[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:52

Zo hier komen ze

2-1-15

Afbeelding

3-1-15

Afbeelding

Nou sorry dat ze op zijn kop staan enzo dat wil nooit recht worden.

Dit is ik als ik schets. Lelijk maarja

Die bovenste een uurtje gedaan
De onderste 45-50 minuten

Best lang dus

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:55

03 januari 2015 - Vulpotlood en Polychromos kleurpotloden, 30 min

Afbeelding

Iets met wat kleur gedaan. Het is een soort half-onderaanzicht, vond het zelf wel geinig :)

Ik vind ieders werkjes allemaal erg gaaf, zo veel verschillende stijlen! Werkt ook enorm inspirerend, zo'n topic! Morgen misschien iets met aquarel proberen ofzo!

Pluis, dat weinige wit op zwart vind ik ook echt enorm tof, laat veel aan de verbeelding over, al is het toch duidelijk dat het een trekpaard is met een kar/koets op steen. Tof!

Anoniem

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:56

Ik heb mijn eerste tekeningen even overnieuw gedaan op papier, ik heb ontdekt dat ik sneller potloodje gepakt heb dan mn hele digitale tekensetting opgestart heb :=

Ik post mijn creaties 1 keer per week :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:57

Drawerlover. Ik vind ze gaaf hoor! Zo ver ben ik zeker nog niet.
Flux, inderdaad een maf oogpunt zeg! Wel knap gedaan! Ik vind ook hoe je met die kleurtjes werkt heel vet

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:59

wauw die laatste inzendingen zijn allemaal weer erg mooi hoor.

Flux; paard in rengalop neem ik aan? Zie in ieder geval die beweging erin en die in een bocht ingaat ( zoals op de renbaan)...erg gaaf gedaan.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:04

Renee_S schreef:
Drawerlover. Ik vind ze gaaf hoor! Zo ver ben ik zeker nog niet.
Flux, inderdaad een maf oogpunt zeg! Wel knap gedaan! Ik vind ook hoe je met die kleurtjes werkt heel vet

Dankje. Dit is meer een soort van lelijk schetsen. Als ik mooi schets ziet het er veel beter uit. XD

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:23

Ik geef tips op de pagina waar ik ook op post :)

Drawerlover: erg gaaf! ik vind ze mooi!
Flux; wauw....

2/365
Afbeelding

3/365
Afbeelding

Wat meer de Cartoon kant opgegaan :D ik neem van alles wat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:24

Mooi :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:26

Wat een gave plaatjes komen er weer voorbij :D

@Pluizebolpum met wat voor materiaal heb je getekend? Ik vind hem echt kei en kei mooi!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:58

Flux, gaaf! De verhoudingen lijken niet 100% te kloppen, maar ik doe het je niet na hoor, vanuit zo'n lastig perspectief.

prugelpiet, je bent al goed op weg! Bij de tweede zou het oog wel een flink stuk naar boven en gedraaid mogen voor kloppende verhoudingen.

En ik weet ook meteen weer waarom ik nooit een tijdslimiet instel om een tekening af te hebben voor mezelf :')

Afbeelding
3/365

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:00

Haha is mooi

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:46

Jeetje wat gaan jullie hard!
Ik heb echt bijna twee jaar niet meer met potlood/etc. getekend, vandaag weer begonnen (moet er weer een béétje inkomen.. := )
Wat iemand een paar posts terug zei van de vijf boven je beoordelen/tips geven, vind ik een goed plan! :j Ook ga ik, gewoon omdat ik het leuk vindt mijn kunstgeschiedenis-kennis weer wat af te stoffen, bij ieder commentaar een kunstenaar of kunstwerk (bekend of onbekend) noemen waar jouw werk me aan doet denken en je misschien wel inspiratie uit kan halen.. :)

Dus bij deze:

Bimmerd: leuk speels werkje! Bijna cartoonachtig.. Niet veel op aan te merken, aangezien het een eigen invulling van het onderwerp paard is :D Anatomisch gezien is het voorbeen van het liggende paard een beetje vreemd, de elleboog te rond en kort, denk ik? Lastig te zeggen. Plus dat je bij het liggende paard de cirkel voor het beginnen van het hoofd hebt laten staan, en bij de ander niet. Verder niet veel aan te merken... Leuke vlotte stijl heb je.
Omdat ik hier niet veel commentaar bij heb, krijg je hierbij de link naar een mede-Bokker die ook een leuke cartoon-stijl heeft (en daar ook een site bij heeft), Mews, van Superpoownie :D

Ginger18: Als dit getekend is met jouw verzorgpaard in gedachten, heeft die wel manen om jaloers op te zijn! ;) De neus/mond is een beetje te grof voor de rest van het paard, het hoofd is relatief lang (dat kan, natuurlijk) maar daardoor valt de neus weer wat meer op. Ook mag je door arcering/schaduwvlakken wat meer diepte er aan geven, zodat het wat ronder/voller en daardoor wat levendiger lijkt... Als je kijkt naar het werk van Da Vinci en paardenschetsen van Rubens, kan je mooi zien hoe je een paardenlijf echt "rond" en levendig kan doen lijken, met niet al teveel...

Pluizebolpum: mooi zo op zwart papier, zo leerden we verplicht schaduwen zien op de kunstacademie, heel wat zwart papier verslonden :j Minder is soms meer, is je goed gelukt! Commentaar geven wordt lastig, omdat het 'n fröbeltje is.. ;)
De onderkant waar de sokken van het paard de "grond" raken, en de grond zelf, zijn nogal hoekig vergeleken met de rest van je schets, daar zou ik toch nog wat meer aandacht aan besteden.
Doet me denken aan het werk Shadow Dancer van Kim McElroy (erg gave schilder is dat btw :j )

drawerlover:
de verhoudingen zijn al heel goed! Arabierenboek als inspiratie ;) ? Mijn tip zou zijn, probeer voor je schetslijn (de eerste omtrek van het paard en de grootste lijnen) niet al te hard op je potlood te drukken, maar dat wat echt donker is op het paard (schaduw, neus, oog, vormen van de kaak en spieren) met vlakken in te vullen.. Dan wordt het meer een geheel, en niet zo'n lijntjestekening (tenzij dat je bedoeling is, natuurlijk :D ) Als kunstwerk zet ik hier bij: de tekening Running Horse van G.A. Sartorio.

Flux: De kleuren zo aan de buitenranden geeft het wel iets dynamisch. Ook een interessante hoek, zo van onderaf :D Als ik wat kritisch "moest" zeggen zou het dit zijn: de arcering die je op de nek gebruikt, is wel een beetje opvallend, als je dat expres doet, zou je het in de hele schets kunnen herhalen.. Je hebt nl. op de neus de schaduwplekken/relief met alleen lijnen gedaan, en daardoor lijkt het een beetje alsof de nek door iemand anders ingevuld is.. Zoals Rafaello Sanzio (Rafael) deed in zijn schetsen, vooral veel Joris en de draak gerelateerd.. :)

Na dit alles gooi ik mijn eerste werkje erbij: potlood en pastelpotlood op A4 papier, ong. drie kwartier bezig geweest, geen gum (onvindbaar dat ding :') )
Afbeelding
Maat van het papier weer in leren schatten moet ik nog even mee oefenen :+

*edit: zie dat er alweer twee gepost zijn, maar die mag een ander becommentaren, anders blijf ik typen :+
**edit2: prima idee SilverStorm, voor mij T&C welkom :))
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 04-01-15 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:49

even tussendoor, is het een idee als de bokkers die tekeningen plaatsen aangeven of ze comments willen? bijv. T&C welkom? Dat zou voor mij persoonljik de drempel ook wat lager maken om T&C te geven op de geplaatste werken. Ik ben best bereid om de vijf mensen boven mij opbouwende T&C te geven maar zoals eerder aangegeven in dit topic niet iedereen is daarvan gediend.

Persoonlijk vind ik het wel fijn om T&C te krijgen, iedereen heeft toch een andere kijk op dingen :) en uiteindelijk kun je zelf bepalen of je er iets mee doet of niet.

Edit: _l_amanda_l_ *\o/* mooi initiatief, hopelijk staat er ooit eentje van mij als 1 van de 5 boven jou.

Mooi werk heb je gemaakt, vooral de kleuren spreken me aan, maakt het werk zo dynamisch!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:40

Goed hoewel ik dus zei 1 per week te posten, had ik al weer een simpele schets klaar.
Dus post hem toch gewoon deze week. Neem aan dat dat niet erg is toch? meer dan 1 keer posten per week terwijl je 1 tekening per week had aangegeven?
Anders hoor ik het wel.
Ben hier zo'n 25 min mee bezig geweest

Afbeelding

Tips en comments welkom :)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 03:16

Gaaf om te zien hoe iedereen echt totaal een andere "stijl" heeft met tekenen echt gaaf! :D Ik doe niet mee want ik kan nog net een boom en een poppetje tekenen.. :wave:

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:28

Bimmerd schreef:
Elke dag gaat me niet lukken in verband met studie maar eentje per week is zeker te doen en ook zeker leerzaam ^^ Deze keer een wat simpele schets tekening, volgende keer zal ik er wat spectaculairders van proberen te maken xD

Week 1 - heb de tijd niet bijgehouden, gok zo op een kwartier a 20 minuten
(waar veel rechtshandigen zich waarschijnlijk in kunnen vinden, ik teken altijd alles kijkend naar links, paardje dat naar rechts kijkt was toch wel een uitdaging xD toch is het me zonder spiegelen gelukt *\o/*)

[ Afbeelding ]

Daar kan ik mij zeker in vinden, ik teken zelden een paard dat naar rechts kijkt :+
Bij jouw tekening zie je er niks van! Beide paarden zijn heel hoed gelukt, mooi!

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:09

_l_amanda_l_ schreef:
Jeetje wat gaan jullie hard!
Ik heb echt bijna twee jaar niet meer met potlood/etc. getekend, vandaag weer begonnen (moet er weer een béétje inkomen.. := )
Wat iemand een paar posts terug zei van de vijf boven je beoordelen/tips geven, vind ik een goed plan! :j Ook ga ik, gewoon omdat ik het leuk vindt mijn kunstgeschiedenis-kennis weer wat af te stoffen, bij ieder commentaar een kunstenaar of kunstwerk (bekend of onbekend) noemen waar jouw werk me aan doet denken en je misschien wel inspiratie uit kan halen.. :)

Na dit alles gooi ik mijn eerste werkje erbij: potlood en pastelpotlood op A4 papier, ong. drie kwartier bezig geweest, geen gum (onvindbaar dat ding :') )
[ Afbeelding ]
Maat van het papier weer in leren schatten moet ik nog even mee oefenen :+

*edit: zie dat er alweer twee gepost zijn, maar die mag een ander becommentaren, anders blijf ik typen :+
**edit2: prima idee SilverStorm, voor mij T&C welkom :))

Moet er nog even inkomen zeg je, nou ik vind hem al ontzettend gaaf hoor! :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:37

_l_amanda_l_ schreef:

drawerlover:
de verhoudingen zijn al heel goed! Arabierenboek als inspiratie ;) ? Mijn tip zou zijn, probeer voor je schetslijn (de eerste omtrek van het paard en de grootste lijnen) niet al te hard op je potlood te drukken, maar dat wat echt donker is op het paard (schaduw, neus, oog, vormen van de kaak en spieren) met vlakken in te vullen.. Dan wordt het meer een geheel, en niet zo'n lijntjestekening (tenzij dat je bedoeling is, natuurlijk :D ) Als kunstwerk zet ik hier bij: de tekening Running Horse van G.A. Sartorio.

Dankje voor de tips. Ik zoek gewoon random plaatjes op internet van tekeningen en paarden enz. En die teken ik over met een klein beetje een eigen draai erin. Nouja dat schetsen is bij mij lelijk schetsen dus ik vind de tekeningen zelf ook lelijk :')
Als ik beter mijn best doe ben ik ook langer bezig. Daarom heb ik het zo gedaan.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:52

Afbeelding

Nou hier komt mijn eerste aquarel, niet helemaal tevreden mee. De gloed van de zon die ik erin wilde verwerken is een beetje een eigen leven gaan leiden :o . Ook is dit de eerste keer dat ik een heel paardenlichaam heb gemaakt in plaats van alleen een hoofd en dat is nog best lastig. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden(tips en opmerkingen dus welkom). :)

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:21

Even een vraagje, ik heb 2 jaar geleden voor mijn verjaardag pastelkrijt gekregen maar kun je daar ook fijn mee tekenen? Pastelpotloden lijken me namelijk een stuk makkelijker ;) Heeft iemand daar ervaring mee?
Dan zal ik van de week ook eens wat proberen te tekenen als ik het red qua tijd

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:29

Wauw jullie kunnen het allemaal zo goed :o
Dit is mijn tekening
Afbeelding
Ik weet niet echt wat ik er zelf van vind..
Als er tips zijn, graag! :D
Heb er ong 20 min aan gewerkt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:33

Hij is mooi hoor. Alleen je moet denk ik nog wel aan de verhoudingen werken. Ik ben ook zo begonnen en ik doe het ook nog steeds niet altijd perfect. Als je goed oefent komt het allemaal goed :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:34

Goed begin al, probeer de volgende keer beter de verhoudingen te doen en oog niet als een mensenoog te doen. :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:35

Nayomie schreef:
Goed begin al, probeer de volgende keer beter de verhoudingen te doen en oog niet als een mensenoog te doen. :)

Ja precies dat. Over die ogen kon ik de woorden niet vinden :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:21

xemmosx: De ogen van een paard zitten niet aan de voorkant maar aan de zijkant van het hoofd. Dus je ziet maar een klein stukje van de ogen! :)

----

Wat ik zelf erg leuk vind is de mensen die hiermee doorzetten en nu nog beginner zijn dat je de vooruitgang gaat zien, daar ben ik erg benieuwd naar!!