haboshof schreef:Hallo allen. Ik haak ook af en toe,maar nooit poppetjes, dat wil ik nu wel gaan doen. En heb gisteren dit gemaakt. Mijn vraag aan jullie is waarmee vullen jullie? Ik had niks anders in huis dan watten. Nou ja, voor een eerste keer zo'n klein ding kan het ook wel. Maar ik wil meer van dit priegelspul maken, dus kan iemand me vertellen wat er in moet? En met welk garen je haakt? Ik had dit nog liggen.
[/img]
Welkom!
Ik vul met kussenvulling (polyfiberfill) die je voor 1.69 bij de Action kan kopen per 250 gr, en van 250 gram kun je achterlijk veel kleine poppetjes vullen
Zelf ben ik minder van de priegel maar wil binnenkort ook eens van die paardjes gaan maken die ik iedere keer hier langs zie komen voor aan mijn eigen sleutelbos (en evt een paar voor vriendin) met zadelkastsleutel.
Heeft iemand evt het patroon daarvan voor mij, ik heb nl dat betreffende boekje niet.
Ik haak vooral met 100% acryl (Populair van Beyer en Phildar Impact 3.5), sleutelhangers ed zou ik echter sneller van (glans)katoen haken ivm de stevigheid, acryl kan ook hoor maar pluist iets sneller en sleutel/tashangers hebben meer te voorduren dan knuffels, katoen is dan wat slijtvaster.
Mijn hand/vingers zijn bijna 2 weken geleden uit de spalken gekomen en langzamerhand kan ik weer normaal gaan haken waar ik de afgelopen 2 maanden alleen heel los kon haken en geen kracht kon zetten. Merk alleen wel dat ik nog niet de soepelheid terug heb maar dat komt waarschijnlijk wel, kan nu maar korte stukjes strak haken.
De afgelopen 8 weken heb ik het dus zeer rustig aangedaan qua haken, wel 2 collen gehaakt, wat polswarmers, beginnetje van een tas etc en die zijn ook allemaal al direct in gebruik genomen, vooral met mijn ene col (zo'n lange, brede col die je 3x kun omslaan) ben ik erg blij.