[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:38

Dochter Van De Zeven Manen is ook enorm goed!

Met gebroken lucht en nieuwe lente heb ik niet zoveel...

wacht met geduld op je nieuwe stuk!! :') :D
Laatst bijgewerkt door TheHorseInn op 03-01-12 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 01:40

Wel ontopic blijven hè? Anders kan dit topic op slot gaan :P

Hoe leuk het ook is om over bokt-verhalen en te praten! :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:38

Update! :D

Veel plezier met lezen :) .

‘Godver,’ scheld hij. Met beide handen grijpt hij naar zijn voorhoofd, die blauw kleurt van de klap. Hij heeft blijkbaar een harder hoofd dan ik, want een kloppende pijn zorgt ervoor dat ik mijn hoofd niet meer van de grond krijg. ‘Kreng,’ sist hij. ‘Moet je horen wie het zegt,’ fluister ik met een zwakke stem. Een krampachtige glimlach verschijnt op zijn gezicht. ‘Je geeft ook nooit op hè?’ ‘Nope, ik geef nooit op,’ mompel ik. Mijn lichaam voelt beurs aan van het gevecht. Het zou me niks verbazen als ik overal blauwe plekken heb. Ik kan haast niet wachten om me in een warm bad te laten zakken en net zo lang te blijven zitten tot mijn huid rimpelt en mijn lichaam gevoelloos word van de hitte. ‘Dat zou je wel moeten doen,’ zegt hij. ‘Huh,’ antwoord ik met mijn gedachte nog bij het warme bad. ‘Opgeven,’ antwoord hij geïrriteerd.

Zo snel als de glimlach op zijn gezicht kwam, zo snel verdween het weer. Hij steunt op zijn handen die hij naast mijn hoofd geplaatst heeft. Hij kijkt me mijn zijn blauwe ogen strak aan. Geen enkele emotie is van zijn gezicht te lezen. Angst grijpt me naar de keel. Hij zou toch niet? Nee, na mijn kopstoot heeft hij dat toch uit zijn hoofd gezet? Dan valt hij aan. Zijn aanval kwam onverwacht, waardoor ik niet anders kan dan gillen. Zijn handen houden me op de grond gedrukt, ik kan nergens heen. Kloppende pijn in mijn hoofd zorgt ervoor dat ik me niet kan bewegen. Alles om me heen draait, word wazig. Ik moet bij bewust zijn blijven, ik moet wat doen! Ik moet hem tegen houden.. Ik moet vechten.. Zo stil als ik lig, zo’n chaos is het in mijn hoofd. Alsjeblieft, god help me... Laat hem me dit niet aan doen... Alsjeblieft... Een traan rolt uit mijn ooghoek. Waarom moet juist mij dit overkomen? Waarom niet iemand anders? Waarom ik? Alec help me... Ik wacht, op iets, op een antwoord, een wonder. Maar er gebeurd niks. Niets houd hem tegen. Ik sluit mijn ogen, probeer aan iets anders te denken, ergens anders te zijn.

Ik laat mijn hand door zijn prachtige witte manen glijden, die als zijde aanvoelen. Hij duwt zijn neus tegen mijn gezicht. Ik giechel bij het voelen van zijn harde snorharen die tegen mijn wang kriebelen. Zijn warme, glinsterende bruine ogen kijken me liefde vol aan. ‘Hallo jochie van me, ben je blij me te zien?’ fluister ik in zijn donzige oor. Hij briest bevestigend. Lachend kijk ik hem aan. ‘Mooi zo. Zullen we een stukje rijden?’ Hij hinnikt hoog en legt zijn oren in zijn nek. ‘Wil je niet rijden?’ vraag ik ongelovig. Hij duwt zijn snuit tegen mijn buik aan. ‘Heb je honger?’ vraag ik blij. Hij schud zijn hoofd waarbij zijn manen sierlijk heen en weer bewegen. ‘Nee? Wat is er dan?’ Hij duwt nog een keer tegen mijn buik aan. ‘Ik snap je niet, wat bedoel je?’ vraag ik nog een keer. Hij kijkt me met een schuin hoofd aan, een houding die ik ontzettend schattig vind. Ik schud grijnzend mijn hoofd. ‘Wat jammer dat je niet kan praten, ik snap echt niet wat je bedoeld. Maar goed, zullen we gaan rijden? Ik kan niet wachten om de wind in mijn haren te voelen! Het is zo’n mooie dag!’

De zon werpt warme stralen in mijn gezicht. Gelukzalig sluit ik mijn ogen en lach het licht tegemoet. Het paard legt zijn grootte hoofd op mijn schouder en briest genietend. Zijn lip pakt plagend een stukje van mijn haar vast. ‘Hee!’ roep ik boos. Hij kijkt me onschuldig aan. ‘Grapje,’ lach ik. Hij slaakt een diepe zucht van ontspanning. Genietend zuig ik mijn longen vol met lucht. De zuurstof vult mijn hele lichaam vol met energie. Heerlijk! Ik slaak een zucht en open me ogen weer. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik hier niet lang kan blijven. Voorzichtig duw ik zijn zware hoofd van mijn schouder. ‘We hebben niet veel tijd jongen, dus zal ik maar opstappen?’ Hij paard steekt zijn bovenlip in de lucht, waardoor ik moet grinniken. ‘Oké, help me dan maar even met opstappen!’

Ik loop naar het hek, met het paard achter me aan. Via het hek klim ik op zijn hoge, brede rug. Wanneer ik eenmaal zit, spoor ik hem aan. In een wiegende draf hobbelen we over de weilanden. Het gras is groen en de bomen staan vol in bloei. Wat een adembenemende omgeving.. Vogels zingen een mooi lied, insecten zoemen op de achtergrond. Ik luister genietend naar de prachtige, pure geluiden. De zon brand op mijn lichte huid. Pfoe wat is het warm! Ik kan wel wat verkoeling gebruiken.. Verderop is een meertje waarvan het water glinstert in de zon. Alsof het paard mijn gedachten kan lezen, galoppeert hij erop af. Met een enorme sprong plonzen we in de koele vloeistof. ‘Ja!’ roep ik blij. Zwemmend en spetterend maken we lol. Uit het riet vliegen vogels op die geschrokken zijn, om ons heen bewegen vlinders en libelles. Het paard springt vrolijk wild door het water. Ondanks zijn onrustige bewegingen blijf ik makkelijk zitten. Ik vul mijn handen met water en steek dan mijn armen in de lucht. De waterdruppels vallen als duizenden, glinsterende pareltjes naar beneden.

Wauw! Ik vul mijn handen nog een keer, steek nog een keer mijn armen in de lucht. De druppels lijken te bevriezen in het zonlicht. Ik heb nog nooit zoiets mooist gezien.. Ergens in de verte klinkt een schreeuw. De pareltjes vallen in mijn ogen, verblinden mijn zicht. Nog een schreeuw, dit keer lijkt het geluid dichterbij. Een rode waas trekt over mijn ogen, rukt me weg uit deze mooie droom. Ik grijp naar de manen van het paard, probeer me vast te klampen. Ik zucht opgelucht wanneer ik een pluk te pakken krijg. Maar de manen lijken vloeibaar te worden, op te lossen. ‘Nee’ schreeuw ik. Paniekerig zoek ik naar een houvast, maar ik word omhult door een zwarte leegte.

Ik open mijn ogen, die vol staan met rode vocht. Ik knipper, probeer mijn omgeving helder te krijgen. Geschokt sper ik mijn ogen wijd open. Russels koude ogen kijken dof langs me heen. Uit zijn mond stroomt bloed, uit zijn borst spuit bloed. Glinsterend metaal steekt uit zijn lichaam. Bloed. Bloed. Bloed. Overal Bloed. De geur van verrot vlees hangt in de kamer. Verbijsterd staar ik naar beneden, naar mijn jurk die onder Russels bloed zit. Ik word misselijk. Heel erg misselijk. Vliegensvlug draai ik me op mijn buik, braaksel verlaat mijn mond. Ik veeg met mijn hand het bloed en de groene brei van mijn gezicht. Zwarte vlekken dansen voor mijn ogen, het word me te veel.

Ik hoor een klap, voetstappen. Twee armen slaan zich om mijn lichaam, tillen me op van de harde vloer. ‘Je bent veilig,’ sust een mannenstem, ‘je bent veilig.’ Als een foetus lig ik tegen zijn lichaam aan. Mijn ogen houd ik gesloten. Ik wil niet weten wat er met me is gebeurd, wat er met me gaat gebeuren. Ik wil niet weten dat Black dood is, ik wil niet weten wie me nu mee neemt. Ik wil niks weten. Ik wil nergens zijn. Tranen lopen over mijn wangen, trekken strepen over mijn met bloed besmeurde gezicht. Ik hoor de vloeren onder zijn zolen zachtjes kraken, ik hoor de deuren die zachtjes achter ons dichtvallen. Uit zijn mond klinken zachte tonen die me doen ontspannen. Ik weet niet wat hij zegt, ik weet alleen dat het goed bedoeld is. Voor het eerst in lange tijd voel ik me veilig, opgelucht.

Ik voel een druppel op mijn voorhoofd vallen, een zachte snik klinkt uit zijn mond. Ik hoor hoe hij zijn tranen inslikt. ‘Het spijt me,’ mompelt hij zo zacht dat ik het bijna niet kan horen, ‘het spijt me zo.’ Ik open mijn mond om hem te zeggen dat hij geen spijt hoeft te hebben, dat het goed is zo. Maar er komt geen geluid uit mijn keel. Ik hoor hoe een zware deur in zijn slot valt, dan voel ik een fris briesje langs mijn lichaam strijken. Ik huiver van de kou. ‘Nog even en dan heb je het warm,’ fluistert hij. Ik knik heel voorzichtig. Hij drukt me nog dichter tegen zich aan. De warmte van zijn borst voelt heerlijk aan tegen mijn arm die bedekt is met kippenvel. Ik hoor een paard begroetend hinniken. ‘We moeten eerst nog een stuk rijden, ik zal je zo toedekken met een deken,’ mompelt hij tegen mij. ‘Oké,’ mompel ik vermoeid terug. Na een paar passen staat hij stil. De neus van het paard raakt mijn wang. ‘Het is goed meisie,’ prevelt hij tegen de merrie. ‘Kun je zitten denk je?’ vraagt hij me met een zachte stem. Ik knik. Mijn lichaam doet pijn, maar het is draagbaar. Hij tilt me op het paard, daarna stijgt hij zelf op. Ik lig met mijn hoofd tegen zijn schouder, mijn lichaam veilig tussen zijn armen geklemd. In een rustige galop stuurt hij de merrie de oprijlaan af, het bos in. Na een paar seconde val ik in een diepe slaap.

wiske23

Re: [VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:58

Je hebt me helemaal mee gezogen in je verhaal, helemaal toppie <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:02

Ik heb lekker alles achter elkaar gelezen!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 01:30

Ik heb een idee wie het is! :)
Gaaf stuk weer!
Ben benieuwd!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 01:53

:D :D

*Hoop dat het is wie ik denk dat het is* O:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 07:55

oh whow.. spannend!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:45

TheHorseInn schreef:
Ik heb een idee wie het is! :)
Gaaf stuk weer!
Ben benieuwd!

Barbie_Blue schreef:
:D :D

*Hoop dat het is wie ik denk dat het is* O:)

Wie denken jullie? :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:05

Ik PB je! :)

weet je ong. wanneer het volgende stuk komt? :):)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:52

Ik probeer voor morgen nog een stuk te maken :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:27

Valko :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:28

Barbie_Blue schreef:
Valko :D

Haha,dat dacht ik dus ook! :D :D
ik hoop het }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:30

idem, alhoewel ik er niet van sta te kijken als het ineens een hele draai krijgt.
Oftewel iemand heel anders is.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:31

Het kan ook nog die andere man zijn die in het kasteel soms op bezoek kwam... dat was niet valko, of wel? Ben het even kwijt.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:31

Sylvia_B schreef:
idem, alhoewel ik er niet van sta te kijken als het ineens een hele draai krijgt.

Dat dacht ik dus ook,maar het moet Valko gewoon zijn! :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:37

sunny_l0ve schreef:
Het kan ook nog die andere man zijn die in het kasteel soms op bezoek kwam... dat was niet valko, of wel? Ben het even kwijt.

Volgensmij niet, maar kreeg daar een beetje Casanova gevoel bij, dus ik wil gewoon Valko :+
:o

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:53

Sylvia_B schreef:

Wie weet :D

Barbie_Blue schreef:
sunny_l0ve schreef:

Volgensmij niet, maar kreeg daar een beetje Casanova gevoel bij, dus ik wil gewoon Valko :+
:o

:')

Het enige dat ik jullie nu vertel, is dat je denkt wat het is, toch anders is dan het lijkt <<)

Weet iemand trouwens nog een leuke naam voor meneer de casanova? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:04

Alex..........

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:34

Ik ben er inmiddels aan gewend dat het anders is als het lijkt.. :')

Ik vind Jesse een mooie naam. (op z'n Engels uitgesproken)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:41

Ik vind hem een Maximus...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:42

Sylvia_B schreef:
Alex..........

Vind het wel een mooie naam, maar misschien is het te verwarrend met Alec :j

Barbie_Blue schreef:
Ik ben er inmiddels aan gewend dat het anders is als het lijkt.. :')

Ik vind Jesse een mooie naam. (op z'n Engels uitgesproken)

Ook leuk maar ik weet niet of het in die tijd past.

sunny_l0ve schreef:
Ik vind hem een Maximus...

IK zal erover nadenken, het past idd goed in die tijd, maar ik weet niet of het goed bij hem past. Zal er over nadenken :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:34

Ik ben benieuwd! Anders zou ik hem Zorro noemen haha ;)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:00

thoraklover schreef:
Het enige dat ik jullie nu vertel, is dat je denkt wat het is, toch anders is dan het lijkt <<)

James

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 14:29

breakthelaw schreef:
thoraklover schreef:

James

Die zet ik op mijn lijstje.

Sorry, geen update.. Ben er gister achter gekomen dat ik mega veel huiswerk heb, dus de update kan nog even duren..