Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
soeboenoe schreef:Het is inderdaad zo dat er niks gedeeld is op het werk totdat justitie de school op de hoogte gebracht heeft na zijn arrestatie.
In principe is het zo dat wanneer je een strafblad hebt, je geen VOG (verklaring omtrent gedrag) aan kunt vragen, uitzonderingen daargelaten. En zonder VOG kun je niet aan het werk binnen het onderwijs. Bovendien zal er hoogstwaarschijnlijk ook iemand van de school op de hoogte gehouden worden/aanwezig zijn bij de rechtzaak, met alle gevolgen van dien.
@sanet: Het is totaan de rechtzaak geen openbare informatie geweest. Als verder iedereen zijn mond houdt, weet de school ook nergens van.![]()
En ik denk dat wanneer hij veroordeeld wordt ook wel geïmpliceerd is dat hij niet meer aan het werk kan op school.
Ik denk überhaupt dat wanneer zich zoiets af zou spelen, de school héél huiverig zou zijn om hem weer aan te stellen en dus de veiligheid van de kinderen voorop stelt.
Rocamor schreef:soeboenoe schreef:Het is inderdaad zo dat er niks gedeeld is op het werk totdat justitie de school op de hoogte gebracht heeft na zijn arrestatie.
In principe is het zo dat wanneer je een strafblad hebt, je geen VOG (verklaring omtrent gedrag) aan kunt vragen, uitzonderingen daargelaten. En zonder VOG kun je niet aan het werk binnen het onderwijs. Bovendien zal er hoogstwaarschijnlijk ook iemand van de school op de hoogte gehouden worden/aanwezig zijn bij de rechtzaak, met alle gevolgen van dien.
@sanet: Het is totaan de rechtzaak geen openbare informatie geweest. Als verder iedereen zijn mond houdt, weet de school ook nergens van.![]()
En ik denk dat wanneer hij veroordeeld wordt ook wel geïmpliceerd is dat hij niet meer aan het werk kan op school.
Ik denk überhaupt dat wanneer zich zoiets af zou spelen, de school héél huiverig zou zijn om hem weer aan te stellen en dus de veiligheid van de kinderen voorop stelt.
Jij denkt te veel.
Je moet schrijven...
Joltsje schreef:goeie casus inderdaad.
Het moeten wel echt zwaarwegende belangen zijn voordat een werkgever een medewerker kan ontslaan.
hoe kunnen ze aantonen dat de leerlingen gevaar lopen? of dat het de school schaad.
in dit geval helemaal in het beroep als leraar denk ik dat het voldoende is. met andere beroepen had het zelfs nog wel lastig kunnen zijn
Rocamor schreef:Weet je, en nu krijg ik vast iedereen hier over me heen. Maar met de laatste hoofdstukken vind ik Syl eigenlijk meer de veroorzaker van de babymoord. Doordat zij Niels aanviel, is Daan gevallen en daardoor is ze haar baby kwijtgeraakt. Syl is willens en wetens in het hol van de leeuw gegaan.
Waarmee ik niet zeg dat ze dit voor ogen had, noch Niels trouwens.
Pharootz schreef:Rocamor schreef:Weet je, en nu krijg ik vast iedereen hier over me heen. Maar met de laatste hoofdstukken vind ik Syl eigenlijk meer de veroorzaker van de babymoord. Doordat zij Niels aanviel, is Daan gevallen en daardoor is ze haar baby kwijtgeraakt. Syl is willens en wetens in het hol van de leeuw gegaan.
Waarmee ik niet zeg dat ze dit voor ogen had, noch Niels trouwens.
Oehhhhh daar ben ik het heel hard niet mee eens. Ik ben wel echt van mening dat geweld naar Syl misschien wel haar eigen schuld is, maar de aanval op zijn eigen vrouw is toch echt iets wat hij heel hard zelf heeft gedaan.
Syl zie ik meer als een bijna onbezonnen tiener van halverwege 20 die ook heel kinderachtig de armen over elkaar kan slaan als ze het niet met de ander eens is. Daar moet je als 40-jarige (schat ik) toch wel even een partij boven staan
Rocamor schreef:Pharootz schreef:
Oehhhhh daar ben ik het heel hard niet mee eens. Ik ben wel echt van mening dat geweld naar Syl misschien wel haar eigen schuld is, maar de aanval op zijn eigen vrouw is toch echt iets wat hij heel hard zelf heeft gedaan.
Syl zie ik meer als een bijna onbezonnen tiener van halverwege 20 die ook heel kinderachtig de armen over elkaar kan slaan als ze het niet met de ander eens is. Daar moet je als 40-jarige (schat ik) toch wel even een partij boven staan
Maar daarom vind ik het verhaal zo goed. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier. En ik heb al een hekel gehad aan alle personen. En ook weer begrip voor alle personen.
En ook Niels acht ik schuldig. En ja, hij heeft zijn vrouw mishandeld (straf daarvoor graag). Maar het vallen van Daan is niet (echt) tengevolge van een actie van Niels. Doordat Syl aan zijn armen ging hangen, is Daan gestruikeld met daarbij dus die fatale gevolgen.
Overigens is geweld nooit de oplossing, dus hoe zeer ik steeds meer een hekel heb aan Syl (het berekende dat voor mij naar voren kwam in de verhoren), ook zij had nooit mishandeld mogen worden.