[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:16

Lijsten kan je zo goedkoop en duur maken als je wilt, voor een paar euro haal je ze bij de Action, voor de kleinere formaten kan je bij de hema terecht, maar je kan natuurlijk ook naar een professionele lijstenmaker gaan. Zou ik voor deze dingen nooit doen, maar hey... ;-)

Ik doe er dus niets mee als ze af zijn, een paar uitzonderingen daargelaten die al jaren aan de muur hangen (ingelijst), mijn avatar natuurlijk, daar is de obsessie een aantal jaar geleden weer opnieuw mee begonnen, en een paar Paintwork landschappen.

Misschien als ik een keer meer ruimte heb, dat ik dan een hele wand van een kamer ga volhangen met die krengen. Ze liggen nu allemaal op een alsmaar-dikker-wordende stapel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:50

Voor de schilderijen van schipper verkoopt schipper zelf lijsten

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:56

Leuk om al die schilderijen in wording te zien. Zitten echt prachtige bij.
Heb ook weer wat verder gewerkt. Hier even een update
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:04

Schiet al aardig op, Suzanne! Wordt erg mooi.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:08

Suzanne, wat wordt ie mooi! Gave kleuren!

Heb wat problemen gehad met de bokt upload, maar nu lijkt ie het weer te doen. :D

Update van de Garden Gate:

Afbeelding

en mijn voorraad penseeltjes aangevuld. Je moet er toch niet aan denken zonder je lievelingspenseel te zitten. <3 En als je dan toch bezig bent... gelijk ook maar een paar nieuwe lenzendoosjes gekocht voor het mengen van de verf.

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:04

Ohh maar die penselen zien er fijn uit zeg! :D
En de Gardens gate is echt tof.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:17

Welke penselen zijn dat? Ben ook nog voor goede aan het zoeken maar kom niet echt iets tegen..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:40

Dominique_96 schreef:
Welke penselen zijn dat? Ben ook nog voor goede aan het zoeken maar kom niet echt iets tegen..

Manet galaxy synthetique, model 70 rond, nr. 2 (dat is de allerkleinste)

Op de foto zijn allemaal diezelfde penselen, maar de tekst die erop staat is bij de bovenste groep iets anders en in een ander lettertype. Ik denk dat de onderste set een 'nieuwe' uitgave is. :D

Ik kan niet meer met andere penselen schilderen, behalve heel grof werk. Ze zijn heel makkelijk vast te houden door dat grijze grip gedeelte, en nr. 2 zijn perfect voor detailwerk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:10

Mooi weer dallista! Mooie penselen ook, ik moet ook achter wat anders aan eigenlijk. Een grote drieluik redt je eigenlijk niet net het penseel wat erbij zit.

Hier ook weer een tussenstand!

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:39

Wat een schattig plaatje wordt dat toch! Paris. *hartjes*

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:15

Mooie dingen komen hier voorbij! Zeker die waar Dallista nu mee bezig is, ben heel benieuwd als die af is!
Vuurtoren van Plaid inmiddels al even af, zal nog wel een keer een foto ervan maken.
Nu begonnen aan de Eagle van Paintworks waar JudithO ook mee bezig was.
Ik weet niet wat dat bij mij is met verf... heb nu zwart helemaal klaar en na 2 lagen is ie nog niet helemaal egaal dekkend. En ook de donkerbruin waar ik nu mee bezig ben vindt het geen goed plan om gewoon makkelijk te doen.

Ligt dit aan mij? Ik verdun niets, gewoon zo uit het potje en gebruik ook niet weinig verf. Of heb ik misschien te hoge verwachtingen qua dekking?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:20

Beetje geluk hebben, heb ik gemerkt. Denk dat het ook een beetje is wanneer je zelf iets dekkend genoeg vind of niet. Bij de eagle heb ik daar niet zo op gelet, nu bij de moose let ik daar meer op. Ik denk dat ik als ik weer in NL ben en weer aan mijn eagle kan werken, ik de nog niet helemaal dekkende kleuren nog een keer doe om ze wat egaler te krijgen.

Ik heb ook niet echt geluk met de verf tot nu toe. 2 van de 3 geopende potjes moest ik flink verdunnen, een paar dagen achter elkaar tot de verf echt goed bruikbaar was.

Enne, niet te hard doorwerken, straks krijg je de Eagle nog eerder af dan ik :P

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:46

Ja, ik vind het echt lelijk als je de ondergrond nog een klein beetje kunt zien. Hangt er ook vanaf hoe het licht valt, maar toch. Na 2x hetzelfde stuk vind ik het wel genoeg... Alleen tja.. tevreden, neuh.

Hoe lang bleef je ook alweer daar? :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:04

Eind juli ben ik weer terug. Je gaat me denk ik wel inhalen, haha. Moet je overigens wel flink doorwerken, want ik was al een eindje op weg als ik mijn eigen posts even terug kijk:
Afbeelding

Edit: dat valt toch tegen :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:39

Judith, zooo mooi! Is net alsof het een foto is, zelfs zonder een aantal kleuren. Gaaf!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:21

Heb jij ervaring met dat dry-brushing, Dallista? Ik moet dat nu met de moose ook weer doen, maar ik ben er een beetje bang voor...

Ik zal vanavond (voor jullie vannacht) weer eens een update plaatsen van de moose. Ik heb inmiddels een bureaustoel die ik heel laag kan zetten zodat ik minder snel last van mijn nek krijg. Werkt fantastisch!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 02:48

Hierbij de beloofde update:

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:04

Judith: ik heb het vaak gedaan, maar soms neem ik er ook de moeite niet echt voor. Ik maak altijd eerst de hele painting, en daarna kijk ik op het losse vel waar de dry brushing en andere technieken moeten, dat is echt iets wat ik pas achteraf doe. Ik heb een apart penseel dat ik voor de dry brushing gebruik, en de ene keer lukt het wat beter dan de andere keer. Maar uitgangspunt is, je kan het nooit echt verprutsen, want het is acrylverf, dus is het niet mooi, dan gewoon nog wat verf op de kwast, deppen, en proberen maar weer. :-)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:50

Oke, dat geeft de burger moed ;)

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:54

Wat wordt die al mooi Judith! Ben benieuwd.

Mooie kwasten gebruik je Dalista. Ga eens kijken of ik ze ergens kan vinden. Wil ze wel eens proberen.

Even een vraagje. Wie heeft er ervaringmet vernis. Bij Schipper vind ik het niet echt nodig maar bij paintworks twijfel ik wel eens. Blijft het dan langer mooi? Of glimt het heel erg. En welk merk is goed?

Ik heb vandaag weer een paar uur lekker geschilderd. Hier een update

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:32

Suzanne: schiet al behoorlijk op, heh! Erg mooi, vooral dat rood met paars, prachtig.

Ik heb twee potjes vernis, en nog nooit gebruikt. Ik zie het nut er niet van in. De acrylverf van tegenwoordig heeft geen vernis nodig om goed te blijven. En al dat geglim maakt een schilderij er niet mooier van. Heb er genoeg ervaring mee met Ravensburger, waar het altijd bij zit bij schilderijtjes met glitters, en vind het bij de Schipper painting die ik heb al niet mooi zonder vernis. Om de een of andere reden geeft het een 'onechte' vibe of zo, maar dat is puur mijn eigen smaak.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:58

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:16

Op de Vrijmarkt gescored:
- 20+ Penny's uit 2015 en 2016 (ben ik echt veel te oud voor, maar wil nog wel een op een druilerige dag door die bladen bladeren voor de foto's... zoals dit mooie champagne paard!)

- 40+ Bits en Hoefslag-en, ook uit 2015-2016, voor het schappelijke bedrag van 12,50. ;-)

- En nog wat andere prullaria, maar het leukste: voor 2,50 euro, een bureau ezel. Ik heb tot nu toe altijd 'plat' geschilderd, en voor dat bedrag wil ik het wel eens uitproberen! En kreeg er nog een cheap setje met penselen bij, en daar kan je er nooit genoeg van hebben.

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:17

Goed bezig! ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:23

Niemand is te oud voor de Penny! Ik lees ze ook altijd met mijn 41e jaar.