[vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:16

assie schreef:
Jeetje, dat zijn wel grote projecten dan. Ben benieuwd of je Snoopy 2 nog kunt vinden.

Even lekker door geknoopt.

[ [url=m/2kzu3g.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het oogje aangepast met 1 wit draadje.
[ [url=m/abguck.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar online cursussen voor het werk al niet goed voor zijn. Braaf naar de cursus luisteren en ondertussen lekker knopen.

Ik heb werkelijk geen idee waar die Snoopy gebleven is... Ik zal hem zelf nooit maken, mocht ik hem nog vinden kan ik hem wel eens te koop aanbieden (idee destijds was op Koningsdag verkopen, maar ja...)

Dat oog is zo wel een stuk beter! En het schiet zo ook lekker op, jee! Ja, goed luistermateriaal is ideaal voor dit soort werk. Het vergt vrij weinig aandacht tenzij het echt een moeilijk patroon is.

Ik moet nog 1 kleur!

assie

Re: [vraag] Smyrna, wie is er met deze hobby bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:07

Ik zit nu te denken om een foto van mijn merrie te latchhooken. Maar ja.... hoe dan?
Eerst mooie foto scoren. Daarna verpixelen, yarncupjes bestellen of zelf knippen?
En waar vind ik een stramien?
Hoe groot?

Nog maar even doordenken

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:21

assie schreef:
Ik zit nu te denken om een foto van mijn merrie te latchhooken. Maar ja.... hoe dan?
Eerst mooie foto scoren. Daarna verpixelen, yarncupjes bestellen of zelf knippen?
En waar vind ik een stramien?
Hoe groot?

Nog maar even doordenken

Ik heb weinig ervaring met knoopmateriaal in Nederland kopen, maar er zijn vast wel webshops die het verkopen.

Ik had vroeger (heeeeel vroeger) zo’n patroon-maak pixel programmaatje op de PC. Die zijn tegenwoordig vast veel beter. Of heb je daar geen speciale programma’s meer voor nodig?

Mijn Snoopy is klaar! Voorlopig gepland als cover voor de 2022 kerstkaart. :D

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:25

Wat is snoopy schattig geworden <3

Nee die kun je gewoon op internet al vinden die pixel programma's. Dus dat is het probleem niet.

De olifanten zijn ook klaar
Afbeelding
Nu eerst weer verder met een breiproject. Kan ik ondertussen bedenken wat de volgende smyrna wordt :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:29

Aww die is toch wel heel schattig geworden, met dat baby olifantje erbij!
Ja, ben benieuwd naar je volgende project!

Ik heb vanochtend met een paar kleuters naast me alle kleurtjes uitgezocht en in zakjes gedaan voor het volgende kleed. Heb daar altijd een hekel aan, maar de kids vonden het geweldig om te doen! Teamwork!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:39

Knoopkleedpakketten ergernis nummer 1: een kleed met patroon erop gedrukt. Die gedrukte patronen kloppen zelden, en ik gebruik ze dus ook niet; ik werk vanaf het bijgevoegde papieren patroon.
Maar ja, er is op die stramienen dus ook zelden (nooit?) een 10 x 10 patroon getekend, gelijk aan het papieren patroon.
Dus dan maar zelf erop tekenen (achterkant van het stramien, dus). :+ Even een rotklusje, maar dan heb je ook wat!

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:02

En er is een beginnetje!
Dit is een moeilijk (medium moeilijk) patroon, en groot, dus dit gaat wel een tijdje duren!

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:44

Wat is er moeilijk aan dit patroon? Ziet er veelbelovend uit. Mooi verloop

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:24

assie schreef:
Wat is er moeilijk aan dit patroon? Ziet er veelbelovend uit. Mooi verloop

Veel kleuren met o.a. veel verschillende tinten blauw die in het donker ‘s avonds erg op elkaar lijken.
En in het patroon lopen de kleuren erg door elkaar heen. Opletten dus met continue kleuren switchen —> niet makkelijk als je probeert te multitasken met TV series kijken. :+
Niet vergelijkbaar met Snoopy en Garfield.
Wel weer bedoeld als voorkant voor een kerstkaart (Kerst 2023 of zo, hahaha).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:07

Oja dat vond ik bij het grijs van de olifant al lastig. Dan moest ik ze steeds naast elkaar zien om de goede grijs te pakken.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:21

assie schreef:
Oja dat vond ik bij het grijs van de olifant al lastig. Dan moest ik ze steeds naast elkaar zien om de goede grijs te pakken.

Bij normaal daglicht valt het wel mee, maar ‘s avonds als het donker(der) is, is het best lastig. Ik wil ook niet teveel lichten aan met TV kijken. :D

Stukje van de achterkant, hier kan je het patroon goed op zien, met vijf tinten blauw plus wit, en het zit echt helemaal door elkaar. En dit komt nog een aantal keer terug in het kleed. Waar ben ik aan begonnen... |(

Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:59

Ziet er wel mooi strak uit aan de achterkant. Maar ik snap je. Heb dat peobleem ook met borduren 's avonds.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:04

Veriye schreef:
Ziet er wel mooi strak uit aan de achterkant. Maar ik snap je. Heb dat peobleem ook met borduren 's avonds.

Oy, ik zou echt helemaal gek worden als ik zoiets moest borduren, met al die kleuren door elkaar! Echt heel knap vind ik dat!
Wat dat betreft is knopen wel een super simpele hobby, geen aanhechten en afhechten, en natuurlijk alles x keer zo groot. :o

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:36

Wat grappig die achterkant. Die van mij zat natuurlijk al een kussensloopachterkantje aan, dus die heb ik nooit gezien. ‍ :')

Ik heb stout gedaan en toch maar een nieuwe besteld. Ongeveer dezelfde serie. Een giraf deze keer.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:56

Zei ik dat ik één nieuwe had besteld? O:)
Ik bedoel natuurlijk 3 nieuwe :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:00

assie schreef:
Zei ik dat ik één nieuwe had besteld? O:)
Ik bedoel natuurlijk 3 nieuwe :')

Oeps! Helaas helaas, dan is het al te laat om terug te keren naar je oude leven; gefeliciteerd, je bent verslaafd! *\o/*

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:42

:+ nu wil ik ook! Maar heb al 100 hobbies, mijn vriend gaat me vermoorden :+

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:15

Ach, eentje extra maakt dan ook niet meer uit, toch? :+

Ik voel me wel een beetje stom. Via bol.com de giraffe besteld voor 45,-. Nog even gezocht of het geen dropshipper was ofzo, maar leek ok.
Viavia kreeg ik daarna een linkje van andere smyrna-kleedjes en kussens. Deze keer via Ali, dat heeft nooit mijn voorkeur, maar kijken kan natuurlijk wel. Staat die giraf er gewoon precies hetzelfde tussen. Maar dan voor 11,-. {:)-:(
Tsja...

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:03

Ik vind ze ook verschrikkelijk duur, maar zou nooit bij Ali bestellen...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:03

Nee. Ik bestel er ook liever niet. Maar ik vind het wel zuur dat ik met mijn bol.com-bestelling een dropshipper hier in Nederland steun en daarmee dus ook indirect Ali.
Dat had ik ook liever niet gedaan.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:12

Hoe zie je dan dat het een dropshipper is?

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:39

assie schreef:
Nee. Ik bestel er ook liever niet. Maar ik vind het wel zuur dat ik met mijn bol.com-bestelling een dropshipper hier in Nederland steun en daarmee dus ook indirect Ali.
Dat had ik ook liever niet gedaan.

Ik denk dat het wel meevalt hoor, van wat ik bij Bol ken aan smyrna pakketten en verkopers (hoezo een beetje veel gekocht? O:) ), daar zitten betrekkelijk weinig dropshippers bij, veel verkopers zijn toch wel bestaande handwerkwinkels (ik zeg niet dat ze er niet bijzitten hoor, heb het zelf ook ondervonden)

Wel zijn er van het merk Vervaco kopieën verkrijgbaar die via Ali en dropshippers de ronde doen, maar die zijn niet hetzelfde als het origineel (kleuren kunnen anders zijn in het echt en geen voorgedrukt stramien maar telpatroon, terwijl Vervaco zelf juist bekend/berucht om is om de voorgedrukte stramienen)

Gaat het om deze?
https://www.bol.com/nl/p/etende-giraf-k ... oductTitle

Dat is er inderdaad een van Vervaco, en dan verbaast het me niet dat er een kopie daarvan via Ali verkrijgbaar is. Maar ik geef je een grote kans dat je gewoon het originele pakket thuisgestuurd krijgt.
(Mocht je dat willen, mag je me anders de naam van de winkel wel via pb doen, het zou heel goed kunnen dat ik de winkel wel ken.

Veriye schreef:
Hoe zie je dan dat het een dropshipper is?

In het geval dat ikzelf heb meegemaakt kwam ik erachter omdat het pakket in een plastic zakje en niet in de mooie verpakking van de fabrikant zat, maar ik denk dat het toch het Chinees op het telpatroon was dat de doorslag gaf :Y)

Ik zal trouwens hier ook een een en ander van mijn creaties plaatsen, las tot nu toe voornamelijk mee...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:43

Doezelf.nl was de winkel geloof ik :)

FV_Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:27

Hmm, daar heb ik dan weer net geen persoonlijke ervaringen mee. Maar zie wel dat ze een aanbod hebben dat voor het merendeel bestaat uit bekende hobby-merken, dus dat schreeuwt niet direct Ali voor mij. Het is ook niet een van de aanbieders waarvan ik weet dat ze Ali artikelen versturen. Ik denk zelf dat het nog wel goed gaat komen :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:21

Da’s trouwens wel een leukerdje, die giraffe!
Ik ben met Vervaco gestopt omdat ik niet meer zonder telpatroon wil werken. Een keer eentje met twee ponyhoofden gedaan en dat was zo’n gedoe met bijna dezelfde kleuren erop gedrukt.

Ondertussen... dit is niet minder gedoe, zelfs met telpatroon erbij! :o
Ik twijfel of ik er mee door zal gaan nu, of voorlopig te switchen naar een wat makkelijkere. Dit werkt beter als ik aan de tafel ermee zit en gefocust ben. TV series kijken ging niet zo makkelijk als ik had gedacht hiermee dit weekend.

Afbeelding