[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwiris

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:20

Hahaha Pluizebolpum, die is echt geniaal _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41997
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:28

Kiwiris schreef:
Jullie zijn allemaal druk bezig geweest! Ik wat minder hard, maar heb nog een tekening kunnen maken. Beetje gebaseerd op mijn vorige tekening en het sprookje 'de Bremer stadsmuzikanten'

[ [url=m/VCfmq1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Potjandrie, die is gaaf. Gewoon helemaal perfect.

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:53

Kiwiris,
Ik wil gewoon een prentenboek met jouw werk! Ik ben echt verliefd op de stijl die je hebt. Mocht je ook verkopen dan zou ik dat graag weten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41997
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:42

Afbeelding

Ik hen gisteren deze gekleurd. A5 formaat, klein uurtje werk. Papierkleur is t zelfde als t andere hert, de kleuren ook, maar dat licht he :').

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:55

Zo leuk al die tekeningen en zoveel verschillende technieken! Vind alles gewoon leuk wat ik voorbij zie komen :D

Afbeelding

MyrskyJarig

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:10

p11
Esterke, wat zijn ze leuk verkleed :D
Fnanne, weer erg mooi. Die hand vind ik gaaf geworden!
Pluizebolpum, die kat is erg leuk geworden zeg! Leuk zo in de avond := die andere twee zijn ook leuk!
Sanneb, ik vind dat contrast van dat hele ruwe gras en juist hele gedetailleerde paarden erg mooi ^^
Roodvos, ze zijn leuk! Dat moment van niet meer passen is wel herkenbaar trouwens :')
Fnanne, kom ik aan met mijn opmerking over je eerdere hand, kom jij met dat je er niet tevreden over bent :') wat schattig dat minipaardje. Lijkt me ook echt ideaal.
Sanneb, ook weer erg mooi!
Roodvos, heerlijk stripverhaal. Ging uitpakken maar zo makkelijk :') weer erg leuk!
Pluizebolpum, erg mooi, vooral dat hoofd!
Fnanne, ook weer mooi hoor!
Juliavh, wat een leuke tekeningen ^^ vooral die met paraplu is zo schattig
Pluizebolpum, het hoofd spreekt boekdelen hoor :') erg leuk!
Kiwiris, wauw prachtig! hele mooie stijl zeg!

p12
San87, aww, wat een schatje. Heel mooi kleurgebruik ook!
Esterke, leuk! Ook erg sprekend hoor!

En mijn 1/12:
Afbeelding
Eerste keer ooit met ecoline en er zijn genoeg verbeterpunten (laten we vooral niet naar zijn hoofd/haren kijken :'D Of waar hij op staat, of...). En ik had niet door dat mijn rood eigenlijk roze was, dus nu is het een revolutie in roze geworden _O-

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 17:48

Pagina 11:
Pluizebolplum: Ik vind m ook goed gelukt! Denk dat de achterbenen niet helemaal lijken te kloppen omdat ze vanuit de verkeerde hoek getekend zijn: Je ziet het paard vooral vanaf de zijkant, maar de achterbenen lijken vanaf schuinvoor te zijn. Denk ik.
De spikkels vind ik stiekem helemaal niet storend. :P Heb een klasgenoot die ze altijd expres over haar tekeningen heen gooit.

Fnanne: En het is dus nog niet eens rotzooi he, het zijn gewoon spullen die er moeten en netjes in de kast staan :') Verschrikkelijk.
Worden de minipaardjes ook een serie? O:)

JuliavH: Welkom!
Leuk om een medemarkerontdekker te hebben. Heb je ook al geprobeerd om wat meer te blenden, met meerdere lagen van dezelfde kleur en dergelijke?
Ik vind je paard met ecoline en het driehoekjespaard het leukst. De ecolinevlekken lijken wel te benadrukken dat het paard snel gaat, of zo.

Pluizebolplum: Hij heeft een haakneus :D Vind het mooi dat het een grote zwarte vlek lijkt, maar dat je als je goed kijkt toch de poten tegen de buik ziet en dergelijke.

Kiwiris: :oo
Ben ik onorigineel als ik zeg dat het zo in een kinderboek kan? Ja, toch? Prachtige stijl :) *gaat heel hard nadenken waar de bremer stadsmuzikanten ookalweer over ging*

pagina 12:
San: Oh zo leuk, hij kijkt echt blij :D Gekleurd papier is fijn ook.
Esterke: Aggut :') Je ziet ook echt dat het een weerspiegeling (of naja, "weerspiegeling" :P ) is, heel mooi gedaan.

Marrie: Les miserables? :D En roze revoluties zijn óók heel belangrijk.
Ik vind alles heel herkenbaar hoor, knap dat je iets weet te maken dat er gewoon uit ziet als een mens met ecoline, zeker voor een eerste keer. En dat er dan wat dingen een beetje raar zijn als je met je neus tegen de tekening gaat zitten, dat geeft toch helemaal niet zo :) Misschien moet je dat ook wel helemaal niet verwachten met een dergelijk "grof" materiaal, dat het niet allemaal tot in detail klopt. Het mooie eraan is juist dat het tóch overduidelijk een mens is, terwijl als je beter gaat kijken het toch gewoon wat mensvormige ongeveer-vlekken zijn.
dit konijntje was mijn eerste poging tot iets maken met ecoline. Over onhekenbaar en raar gesproken. Ben een beetje jaloers op de jouwe. :')

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:29

En omdat uploaden in de trein niet werkte nog erachteraan:

Ik kreeg van mijn stiefzus dit filmpje doorgestuurd. Dus dat moest ik ook even uitproberen.

Copic markers, pen en witte verfmarker op bruin papier (en voor de tweede ook kleurpotlood en wat faber-castell stiften. Die stiften bleken niet zo goed te werken, in tegenstelling tot de copics sloopten ze mijn papier als ik 3 keer over hetzelfde stukje ging.)

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:05

Ontzettend leuke stijl!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41997
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:14

Supertof, roodvos!

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:36

Wat onwijs tof roodvos!!

Vandaag heb ik ook eindelijk wat gekrabbeld
Afbeelding

Fnanne

Berichten: 14273
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:43

Kiwiris <3 prachtig. Lijstje erom en aan de muur :j
san87 Wat een aandoenlijk hertje :)
Esterke := zo voelde mijn kat zich altijd geloof ik :D
marrie_L ik vind het knap met ecoline :j mooie vlotte stijl zo.
roodvos :j ik denk het wel, het idee vind ik wel heel fijn. Wordt vervolgd...
Jouw werken zijn weer een feestje, die tweede is erg aansprekend.
Wendy aan de krabbel :) mooie krabbels.


Afbeelding

Afbeelding
Nummers 10 en 11 :)
Ik zou ze zo in huis nemen... :)

Maflinger_S
Berichten: 12185
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:00

@Fnanne: jij verbeeldt precies het gevoel dat ik soms heb als mijn paard wat "mankeert", c.q. ik me ergens zorgen over maak wat paard betreft. "Was het maar een hamster, dat is zo veel makkelijker".

Wat een gave tekeningen staan er weer in dit topic. Vooral de wat meer illustratieve zoals die van Roodvos, Pluizebolpum en Esterke zijn geweldig. Heerlijk gevoel voor humor zie ik ook terug.

Erg mooi hoe Wendy15 met een paar lijnen zo treffend een dierportret weet te maken.

eclair98

Berichten: 11609
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:45

Een grote bijleespost van mijn kant :D

Marley98: ik vind Hamlet leuk <3 Pastel vind ik zelf een crime om mee te werken, knap dat je er een varken mee hebt weten te maken!
Pluizebolpum: wat een leuk krabbeltje, ik zie het helemaal voor me :') Dat ratje vind ik ook echt heel erg geslaagd, iets voor een kinderboek! En het paard, erg knap dat je dat zo snel kan.
Fnanne: ik vind die stijl van de krabbeltjes erg fijn, ik vind het ook knap dat je met relatief weinig lijnen, duidelijk kan weergeven wat het is. Die kikkers vind ik zelf echt niet te hachelen :')
Telpeva:ik heb ook geen idee wie het is, maar ik vind het een gave plaat! Die draak in de toren vind ik ook erg leuk!
Sjolvir:duidelijk een groene specht, leuke tekening! En je fjord, wat een ingewikkelde pose heb je gekozen. Die kleurtjes is ecoline, kan je zo leuk mee experimenteren <3
Art_Ificious: mensen zijn zo moeilijk, ik vind het al knap dat je het probeert....
Sanneb: dat onaf heeft wel wat, ook een leuk effect met potlood en ecoline!
Kiwiris: <3 Ik krijg er gelijk schrijfkriebels bij, het zou zo goed in een boek passen, alle werkjes die je maakt. Ik vind zeker de laatste, van de drie dieren op elkaar, zo geslaagd <3
Remembrance: die is gaaf!
vikawiek: ik ben benieuwd naar het eindresultaat, ik vind hem veel belovend :D
xTitanic: uit je hoofd!? WOW!
Viennanova: hij is zo aaibaar <3
NESCAFE[b/]: ik vind hem zeer geslaagd, zo realistisch!
[b]Malenka
: die paars roze achtergrond vind ik zo vet!
Esterke: gave stijl heb je _/-\o_
_Jis: tof werk :D
_San87_: wat knap zeg met die fineliners _/-\o_
Art_Ificious: het babytje is heel zacht, net zoals een echte!

Ik ben er even zat van, straks meer :')

Sjolvir

Berichten: 25320
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:27

Zo.... actievelingen, ik ga even van achteren naar voren reageren denk ik maar..

@Fanne, dat is echt weer paardenmensen dingetje, handen tekenen oefenen, maar ondertussen toch weer een paard tekenen. Jij geeft het woord minipaarden, weer een geheel andere lading of reuzenhanden. Moet zeggen vind jouw handen wel heel mooi. Vind je laatste hand al veel mooier dan je eerste die toen met die vouw in het midden. Maar die eerste met het paardje ipv een vogeltje op de vinger, wond ik ok hele mooie hand hebben. Trouwens je tekeningen met kleur explosies vind ik ook echt mooi, hou van vrolijke kleuren.

@Wendy15, Die wolf, mooi, met weinig poespas, toch heel passend.

@Roodvos, <3 <3 <3 me like!!, vooral de Fox, omdat die dan net nog een kleur uitbarsting heeft die wel weer super gaaf bij het papier past.
En tja, ontplofte kamer, ken fenomeen, maar jouw vastlegging is wel passend, net zoals het ergens staan en denken, en nu..... waar zet ik het nou netjes neer????

@MarieL, ach roze revolutie ook goed toch? Vind hem wel mooi, je ziet de intentie van wat je wil zeggen met roze nog net zo goed en de puinhopen komen ook goed over.

@Esterke, leuk idee en mooi uitgevoerd. En die eerdere, op kinderen schilderen, is toch ook schilderen? :+ :D soort beperkt bodypainten. Je boxer is ook mooi geworden

@San87, mooi hertje met stippeltjes vind dat op gekleurd papier werken toch wel heel mooi hoor, moet ik ook weer eens gaan doen.... Is al te lang geleden. Denk dat ik die met het grote gewei mooier vind en deze is schattiger.

@Kiwiris, wauw... hij is echt mooi, kan zo ingelijst aan de muur.... In een kinderkamer of gewoon in de woonkamer....

@Pluizebolpum, hi hi, hij kan zo in het topic met ontevreden kijkende huisdieren! Duidelijk te zien dat hij het er niet mee eens is.
Pentekening paard is ook mooi geworden, achterhand valt eigenlijk niet eens op, nadruk om te kijken ligt voor.
Als je het niet gezegd had van die schaduw bij je gesmoorde kikker, had ik het niet gezien. En oeps.. je kat heeft bij je spook verhalen wel hele spooky blik.... met dat groen op zwart papier. En je oude mannejtes muis heeft ondertussen heel eigen leven gekregen :') en gaat op avontuur in Parijs? Vind dat veel van jullie ook jij hele mooie plaatjes maken die zo een of ander kinderboek in kunnen.


@JuliavH, 1 per dag, dat is nog eens ambiteus :D , maar welkom hier. Leuke paardjes met tekstjes, dat maakt ze nog meer af. Soort mini cartoontjes.

@Sanneb, mooi zo met die waterige in elkaar lopende kleuren. Je schilderij met 2 paarden met die fellere kleuren vind ik juist mooi dat firsse groen met de 2 schimmels.

@Art_Ificious, zoet, die tekening van dat kindje.

@Eclair98, ze zijn mooi, kleuren vind ik ook mooi.

@xTitanic, wauw, echt benieuwd naar hoe hij af is, jij vind zwart dankbaar, maar ik vind dat juist soms heel lastig, snap wel dat kort wit nog erger is :+

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:36

Gaaf weer 10! Vind jouw portretten altijd mooi maar je eigen hersenspinsels echt heel tof

Sjolvir

Berichten: 25320
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:47

De getekende fjord met kont naar kijker toe was naar voorbeeld van aantal foto's dat ik had van haar, zeg maar samenstelling van het geheel.
Verder teken ik meestal gewoon uit mijn hoofd, beetje krabbelen in wachtkamers en zo en af en toe tussendoor.

De vogelverschrikker A4 begon als 1 vogelverschrikker en vogel nalv liedje op de radio. Maar ja, het werd al snel stuk drukker op het papier.. Toen was hij zwart wit en moet hij eigenlijk nog kleurtjes krijgen, dus potloden gepakt (heb er wel 12...) Was me niet gekleurd genoeg, dus viltstiften gepakt.
Herinner me dat ik tijd terug doosje van 12 pastel potloden bij de kringloop heb gekocht, maar waar die zijn gebleven????????
Afbeelding

Oh, mijn zwarte knabstrupper voelde zich achtergebleven gebied omdat ik hem nooit teken, dus nou mocht hij ook en voor het idee, met 3 stippen die hij niet heeft.
Afbeelding

En mijn A5 krabbelblad, hier teken ik direct met fijnschrijver op.
Afbeelding

Had tijden geleden spuitbusjes met acrylverf van de Action mee genomen dacht, moet ik eens uitproberen, bij deze dus... A3 vel, papier is er niet geschikt voor, maar daar ging het me nu ook niet om, gewoon even kijken wat het deed. . En kans om wat letters te oefenen met andere stift.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14886
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 17:00

Lang verhaal kort, ik leef nog en teken nog :D ik was even een paar dagen weg voor een familie uitje. Straks weer even een reactie rondje typen en werk uploaden, dat lukte mij vorige week niet meer op tijd voordat ik vertrok.


Even snel nog reageren op de serie met de muis-formaat paarden: <3 oeh die zou ik graag willen, ik heb al jaren muizen en ben al jaren gek op paarden, zo'n mix van beide lijkt mij geweldig! mijn fantasie gaat meteen helemaal los, hoe gaaf zou het zijn als ze ook vleugels zouden hebben <3 I want one… Vind je het oké als ik ook wat ontwerpen ga maken voor zo'n muis-paard? ik ben dol op creature design en deze mix heb ik nooit eerder aan gedacht, ik zit meteen vol met ideeen := Mijn serie zou wel een andere inslag hebben, ik ben van plan er een fantasy/cartoon draai aan te geven.

Sjolvir Wat een leuke plaat weer <3 zo levendig en leuk om naar te kijken, echt een zoekplaatje waar even voor gaat zitten om er naar te kijken want hoe langer je kijkt hoe meer grappige taferelen je ziet. Een beetje net als met die puzzels van van Haasteren, hoe langer je kijkt hoe meer je ziet!

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:13

Super leuk sjolvir. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die uit kun hoofd kunnen tekenen en zelf dingen verzinnen haha. Zelf kan ik alleen domweg een foto natekenen.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:41

Kiwiris Man o man, wat maak jij toch een lieve en mooie dingen. Zo'n appelschimmeltje ook, net als die op je vorige werk, zó leuk. Kat kijkt nou ernstig jaloers omdat ik aan het kirren ben. Ik hoor alleen tegen haar te kirren.
_San87_ Mooi! Wat een snoezig, breekbaar bambibeestje! (kat kijkt nog zuurder nu := )
Esterke Over katten gesproken...hihi. Maar wat een leuk idee en mooi getekend. Die oortjes van de kat, heerlijk, en die spiegeltijger is gaaf.
Marrie_L Revolutie in roze kan ook een ding zijn. :j Verbeterpunten zijn er altijd wel, en die vallen jezelf vaak nog het meest op. Ik vind het veel leuker om te kijken naar wat wel goed gaat. Die vlag bv vind ik geweldig goed gelukt, ook de blouse/jas ziet er echt stoffig en winderig uit (oké, dat klinkt dubieus, maar ik hoop dat je 't snapt?) en dat vind ik knap werk. Zeker met ecoline, zulk eigenwijs spul...
_roodvos_ Gewoon heerlijk om naar te kijken. (licht kirgeluid, kat kijkt ernstig zuur)
Wendy15 Mooie krabbels! En een foto goed kunnen natekenen is ook Werken hoor. Niks domweg aan. Foei!
Fnanne Oh, die nr.10 hand, die is wel heul knap. En al vind ik ze zo mooi, ik blijf er ook de kriebels van krijgen, als in 'pas op, straks breken die pootjes'. Ik ben een watje :o .
Sjolvir Oh, die vogelverschrikker is zó leuheuk! (kat is nu in plofmodus := ) Ik denk dat ik de licht gekleurde versie net iets mooier vind, maar o, wat leuk om naar te kijken, alles wat er in die tekening gebeurd. Dit vind ik nou ook boekjeswerk. Net zoals de krabbeltjes eronder. Ze zijn zo leuk en vrolijk.
En moet ook maar weer eens langs de Action, die spuitbusjes klinkt erg interessant.

10-1
Staartmeesje met stift en gelpen. Plaatje natekenen van het schermpje van een fototoestel (wat telkens op bespaarmodus valt) valt niet mee. Maar was zo blij met mijn nieuwe tuinbewonertjes, een setje staartmeesjes, dat er eentje op papier moest.
Afbeelding

11-1
Schrijfblok en balpen. En nabewerkt met Gimp.
Dit deed ik vroeger op school niet anders (behalve 't Gimp gedeelte natuurlijk), had er zelfs speciale schriftjes voor omdat het een beetje lastig leren werd; aantekeningen zoeken tussen de kuddes paardjes.
Afbeelding

Ook hier is de achterhand een dingetje. Sowieso echt een Ding bij mij. Het geduld om het netjes af te maken. Ik zie dat nu wel heel erg terugkomen in wat ik maak :o .

En nu ga ik een ernstig verstoorde kat omkopen met een stukje kipfilet. Dat ik morgen nog gordijnen heb en zo. :P

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:55

Super leuk!
Wat is gimp?

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:07

Op mn werk verkopen we magneten met schaapjes. Tussen klanten door wat gaan krabbelen en toen werd t drukker dus niet af :')
Afbeelding

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:48

Wendy: Tof dat je ook mee komt doen :D Leuke schetsen al.
Fnanne: Yes een serie! O:) De tweede is echt heel mooi.
Sjolvir: weer een zoekplaatje, zo leuk :) Arme vogelverschrikker in de achtergrond..
Dat krabbelblad ziet er nog verrekt netjes uit voor iets waar geen ondertekening onder zit.
Pluizebolplum: Je vogeltje lijkt wel licht te geven. Zijn ze in het echt ook zo blauw? Heel erg mooi.
Je paard is ook leuk, en heel herkenbaar O:) Ik tekende altijd mijn agenda helemaal onder. Als de week geweest was had ik die pagina's toch niet meer nodig, dat idee.
Wendy: Gimp is de open source/gratis versie van Photoshop. En schaap ziet er duidelijk schaapachtig uit al, ookal is ie nog niet af :D

Van mijn kant nog een verhuisplaatje :P We hebben hier altijd heel veel (lees: ALLES) bewaard, maar omdat we nu zo snel aan het verhuizen zijn is mijn moeder heel veel aan het weggooien (als in, prullenbak weggooien) en stiekem doet het best pijn. :')

Afbeelding

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:57

Klinkt handig dat gimp, maar ik heb geen computer :') doe alles op mobiel haha

Wat een chaotisch plaatje haha fantastisch

Telpeva

Berichten: 14886
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 21:18

Ik ben benieuwd naar je schaapje wendy!

Agossie die knuffelbeer die je arm beet houdt! Sterkte ermee Roodvos