[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:26

_Sanne schreef:
Heb even wat dingetjes aangepast, is hij zo beter?

En Ivonka, bij mij valt de tekst nergens achter de foto? Niet bij internet explorer maar ook niet bij chrome?

Afbeelding

In IE 9 in volledig scherm 19"

_Sanne

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:37

Ah oke! Bedankt! :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:13

Ik vind dat geel echt helemaal niets Sanne, nu is geel al helemaal niet mijn favoriete kleur, dus het zal waarschijnlijk daar ook wel mee te maken hebben. Maar het is in vergelijking met de rest van je pagina zó ontzettend aanwezig en het "uitfaden" is ook wat uit de mode :o

Dat je naast het "saaie" grijs nog een kleurtje wilt snap ik heel goed, bij de Algemene Voorwaarden en bij het Menu doe je dat al heel goed, maar ik zou echt de gele balken weghalen. Of dusdanig smal maken (max. 5 px) zonder fade.

Er zit verder niet echt logica in de website qua lijnen. De foto lijkt maar ergens te zijn neergezet en hetzelfde geld voor de tekst en de agenda. Je logo Petspictures staat niet in het midden maar ook niet helemaal links. Je algemene voorwaarden en copyright is dan wel weer gecentreerd. Je menu staat weer recht en het Facebook en Twitterlogo zijn ook niet mooi uitgelijnd. Je website oogt hierdoor héél rommelig.

De Pagina van de galerij is veel te breed. (en nee dit ligt niet aan de resolutie van mijn scherm) Pas als ik heel mijn browsers, schermvullend plaats is het een fijn gezicht maar dit heb ik vrijwel nooit en als ik mijn scherm kleiner heb krijg ik een horizontale scrollbalk en dan ben ik al geneigd om op het kruisje te klikken....
En ook hier de vraag waarom je honden galerij anders is dan je paarden? die van de paarden vind ik iig vele malen beter :j

Qua inhoud van je website kan je je website makkelijk een vaste grote geven, nu heb je als je naar een andere pagina gaat elke keer weer dat het beeld net weer ietsjes verspringt wat ook weer erg onrustig is.

Al met al valt er in mijn ogen nog veel aan je website te verbeteren. Je logo is erg leuk, De kat ook die boven je website uitkijkt (alleen is daarvan de achtergrond niet 100% wit wat jammer is) Daarnaast ben ik ook érg benieuwd waar je je bedrijfsprijzen op gebaseerd hebt, geen fotograaf die commercieel zo werkt volgens mij := Begrijp me verder niet verkeerd, ik bedoel het allemaal goed en wil je hiermee juist helpen! :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 07:35

Zo mijn website is weer aangepast, beter zo ?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:52

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:04

Omdat mijn website helaas offline is gegaan moet ik een nieuwe maken. Ik ben zelf echt een vreselijk leek in het online en werkend maken van iets, ontwerpen kan ik dan wel weer redelijk :+

dit is wat ik tot nu toe heb, hoop geklooi aan vooraf gegaan, maar vind dit dan wel tot nu toe de leukste
http://i46.tinypic.com/1z3cupv.jpg

iemand nog tips? Ik hoop dat ik op een bepaalde manier het online kan zetten :') zou wel leuk zijn lol

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:16

Nayomue, je website doet het niet?

Renee, hoezo offline? :oo
Je kunt hem online zetten door je aan te melden bij een hoster, bijvoorbeeld Hostong2Go. Het duurt een paar dagen voordat je daar aangemeld bent en alle gegevens hebt en dan kun je je pagina's via FTP Core (bijvoorbeeld) uploaden.

Ik vind hem enerzijds mooi, maar bij de foto's links zou ik zorgen voor onafgekapte oortjes enz, snap je? De schaduwen onder je menu (van de tekst) zouden denk ik ook wat meer naar boven mogen.

----

Na een reeks aanpassingen heb ik www.paardenbitten.nl bijna klaar. Er moeten nog 2 pagina's online komen (bitloos en over ringbitten) en dan is hij inhoudelijk gezien klaar. Dan komt het lastigste stuk, de puntjes op de i; namelijk de zoekfunctie en het contactformulier.
Afgezien daarvan, hoe vinden jullie het zo? Ik twijfel soms over de leesbaarheid van de teksten, qua kleur, hoe ervaren jullie dat?

----

Mijn fotografiewebsite (www.makwafotos.nl) gaat daarnaast ook voor een deel (of helemaa?) op de schop. Met het huidige programma loop ik steeds tegen obstakels aan dus hij gaat in zijn geheel over naar dreamweaver en dan dus met een grotere portfolio qua formaat en contactformuluier.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:19

ik zit bij Antagonist :) maar er word aan gewerkt nu door iemand anders, wordpress word het :P

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:02

Nayomie, ik zal de foto's van de haan gewoon in kleur doen, evt. met wat zachtere kleuren ze pakken nu de aandacht niet (wat volgens mij juist wel een beetje de bedoeling moet zijn toch?) De aandacht word nu getrokken naar het menu, het bruine balkje van de Home en dat is jammer.

Ook zal ik een iets uitgebreidere tekstje op de home pagina zetten. :)

Jammer van dat paint plaatje bij je contactformulier! Dat ziet er echt heel heel erg goedkoop uit, sorry!

Rene, ziet er goed uit zeg!! Mooi! Vind het lastig beoordelen zo van een plaatje persoonlijk.. :\

Magda_90, zo wat is jou website over bitten duidelijk zeg! Veel informatie zie ik, het ziet er rustig uit (leest prettig, wat bij jou website wel heel erg belangrijk is!). Ik vind hem echt goed. :j

Nu heb ik ook een website, wel is waar geen fotografie website ook staat er nog niet zo héél erg veel op maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden?

http://marinkeburggraaff.nl

Nu is mij al opgevallen dat ik zelf thuis in het 'logo' (waar mijn naam staat en die van mijn paard) de sierletters gewoon zie, terwijl wanneer ik beneden op de computer kijk of ergens anders ben dit gewoon van die saaie standaard letters zijn. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan veranderen dat het altijd hetzelfde lettertype (sierletters) is in die kop (rest van de website is wel gewoon die standaard lettertype overal). Zo zie ik hem thuis op de pc namelijk..

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:14

_Marinke_:
Ik zie 'm net zoals in je printscreen.
het kan eraan liggen dat je een lettertype hebt ingesteld dat jij wel hebt gedownload en het niet standaard op andere computers staat.

_________________________________________________________________________________________________________________________
Mijn site:
http://berensfotografie.weebly.com

Ik weet dat de foto bij 'over mij' niet echt goed is alleen ik heb geen foto van dat ik zelf fotografeer.. Verdere tips zijn welkom!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:15

magda_90 schreef:
Nayomue, je website doet het niet?

Renee, hoezo offline? :oo
Je kunt hem online zetten door je aan te melden bij een hoster, bijvoorbeeld Hostong2Go. Het duurt een paar dagen voordat je daar aangemeld bent en alle gegevens hebt en dan kun je je pagina's via FTP Core (bijvoorbeeld) uploaden.

Ik vind hem enerzijds mooi, maar bij de foto's links zou ik zorgen voor onafgekapte oortjes enz, snap je? De schaduwen onder je menu (van de tekst) zouden denk ik ook wat meer naar boven mogen.

----

Na een reeks aanpassingen heb ik http://www.paardenbitten.nl bijna klaar. Er moeten nog 2 pagina's online komen (bitloos en over ringbitten) en dan is hij inhoudelijk gezien klaar. Dan komt het lastigste stuk, de puntjes op de i; namelijk de zoekfunctie en het contactformulier.
Afgezien daarvan, hoe vinden jullie het zo? Ik twijfel soms over de leesbaarheid van de teksten, qua kleur, hoe ervaren jullie dat?

----

Mijn fotografiewebsite (http://www.makwafotos.nl) gaat daarnaast ook voor een deel (of helemaa?) op de schop. Met het huidige programma loop ik steeds tegen obstakels aan dus hij gaat in zijn geheel over naar dreamweaver en dan dus met een grotere portfolio qua formaat en contactformuluier.

Mijn website doet het wel? :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:16

@Marinke, ik heb het een kleur gegeven :D

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:27

kani_ejj schreef:

Vind het stukje over jezelf niet zo sterk eerlijk gezegd. Veel zinnen beginnen met "ik" en na de 3e keer wordt dat vervelend. Je portfolio is klein, dat is niet erg, maar je schrijft in het stukje over jezelf dat je al zoveel ervaring hebt en vaak mensen aanspreekt om foto's voor je portfolio te maken. Dat strookt dan niet met elkaar, snap je?

Nayomie schreef:
Ik heb mijn website ook weer aangepast. Hoe vinden jullie hem?
http://naospictures.weebly.com/
Eventuele tips? :D

Sorry, heb weer veel commentaar.....

Homepagina: foto's lijken niet scherp? Verder wordt het wel heul veul grijs wat mij betreft. Stukje over je site zou wel wat uitgebreider mogen!
Fotoalbum: Ik zie geen honden, katten of paarden? Je biedt jezelf wel aan voor deze dieren op de homepage. Dan is het wel slim dat mensen ook voorbeelden van jouw fotografie te zien... De foto's van de kaarsjes icm de de bloemstukjes doet mij een beetje aan een begrafenisondernemer denken :+ . Ik zou dieren en vrije fotografie scheiden.

_Sanne: Ik blijf me persoonlijk storen aan het geel, hoe minimaal ook. Ik vind het zo'n agressieve kleur! Een mooie tint rood zou ik echt beter vinden. Maar ja, da's persoonlijk! :P

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 18:33

magda_90 schreef:
Na een reeks aanpassingen heb ik http://www.paardenbitten.nl bijna klaar. Er moeten nog 2 pagina's online komen (bitloos en over ringbitten) en dan is hij inhoudelijk gezien klaar. Dan komt het lastigste stuk, de puntjes op de i; namelijk de zoekfunctie en het contactformulier.

Mijn fotografiewebsite (http://www.makwafotos.nl) gaat daarnaast ook voor een deel (of helemaa?) op de schop. Met het huidige programma loop ik steeds tegen obstakels aan dus hij gaat in zijn geheel over naar dreamweaver en dan dus met een grotere portfolio qua formaat en contactformuluier.

Ik vind je beide websites netjes en strak geworden! Wat een verbetering! Goed leesbaar en door de grijze tekst ook niet zo hard als sommige bitten die je beschrijft. :P
Niks als thumbs up! +:)+

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:55

My_Little_P schreef:
kani_ejj schreef:

Vind het stukje over jezelf niet zo sterk eerlijk gezegd. Veel zinnen beginnen met "ik" en na de 3e keer wordt dat vervelend. Je portfolio is klein, dat is niet erg, maar je schrijft in het stukje over jezelf dat je al zoveel ervaring hebt en vaak mensen aanspreekt om foto's voor je portfolio te maken. Dat strookt dan niet met elkaar, snap je?

ik zal naar dat stukje even kijken.
Met dat foto's maken voor portfolio is om te oefenen, maar aangezien er veel dan mislukken.
en waar zie je dat ik schrijf dat ik zoveel ervaring heb ?

de portfolio wil ik ook uitbreiden, maar op dit moment erg druk met werk:

edit:: over mezelf verandert, beter zo ??

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:06

Was al bezig met het aanpassen van de kleur :j
Heb hem even online gezet.

Beter zo?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:38

kani_ejj schreef:
ik zal naar dat stukje even kijken.
Met dat foto's maken voor portfolio is om te oefenen, maar aangezien er veel dan mislukken.
en waar zie je dat ik schrijf dat ik zoveel ervaring heb ?

de portfolio wil ik ook uitbreiden, maar op dit moment erg druk met werk:

edit:: over mezelf verandert, beter zo ??

In de eerste paragraaf tel ik nog steeds 6 keer 'ik' (eerste zin even niet meegekopieerd, da's nr 1).

Ik fotografeer al sinds dat ik een puber was.
Ik heb op jonge leeftijd kennis gemaakt met fotografie.
Ik oefende met een oude camera met een rolletje erin, ik zette alles op de foto.
Paarden/mensen/dieren en zelfs schoenen.

Hierdoor verwacht ik bij de honden een portfolio van 3 pagina's: :P

Omdat ik vlak achter een hondenstrand woon en ik daar regelmatig erg leuke honden zie, vraag ik wel eens of ik een foto mag maken voor in mijn portfolio. 9 van de 10 keer mag dit ook en dat geeft mijn portfolio weer een uitbreiding.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:47

_Sanne schreef:
Was al bezig met het aanpassen van de kleur :j
Heb hem even online gezet.

Beter zo?

*\o/*
Straalt rust uit zo! Niet meer zo agressief :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:24

De vernieuwde homepage van MaKwa Foto's. Nu op naar een verbeterde portfolio qua script en dan gaat ie online. :)
Afbeelding

----

Marike en My_Little_P, bedankt voor de complimenten!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:50

Ik kom hier even binnen vallen :)

Mooi begin Magda!
Ook vind ik je paardenbitten website heel duidelijk en overzichtelijk +:)+

Nooor_; Nette website, waar ik me alleen aan 'stoor' is de balk waar je menu in staat, dat het net niet dezelfde kleur of een andere kleur is :o Als je snapt wat ik bedoel..

Renee; Leuke opzet! Iets fris :j Persoonlijk zou ik je fb-link wel groter maken, hij lijkt nu zo weg gedrukt

Marinke; dat lettertype probleem komt doordat je een lettertype gebruikt wat blijkbaar niet standaard op andere computers zit. je kan een ander lettertype gebruiken of een afbeelding maken en die er neer zetten :)

Zo.. Vandaag online gegaan, mijn vernieuwde website. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Na tig keer de teksten te hebben gelezen, lijkt het voor mij foutloos maar dat kan ook aan mij liggen :o

http://www.tezzy.nl

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:56

Bedankt en bedankt!

Bij deze heb ik hem toch maar online gezet, het is tenslotte alvast een mooi voorproefje zo. :D
http://makwafotos.nl/

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:49

Tezzy: Mooie website, vind alleen het lettertype iets te groot, denk ik. In ieder geval het lettertype is niet heel mooi naar mijn mening. En ik stoor me er een beetje aan dat het blauwe rechts nog een dun stukje zichtbaar is. Verder vind ik je site wel mooi (:

Magda_90: Heel mooi, al is het alleen nog een voorpagina. Niet echt iets op aan te merken (als ik nu even snel kijk)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:31

Nooor_ schreef:
Magda_90: Heel mooi, al is het alleen nog een voorpagina. Niet echt iets op aan te merken (als ik nu even snel kijk)

Op het portfolio na, is hij nu online. Vanavond ga ik daar niet meer mee bezig, dat wordt te laat.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 22:51

Tezzy: Je site is wat mij betreft té basis. Lettertype bovenaan sowieso te groot en wat mij betreft past het niet bij het lettertype wat je verder op de site gebruikt. Mij was in het begin ook niet helder hoe ik verder moest navigeren, ondanks het grote lettertype. Ik zou dat wat strakker maken.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 22:57

Bij het stukje over je apparatuur staat nog een typo: "in het bezig" moet neem ik aan zijn "in het bezit"