[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:25

Heel mooi oog heb je gemaakt Vikawiek
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik begrijp precies eat je bedoeld bij de kat dat gedeelte is in het echt een stuk minder donker gelukkig

Heel knao dat je je zelf hebt getekend art. Mensen zijn echt heel moeilijk zeker jezelf. Het is allemaal nu wat hoekerig, minder zacht dan een echt persoon

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:26

Gaat hard, en gezellig, hier. :D

Blz 106,

Wat mooi zo met lijst Eva en wat een lief behang. <3

Mooi wordt het Seven. :j

Blz 107

Dank je Nevony! Wat leuk een paraplu met big. :))
Heel gaaf je hommel, mooi kleuren in de bloemen. Pony wordt ook erg mooi, prachtig die achtergrond. Oog van de hond ziet er al super uit.

Gaaf san! Schattig en mooi tafereel zo bij het Roodborstje. <3

Steeds meer detail, mooi Seven! Fries knalt er uit zo met die achtergrond, cool.

Super lastig lijkt me dat om het zo sprekend en duidelijk te maken Solleke_Noah, heel geslaagd. En wat een ontzetten gaaf idee die kerstversiering!

Hele mooie compositie Seven. :j

Jouw schetsen zijn geweldig kallipooh! Mooie uitwerking.

Ik vind deze zo gaaf Seven, <3 heb je er over nagedacht de hoofdstellen zo te laten? Zou ik wel heel tof vinden. :D

Denk je vikawiek. :):) Wat prachtig dat oog! Je kan echt goed overweg met aquarel. :j

Wat een mooie en lieve foto van jullie samen Art_Ificious, ik vind dat je er mooi op staat. In deze tekening heb je niet je ziel en zaligheid gelegd zoals ik dat wel zie bij ander werk van jou. Dat lukt mij ook wel eens niet en dan begin ik opnieuw.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:31

Stiekem heb ik daar inderdaad over nagedacht jis maar ga ze wel in schilderen naar ik maak alle gespen en de bitten in een goud/koper kleur in plaats van zilver. Ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien maar in mn hoofd werkt het :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:46

Ohhh dat vind ik wel een beetje jammer....maar ben benieuwd, wordt het niet zoals je wilde dan gewoon weer terug naar dit. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:51

Ja misschien is het ergens jammer maar wil de paarden en tuig wel wat realistisch houden.
Deze gaat zoals het nu lijkt naar onze ruiter die rijd beide damrs ook en gaf al aan dat ze hem heel mooi vond.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:54

Vikawiek, wat een mooie bijleespost en dank je wel :D
Je oog is prachtig, zou ik zo in een mooi lijstje ophangen. De combi van water en plakkaatverf ook erg geslaagd. Ben je van plan deze combi in een groter werk te maken? Ben benieuwd.

Art, als ik naar je foto kijk zie ik wel wat trekken die je een beetje herkenbaar maken.
Was jij zo'n brokkenpiloot als kind? Oeps.
Als ik jou was zou ik veel oefenen op verhoudigen en het weergeven van wat je ziet. Teken je wel eens met een raster? Dat kan voor de exacte plaatsing van elementen die belangrijk zijn voor je totaalbeeld heel hulpvol zijn en maakt het direct anatomisch correcter.

Dank je Jis en op het behang ben ik nog steeds verliefd haha. Mag ook van mijn man niets anders meer op.

Ben benieuwd Seven naar hoe het tuig ook wordt.
edit: die ruiter van jou is een bofkont

Ik krijg vanmiddag weer wat nieuwe kleurtjes potlood binnen en ben dan van plan vanavond weer verder te gaan met de labrador. To be continued dus ..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:38

Probleem bij raster is dat ik de lijnen niet goed weg krijg rondom de tekening en soms te donker opzet dat je ze ook in de tekening blijft zien en als er een lichte kleur overheen moet.

Ik zet de schets op dmv een schets in Photoshop en deze dan afprinten en overnemen. Maar toch lijken de verhoudingen dan bij het inkleuren niet te kloppen :?

Heb wel heel weinig zin in tekenen. Mentaal zit ik nog steeds niet goed. M'n hond en dan een zeer stressvol weekend gehad op het werk. Niemand om erover te praten (vriend begrijpt mij niet zo goed namelijk IVM mijn hond of weet niet hoe hij erop moet reageren, ik blijf dus met opgekropte emoties zitten.)

Was eigenlijk geen brokkenpiloot. In tegendeel. Gebroken kaak komt door een derde waardoor ik met de fiets overkop vloog, en vallen op m'n neus door m'n zus na te doen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:26

Art_Ificious: Knap hoor, ik waag me zelf (nog) niet aan mensen! Ik ben het eens met Seven dat het nog wat zachter mag, maar je bent goed op weg! Als je de verhoudingen van de schets bij het inkleuren verliest, moet je wellicht de onderliggende structuur wat meer in het achterhoofd houden, maar dat komt wel met het oefenen. Wat jammer dat je mentaal niet zo goed zit, sterkte. Je mag altijd pb'en als je iets kwijt wilt.

Seven: Je werkt de hoofdstellen ongetwijfeld prachtig uit maar ik vind het ook echt wat hebben zo in het blauw! Misschien voor de volgende :D

Eva: Veel plezier met je nieuwe kleurpotloden! Ben benieuwd naar een labradorupdate.

Ik ben inmiddels aan de volgende opdracht begonnen. Vanavond of morgen wil ik ze allebei afwerken. :)

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:14

Seven schreef:
Ja misschien is het ergens jammer maar wil de paarden en tuig wel wat realistisch houden.
Deze gaat zoals het nu lijkt naar onze ruiter die rijd beide damrs ook en gaf al aan dat ze hem heel mooi vond.

Dat koperkleur bij metaal klinkt ook erg gaaf!

Ik ga een begin maken voor mijn opdracht voor 7 honden van verschillende foto’s. Dit kan ik nog laten zien, volgend jaar pas af en kado gedaan.

140x50 portretlinnen.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:19

Oe spannende opzet jis
Ben nieuwsgierig nu

Kallipooh
Mooi deze prachtige glans zit er op <3

Eva
Wij zijn ook mazzelaars met haar. Ze is een ontzettend handige maar wel heel vriendelijke ruiter. De paarden hebben ondanks dat het ze niet mwkkelijk word gemaakt echt lol. Zou niet meer zonder haar kunnen :D

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:39

Dank jullie wel :D
Ik had al een tijdje niet meer echt achter m'n bureau gezeten en écht geverfd voor de lol. Wat is het dan fijn om weer bezig te zijn.

Oooh ik ga kijken Kallipooh, ik vind het zo'n gaaf effect geven!
Je werk ziet er al veelbelovend uit:)

Pfoe lastig Art_ificious, mensen zijn tricky. Met dieren heb je daarin toch iets meer spelings qua precisie. Wat een leuke foto van jou en je paard. Wat naar om te horen, hopelijk word het snel wat makkelijker :knuffel:

Seven, dan zie je inderdaad hoe een foto van een tekening van vertekenen. Ik had het bij die katten tekening een tijdje terug dat er dingen mistte op de foto die wel op papier stonden. Het is al een kunst opzich zo'n beetje om een kloppende foto van je tekening te maken :')

Eva: ja uiteindelijk wel, het is net wat losser werk dan een realistische potlood tekening en iet wat realistischer dan mijn regulier aquarel werk. Ik vind het een heerlijke balans die ik nog wat aan het uitzoeken ben, al doe je dat natuurlijk ook terwijl je bezig bent :D
Oeh altijd leuk, kleurtjes-post :D

Jis: dat is een nieuw niveau abstractie :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:24

@vika, je oog is gaaf <3! Super gelukt!

@Art, nog wat oefenen op mensen :D. Lukt je vast wel, iig al een goed begin!

@kallipooh, oh deze vind ik ook gaaf! Mooi die kleuren <3.

@Jis, bedankt voor je compliment :D. Van je opzet kan ik geen chocola maken :o. Ben wel heel benieuwd hoe het portret gaat worden, vast heel mooi :D.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:57

Weet je wat ik het meeste mis? Een knuffel krijgen van mensen die ik lief heb maar geen familie zijn. (Denk aan vrienden en ook enkele collega's die mijn situatie wel heel goed begrijpen).
Door Corona voel ik me nu ook sneller down omdat ik naast gewoon praten met elkaar dat beetje meer contact gewoon mis.

Wij zitten nu alweer in een Lockdown dwz dat we nu zelfs geen vrienden mogen laten komen (Voorheen mochten we nog 4 vaste mensen laten komen en kwam voor ons perfect uit en beleefden dan nog fijne weekenden).

Ik hoop dat deze lastige tijd snel voorbij is zodat het voor iedereen weer makkelijker wordt. (Ben heus niet de enige die het - al dan niet mentaal - moeilijk heeft door Corona).

Anyway.
Ik ga zeker proberen eens via tutorials van YouTube mezelf wat bij te schaven :)
Heb wel enkele artiesten neergeschreven die mij inspireren. Zoals Emma Colbert en Jason Morgan.
Een "draw along" kan misschien een eye-opener zijn?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:56

Ik snap wel wat je bedoeld art. Ik ben persoonlijk een minder knuffelig persoon maar ik mis mn wekelijkse uit eten met mn man, met mn ouders etc. Wij gaan wel naar hun toe of hun bij ons maar dat is toch anders. Je praat minder met je bord op schoot zogezegd. Het uit eten was al 12 jaar een uitje en een speciale gelegenheid die we wekelijks deden dat mis ik nu toch ineens.

Verder zie ik best vaak mensen, mn ruiter is hier vaak maar het is toch anders. Alle voelt al snel wat geladen minder ontspannen en wat drukkend.

Ik slaap altijd minder op periodes en op een nacht dat ik weer eens wakker lag kwamen er bij mij ook wat depri gedachten over alles. Er is voor mij niet eens te veel veranderd maar toch het meevoelen en leven met anderen maakte toch wat los. Ik weet hoe het is om ecgt depri te zijn de gedachten aan anderen en hun gevoel bij deze situatie zette me aan het malen. Ik heb mijn gedachten wat opgeschreven want dat helpt voor mij :j

Soms heb ik het idee dat mensen verdrinken, verdrinken in een zee van "het komt wel goed " een poel van nietszeggende gedachten en inhoudsloze uitspraken.

"Het komt wel goed"

Verdrinken zonder touw, geen lijntje om uit te gooien, geen aanknooppunt waarmee je weer op de kade kan klimmen, geen anker in de zee van nutteloze woorden.

"Het komt wel goed"

Mensen lopen door, geen boei word uit gegooit "het komt wel goed", de loze woorden waarmee je word geacht je drijvend te houden in de kolkende zee van je gedachten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:18

Wat een mooie kleuren kallipooh!

Hahaha!! Ja vikawiek, hij is klaar dit zijn ze de 7 honden. :D

:D Ik heb eerst op papier een schets gemaakt, de foto's (merendeel is overleden) hebben wat verschillende standpunten, deze lijnen op het doek vormen de compositie waar de honden ongeveer moeten komen om de standpunten bij elkaar een beetje kloppend te krijgen. Een bij elkaar geplakt zooitje mag het niet worden. Denk dat dat gaat lukken.
Wilde binnen de verticale lijnen blijven maar dat gaat niet lukken, dan werden de honden te klein vind ik. Moet ook rekening houden met de grootte van elke hond, en de grootste ligt helemaal rechts.

Kan straks wel stiekem de schets met honden in een linkje zetten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:08

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:19

Kallipooh jij gaat ook zo snel, heel mooi ook deze.

Jis_, wat een gave opzet, dat wordt een enorm portret. Ik ben erg benieuwd hoe je dat in je eigen stijl gaat doen, supergaaf.

En voor Art en Seven een virtuele knuffel maar als jullie het niet erg vinden ga ik er verder niet op in. Ik bok juist om even van al die coronaellende verlost te zijn ;).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:32

Dank je Eva! Ben ook benieuwd, ik heb wat bedacht voor de achtergrond maar uitvoeren is een ander verhaal. :D

Het is een moeilijke tijd, en voor sommige meer dan voor andere. :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:25

Geen punt eva
Ik zit daarom ook op bokt :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:37

Wauw Jis leuke opzet ben benieuwd naar het resultaat.

Seven, ik vind wat je geschreven hebt wel mooi neergezet. Vroeger schreef ik ook gedichten :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:51

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:14

Gaaf je opzet jis.

Dank je wel art, ik dicht eigenlijk nooit op een sinterklaas gedichtje na dan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:50

Hoe is het met iedereen hier? Ik heb een poos niks getekend ivm mentale block. Zwaar overwerkt. En 2 weken terug viel mijn moeder op straat waardoor ze haar beide polsen brak en de hond er vandoor ging. Die hebben we 7,5 uur later gevonden. Gelukkig ongedeerd. Ik woon dus nu ook bij mijn moeder tot die weer wat beter gaat.

Maar na 4 weken rust, ben ik sinds eergisteren weer begonnen. Ik heb de aquarel van mijn kitten afgemaakt en daarnaast ook iets nieuws geprobeerd. Ik heb een ijsvogeltje geschilderd.

Ik heb overigens wel meegelezen, had alleen veel te weinig puf om actief mee te posten. Sorry dat ik even niet uitgebreid reageer.

Hierbij mijn schilderijtjes. Als jullie tips hebben hoor ik graag. Het vogeltje is het allereerste vogeltje wat ik ooit heb getekend of geschilderd. :')

Afbeelding

Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:55

Wat een vervelende en stressvolle periode, Tallie! Fijn dat je nu weer wat tijd en energie hebt gevonden om te schilderen, ze zien er prachtig uit! De kleuren zijn mooi intens.

Ik heb vandaag de twee opdrachten afgewerkt en op de post gedaan, en had niet veel energie om te tekenen. Om toch creatief bezig te zijn op m'n vrije dag, heb ik een schetsboek gemaakt met allerlei verschillende papierkleuren. Ik mag van mezelf geen schetsboeken meer kopen vanwege m'n gigantische voorraad papier, dus dan doe ik het maar zo :')

Afbeelding

Het had netter gekund, maar daar heb ik het geduld niet voor haha.
Edit: Voor alle duidelijkheid: de voorkant heb ik niet getekend, dat is gewoon papier met een patroon :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:30

Wat een leuk idee om zo’n schetsboek te maken! :D

Ik heb verf van Daniel Smith gebruikt voor het vogeltje. Ben onwijs onder de indruk van het pigment. <3