewoon enthousiast uitproberen, zonder elkaar af te rekenen op wat níet goed gaat.

Daar zijn zat andere topics voor, waar tot in detail besproken wordt wat beter kan.
Maar daar durf en wil ik niets plaatsen.

Ik ben in januari expres begonnen met die ongenadige oostindische inkt.
Om dat perfectionistische los te laten (heb ik daar ook ergens genoemd) want uitgummen gaat niet, dus je maakt er maar het beste van
:')

En dat probeer ik met alle andere tekeningen nu ook.

Het elkaar enthousiast houden, een compliment hier en daar, lekker uitproberen.
Dát vind ik leuk hier!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:41

Ik heb hem toch nog een beetje aangepast... iets meer kleur hier en daar en daardoor ook meer diepte denk ik.

Afbeelding
En dit was hem gisteren

Afbeelding

Door de boktupload is het wel allemaal een beetje fletser dan het in werkelijkheid is, zie ik.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 14:42

Hij knalt nu nog meer van het doel af, gaaf!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:46

Ibbel schreef:
Ik ben nog steeds met katten bezig. Past bij geen enkele prompt (of je moet het bij de musical Cats, de palingsound van The Cats of bij Cat Stevens zoeken en ze alsnog aan de prompt songtekst hangen :)) )

[ [url=m/Dxba9t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eén van mijn eigen katten, Darwin. Twee jaar geleden op bijna 19-jarige leeftijd overleden. 't Was een echte Darwin - survival of the fittest (wat overigens geen uitspraak van Darwin zelf is)

Ik vind hem prima bij het "disapproving animals"-topic passen. Maar ja, da's dan weer geen prompt geloof ik.

Ik hoor de kat hier bijna zuchten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:48

Rocamor schreef:
Ik vind hem prima bij het "disapproving animals"-topic passen. Maar ja, da's dan weer geen prompt geloof ik.

Ik hoor de kat hier bijna zuchten.

Darwin was idd wel goed in een beetje 'donker' kijken :))