[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 18:57

Haaa! Dan vandaag dus nog een vervolg :D :j Nee hoor, super goed gedaan. Wat ik vooral leuk vind is dat je jezelf tijdens het schrijven zo enorm ontwikkeld hebt. Als je de eerste stukken terug leest, is dit echt niet te vergelijken met de tweede helft van het verhaal. Nogmaals, ik ga, na einde, het volledige verhaal aan elkaar plakken en teruglezen :)

Mer1980

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:26

Clifhanger! ben benieuwd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 19:51

Ahhhhhhhh bevrijd ons, bevrijd is van deze ondraaglijke spanning

Pleassssssssse

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 22:16

Jamaar jamaar jamaar, doe ons deze cliffhanger niet aan tot vrijdag!

Dit is het moment dat je tot diep in de nacht je boek verslindt en het boek écht niet weglegt, voordat die uit is/alles duidelijk is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 15:33

Ik vind het ook nog steeds heel spannend *\o/*
Spoiler:
klein typfoutje
Afbeelding

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 21:45

Oeh wat een goed tegen betoog. Zo precies ook. Ik zou geen goede rechter zijn, kan me altijd veel te goed inleven in alle kanten van het verhaal. Oké, behalve bij Syl dan in dit geval. :+ Heel benieuwd naar de uitspraak! :)

Overigens nog een kleine aanvulling: "Normaal gesproken neemt de rechtbank veertien dagen de tijd om tot een beslissing te komen en spreken daarna het vonnis uit"
Volgens mij is het 'spreekt', omdat de rechtbank enkelvoud is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:28

Wat ik een klein beetje mis in het hele verhaal, en wellicht is dat terecht, dat weet ik niet, maar dat Niels docent is. Weegt dat niet nog ergens mee of mag je thuis gewoon je vrouw in elkaar slaan en dan weer voor de klas staan?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:55

Volgens mij hebben Niels en Daan er niks van gezegd op school en heeft hij door gewerkt tót de aangifte van Syl, toen is het wel bij de school terrecht gekomen en is hun meteen op non actief gesteld

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 08:59

Ik bedoelde meer ook qua vonnis?

En ik heb een beetje kortsluiting van de achternamen, Jongst en Jonker, ik haal ze snel door elkaar.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:05

Oh sorry dan heb ik je vraag verkeerd begrepen :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 09:05

Het is inderdaad zo dat er niks gedeeld is op het werk totdat justitie de school op de hoogte gebracht heeft na zijn arrestatie.
In principe is het zo dat wanneer je een strafblad hebt, je geen VOG (verklaring omtrent gedrag) aan kunt vragen, uitzonderingen daargelaten. En zonder VOG kun je niet aan het werk binnen het onderwijs. Bovendien zal er hoogstwaarschijnlijk ook iemand van de school op de hoogte gehouden worden/aanwezig zijn bij de rechtzaak, met alle gevolgen van dien. :)

@sanet: Het is totaan de rechtzaak geen openbare informatie geweest. Als verder iedereen zijn mond houdt, weet de school ook nergens van. :)
En ik denk dat wanneer hij veroordeeld wordt ook wel geïmpliceerd is dat hij niet meer aan het werk kan op school.
Ik denk überhaupt dat wanneer zich zoiets af zou spelen, de school héél huiverig zou zijn om hem weer aan te stellen en dus de veiligheid van de kinderen voorop stelt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:38

goeie casus inderdaad.

Het moeten wel echt zwaarwegende belangen zijn voordat een werkgever een medewerker kan ontslaan.
hoe kunnen ze aantonen dat de leerlingen gevaar lopen? of dat het de school schaad.
in dit geval helemaal in het beroep als leraar denk ik dat het voldoende is. met andere beroepen had het zelfs nog wel lastig kunnen zijn

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:01

soeboenoe schreef:
Het is inderdaad zo dat er niks gedeeld is op het werk totdat justitie de school op de hoogte gebracht heeft na zijn arrestatie.
In principe is het zo dat wanneer je een strafblad hebt, je geen VOG (verklaring omtrent gedrag) aan kunt vragen, uitzonderingen daargelaten. En zonder VOG kun je niet aan het werk binnen het onderwijs. Bovendien zal er hoogstwaarschijnlijk ook iemand van de school op de hoogte gehouden worden/aanwezig zijn bij de rechtzaak, met alle gevolgen van dien. :)

@sanet: Het is totaan de rechtzaak geen openbare informatie geweest. Als verder iedereen zijn mond houdt, weet de school ook nergens van. :)
En ik denk dat wanneer hij veroordeeld wordt ook wel geïmpliceerd is dat hij niet meer aan het werk kan op school.
Ik denk überhaupt dat wanneer zich zoiets af zou spelen, de school héél huiverig zou zijn om hem weer aan te stellen en dus de veiligheid van de kinderen voorop stelt.

Jij denkt te veel.
Je moet schrijven...
}:)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 12:20

Rocamor schreef:
soeboenoe schreef:

Jij denkt te veel.
Je moet schrijven...
}:)

:+

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 12:23

Joltsje schreef:
goeie casus inderdaad.

Het moeten wel echt zwaarwegende belangen zijn voordat een werkgever een medewerker kan ontslaan.
hoe kunnen ze aantonen dat de leerlingen gevaar lopen? of dat het de school schaad.
in dit geval helemaal in het beroep als leraar denk ik dat het voldoende is. met andere beroepen had het zelfs nog wel lastig kunnen zijn

Je zit inderdaad wel met de privésfeer vs de werksfeer. Helemaal als het een andere beroepsgroep betreft dan het onderwijs/werken met kinderen.
Maar in dit specifieke geval lijkt het me makkelijk aan te tonen dat iemand met aangetoonde agressieproblemen, of incidenteel agressief gedrag, niet capabel (meer) is om te werken met kinderen/jongeren.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-25 14:51

Oef... Ik merk dat ik het toch wel moeilijk vind, nu het verhaal binnen een paar stukken op zijn einde loopt. :(
Ik ben er zo lang mee bezig geweest dat het een beetje leeg voelt als het zo meteen klaar is.
Desalniettemin, vandaag weer een stuk!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De woorden lijken door de zaal te echoën als de voorzitter met de twee andere rechters opstaat om de zaal te verlaten. Schrapende stoelen op de vloer en voetstappen die met vaste tred richting de deur bewegen om zich terug te trekken voor hun beraad. De zaal ademt plots een vreemde soort leegte, het voelt bijna of we allemaal ineens niet meer in deze inrichting passen.
Mijn hart klopt nog steeds onregelmatig, als de woorden ‘kort beraad’ nog eens door mijn hoofd flitsen. Wat is kort in een rechtszaak? Minuten? Uren? Het voelt in ieder geval als een eeuwigheid.

Ik zie Niels bewegen, een korte verschuiving van zijn gewicht. Hij kijkt me kort aan en voor even voelt het alsof we niet in deze vreemde situatie zitten, alsof we gewoon man en vrouw zijn die samen naar huis zouden rijden na een lange en vermoeiende dag. Maar helaas weet ik wel beter…
De marechaussee stapt al naar voren.

‘Meneer Jongst, we verzoeken u om met ons mee te komen.’ – Hij klinkt beleeft, maar in zijn stem geen enkele ruimte voor onderhandeling te horen.

Niels kijkt me nogmaals aan, onze blikken haken in elkaar vast, zo fel dat ik even vergeet te ademen. Hij heeft een bepaalde intensiteit in zijn blik die ik herken van lang geleden, geen blik van een verdachte, niet van een man onder beschuldiging, maar gewoon… Mijn Niels.

Ik sta op zonder het zelf echt door te hebben, mijn lijf beweegt sneller dan mijn verstand en ik beweeg mijn hand trillend naar voren, alsof ik hem nog kan vastgrijpen voor hij weer meegenomen zou worden. Niels buigt zich minimaal, maar genoeg om voor mij te zien, naar me toe. Zo klein, zo voorzichtig zie ik zijn lippen tot een beweging vervormen. Ik weet het precies en ik wil het ook… Een kus, een afscheid, misschien een belofte…
De marechaussee steekt zijn arm ertussen.

‘Geen fysiek contact.’ – Hard, onbuigzaam en compleet zonder emotie.

Ik voel mijn binnenste bevriezen, mijn hart wilde schreeuwen dat het onmenselijk is, dat ik recht heb op die ene aanraking, die ene kus… Maar ik blijf stil.
Niels slikt zichtbaar, zijn ogen blijven aan me kleven, wanhopig, alsof ook hij dit als laatste kans zag. Even zie ik zijn lippen trillen, niet door angst, maar met alles wat hij me op dat moment niet zeggen kan.

De marechaussee heeft zijn arm stevig vast en leidt hem doelgericht naar de deur. Bij de deur kijkt Niels nog een keer om, slechts een seconde, maar die ene seconde voelt langer dan alle jaren die we samen hebben gehad. In zijn blik zit zoveel; spijt, liefde, een verzoek om vertrouwen, maar ook angst voor wat komen gaat.
Ik wil naar hem roepen dat ik niet zonder hem kan, dat ik zijn kant kies, dat ik nog steeds zijn vrouw ben, ondanks alles… Echter blijven de woorden steken in mijn keel. De zaal te stil, te vol met oren die niet hoeven te horen wat alleen voor hem bedoeld is.

En toen was hij weg.
De deur sluit achter hem en ik heb me nog nooit zo ontzettend leeg gevoeld.

Ik laat me terugzakken in mijn stoel, mijn blik laat ik door de zaal glijden. Ook langs de plek waar Syl nog altijd zit. Haar aanwezigheid voelt als een opengereten wond, waar continue zout in gestrooid wordt. Ze kijkt niet naar mij, niet nu, maar ik weet dat alles wat zich hier afspeelt zijn oorsprong heeft gevonden in onze blikken, onze keuzes en onze verboden aanrakingen.
Ik sluit even mijn ogen, ik probeer me te richten op mijn ademhaling, maar mijn borst blijft zwaar voelen. In mijn hoofd steeds hetzelfde beeld; zijn lippen die de mijne zochten en de arm die dat verbood.
Het was dan misschien geen kus, maar in die poging zat meer dan in welke aanraking dan ook. Het was een gebaar dat zei “ik ben er nog”. En tegelijk “misschien raak ik je wel kwijt.’

Ik veeg langs mijn ogen, boos op mezelf dat ik ze toelaat terwijl iedereen ze kan zien, boos dat ik me niet sterk kan houden. Maar hoe kan ik anders? Dit is mijn man, mijn leven, mijn gezin… Hoe kunnen ze van mij verwachten dat ik hen de rug toekeer?!
Ik bijt op mijn lip en hou mezelf vast, mijn armen strak om mijn lichaam heen geslagen. De minuten kruipen voorbij, het lijken wel jaren. Ik weet dat achter de deur nu drie mensen over ons lot beslissen. En wat de uitkomst ook mag zijn, ik weet dat het ons leven voor altijd zal veranderen…

Na wat dagen leek te duren, gaat de deur weer open. Niels wordt weer binnengebracht en zijn blik meteen op mij gericht. Ik zie aan hem dat hij nu echt bang is voor wat er komen gaat en ik kan niet ontkennen dat ik datzelfde gevoel ook heb.
De rechters komen binnen en nemen plaats. Je kunt een speld horen vallen in de zaal, al heb ik het idee dat mijn hart zoveel geluid maakt dat heel de zaal het kan horen.

De voorzitter laat haar blik door de zaal gaan en blijft even hangen bij Niels voordat ze het dossier opent en aan haar betoog begint.

‘We bevinden ons op een cruciaal punt in deze zaak. De Officier van Justitie heeft een eis neergelegd van 24 maanden gevangenisstraf, waarvan 8 maanden voorwaardelijk, alsmede een contactverbod voor zowel mevrouw Jonker als mevrouw Jongst.
De verdediging heeft erkend dat een contactverbod tussen de heer Jongst en mevrouw Jonker gerechtvaardigd is, maar verzet zich nadrukkelijk tegen een contactverbod tussen de heer Jongst en zijn echtgenote. Daarbij is gewezen op de belangen van de kinderen, het herstel dat is ingezet en de wens van mevrouw Jongst zelf om dit verbod niet te krijgen.
Allereerst wil de rechtbank benadrukken dat de mishandeling die de avond van 26 april heeft plaatsgevonden ernstig is. Het medisch dossier spreekt duidelijke taal: mevrouw Jonker kampte met klachten die wijzen op een verstikkingsmoment. Mevrouw Jongst had verwondingen in het gezicht, op de armen en heeft mede door deze uiting van geweld haar ongeboren kind verloren. Dat zijn feiten die niet lichtvaardig opgevat kunnen worden.
Het is belangrijk dat de heer Jongst zich realiseert dat wat er is gebeurd niet slechts een incident genoemd kan worden, maar een ernstige inbreuk op de lichamelijke en psychische integriteit van de betrokkenen. Dat de aanleiding lag in jaloezie, verraad en overspel, doet niets af aan die ernst. Het kan hoogstens verklaren, maar nooit rechtvaardigen.
Daarmee komt de rechtbank op de context die de verdediging naar voren heeft gebracht. En die context is inderdaad van groot belang. Uit de stukken, en uit de verklaringen van de behandelend psycholoog, blijkt dat de heer Jongst direct na het voorval hulp heeft gezocht. Hij is in behandeling gegaan en heeft zich ingezet om zijn emoties beter te reguleren. De rapportage bevestigt dat er vooruitgang is geboekt en dat het recidiverisico als laag wordt ingeschat, mits hij begeleiding blijft volgen. Dat is een belangrijk gegeven en het toont dat de heer Jongst zijn verantwoordelijkheid op dit vlak niet ontloopt.
Daarnaast heeft de rechtbank kennisgenomen van de verklaring van mevrouw Jongst, waarin zij aangeeft dat zij geen contactverbod wenst en dat zij juist prijs stelt op de aanwezigheid van haar echtgenoot in haar en het leven van hun kinderen. Die verklaring kan niet zomaar terzijde worden geschoven.’ – Voor even voel ik een klein sprankje hoop ontstaan door de woorden van de voorzitter. Ze slaat een pagina om en ik houd mijn adem in.

‘De Officier van Justitie heeft terecht aangevoerd dat een contactverbod vaak noodzakelijk is om slachtoffers rust en bescherming te bieden. Het gaat immers om waarborging van veiligheid. In dit geval gaat het echter om een bijzonder spanningsveld. Aan de ene kant is er de noodzaak om de ernst van het feit en de bescherming van slachtoffers te benadrukken. Aan de andere kant is er de expliciete wens van mevrouw Jongst, die geen bescherming in deze vorm verlangt maar juist wil dat het contact behouden blijft.
De rechtbank weegt daarbij zwaar mee dat de kinderen niet de dupe mogen worden van maatregelen die feitelijk meer schade zouden toebrengen dan voorkomen. Een contactverbod zou de normale gezinsstructuur volledig doorbreken en kan, zo vreest de rechtbank, een groter trauma veroorzaken dan het beschermen van mevrouw Jongst daadwerkelijk oplevert.’ – Ze buigt een klein beetje naar voren en benadrukt haar woorden.

‘Dat neemt niet weg dat de rechtbank vindt dat er wel degelijk duidelijke grenzen moeten worden gesteld. Daarom acht de rechtbank een contactverbod tussen de heer Jongst en mevrouw Jonker noodzakelijk en gerechtvaardigd. Dit verbod zal strikt worden opgelegd en gehandhaafd. Het dient om mevrouw Jonker de nodige bescherming te bieden en verdere escalatie te voorkomen. Wat betreft het contactverbod met mevrouw Jongst, zijn echtgenote, zal de rechtbank dit niet opleggen. Gezien de omstandigheden en de wensen van beide partijen zou dit disproportioneel zijn en niet in het belang van het gezin en de kinderen.’ – Een enorme zucht van verlichting ontsnapt mijn mond. Ik zie Peter even naar Niels kijken en zijn blik spreekt boekdelen, hij is tevreden dat er in ieder geval niet op deze eis is ingegaan.

‘Dan de strafmaat. De eis van de Officier van Justitie is 24 maanden celstraf, waarvan 8 maanden voorwaardelijk. De verdediging heeft gesteld dat dit disproportioneel is, gezien de context en de inspanningen die de heer Jongst sindsdien heeft geleverd. De rechtbank heeft dit zorgvuldig overwogen.
Het geweld dat is toegepast is ernstig en vraagt om een duidelijke strafrechtelijke reactie. Maar de rechtbank kan en wil niet voorbijgaan aan het feit dat dit geen structureel patroon van mishandeling betreft, maar een escalatie vanuit een combinatie van psychische druk en acute emotionele stress. Bovendien is gebleken dat de heer Jongst zich direct heeft ingezet om herhaling te voorkomen door middel van psychische hulp.
De rechtbank acht het daarom passend om een straf op te leggen die zowel de ernst van het feit weerspiegelt, als ruimte biedt voor herstel en begeleiding.’ – Dit is het dan. Het moment waarop bepaald wordt hoe ons leven eruit gaat zien, of hij achter de tralies verdwijnt en als dat zo is, voor hoe lang… Ik slik, ik voel me licht in mijn hoofd en tegelijkertijd alsof er een rotsblok op mijn borstkas ligt.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 15:04

HALLO CLIFFHANGER _O-

Ik snap je gevoel! Je laat eigenlijk personages achter die familie zijn geworden :*

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 15:15

jaaa whaaaaaaa....

en inderdaad.. wat straks?

@ts echt super goed geschreven hoor . alles gewoon. ik zou er zo een boek van lezen op deze manier. ook echt wel gegroeid in je schrijven vind ik

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 15:38

Jemig weer een cliffhanger := damn....

Ik heb er wel een klein beetje moeite mee dat Daan niet beter beschermd lijkt te worden, want Niels geeft haar duidelijk nog de schuld vlak voor hij werd opgepakt en de schuld aan Syl. Hij voerde een toneelstukje op dat hij zo zielig is en hulp heeft gezocht, maar het was toch de schuld van een ander... Daar ga ik slecht op. Had mooi geweest als ze elkaar een tijd niet hadden kunnen zien en Daan eens leerde op een gezonde manier kijken naar deze baby moordenaar...

Maar ben erg benieuwd naar het uiteindelijke verdict.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 16:55

Weet je, en nu krijg ik vast iedereen hier over me heen. Maar met de laatste hoofdstukken vind ik Syl eigenlijk meer de veroorzaker van de babymoord. Doordat zij Niels aanviel, is Daan gevallen en daardoor is ze haar baby kwijtgeraakt. Syl is willens en wetens in het hol van de leeuw gegaan.

Waarmee ik niet zeg dat ze dit voor ogen had, noch Niels trouwens.

TS, door alle cliffhangers is er veel tijd om eea te laten bezinken. Mijn gevoelens richting de personen gaan steeds een andere kant op. Ontzettend knap.
Ik weet niet meer wie ik het meest (on-)sympathiek vind.

Echt knap hoe je ons zo blijft boeien.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:05

Rocamor schreef:
Weet je, en nu krijg ik vast iedereen hier over me heen. Maar met de laatste hoofdstukken vind ik Syl eigenlijk meer de veroorzaker van de babymoord. Doordat zij Niels aanviel, is Daan gevallen en daardoor is ze haar baby kwijtgeraakt. Syl is willens en wetens in het hol van de leeuw gegaan.

Oehhhhh daar ben ik het heel hard niet mee eens. Ik ben wel echt van mening dat geweld naar Syl misschien wel haar eigen schuld is, maar de aanval op zijn eigen vrouw is toch echt iets wat hij heel hard zelf heeft gedaan.

Syl zie ik meer als een bijna onbezonnen tiener van halverwege 20 die ook heel kinderachtig de armen over elkaar kan slaan als ze het niet met de ander eens is. Daar moet je als 40-jarige (schat ik) toch wel even een partij boven staan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:13

TS dit verhaal mag dan bijna ten einde zijn en als je je leeg voelt begin je toch 'gewoon' een nieuw verhaal? Hint hint, wij volgen wel weer hoor! :list: :))

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:32

Pharootz schreef:
Rocamor schreef:

Oehhhhh daar ben ik het heel hard niet mee eens. Ik ben wel echt van mening dat geweld naar Syl misschien wel haar eigen schuld is, maar de aanval op zijn eigen vrouw is toch echt iets wat hij heel hard zelf heeft gedaan.

Syl zie ik meer als een bijna onbezonnen tiener van halverwege 20 die ook heel kinderachtig de armen over elkaar kan slaan als ze het niet met de ander eens is. Daar moet je als 40-jarige (schat ik) toch wel even een partij boven staan

Maar daarom vind ik het verhaal zo goed. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier. En ik heb al een hekel gehad aan alle personen. En ook weer begrip voor alle personen.

En ook Niels acht ik schuldig. En ja, hij heeft zijn vrouw mishandeld (straf daarvoor graag). Maar het vallen van Daan is niet (echt) tengevolge van een actie van Niels. Doordat Syl aan zijn armen ging hangen, is Daan gestruikeld met daarbij dus die fatale gevolgen.

Overigens is geweld nooit de oplossing, dus hoe zeer ik steeds meer een hekel heb aan Syl (het berekende dat voor mij naar voren kwam in de verhoren), ook zij had nooit mishandeld mogen worden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 17:37

Ik ben het ook niet eens met Rocamor maar wel 'leuk' om die andere kijk ook te lezen. Iedereen heeft zijn / haar eigen belevening over dit.

Ik kan mij gewoon niet voorstellen als moeder dat je als Daan zijnde je hier overheen kan zetten en zoveel nog om die man kan geven. Ik zou dat niet kunnen, dat zegt natuurlijk meer over mij dan over haar, maar jemig die man moet echt lang vast zitten...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-25 18:42

Rocamor schreef:
Pharootz schreef:

Maar daarom vind ik het verhaal zo goed. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier. En ik heb al een hekel gehad aan alle personen. En ook weer begrip voor alle personen.

En ook Niels acht ik schuldig. En ja, hij heeft zijn vrouw mishandeld (straf daarvoor graag). Maar het vallen van Daan is niet (echt) tengevolge van een actie van Niels. Doordat Syl aan zijn armen ging hangen, is Daan gestruikeld met daarbij dus die fatale gevolgen.

Overigens is geweld nooit de oplossing, dus hoe zeer ik steeds meer een hekel heb aan Syl (het berekende dat voor mij naar voren kwam in de verhoren), ook zij had nooit mishandeld mogen worden.

Dit heb ik precies zo hoor. :j Daarom zou ik daar ook geen uitspraak over kunnen doen, zoveel kanten. En idd, wat is het echte verhaal? Dat is uit iedere mond anders.

Knap om daar als rechtbank een uitspraak aan te verbinden op basis van de feiten.

En nog knapper om het zo op te schrijven TS! +:)+
Heel benieuwd naar het vervolg!