[VER] What shall we do II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

Re: [VER] What shall we do II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:35

Citaat:
Casey voor jou wordt het de kunst om te zorgen dat jij het Abby binnen komen.”

jij het Abby binnen komen? moet dat het niet en zijn?

Citaat:
“Ja,” zegt hij overtuigt van zicht.

zichzelf?

Citaat:
“We laten het wel even als we je nodig hebben.” Zonder verdere omhaal drukt Abbigail de telefoon weg.

moet dat niet even weten zijn, beetje een rare zin zo

Citaat:
Het moment van grappan maken is allang voorbij.

grappen.

Leuk verhaal, alleen in sommige stukjes zitten best veel fouten/rare zinnen waardoor ik een beetje in de war raak. Heb beide verhalen nu uitgelezen :Y) ben benieuwd naar het volgende stuk

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:47

wanneer nieuw stuk??/ (A)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:28

Bij deze weer een nieuw stukje, met dit barre weer! :Y)

xmichxrocky: in principe proberen we ieder weekend een stukje te plaatsen, al mislukt dat nog wel eens in verband met school :o

Citaat:
Casey

In blinde woede werp ik mijzelf op hem. Ik sla hem overal waar ik hem kan raken. Ik trap hem met alle kracht die ik in mij heb. Tot mijn armen worden vastgegrepen en ik achteruit wordt getrokken. “En aan wiens kant sta jij!” zeg ik kwaad tegen Nathaniel die mij met zich meetrekt. Hij negeert mijn vraag, maar trekt mij vergenoeg weg, zodat ik niet meer bij Brian kan. Ik probeer mij los te rukken, maar de kracht van Nathaniel is te groot. Bovendien heeft hij mij goed vastgepakt, daardoor ik alleen mijn benen nog vrij kan bewegen. Dus uiteindelijk ontspan ik, maar kijk woedend naar Brian. Die in elkaar gedoken op de stoel zit. Een stroompje bloed komt uit zijn neus. Ik zou medelijden voor hem moeten voelen. Ik zou moeten inzien dat ik verkeerd is, maar ik kan het niet.
“Brian ga verder,” zegt Abbigail rustig. Ze kijkt niet mijn kant uit, maar ik weet dat ze mij in de gaten houdt. Ik probeer mij nog eens los te rukken, maar het is duidelijk dat Nathaniel dat niet zal laten gebeuren.
“Ik heb de transmitter bij jullie ingebracht. Het leek mij erg handig. Bovendien is het goed van pas gekomen, anders had ik nooit geweten waar ik naar Casey had moeten zoeken. Justin heeft mij alleen duidelijk gemaakt dat het nood was en dat hij hem moest laten gaan.”
“Waarom zijn we niet achter hem aan gegaan?! Jij wist precies waar we moesten wezen? Waarom zijn we eerst helemaal naar Abbigail en Nathaniel gegaan…” Ik wil nog verder praten maar mijn stem hapert. Het besef dat ik hem had kunnen redden, raakt mij meer dan ik van tevoren zou hebben beseft.
“Omdat hij mij heeft gezegd dat niet te doen,” zegt hij eenvoudig. Even kijk ik hem aan, geen idee meer wat ik moet voelen. Woede? Verdriet? Teleurstelling? Vol onbegrip schud ik mijn hoofd. Zonder nog iets te zeggen loop ik de kamer uit.

Ik dwaal een tijdje rond door het hotel. Uiteindelijk kom ik uit bij een bar waar ik ga zitten. De barman komt naar mij toe en kijkt mij afwachtend aan. Ik reageer niet, maar staar alleen maar voor mij uit. “Zware dag?” zegt hij en glimlacht vriendelijk. Ik knik alleen, niet in staat om iets nader toe te lichten. Ik weet zelfs niet meer wat ik denken. Al mijn gedachten lijken door elkaar te spinnen. “Wil je wat drinken?” vraagt hij uiteindelijk.
Ik frons en kijk naar de vele flessen die achter tegen de muur staan. “Doe maar wat sterks.” Eigenlijk houd ik helemaal niet van alcohol, maar misschien dat het mij in een roes kan brengen. Zodat ik even niet meer hoef te denken. De barman schenkt een whisky voor mij in. Zeker niet een drankje waar ik van kan genieten. “Maak er maar een dubbele van,” zeg ik als hij er klein laagje in heeft geschonken. Hij schenkt braaf door en zet daarna het glas voor mij op de bar. Ik pak en glas stevig beet en gooi het in een keer achterover. Het branderige gevoel in mijn keel probeer ik te negeren en ik moet mijn best doen om niet een vies gezicht te trekken. “Doe er nog maar een.”
Hij knikt begrijpend en schenkt opnieuw in. Dit keer neem ik maar een klein slokje en slaak een keer een diepe zucht.
“Dat lijkt mij wel voldoende, denk je ook niet,” voordat ik het weet is het glas voor mij weggegrist. Verbaasd kijk ik op en zie Nathaniel naast mij staan, met mijn glas whisky in zijn hand.
“Geef hier,” zeg ik traag en probeer hem met mijn hand te pakken. Natuurlijk is hij veel te snel.
“Nee, je hebt wel genoeg gehad. Je zou niet eens moeten drinken, dat weet je best,” zegt hij berispend en ik steek uitdagend mijn tong uit. “Gooi dit maar weg,” zegt hij tegen de barman en reikt hem het glas aan.
“Dat is zonde!” zeg ik met grote ogen. Zonder een seconde te aarzelen gooit hij het spul achterover en geeft het lege glas aan de barman.
Met open mond kijk ik hem aan. “Je hebt gedronken tijdens dienst,” zegt ik verbaasd en half in shock.
“Nee, ik heb gedronken voor mijn dienst. En zo is het genoeg geweest. Kom op, we gaan.” Hij pakt mij bij de arm en ik laat mij gewillig meevoeren.

Abbigail

“Wat denk jij,” zegt Nathaniel bezorgd. Ik frons mijn wenkbrauwen en weet niet goed wat ik moet zeggen. We zijn net even mijn Casey langs geweest die ligt te slapen als een roos. Nu staan we op de gang.
“We komen niet binnen zonder haar…” zeg ik nadenkend. “Misschien als ze even lekker opfrist?” opper ik, maar een betere oplossing heb ik niet. Nathaniel en ik kijken elkaar even aan, wetend dat we geen andere keus hebben.

Ze giechelt even en ik erger mij nu al dood. We rijden samen in de auto, ik zit natuurlijk achter het stuur. Eerst wilde ze niet mee, maar toen ik haar herinnerde aan het feit dat we Justin gingen redden was ze meteen overgehaald. Nu zit ze al de hele tijd stil naast mij, alleen wordt de stilte onderbroken doordat ze even giechelt. Ik heb het gevoel dat ik een tiener naar een schoolbal breng. Toch vind ik het vreemd dat ze aangeschoten kan zijn van de hoeveelheid alcohol die zij heeft gehad. Ze drinkt niet zo vaak, maar toch. Het moet sterk spul zijn geweest. Als we arriveren parkeer ik de auto en samen lopen we naar de ingang. Ik kijk om mij heen of ik Andrew ergens kan ontdekken, maar is nergens te bekennen. Even kijk ik opzij naar Casey, maar die is ineens verdwenen. “oliebol!” Snel draai ik een rondje om mijn as en tot mijn opluchting zie ik Casey een stukje verderop bij mij vandaan rennend. Al roepend ‘Andrew, Andrew’. Oh wat zijn we weer charmant. Als je dit ook zou filmen en haar later zou laten terugzien... Met een snelle, maar zo charmant mogelijke pas loop ik achter Casey aan. Intussen heeft zij Andrew bereikt. “Andrew!”, zegt ze enthousiast. Verbaast kijk hij haar aan, een lijkt hij niet te weten wie ze is.
Dan glimlacht hij. “Cleo, is het niet.” Casey is echter niet te stuiten, geeft hem een knuffel en een kus op zijn wang. Intussen ben ik rustiger gaan lopen. Hoor ik hier echt bij? Tot mijn opluchting verbetert Casey verder niet te naam, maar knikt vrolijk. “Wat doe jij hier?” vraagt hij uiteindelijk, als Casey hem alleen nog maar grijzend aanstaart.
“Ik wilde lekker gaan feesten. Een vriend van mij vertelde dat er hier altijd goede feestjes worden gehouden. Alleen nu kom ik erachter dat het alleen voor genodigden is,” sip kijkt ze hem aan en ik ben verbaast over haar vlotte babbel.
“Ben je alleen?” vraagt hij en kijk achter haar, om te zien of er iemand is. Ik heb echter bewust wat afstand gehouden. Eigenlijk had ik verwacht dat Casey ons zou verraden, maar ergens lijkt ze alles toch goed op een rijtje te hebben. Ik begin zelfs te twijfelen aan haar toestand. Ze kan wel eens een stuk nuchterder zijn dan ik dacht.
Intussen kijkt Casey zoekend om zich heen. “Nee, ik ben samen met een vriendin,” dan valt haar oog op mij. “Oh daar is ze. Alice, kom. Ik wil je aan iemand voorstellen.” Ze wuift enthousiast naar mij en ik doe de laatste stappen naar haar toe. Ik doe mijn best om mij in te leven in mijn rol. Een beetje teruggetrokken, zodat ik niet teveel aandacht trek. Die aandacht trekt Casey wel voldoende.
“Alice, Andrew. Andrew, Alice,” stelt Casey ons vlot voor. Hij steekt zijn hand naar mij uit en die schud ik vriendelijk. Ik merk dat hij mij keurend bekijkt. Iewl vies ventje! Toch geef ik hem een glimlach en hij lijkt een beslissing te maken.
“Willen jullie anders met mij mee naar binnen.”
“Denk je niet dat dat een probleem zal zijn? We willen je niet tot last zijn,”zegt Casey.
“Nee, het is geen enkel probleem.”
“Oh! Je bent een held!” zegt Casey bijna springend op haar plek. Ik hoop toch echt dat ze zo wat gaat kalmeren, want anders wordt ik er zo gek van! Het is vreemd, maar Andrew lijkt zich er totaal niet aan te storen. Galant houdt hij haar zijn arm voor en zij steekt haar arm er doorheen. Handig schuift hij mij naar de andere kant en zo lopen we met zijn drieën naar de ingang.
“Goedenavond meneer Collins,” zegt de portier die de deur voor ons open houdt. Als we bij de garderobe staan en onze jassen uittrekken is Casey weer de eerste die iets zegt.
“Je moet hier vast vaak komen of bekend zijn dat de portier zo je naam wist,” zegt ze en kijkt hem met aanbidding aan. Die zou echt actrice moeten worden. Even een slokje alcohol en tadaa een echte actrice.
“Dat valt wel mee, maar ik ben de eigenaar van het gebouw. Dus dat zal wel schelen ja,” zegt hij duidelijk zijn ego strelend. Ik mag die gast nu al niet!
“Echt waar?!” zegt Casey die alweer grote ogen opzet.

Danielle en Jeltien

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:37

geniaal <3

nujaro schreef:
We zijn net even mijn Casey langs geweest die ligt te slapen als een roos. Nu staan we op de gang.

moet volgens mij zijn:

We zijn net even bij Casey langs geweest die ligt te slapen als een roos. Nu staan we op de gang.

voor de rest niks kunnen vinden :)

top gedaan waar :))

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:42

Leuk stukje weer, ben erg benieuwd naar meer!
Nog twee foutjes die me zo snel opvielen:
Ik pak ?en? glas stevig beet en gooi het in een keer achterover
Ik hoop toch echt dat ze zo wat gaat kalmeren, want anders word?t? ik er zo gek van

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:20

Nog een paar foutjes die ik zag :=

Citaat:
Hij negeert mijn vraag, maar trekt mij ver genoeg weg, zodat ik niet meer bij Brian kan. Ik probeer mij los te rukken, maar de kracht van Nathaniel is te groot.

Bovendien heeft hij mij goed vastgepakt, daardoor ik alleen mijn benen nog vrij kan bewegen.
waardoor ofzo?

Citaat:
Ik zou moeten inzien dat ik verkeerd is

ik verkeerd is?

Citaat:
Ik weet zelfs niet meer wat ik denken.

ik denken?

Citaat:
“Je hebt gedronken tijdens dienst,” zegt ik verbaasd en half in shock.

zegt ik?

Citaat:
Verbaast kijk hij haar aan, een lijkt hij niet te weten wie ze is.

kijk hij haar aan? en, een lijkt hij? even denk ik? :=

Citaat:
Tot mijn opluchting verbetert Casey verder niet te naam, maar knikt vrolijk. “Wat doe jij hier?” vraagt hij uiteindelijk, als Casey hem alleen nog maar grijzend aanstaart.

Citaat:
“Ben je alleen?” vraagt hij en kijk achter haar, om te zien of er iemand is.
[/quote]

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:30

Volgens mij moet ik het de volgende keer maar weer eens doorlezen na het schrijven :=
Bedankt voor de reactie!

Leuk overigens dat er zich nog steeds nieuwe lezers melden!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:54

Komt er nog een nieuw stukje :) aangezien het al woensdag is.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:21

heidiLOVER schreef:
Komt er nog een nieuw stukje :) aangezien het al woensdag is.

Laatste tijd redden we het niet altijd in verband met drukte op school.
Morgen zal ik een nieuw stukje plaatsen ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:22

ow benieuwd <3

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:16

Hey mensen, bij deze nog een stukje

Citaat:
Casey

Actrice! Dat had ik later moeten worden. Niet een spionne of wat het ook moge zijn. Nee een actrice. Ik had perfect gepast in rollen waarin ik een dronkaard was. Moet je kijken hoe dit mij afgaat. Natuurlijk zal dat glaasje drank ook zijn inbreng hebben, maar toch…
Intussen hang ik aan de lippen van Andrew. Gekluisterd aan een of ander stompzinnig verhaal, waar ik geen fluit van volg. Abbigail kijkt ook wel geïnteresseerd, maar ik zie haar ogen af en toe afdwalen. Wij zitten op een balkon aan een tafeltje en hebben uitzicht op een dansvloer. Alles is vrij klassiek opgesteld. De muziek is wel modern, maar alleen normaal dansbare nummers. Op de dansvloer zijn alleen stelletjes te vinden en het is wel duidelijk dat er nog niet veel drank doorheen is gegaan.

We zitten al een tijdje zo wat te kletsen. Tenminste ik en Abbigail ja en nee te knikken, wanneer er ineens iemand naast onze tafel komt staan. Verbaast kijk ik op. Naast mij staat een niet onknappe man, maar wel rond de dertig. Galant houdt hij zijn hand naar mij toe en kijkt daarbij zijn ogen op Andrew gericht. “Kan ik deze jongedame misschien even van jou mogen lenen?” vraagt hij vriendelijk en glimlacht naar mij. Andrew wil wat zeggen, maar ik snoer hem de mond.
“Dat mag deze DAME zelf wel weten,” zegt ik en pak zijn hand vast. Sierlijk kom ik overeind en kijk even naar Abbigail. Ze glimlacht naar mij en ik weet dat ze het niet erg vindt.

Niet zolang daarna sta ik met de man, die zichzelf heeft voorgesteld als Sander, op de dansvloer. En hij kan dansen. Met gemak leidt hij mij over de dansvloer. Bovendien is het ook nog eens een makkelijke prater. Al verzin ik de boel natuurlijk bij elkaar. In de tussentijd werp ik af en toe een blik op het balkon. Ik schrik als zowel Andrew als Abbigail ineens zijn verdwenen. Verbaasd kijk ik op als ze samen op de dansvloer verschijnen. Even frummelt Abbigail verlegen aan haar haar. Voorzichtig legt Andrew een hand om haar middle, Abbigail slaat even haar ogen af en als ze hem weer aankijkt bijt ze even op haar lip. Andrew zegt wat tegen haar en een klein glimlach verschijnt er op haar gezicht. Voor een moment blijven ze staan, dan troont Andrew haar over de dansvloer. Ik ben verbaasd en sta bijna op de tenen van Sander. “Sorry,” zeg ik meteen verontschuldigend.
Hij glimlacht even. “Afgeleidt?” zegt hij met een klein glimlachje. Verbaasd kijk ik hem aan, hij is een stuk scherper dan ik verwacht had. Ik haal even nonchalant een wenkbrauw op. Samen dansen wij verder en ik probeer niet meer op Abbigail en Andrew te letten. Toch ontgaat het mij niet dat ze steeds closer dansen. Het vreemdste is nog dat het initiatief bij Abbigail vandaan komt. Al lijkt dat niet het geval te zien, maar ik kan het zien aan subtiele bewegingen. Misschien is het blond, maar dan pas valt het kwartje bij mij. Ze verleidt hem! Maar de grote vraag is, WAAROM?! Dit keer houd ik intussen mijn aandacht wel bij Sander en hij lijkt mijn verbazing niet door te hebben. Ik probeer mij wel op hem te richten, maar ik krijg het bijna niet voor elkaar. Als het mij dan eindelijk toch lukt, staat Abbigail ineens naast mij. Ze glimlacht vriendelijk naar Sander. “Cloe, ik ben even langs de wc,” zegt Abbigail.
“Oke,” verbaasd kijk ik haar aan. Ze kijkt mij even strak en doordringend aan. Dan snap ik de hint. Tjee ik ben wel op dreef zeg, die kwartjes mogen wel eens wat eerder vallen. “Ik ga even met je mee. Als je mij wilt excuseren,” zeg ik vriendelijk tegen Sanders. Hij knikt even hoffelijk en samen verdwijn ik met Casey naar de wc. Met een voor mij onbekende reden. Tot mijn grote verbazing trekt Abbigail mij voorbij de toiletten. “Abs,” zeg ik maar er komt geen reactie. Ze trekt mij mee tot we bij de mensen uit de buurt zijn en uit ieders zicht. Ze neemt mij mee door een gang en dan staat ze eindelijk stil. Vragend kijk ik haar aan.

Abbigail

“Ik ben eruit!” zeg ik opgewekt.
“Waaruit?” vraagt Casey die mij verbaast aankijkt.
“Ik weet waar we Justin waarschijnlijk kunnen vinden, maar we moeten opschieten.”
“Echt?! Waar?” met grote ogen kijkt Casey mij aan.
“Onder ons,” antwoord ik simpel. Intussen ben ik alweer in beweging gekomen.
“Waarom moeten we eigenlijk opschieten?” vraagt Casey, maar ze komt wel snel achter mij aan.
“We moeten Justin vinden voordat hij zijn sleutels mist…”

Ik probeer mij te herinneren hoe de gangen ook alweer liepen. Van tevoren had ik een kaartje bekeken, maar het is mij niet allemaal meer even duidelijk. Toch stop ik niet, maar loop stevig door. Tot mijn opluchting zie ik ineens een trap die naar beneden leidt. In ieder geval zitten we dan nog goed. Snel lopen we bij de trap naar beneden. Net als ik de gang onderaan de trap in wil stappen trekt Casey mij terug. Ik moet mijn best doen om niet een gil te slaan. Pas dan valt mij het zacht hummende geluid op. Voorzichtig kijk ik om het hoekje. Voor een deur aan het eind van de gang staat een man. Hij heeft een ronde bierbuik en zijn hoofd is kalend. Op zijn dooie gemakje staat hij een liedje te hummen. Ik kijk Casey aan en haal mijn wenkbrauwen op, misschien heeft zij een idee. Ontkennend schudt ze haar hoofd. Ik bijt even op mijn lip en kijk nog eens om het hoekje. De gang is lang dus we kunnen nooit onopvallend bij de man komen. Hij zal ons hoe dan ook van tevoren zien en dat betekent dat hij alle kans heeft om alarm te slaan. Maar wanneer zou hij alarm slaan. Ineens schiet mij een idee te binnen en met gebrek aan beter leg ik het bij Casey voor. “Jij bent toch zo goed in dronklap spelen,” zeg ik retorisch en grijns naar haar. Even kijkt ze mij verbaasd aan, dan kijkt ze mij begrijpend en knikt instemmend. Zonder verder aarzeling stappen we samen de hoek om.

Giechelend lopen we samen op de man af. “Hey! Wat doen jullie daar!” zegt hij en je kunt merken dat hij autoriteit probeert uit te stralen.
“Hey!” roept Casey heel joviaal terug. We doen geen stap langzamer, maar lopen al zwalkend zijn kant op.
“Kan ik hier een wc vinden?” zeg ik als we vlak bij hem zijn. Ik begin weer te giechelen en Casey doet heel vrolijk mee.
“Nee dames, het is hier verboden,” antwoordt hij en ondanks dat hij de autoriteit probeert te behouden, lijkt hij iets te ontdooien. In een klap sta ik ineens stil.
“Huh?” verbaasd blijf ik even staan en kijk om mij heen.
“Kun jij ons niet vertellen waar we een wc kunnen vinden. Wc,wc, grappig woord,” zegt ze giechelend. Valt mijn om van het lachen tegen mij aan.
“Vergeef haar heer, ze is soms een beetje,” zeg ik tegen de man en doe een aantal stappen naar voren. Ik rol even mijn ogen en het is duidelijk dat ik Casey niet helemaal goed bij haar hoofd vindt. Er verschijnt een glimlach op de man zijn gezicht.
In een paar passen zijn we bij hem. Hij staat nog steeds wat stom naar mij te grijnzen ik kom nu ook uit mijn dronken houding. Als hij beseft dat ik niet dronken ben, maar gewoon goed bij mijn verstand worden zijn ogen groot. Voor er verder iets kan gebeuren als Casey uit. Met een kaarsrechte karate slag slaat ze hem in de overgang tussen zijn nek en zijn schouder. Precies zoals verwacht raakt ze de juiste spier. De man wordt slap en samen vangen we hem op. We grijnzen even naar elkaar.

De man bergen we een beetje op, zodat hij niet opvalt. Zijn portofoon nemen we mee en samen rennen we door de gangen die volgen. Ik ren nog steeds voorop, maar ik heb geen flauw idee meer waar we heen gaan. Als we straks de weg terug maar weer vinden… Ineens horen we gekraak over de portofoon. Verbaasd kijk we ernaar en er komt een stem uit ‘Indringers!’, hoor ik een bekende stem. Andrew heeft ons door. Maar hoe? De man die we bewusteloos hebben achtergelaten moet gevonden zijn. Snel komen we weer in beweging. Allebei wetend dat we niet veel tijd meer hebben. Opnieuw komen we bij trappen en we dalen af.
“Abs is het niet vreemd dat we al zo’n tijd niemand tegen zijn gekomen,” merkt Casey op. Alsof haar woorden zijn gehoord, komen er ineens voetstappen onze kant op.
“Bedankt,” fluister ik sarcastisch. Samen duiken we een gang in, die loopt dood en we drukken onszelf plat tegen de muur aan. De voetstappen rennen en komen snel dichterbij. Onbewust houd ik mijn adem in. Als ik de voetstappen mag geloven is het een redelijke groep en er hoeft maar een iemand opzij te kijken en we zijn erbij. Snel kijk ik om mij heen, maar er is niets om ons te verbergen. Angstvallig kruipen ze zo ver mogelijk een donker hoekje in. Mijn adrenaline schiet door mijn aderen en ik durf te zweren dat ik Casey haar hart tekeer hoor gaan.

Danielle en Jeltien
Laatst bijgewerkt door nujaro op 14-12-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:35

Weer lekker spannend!
Ik ben een paar foutjes tegen gekomen, naast de twee hieronder nog een rare onafgemaakte zin maar ik zie zo snel niet meer waar die staat.

Actrice! Dat had ik later moeten worden.
Ik kijk Casey aan en haal mijn wenkbrauwen op. Zo maak ik duidelijk of ze idee heeft beetje rare zin, leest niet lekker zo.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:38

ow weer zo geweldig <3
i want more <3

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:52

heerlijk weer, mooi stuk..
ook weer lekker spannend geëindigd :)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 20:36

We hebben weer lekker verder getypt! Hierbij het nieuwe stuk.

Citaat:
Casey

Ik val zowat om van verbazing als de voetstappen voorbij rennen. Ineens hoor ik toch een afremming. Een schaduw valt de gang in en ik houd mijn hart vast. Net op het moment dat de ogen van de man ons onze ogen ontmoeten schiet Abbigail naar voren. In een snelle beweging ligt de man bewusteloos op de grond. Snel sleept ze hem opzij, angstvallig opzij kijkend naar de groep mannen die al voorbij was. Ze lijken echter niets door te hebben. We durven past weer normaal adem te halen als de voetstappen zijn verdwenen.
“Wauw! Dat scheelde niet veel. Snel gehandeld,” zeg ik tegen Abbigail die de man nog wat verder de gang in sleep.
Samen gaan we verder en na een tijdje zien we een man in een brede gang staan. Hij lijkt voor een trapgat te staan en wij blijven om de hoek wachten. De man is duidelijk op zijn hoede en speurt constants de gang af.
Ik maak een beweging naar Abbigail, waarmee ik vraag of zij een idee heeft. Peinzend kijkt ze om zicht heen, maar lijkt niets te kunnen bedenken. Mij schiet iets te binnen en zonder aarzeling pak ik een beeldje die op een klein tafeltje in de gang staat. Ik laat hem uit mijn handen vallen en hij valt in duizenden stukken uiteen. Abbigail kijkt mij met grote ogen aan, maar ik negeer haar. “Hey wie is daar?” horen we de man bij de deur.
Wij houden ons gedeisd en na enkele seconden komt hij bewegingen. De voetstappen naderen langzaam en behoedzaam. Ik sta zo dicht mogelijk bij het hoekje, maar net buiten zicht voor de man. Ik sluit mijn ogen en luister hoe zijn voeten naderen. Nog vier meter. Drie meter, twee… Op het moment dat hij zijn voet voorbij de hoek zet handel ik razendsnel. Binnen enkele tellen ligt ook hij knock-out op de grond. Snel bergen we ook zijn lichaam op en samen lopen we naar de trap naar beneden. We sluipen naar beneden, waar het steeds donkerder wordt. Het wordt hier verlicht door een enkel peertje, maar ik kan in de muren enkele deuren onderscheiden. Het zijn er een stuk of tien, aan beide zijde twee. Verder loopt het hier dood. In de deuren zit een klein getralied vierkantje. Het is duidelijk dat we in de gevangenisruimte zijn gekomen.
“Hij moet achter een van deze deuren zitten,” zeg ik hoopvol.
“Ik denk het ook, maar we zullen ze allemaal moeten openen om daarachter te komen,” zegt Abbigail nadenkend.
Ik verwoord de gedachten die in Abbigail haar hoofd rondspoken. “Maar wat als we betrapt worden. We kunnen hier geen kant op,” mijn ogen gaan nog eens door de ruimte, maar ik kan nergens iets afwijkends ontdekken.
“Ik ga wel op wacht staan,” zegt Abbigail. Even kijk ik haar twijfelend aan, want ik houd niet zo van opsplitsen, maar omdat ik geen beter idee heb stem ik ermee in.

Ik kijk Abbigail na, terwijl ze zachtjes de trap weer opsluipt. Vlak voordat ze te verder omhoog is draait ze zich om. “Oh ja, deze zul je nodig hebben.” Terwijl ze dat zegt gooit ze iets naar mij toe wat ik probleemloos opvang. Verbaast kijk ik in mijn hand. Sleutels? Hoe komt ze daar dan weer aan? Dan bedenk ik dat ze dat eigenlijk al heeft vertelt, eerder deze avond. En pas nu begrijp ik haar klefheid naar Andrew toe. Sluwe tante! Kan zo met mij het toneel op…
Als ik weer naar haar opkijk is ze al verdwenen verder omhoog te trap op. Ik kijk om mij heen en begin bij een willekeurige deur. Eerst kijk ik door het getraliede doorkijkgat, maar het is donker in de cel. Zo zachtjes mogelijk open ik het slot en zet de deur op een kier. Ik kijk er omheen, maar ik zie nog steeds niet. Voorzichtig open ik de deur nog wat verder. In mijn rechterhand houd ik stevig een mes vast. Snel doe ik een stap de cel in, maar deze is leeg. Nog een blik werp ik erin, om er zeker van te zijn. Bij de volgende handel ik hetzelfde, maar voordat ik naar binnen ga valt mijn blik op een onderuitgezakt lichaam. Snel doe ik een stap dichterbij, maar blijf behoedzaam. Ik schrik mij kapot als het een lijk blijkt te zijn, wat daar al een behoorlijke tijd ligt. Zo snel als ik kan verlaat ik de cel en sluit de deur. Even blijf ik tegen de deur aangeleund staan. Ik haal schokkerig adem en moet mijn best doen om mijzelf te beheersen. Even wacht ik tot ik weer een beetje op adem ben, waarna ik mijzelf dwing om verder te gaan. Bij de volgende cel doe ik het iets rustiger aan. Eerst kijk ik goed door het luikje, maar als ik niets kan ontdekken open ik met trillende vingers het slot. Voorzichtig speur ik de vloer af. Mijn hart bevriest bijna, als ik iets in een hoekje zie liggen. Voorzichtig stap ik dichterbij. Dan worden mijn ogen groot. Het mes in mijn hand valt kletterend op de grond. Even blijf ik aan de grond genageld staan. Dan doe ik een paar snelle stappen en laat mij naast het lichaam op de grond zakken. “Justin,” fluister ik zachtjes, maar hij heeft zijn ogen dicht en ligt bewegingsloos op de grond. Zachtjes schud ik hem door elkaar en met een schokje lijkt hij wakker te worden. Zijn ogen schieten open. Even lijkt hij moeite te hebben met zich te oriënteren. Dan kijkt hij mij verbaast mijn grote ogen aan. “Justin,” zeg ik en onbedoeld stromen de tranen over mijn wangen. Zonder erover na te denken druk ik mijn lippen op de zijne. “Ahum,” hoor ik zowat direct achter mij en ik schiet overeind. Justin kijkt mij met een zwak glimlachje aan. Langzaam draai ik mij om naar de deur.

Abbigail

Ik kijk naar Justin en Abbigail. “Dat kleffe gedoe moet later, want er komen mensen aan. Justin kun je lopen?” hijij knikt langzaam en probeert op te staan. Duidelijk heeft hij hier moeite mee en meteen schieten zowel Casey als ik hem te hulp. “Ik weet een uitgang. Er is één maar,” vragend kijken Justin en Casey mij aan. “Er staan twee personen voor die deur. Ze moeten afgeleid worden. Ik heb er al over nagedacht en ik zal dat op mij gaan nemen, zodat jullie samen door die deur kunnen. Als het goed is komt het uit in een zijstraatje. Van daaruit gaan jullie de linkerkant op. Aan het einde meteen rechts, daar wacht Brian met een auto. Ik zal via een andere uitgang naar Nathaniel zijn auto gaan. Begrepen?” beide knikken ze. Samen lopen we verder en na een aantal passen laat ik Justin langzaam los. “Gaat het lukken?” Weer knikt hij en probeert een aantal passen zonder iemand te lopen. “Abbi.. Doe alsjeblieft voorzichtig. Het is dat dit moet, maar ik wil jou niet achterlaten,” Casey kijkt me doordringend aan en ik knik. Het hele gebouw zal vol zijn van die mensen en het wordt lastig om weg te komen. Maar we moeten het proberen. Ik omhels Casey snel en loop al een paar passen weg. “Ik geef het door als jullie kunnen gaan. Tot straks.” Dan draai ik mij om en voel de ogen gespannen in mijn rug branden. Eenmaal om de hoek zucht ik diep. Oké, achter de volgende gang is een grote ruimte. Daar zullen ze aan de zijkant staan. Als het ten minste klopt wat Brian en Nathaniel hebben gezegd, maar daar twijfel ik niet aan. “Casey hoor je me?” fluister ik zachtjes. Nog geen 2 seconde later hoor ik Casey terug praten door het oortje. “Ja, duidelijk.” “Ik ga nu,” zeg ik kort en loop dan meteen door. Mijn hart begint te kloppen en dan loop ik de hoek om, recht op mijn doel af. De twee bewakers kijken vreemd op. Ik doe alsof ik schrik en ren weg. Meteen komen ze samen achter mij aan, de sukkels. “NU!” fluister ik zo hard als ik kan. “OK!” hoor ik terug. Zo snel als ik kan probeer ik de bewakers voor te blijven, op weg naar die ene andere uitgang, waar toen we er eerder langs kwamen nog niemand stond. Ik hoor geschreeuw achter mij en even kijk ik over mijn schouders naar de bewakers die mij achterna rennen. Hoek na hoek rennen ze me achterna. “Wij zijn buiten,” hoor ik dan en ik glimlach even. Goed die zijn zo goed als gered. Ik ren vol goede moed door… Nog twee gangen… nog één…
Ondertussen hoor ik achter mij dat er iemand uit zijn cel is ontsnapt. DUH! Ik ren naar de deur en gooi hem open, om zo snel mogelijk richting de auto te rennen waar Nathaniel zou zitten. Op dat moment hoor ik wat doorkomen. “Abbi, de uitgang is versperd.” Te laat. Terwijl Nathaniel mij waarschuwt ren ik in de armen van een van de bewakers die buiten staan. “Oliebol,” hoor ik dan door mijn oortje.
Ik probeer mij los te wringen, maar ondertussen zijn de andere twee bewakers mij achtervolgd en tegen drie mensen kan ik niet op. In de verte zie ik Nathaniel uit zijn auto komen en rent mijn kant uit. Voordat ik het weet ben ik alweer naar binnen gesleurd en zit de deur dicht. Waarschijnlijk mogen de mensen niet weten wat er aan de hand is. “Abbigail! Ik probeer je eruit te krijgen,” hoor ik Nathaniel zeggen vlak voordat het oortje uit mijn oor getrokken wordt.
Een tijd later zit ik op een stoel in een ruimte en zit Andrew tegenover mij. “Vertel op!” schreeuwt hij weer. Ik blijf hem aanstaren, maar zeg geen woord. Weer krijg ik een klap en voel hoe mijn wang begint te gloeien. Mijn hoofd bonkt. Hij kan mij een klap blijven geven of aan mijn haren trekken, zin zal het niet hebben! “Neem haar mee naar de kelder!” Ik word weer opgetrokken en meegesleurd naar beneden. Ik kijk om mij heen en zie verschillende vrachtwagens staan. In één van die vrachtwagens word ik gebracht en twee bewakers gaan mee naar binnen. Dan wordt de deur goed afgesloten. Niemand zegt wat. Ik vraag mij af wat er gaat gebeuren en of Nathaniel mij hieruit zal halen. Ik hoop het maar. Langzaam komt de vrachtwagen in beweging, waarschijnlijk de derde persoon die met ons naar beneden liep. Ik word dus ergens anders gebracht! Zouden ze mij ook op kunnen sporen. Zou ik ook die zooi in mijn bloed hebben? Aan de ene kant zou het een hoop schelen, aan de andere kant wil ik dat echt niet. Wie verzint er zoiets belachelijks! En wat als je er niet tegen kan? Als ik die Brian de volgende keer zie zal ik hem dat goed duidelijk maken! Dan kijk ik naar de bewakers. Geen goed moment om over zulke dingen na te denken. Aangezien het mij niet verder helpt. Ze fluisteren wat onderling naar elkaar. Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Als mensen met elkaar gaan fluisteren… Zitten te smoezen… Zeg het gewoon hardop! Oké, houdt je hoofd erbij Abbigail. Ik moet toch gauw iets gaan verzinnen wat mij hieruit zal krijgen. “De ruïnes,” hoor ik dan vallen en dat zegt mij genoeg. Ik zal naar een of andere ruïne gebracht worden… Maar wat mij daar te wachten staat?

Groetjes,
Jeltien en Daniëlle

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:48

geniaal weer :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:42

Super!

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:14

stukje van abbigail hijij moet hij zijn
verder spannend weer {:)

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 12:26

wanneer komt het nieuwe stukjee :D

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 09:51

Sorry dat het even duurt! We proberen het zo snel mogelijk te plaatsen! Nog even geduld ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:14

is goed we proberen onze geduld nog even veder :P

gefeliciteerd danielle_

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:16

gefeliciteerd danielle :))

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:45

gefeliciteerd danielle :Y)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:29

Leuke stukjes weer :) af en toe alleen een beetje rare zinnen waar woorden in lijken te missen.

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:58

wanneer komt het nieuwe stukjee?(A)