[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:34

Gezellig dat jullie ook mee doen JustMyZtje en murphypower!
Ik doe dit tekenen trouwens ook niet voor mijn werk hoor, ook gewoon voor de lol. Heb het wel onder andere (en in andere vormen, voornamelijk digitaal) als werk gedaan maar tegenwoordig teken ik enkel nog voor de hobby.

Reactierondje:
Fennadev Ai dat lijkt mij wel heel moeilijk om zelf een tattoo te ontwerpen, zeker als het onderwerp gevoelig ligt. Heb je de andere nog kunnen tekenen?

JustMyZtje die ziet er gaaf uit met die lichtgevende effecten! het lijnenwerk vind ik ook gaaf, zeker wanneer dit voor jou de eerste keer is vind ik dat érg knap want ik zie toch een hoop verschillende lijnen en lijndiktes en dat is echt niet makkelijk. Die appeltjes vind ik ook leuk!

Sjolvir Ik vind jouw stijl zo leuk he, zo lief. Die zou echt niet misstaan als mascotte pony voor in een tijdschrift, zoals wat rakker is in de penny. Je eerdere tekening van het meisje vind ik trouwens niks mee mis? kleurtjes vind ik leuk!

murphypower Wat een lieverd heb je getekend, het valt mij op dat het hoofdstel zo netjes is, je ziet echt dat het om het hoofd heen zit en niet zomaar plat erop

Selina Zal ik je een geheimpje verklappen? dat was meer toeval dan wijsheid :+ En even serieus... dat heb je op a5 gemaakt? hoe krijg je het voor elkaar... ik heb ook pastelpotloden maar ik bak daar echt niks van, ook op a4 niet. Ik vind hem heel mooi, ik krijg bij deze ook sterk het idee dat je flink vooruit bent gegaan ten opzichte van vorig jaar!


Gaaf is die site he xyzutu2! die tutorial met de copics vs potloden had ik al eens gezien, het is echt leuk hoe je soms tutorials gewoon kan gebruiken voor meerdere materiaalsoorten. Zo zijn tutorials voor digital art soms ook prima bruikbaar voor markers, met name waarin ze laag over laag gaan (behalve als ze in latere stappen met lichte/felle kleuren over donkere kleuren gaan want dat is niet mogelijk met markers). Voor wie markers/copics nog meer leuk vindt, ik heb veel gehad aan de tips en tutorials op https://www.iii.global/ (voorheen imaginationinternationalinc.com, ze hebben een nieuwe website/nieuwe naam).
Ik zit even te twijfelen, maar zat jij nu ook in het Bullet journal topic toch? als ik een nieuw boek met tips of een website tegen kom waar ik dingen van wil proberen, dan doe ik nog wel eens een 'to do' lijstje daarvan maken in mijn Bujo, dan vergeet ik niks (of in elk geval minder haha). Soms als ik tutorials echt zinvol vind dan schrijf ik ze ook over zodat ik ze in mijn bujo nog heb voor als ooit een website eruit ligt.

Vandaag geen tekening van mijn kant, rustdagje :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:41

@Telpeva Super bedankt, ik heb ook wel het meeste werk gehad aan het hoofdstel hoor :j

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:26

Ik wil dit jaar voor het eerst meedoen. Ga proberen 2 portretten per maand. (Echt gedetailleerde portretten)

Hoop dat het gaat lukken.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:35

Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met deze kleurpotloden of raden jullie mij andere aan. Ik wil heel graag een set met bruin, zwart, grijs, wit en beige achtig en deze is er in de thema's bruin en grijs dusja

Polycolor Brown Line

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:42

@Murphypower, gewoon blijven oefenen, bij deze zit eigenlijk je frontriem wat raar, als het een wave is zou je de wave in het midden van het voorhoofd van het paard verwachten, nu zit hij wat naar de zijkant, wel letterlijk op het midden van het hoofd, maar niet op het midden van het hoofd van het paard, omdat je die van de zijkant ziet, dus moet het puntje van de wave iets verder naar links. Vind hem verder goed gelukt hoor! (Of je hebt zoals ik wel eens heb, ergens iets scheef zitten na het opzadelen :D )

@Selina, wauw!!! En hij kijkt zo heerlijk verbaasd! Zo van whut!!!??? Heb jij daar nou mijn......

@Telpeva, de Fjunicorn (fjord als eenhoorn) is al een van mijn tekendiertjes de Fjunicorn is relatief nieuw, die is halverwege vorig jaar of eind vorig jaar ontstaan (fjorden tekende ik natuurlijk al, maar vond dat er met de eenhoorn hype en voor door het handlettering topic was ik weer wat meer gaan schrijven (omdat tekenen slecht gaat met nul inspiratie, stampende koppijn, slecht zicht en concnetratie vermogen van garnaal, teksten jatten en opschrijven is dan makkelijker :') {:} )

Hij is nog niet helemaal vast van model, wijzigt nog her en der steeds wat, dit is een meer utigewerkte uit het handlettering topic (dus oude, telt niet voor deze challenge), ik zit met mijn tekeningen vaak beetje tussen handlettering en tekenen in zeg maar :+
Spoiler:
Afbeelding


Begon met handlettering ongeveer met deze, is gewoon een fjord, met gejatte tekst. :Y) Vrij snel daarna ontstond de Fjunicorn.
Spoiler:
Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:52

Ik ben geslaagd voor mijn examen politiek, dus ik zal er morgen even bij gaan zitten om hier wat (hopelijk hulpvolle) critiques te geven als daar animo voor is :j Goed bezig dames, the only way is up!

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:58

Quebelle schreef:
Ik ben geslaagd voor mijn examen politiek, dus ik zal er morgen even bij gaan zitten om hier wat (hopelijk hulpvolle) critiques te geven als daar animo voor is :j Goed bezig dames, the only way is up!


Gefeliciteerd! Altijd fijn als er weer een examen binnen is.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:01

Ik had er maar 1, ging best sneu zijn moest deze slecht gaan :')

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:06

murphypower schreef:
Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met deze kleurpotloden of raden jullie mij andere aan. Ik wil heel graag een set met bruin, zwart, grijs, wit en beige achtig en deze is er in de thema's bruin en grijs dusja

Polycolor Brown Line


niemand?

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:09

murphypower schreef:
murphypower schreef:
Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met deze kleurpotloden of raden jullie mij andere aan. Ik wil heel graag een set met bruin, zwart, grijs, wit en beige achtig en deze is er in de thema's bruin en grijs dusja

Polycolor Brown Line


niemand?


Buiten dat je het pas 30 min geleden hebt gepost dus niet iedereen heeft het al gelezen, heb ik er nog nooit van gehoord. Had er wel op gegoogled en kwam een uitgebreide recensie tegen van iemand die zei dat het goede potloden waren voor die prijs en fijne potloden om mee te beginnen om te kijken of het je ligt.

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:11

murphypower schreef:
murphypower schreef:
Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met deze kleurpotloden of raden jullie mij andere aan. Ik wil heel graag een set met bruin, zwart, grijs, wit en beige achtig en deze is er in de thema's bruin en grijs dusja

Polycolor Brown Line


niemand?


Ik heb de ballen geen verstand van potloden, krabbel me doosje van de hema en brunzeeltjes van toen ik 100 jaar geleden op de middelbare school zat, oh en ik heb 3 fijne van faber geloof ik..

Telpeva

Berichten: 14923
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:16

murphypower schreef:
Ik heb een vraagje, heeft iemand ervaring met deze kleurpotloden of raden jullie mij andere aan. Ik wil heel graag een set met bruin, zwart, grijs, wit en beige achtig en deze is er in de thema's bruin en grijs dusja

Polycolor Brown Line

Nope geen idee sorry, ik weet te weinig van potloden af om er iets zinnigs over te kunnen zeggen (ik werk er eigenlijk zelden tot nooit mee). Ik zie wel dat ze van het merk Koh-I-Noor zijn, dat is zo ver ik weet wel een bekend merk. Wat de kwaliteit is weet ik niet.


Sjolvir die is echt zó cute <3 Dat paarse doet het hem ook, in kleur is die nog leuker!

Quebelle fijn dat het goed gegaan is! *steekt vinger omhoog* feedback van jou mag altijd

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:38

Fenna: wat vervelend dat je moest huilen :(:) Als je je hart wil luchten mag je me altijd een berichtje doen als je dat fijn vind!

JustMyZtje: die is gaaf <3 Naar mijn idee is de kaak/wang ook niet helemaal correct, maar ik doe het je niet na :oo

Sjolvir: ik vind de Fjunicorn echt heel erg leuk <3 Klinkt als een kinderboek!

Nina: ik ga mee met Selina!

Selina: ik vind het erg leuk om te zien dat je blijft zien dat het een tekening is ipv. een ''foto''!

Quebelle: ondanks dat het er maar 1 was, is het toch super als ie gedaan is!


Ik zie weer veel tutorials voorbij komen, ook voor de markers. Super tof om te proberen weer :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:09

Druk bezig met tekenen, tot nu toe al tips?

Afbeelding

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:10

Feedback rondje.
Vanaf pagina 11
Sjolvir: Knap gemaakt! Helemaal als je niet gewend bent om mensen te tekenen. Je Fjunicorn is super leuk!
SanneB: Dat kleurgebruik doe je goed! Qua perspectief vind ik je personage er ook mooi inzitten.
Telpeva: Prachtig die schetsen van de draakjes! Je weet de bewegingen mooi te vangen.
Fennadev: Heeft wel wat! Mooi idee.
JustMyZtje: Wauw knap zo uit je hoofd getekend! Het lichtblauwe geeft een mooi contrast.
Murphypower: Leuk paard geworden hoor! Simpele lijnen maar duidelijk beeld. Ga zo door!
Selina: Heel mooi! Je hebt de blik goed weergegeven.
Laatst bijgewerkt door Michellette op 09-01-18 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 21:12

Ohh, wat is iedereen goed bezig :D. Ik post dit weekend pas weer want ik zit hier met tentames, dus daar moet ik me even of focussen.

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:25

Ik zit op mijn kamer en kan in het weekend scannen :') Wel heb ik al getekend!

Kabayo

Berichten: 14238
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:48

Selina heel sprekend. Als het goed is was het deze foto. Erg knap
Afbeelding

Verder lees ik met plezier mee! Erg leuk om alle kunstwerken te zien. Soms teken ik wat maar lang niet elke dag :+

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:55

murphypower schreef:
Druk bezig met tekenen, tot nu toe al tips?

[ [url=m/pj9KYf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag een foto op pinterest voorbij komen van dezelfde houding en ook een touwhalster, kan het dezelfde zijn? Ik heb hem ook opgeslagen :Y)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:01

eclair98 schreef:
murphypower schreef:
Druk bezig met tekenen, tot nu toe al tips?

[ [url=m/pj9KYf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag een foto op pinterest voorbij komen van dezelfde houding en ook een touwhalster, kan het dezelfde zijn? Ik heb hem ook opgeslagen :Y)


ja die heb ik van pinterest := ik heb hem wel een beetje verpest denk ik aangezien ik totaal geen schaduwen kan teken :(

Jorex

Berichten: 10033
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:45

@Telpeva nee niet meer en de draken ook niet meer, nog geen zin gehad vandaag om te tekenen. Die ik al gemaakt heb, heeft met het overlijden van Jonghyun te maken. Ik kan het zelfs na 3 weken nog steeds niet loslaten en dat is erg lang voor iemand die je nooit in het echt gezien heb, maar zij hebben mij met hun muziek door een hele zware pubertijd heen gesleept. De andere tattoo worden twee rozen met een hartje dmv de takken voor mijn overleden pake en beppe(opa en oma).

Die Fjunicorn is leuk.

@Murphy, je tekent nu al beter paarden dan dat ik dat doe :D

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:12

Kabayo schreef:
Selina heel sprekend. Als het goed is was het deze foto. Erg knap
[ [url=m/8kwjCm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder lees ik met plezier mee! Erg leuk om alle kunstwerken te zien. Soms teken ik wat maar lang niet elke dag :+


Fijn om te horen :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:29

@Fenna Dankje!

gerlindie

Berichten: 4667
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:07

Pagina 11:

@sjolvir: ik vind de kleurtjes Just week leuk. Lastige hoek, maar toch goede verhoudingen :j

@sanneb: leuke flamingo <3
Ik vind de haren van je portret heel goed gelukt :)

Op telpeva en Fenna had ik al gereageerd ;)

@JustMyZtje: leuk kleurenpatroon!

@sjolvir: fjunicorn is fantastisch :D

@Murphypower: ik vind de manen al goed gelukt :j lekker doorgaan met oefenen!

@selina: supermooi <3


Afbeelding

Melvern
Berichten: 4422
Geregistreerd: 14-02-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 10:14

Waauw wat komen er al veel mooie dingen voorbij! Ik heb 2 Ecoline dingetjes gemaakt en ben beig met een tekening van mijn overleden kat. Ideetjes zijn van internet ;)
Afbeelding
Afbeelding