[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:21

Hier geen instagram, wel een Facebookpagina. Hebben jullie dat ook, of enkel instagram? Krijgen jullie veel opdrachten via social media?

Hier begonnen met de kerstversiering voor in de kerstboom te maken :D pyrografie op houten schijfjes (diameter 4 cm)

Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:26

Superleuk!
Ik ben bewust zo'n drie jaar geleden van facebook afgegaan, werd gek van alle negativiteit daar en zat toen in een mentaal niet zo stabiele periode dus dat heeft me veel goeds gebracht eigenlijk.
Alleen instagram dus. Ik krijg opdrachten eigenlijk via via, zit ook helemaal niet te wachten op veel opdrachten, daar ben ik veel te druk voor (eigen bedrijf in een heel andere branche) en vind tekenen voor mezelf ook veel te leuk haha. Bovendien wil ik graag beter worden in schilderen en dat doe ik dus lekker voor mezelf of mijn gezin. Als iemand dan toch een tekening in opdracht wil geven is dat oke en doe ik het graag, maar daar hangt dan wel een bepaald prijskaartje aan. En soms komt er iemand via via die wat vrij werk wil kopen en dat is dan ook wel weer heel leuk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:44

Super leuk die gebrandje kerst schijfjes :j

Ik hrb ook enkele van vorig jaar die had ik met vogeltjes beschilderd. Die gaan dit jaar weer in de boom.

Ik zat laatst rechtop in bed kon niet slapen volle maan en meer dingen die me wakker houden. En toen ineens kwam ik op een idee voor een schilderij :D die ben ik gister avond laat gestart.

Het idee kwam in mn zoektoch naar een wand tegel voor de ooit te realiseren keuken. Ik vind koper heel mooi en toen kwam ik keuken behang tegen van roestig koper. Die kleuren vond ik gelijk ontzettend mooi bij elkaar. Snacht terwijl ik lag te malen bedacht ik me ineens dat onze twee merries in het gouden uur ook zon moooie koper glans hadden en zo was het idee geboren :D

Het lijkt heel blauw naar het is meer een groen blauw turquoise kleur met goud/koper er op.
Afbeelding

Hier zie je de glans mooi

Afbeelding

Edit ik zit op facebook en insta
De opdrachten zijn nu vooral via via of mensen die me bijv taggen op Facebook.
Maar ik vind voor mezelf insta leuker heerlijk wat tussen de kunst van anderen door struinen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:47

Solleke_Noah: Da's pas unieke kerstversiering, heel tof!
Seven: Wat een goed idee en het resultaat wordt ongetwijfeld prachtig! <3

Ik heb wel een Facebook-pagina maar ben eigenlijk niet zo actief. Op Instagram ben ik actiever maar het kost me toch wel veel moeite.

Ik heb gisteren wat Bokt-paarden geschetst voor opdrachten, ik ga zo met gouache aan de slag <3

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:23

Ik zag hem al voorbij komen op insta ben heel benieuwd hoe je ze gaat opzetten

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:58

Kallipooh, zet je jouw schetsen dan digitaal op? Hoe transfer je die dan weer op je doek of schilder je op papier? Ik heb echt geen verstand van gouache blijkt wel ...

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:02

Voor opdrachten schets ik ze tegenwoordig inderdaad digitaal, dan heb ik toch wat meer controle en flexibiliteit. Daarna druk ik de schets gewoon heel erg licht op het papier af. Ik heb een printer die erg stevig papier aankan en waarvan de inkt redelijk watervast is. Moest het gewoon voor mezelf zijn, zou ik 'm wel rechtstreeks op papier tekenen, maar dit is wel zo handig! :) Nu schilder ik er gewoon overheen.

Eerste laag, snel opgezet:

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:15

eva1969 schreef:
Nevony, ik vind je hommeltje schitterend maar ook de (ik denk) hyacinthen, super gedaan. Je fjord had ik ook op insta al op gereageerd, super!
Ik geloof, maar ik weet het niet zeker, dat ik op de schildervakantie gewoon eigen onderwerpen kan schilderen en daarin begeleid wordt (ja ja ik heb me niet helemaal goed ingelezen maar de kunstenares sprak me aan en toen was ik om).
Vind jij ook niet dat ze bij Project Rembrandt in een enorm tempo iets neer moeten zetten? Ik zou helemaal slecht gaan op die tijdsdruk. Ik vond het verhaal en de uitleg over composities wel erg interessant, dat wil ik nog even terug gaan zoeken op de website. Ik heb geen kunstachtergrond dus dat soort dingen heb ik totaal geen verstand van maar het klinkt allemaal zo logisch en zorgt vaak voor veel 'oh ja' momenten.

San, thanks, het glas bevalt goed alhoewel het bij directe lichtinval wel meer spiegelt dan ik had verwacht. Ik heb het nu naast een raam gehangen en dan is het wel heel erg mooi hoor.
Je vogeltjes worden pittige formaten zo met die enorme passe partouts, leuk! De specht wordt ook weer erg mooi al blijft het ijsvogeltje mijn favoriet.

Seven, ik ben zo benieuwd als je ijsvogel straks in de lijst zit. Je fries wordt ook al erg mooi!

Solleke wat gaaf dat pyrografie op die kleine schijfjes, maakt het heel dynamisch! En bedankt voor je compliment.

Seven wat een heerlijk geluksmoment dat het ijsvogeltje terug was, wat kan je daar dan intens van genieten he!

San, ff geen insta posts meer doen dan tot die rottige verkiezingen voorbij zijn daar over het grote water? Ik baal er wel van dat dat hele instagram zo ellendig wordt, ik heb geen facebook en, uiteraard, geen website, dus dat is het enige medium waar ik af en toe iets op plaats.

Fijne dag dames, ik ga weer eens aan het werk.

Klopt, haha. Ik heb een behoorlijk grote muur te vullen, en die ene lijst is bewust zo groot omdat de specht en de ijsvogel er deels voor komen te staan. Anders zou t roodborstje wegvallen en dat vind ik zonde.

Insta is idd ellendig... Maar ik vind t nog wel leuk en m'n account groeit nog wel.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:30

Kallipooh klinkt als een prima methode en het begin ziet er al weer top uit.

San ik wacht in spanning de final setting af :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:40

Ik ben ook benieuwd San! Gaat sowieso een hele mooie reeks worden samen.

De meeste opdrachten krijg ik binnen via Facebook, verbaas me daar soms over, want zo groot is mijn bereik daar niet. Ik probeer het wel wat af te bouwen want de tijd voor vrij werk schiet er zo bij in. En het geeft toch altijd wel wat stress, in opdracht moet het 'perfect' zijn :)

kallipooh: dat is plakkaatverf toch waar je mee werkt? Of is het toch nog iets anders? Ziet er veelbelovend uit!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:11

Solleke_Noah schreef:
kallipooh: dat is plakkaatverf toch waar je mee werkt? Of is het toch nog iets anders? Ziet er veelbelovend uit!

Klopt, plakkaatverf :j

Ik ben ook erg benieuwd naar je muur San :D

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:31

Die grijze appeltjes maken het me niet makkelijk :') maar ‘t is wel leuk!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 02-11-20 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:42

Prachtig! Is dit al het eindresultaat of niet? Als eigenaar zou 'k het al zo aan de muur hangen :D

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:54

Haha dank je! Hij is nog niet af hoor! Maar ik moet wel zorgen dat ik op tijd stop :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:35

Ja ik ben het er mee eens ik vond hem zo al mooi, dynamische en dat blauw maakt het helemaal af.

Ik kon het niet laten en nr twee staat er ook op met de eerste laag.
Normaal schilder ik op hout en heel soms op doek naar dit spul is echt geweldig wat werkt dit fijn zeg. Het is glad maar toch neemt het de verf goed op maar het zuigt het niet op. Dit paneel is super dun maar heb ook een dikkere om te kijken wat ik fijner vind. Deze zijn ook van mus net als de ovale

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:43

Mag ik zeggen dat ik vind dat jij heel hard vooruit gaat met je schilderwerk Seven? Echt prachtig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:49

Solleke_Noah schreef:
Hier geen instagram, wel een Facebookpagina. Hebben jullie dat ook, of enkel instagram? Krijgen jullie veel opdrachten via social media?

Hier begonnen met de kerstversiering voor in de kerstboom te maken :D pyrografie op houten schijfjes (diameter 4 cm)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh wat een leuk idee <3.

Seven schreef:
Super leuk die gebrandje kerst schijfjes :j

Ik hrb ook enkele van vorig jaar die had ik met vogeltjes beschilderd. Die gaan dit jaar weer in de boom.

Ik zat laatst rechtop in bed kon niet slapen volle maan en meer dingen die me wakker houden. En toen ineens kwam ik op een idee voor een schilderij :D die ben ik gister avond laat gestart.

Het idee kwam in mn zoektoch naar een wand tegel voor de ooit te realiseren keuken. Ik vind koper heel mooi en toen kwam ik keuken behang tegen van roestig koper. Die kleuren vond ik gelijk ontzettend mooi bij elkaar. Snacht terwijl ik lag te malen bedacht ik me ineens dat onze twee merries in het gouden uur ook zon moooie koper glans hadden en zo was het idee geboren :D

Het lijkt heel blauw naar het is meer een groen blauw turquoise kleur met goud/koper er op.
[ [url=m/rcblqO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zie je de glans mooi

[ [url=m/yEJeRC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit ik zit op facebook en insta
De opdrachten zijn nu vooral via via of mensen die me bijv taggen op Facebook.
Maar ik vind voor mezelf insta leuker heerlijk wat tussen de kunst van anderen door struinen.

Gaaf! Ik houd van koper :+: .

kallipooh schreef:
Solleke_Noah: Da's pas unieke kerstversiering, heel tof!
Seven: Wat een goed idee en het resultaat wordt ongetwijfeld prachtig! <3

Ik heb wel een Facebook-pagina maar ben eigenlijk niet zo actief. Op Instagram ben ik actiever maar het kost me toch wel veel moeite.

Ik heb gisteren wat Bokt-paarden geschetst voor opdrachten, ik ga zo met gouache aan de slag <3

[ [url=m/oJxuJ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk dat je ze digitaal opzet :D.

kallipooh schreef:
Die grijze appeltjes maken het me niet makkelijk :') maar ‘t is wel leuk!

[ [url=m/eTH7cq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo tof<3 .

Seven schreef:
Ja ik ben het er mee eens ik vond hem zo al mooi, dynamische en dat blauw maakt het helemaal af.

Ik kon het niet laten en nr twee staat er ook op met de eerste laag.
Normaal schilder ik op hout en heel soms op doek naar dit spul is echt geweldig wat werkt dit fijn zeg. Het is glad maar toch neemt het de verf goed op maar het zuigt het niet op. Dit paneel is super dun maar heb ook een dikkere om te kijken wat ik fijner vind. Deze zijn ook van mus net als de ovale

[ [url=m/EDDn2d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MOloTd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QDTm5O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er mooi uit +:)+.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:59

Aahh dank je wel eva
Ik geef vooral de ondergrond de complimenten die werkt echt top

Ja ik ook san heeft zon warm gevoel

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:18

Prachtig Seven <3 <3 <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:46

Dank je wel kallipooh :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:06

Haha en ik kan niet anders zeggen dan dat ik Seven haar werk altijd al zo prachtig vond sinds ik haar werk ken. Dit is ook weer een knap werkje in wording

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:07

Lief van je art dank je wel :D

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:13

Zo, weer even een reactierondje :)

San: oh die vogeltjes <3 De Ijsvogel heeft een prachtige felle kleur gekregen. Op je tekeningen lijkt het altijd alsof er een bijna sprookjesachtig licht erop schijnt, het is een deel jouw stijl maar laat vind ik ook zien wat voor vaardigheid je hebt. En die 3 paarden, ze hebben een prachtig chique uitstraling

D4rkhorse: Knap gedaan! Lijkt me lastig digitaal. Het digital painting aspect lijkt me erg moeilijk om onder de knie te krijgen, met verf gaat het meestal toch wat sneller :')

Eva: Die ogen zijn weer prachtig en sprekend, we zijn het inmiddels van je gewent zon beetje :D die kleine witte haartjes ook op de snuit, en de textuur van de neus, en die felle achtergrond erbij.. Ik kan wel door gaan, maar het is wel duidelijk. Een mooi in balanse portret :j

Art_ificious: ik vind je "kerstkaart" vogeltje echt heel leuk! Hij laat mooi de beweging in beeld zien. En hij is gewoon schattig natuurlijk :)

Oji: Prachtig kleurgebruik bij je paard :) erg netjes gedaan, het ziet er uit hoe het er uit zou horen te zien in een levend paard. Het zit er ook in, maar in het dagelijks leven merk je het eigenlijk weinig op. Ik ben in kleuren verwerken zo prut :') ik wil het er graag in verwerken omdat ik het altijd heel mooi vind maar bij het schilderen schiet het we toch weer in.
Je Whistlejacket is echt goed gelukt! Heb je de achtergrond eerst gedaan of a la Stubbs?

Seven: ik heb al bijna een uur nodig om alles van je te bespreken:') ik zou het niet kunnen om zo veel tegelijk te tekenen en schilderen. Ik heb 1 werk liggen wat ik een paar jaar geleden niet heb afgemaakt en dat gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren:') maar wat ben je vooruit gegaan, zeg! Dat geldt voor iedereen hier, en wat een prachtige werken zijn er dit jaar weer gemaakt

Je dubbel portret word al mooi zeg! Ik ben heel benieuwd hoe je Fries word
Je katten zijn goed geworden zeg, bij de volledig rode kat lijkt de neus ietwat vreemd. Het komt denk ik door de denk ik iets te donkere schaduw op de witte kin van de kat. Hij lijkt iets te gedefinieerd waardoor die wat duidelijker uitpuilt.
Wat gaaf een Ijsvogel! Wat leuk hoe speciaal dat voor je is(ondanks dat het gewoon gaaf is eentje te zien)

Jis: beide werken voelen heel erg "Jis". Ik blijf je kleurgebruik ontzettend gaaf vinden, het doet me altijd een beetje denken aan vroegere werken.

Nevony: Wat een schatje dat hommeltje:)
Wat een sprekend hoofd heeft de pony al. Hoe doe je de bokeh met kleurpotlood? Heb je daar een techniek voor?

Solleke_Noah: pfoe lastige techniek met de houten cirkels zeg, maar ik vind 'm goed gelukt! Wat een schattige kerstversiering. Het heeft toch altijd wel wat, dit soort spullen die je zelf hebt gemaakt. Helemaal nu we allemaal meer tijd hebben deze dagen is het leuk om met zoiets bezig te zijn:)

Kallipooh: Wat een gave stijl
Wat voor merk papier gebruik je hiervoor?

Ik heb vandaag na lange tijd weer met aquarel en plakkaatverf gekloot. Ik ben sinds kort weer begonnen met school, hoewel het een thuisstudie is en ik verder niks heb behalve m'n paard is het wat wennen met betreft tijdverdeling.

Afbeelding

Ja mijn muur is nogal vies :')
Ik heb er jarenlang de water glazen voor m'n verf tegenaan gehad. Toen ik erachter kwam was het al te laat. T is wel kunstig :+

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:54

vikawiek: wat een prachtige studie <3

Dit papier is van Daler Rowney :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:28

Prachtig oog vikawiek.

Ik verveelde me... Had geen inspiratie en dus gewoon een foto van mezelf genomen...
Mensen tekenen is totaal niet mijn ding...
(Ik heb een bleke huid, op gebruikte foto lijkt die zelfs wat blauwig maar de foto is ook overbelicht helaas)
Inmiddels zijn mijn haren nu donkerder (goudbruin) ipv bruin met blonde meshes.
Ik heb een neus die wat scheef is door vroeger als 5-jarige gevallen te zijn geweest met spelen.
Afbeelding

Heb eigenlijk gewoon van mijzelf geen goede foto's mijn lach is nooit fatsoenlijk (mond trekt altijd scheef ten gevolge van gebroken kaak als kind ook).
Hierdoor lijkt mijn lach nep en gemaakt vind ik.

Dit ben ik, heb een foto uit deze reeks genomen. Maar die staat niet tussen boktupload

Afbeelding