Luxe foto's van paarden/fotoshoot één pot nat aan het worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:14

Hypofocus schreef:
Tja... vroeger is inderdaad "alles" wat in de geschiedenis ligt. Alles wat niet "nu" of "de toekomst" is.
Dus ik wilde even peilen hoe lang geleden je in dit geval met "vroeger" aan wilde duiden :)

Als je wilde weten wat ik bedoelde met 'vroeger' dan had je dat beter rechtstreeks kunnen vragen.
Door jouw vraag: Even uit nieuwsgierigheid; want wij hebben dit blijkbaar anders ervaren: wat vond jij er zo ingewikkeld aan precies?
ga jij er van uit dat ik het heb over de periode waarin jij en ik hebben leren fotograferen én je gaat er van uit dat ik het ingewikkeld vond om te leren.
Dat zijn aannames, veronderstellingen en die hebben niks met "peilen" te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:17

Als je er gelijk bij had gezet dat je met "vroeger" een periode van ca 150 jaar geleden bedoelde, dan was het direct voor iedereen duidelijk geweest, en dan had ik die vraag niet eens hoeven stellen.
Als je die term open houdt, dan geef je mensen zélf de ruimte om aannames te doen.
Want mensen moeten dan maar gokken wat je precies bedoelt. ;)

Maar goed, je had enkele posts geleden al uitgelegd wat je er wel precies mee bedoelde.
Nu weer gewoon ontopic dan maar? :o

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:51

Hypofocus schreef:
Ik zie het nut van dit bovenstaande bericht niet echt...?
De term "vroeger" was niet duidelijk.
Ik vraag om opheldering, je geeft opheldering... Klaar.

Daat gaat het dus mis. Jij vroeg helemaal niet wat ik met vroeger bedoelde, jij vroeg wat ik ingewikkeld vond.
Met een extra toevoeging dat je het niet als kritiek bedoelde. "Wat bedoel je met vroeger?" is gewoon een simpele vraag en kan ik op geen enkele manier als kritiek opvatten.

Hypofocus schreef:
Prima toch?
Als je er gelijk bij had gezet dat je met "vroeger" een periode van ca 150 jaar geleden bedoelde, dan was het direct voor iedereen duidelijk geweest, en dan had ik die vraag niet eens hoeven stellen.
Als je die term open houdt, dan geef je mensen zélf de ruimte om aannames te doen. Want mensen moeten dan maar gokken wat je precies bedoelt. ;)
En zeker als je dan zo'n subjectieve term als een moeilijkheidsgraad in zet, dan is het logisch om aan te nemen dat iemand het schrijft uit eigen ervaring, en in de periode die hij/zij zelf heeft meegemaakt.
Sorry als ik je daarmee misschien op één of andere manier beledigd heb. Dat was niet m'n bedoeling.

Ik ben niet beledigd, daar gaat het niet om.
Het gaat om duidelijk communiceren, niet alleen in dit voorbeeld, maar op alle forums.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:52

En nu heb je je post ineens veranderd ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:56

JolandaS schreef:
En nu heb je je post ineens veranderd ?

Ja, vrijwel direct al trouwens.... ;)

Ik vond de hele discussie eigenlijk niet zo veel toevoegen aan dit topic, dus heb 't verhaal maar wat korter gehouden.
Zodat we hier tenminste weer ontopic verder kunnen gaan.