2-1-15

3-1-15

Nou sorry dat ze op zijn kop staan enzo dat wil nooit recht worden.
Dit is ik als ik schets. Lelijk maarja
Die bovenste een uurtje gedaan
De onderste 45-50 minuten
Best lang dus
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bimmerd schreef:Elke dag gaat me niet lukken in verband met studie maar eentje per week is zeker te doen en ook zeker leerzaam ^^ Deze keer een wat simpele schets tekening, volgende keer zal ik er wat spectaculairders van proberen te maken xD
Week 1 - heb de tijd niet bijgehouden, gok zo op een kwartier a 20 minuten
(waar veel rechtshandigen zich waarschijnlijk in kunnen vinden, ik teken altijd alles kijkend naar links, paardje dat naar rechts kijkt was toch wel een uitdaging xD toch is het me zonder spiegelen gelukt)
[ Afbeelding ]
_l_amanda_l_ schreef:Jeetje wat gaan jullie hard!
Ik heb echt bijna twee jaar niet meer met potlood/etc. getekend, vandaag weer begonnen (moet er weer een béétje inkomen..)
Wat iemand een paar posts terug zei van de vijf boven je beoordelen/tips geven, vind ik een goed plan!Ook ga ik, gewoon omdat ik het leuk vindt mijn kunstgeschiedenis-kennis weer wat af te stoffen, bij ieder commentaar een kunstenaar of kunstwerk (bekend of onbekend) noemen waar jouw werk me aan doet denken en je misschien wel inspiratie uit kan halen..
![]()
Na dit alles gooi ik mijn eerste werkje erbij: potlood en pastelpotlood op A4 papier, ong. drie kwartier bezig geweest, geen gum (onvindbaar dat ding)
[ Afbeelding ]
Maat van het papier weer in leren schatten moet ik nog even mee oefenen
*edit: zie dat er alweer twee gepost zijn, maar die mag een ander becommentaren, anders blijf ik typen
**edit2: prima idee SilverStorm, voor mij T&C welkom
_l_amanda_l_ schreef:
drawerlover: de verhoudingen zijn al heel goed! Arabierenboek als inspiratie? Mijn tip zou zijn, probeer voor je schetslijn (de eerste omtrek van het paard en de grootste lijnen) niet al te hard op je potlood te drukken, maar dat wat echt donker is op het paard (schaduw, neus, oog, vormen van de kaak en spieren) met vlakken in te vullen.. Dan wordt het meer een geheel, en niet zo'n lijntjestekening (tenzij dat je bedoeling is, natuurlijk
) Als kunstwerk zet ik hier bij: de tekening Running Horse van G.A. Sartorio.