[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 11:04

Dit is niet zo'n uitgebreide tekening, maar probeer die fade wat te beperken in je achtergrond. Varieer wat, werk in lagen: voorgrond - middengrond - achtergrond. Zo zorg je ervoor dat je onderwerp niet op je achtergrond geplakt lijkt. Die fade hoeft zeker ook niet op de achtergrond - ik heb die ook op de gele bloemetjes in de voorgrond gezet, zodat het paard er iets meer uitkomt.

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:24

Leuk Nayo om je weer te zien tekenen. Kekke eigen stijl heb je. :) Mijn dingetje is wel dat als je iets anders met de achtergrond zou doen, je tekening veel meer zou spreken! Deze kleur groen komt een beetje flets over en ik denk dat als je de kleur veranderd en inderdaad misschien een beetje bokeh/diepte er in doet, het een heel ander beeld zou geven. :j

Mooi werkje Quebelle, lekker 'zacht'!

Ik ben op het moment met deze bezig. Ik moet nog het een en ander doen met de schaduw op het hoofd en lichaam. Ook moet ik nog aan de overgang van de achtergrond/paard werken. Maar eindelijk is het einde in zicht (ben er al een behoorlijk tijdje mee bezig :o)

Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:25

Nayomie schreef:
Thanks voor het filmpje! Kan kijken of ik de achtergrond nog eens aanpas naar bokeh effect.

Verder heb ik echt zin om te tekenen. Dus als iemand ideeen heeft? :D

Ik heb ook wel eens last van gebrek aan inspiratie en wil dan echt uitgedaagd worden, heb ook betaald voor een app, draw with Jazza, Is een randomizer van dingen die je op een bepaalde manier moet tekenen of slechts een paar lijntjes waar je dan wat van moet maken, of juist een bepaald kleuren palet, echt te grappig om te doen.

Maar zoals gisteren loop ik in het bos en kom ik een boomstronk tegen, denk nou, daar maak ik mooi een foto van en ik ga daar eens wat aan lopen photoshoppen en zelf bijtekenen. Nog niet aan toe gekomen maar ook een uitdaging op zich.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 11:58

Ik zal de inspiratielozen even op weg helpen:

De foto waar ik het over had:
Afbeelding

En de app waar ik het over had:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scribble challenge

Afbeelding

Environment Challenge

Afbeelding

En incremental challenge

Afbeelding

Tis compleet random overigens en er zijn eindeloos veel combinaties mogelijk, zo ook challenges met kleur, of alle types gecombineerd. Je zit oog nooit zonder inspiratie en wordt echt uitgedaagd.

Quebelle

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 12:01

Met wat studies ben je ook nooit verkeerd. Denk bvb aan model tekenen of masterstudies :j

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:30

Nouhou ik heb ook zo'n zin om weer aan het werk te gaan. Maar mn laptop is kapot dus ik kan momenteel niks -O-

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:44

*komt even binnenvallen*

Ik zit er over na te denken om photoshop cs6 te kopen. Is dit de moeite waard of is deze versie heel erg verouderd oid?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 12:51

TelmaB schreef:
*komt even binnenvallen*

Ik zit er over na te denken om photoshop cs6 te kopen. Is dit de moeite waard of is deze versie heel erg verouderd oid?

Kun je evengoed de nieuwere versie kopen lijkt mij

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:11

Nou ja we hebben een deal gevonden waarbij we een pakket met photoshop cs6 kunnen kopen voor een heel wat vriendelijker prijs :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 13:53

is het alleen maar om te tekenen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:06

Goed, ik heb wat rustgevenders gekozen. Geen topkwaliteit trouwens hoor _O-
Afbeelding

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:38

Quebelle schreef:
is het alleen maar om te tekenen?

Ja, eigenlijk wel. :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:49

Photoshop CS6 is opzich wel chill, heeft ook nog net die updates die ook nog leuk zijn voor foto's bewerken. Beetje afhankelijk van hoe mooi die deal is, is het wel een goede versie om voor te gaan.
Maar je kan ook altijd voor gratis CS2 gaan.

@Quebelle; Erg mooi plaatje! Zeker goede keuze geweest om die bloemen op de voorgrond te blurren. Geeft mooi die diepte.

@Fair; ook al zo mooi :j Ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat!

@Nayo; heb het ook al in je topic gezegd, de achtergrond is zeker beter zo!

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:52

Bimmerd schreef:
Photoshop CS6 is opzich wel chill, heeft ook nog net die updates die ook nog leuk zijn voor foto's bewerken. Beetje afhankelijk van hoe mooi die deal is, is het wel een goede versie om voor te gaan.
Maar je kan ook altijd voor gratis CS2 gaan.

@Quebelle; Erg mooi plaatje! Zeker goede keuze geweest om die bloemen op de voorgrond te blurren. Geeft mooi die diepte.

@Fair; ook al zo mooi :j Ben benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat!

@Nayo; heb het ook al in je topic gezegd, de achtergrond is zeker beter zo!

Waar zou er een manier zijn om photoshop cs2 gratis te downloaden? Heb ik nog niet gezien namelijk maar lijkt me heel handig :D

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:58

https://www.adobe.com/nl/downloads/other-downloads.html
Als het goed is gewoon via deze website. Al zie ik nu dat ze een beetje moeilijk doen over CS2. Misschien dat ze nu gratis CS3 aanbieden? Maar kan ik nu even niet checken. Moet je even voor inloggen / adobe ID aanmaken.

Mistdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:01

Heeft iemand (als het toch al gaat over tekenprogramma s XD) misschien een handig programma voor op een Chrome Book? Ik kan namelijk (bijna) niks downloaden en kan sinds ik er een heb niet goed meer digitaal tekenen, aangezien ik het beperken moet met Pixlr.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 16:08

Photoshop c2 is écht wel verouderd, zou ik niet aanraden om digitaal mee te tekenen. Kijk eens naar Clip Paint Studio Thelma, dat is een goedkoper programma dat ik persoonlijk fijner vind om in te tekenen, er is een gratis demo voor beschikbaar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:33

Dat doet mij ergens aan denken :o Ik herinner mij die tip van Clip studio uit het challenge topic, ik heb een tijd terug de proefversie gedownload maar ik krijg het programma hier niet draaiende. Heeft iemand van jullie misschien een idee waar het probleem zit, misschien dat dit probleem vaker voor komt? ik kon er 123 op internet niks over terug vinden, opnieuw installeren heb ik ook geprobeerd, opnieuw downloaden en installeren, maar het helpt niks. Iemand een idee? Dit is mijn foutmelding zodra ik clipstudio wil starten:

'Het programma kan niet worden gestart omdat boost_regex.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren'

Maar wat ik al zei, opnieuw installeren haalt niks uit... -O-

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 10:43

Telpeva schreef:
Dat doet mij ergens aan denken :o Ik herinner mij die tip van Clip studio uit het challenge topic, ik heb een tijd terug de proefversie gedownload maar ik krijg het programma hier niet draaiende. Heeft iemand van jullie misschien een idee waar het probleem zit, misschien dat dit probleem vaker voor komt? ik kon er 123 op internet niks over terug vinden, opnieuw installeren heb ik ook geprobeerd, opnieuw downloaden en installeren, maar het helpt niks. Iemand een idee? Dit is mijn foutmelding zodra ik clipstudio wil starten:

'Het programma kan niet worden gestart omdat boost_regex.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren'

Maar wat ik al zei, opnieuw installeren haalt niks uit... -O-

Bekijk deze link eens? Het heeft in ieder geval niets te maken met het programma, maar met je pc zelf.
https://www.solvusoft.com/en/files/missing-not-found-error/dll/windows/adobe-systems-incorporated/dva-product/boost-regex-dll/

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:03

Held :+: ! ik ben de stappen nu aan het uitvoeren, zal straks laten weten of het gelukt is +:)+

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 16:52

Heb je het kunnen oplossen? :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:01

Hij doet het! het bleek te komen door issues met mijn Adobe installaties, die heb ik er allemaal af gehaald en nu doet Clip Studio het wel. Dit voelt wel gek zo, een computer zonder Adobe :D

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:11

sorry dat ik hier even tussen val :p
maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben voor mij en misschien andere hoe jullie aan "veel" klanten geraken :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 17:14

@Telpeva, fijn dat je hebt kunnen vinden wat het is! Veel plezier ermee :j

@d4rkhorse, netwerken. Reclame maken voor jezelf of social media en een prijslijst maken die mensen kunnen bekijken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:55

d4rkhorse schreef:
sorry dat ik hier even tussen val :p
maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben voor mij en misschien andere hoe jullie aan "veel" klanten geraken :)

Ben zelf ook niet zo populair maar 1 ding kan ik je wel meegeven, een werkend linkje naar je website in je onderschrift. :D