Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goldenarrow schreef:Ik zou op mijn strepen staan. Het is niet jouw probleem dat zij dat niet kan verantwoorden. Verder gewoon een simpele factuur maken. En de foto's niet eerder sturen dan dat ze betaald zijn.
Zie het als een compliment! En ook al voelt het misschien gek, toch gewoon daar geld voor vragen (en het eerst laten betalen!). Ik vind mezelf ook echt nog een beginnende fotograaf, maar ik vraag ook geld voor mijn foto's als ik op een clinic fotografeer ofzo. Er gaat toch tijd inzitten om alles na te bewerken.
Spreek ook even af op welk formaat ze de foto's krijgt en of ze die met of zonder (klein) watermerk krijgt.
Art_Ificious schreef:Had nog een vraagje nav post van op wedstrijd fotograveren.
Kan je zomaar even foto's maken en op de fb groep zetten met een link naar jouw fb en vermelden dat ze die aan x prijs kunnen bestellen?
Of kan je best met de organisatie bespreken of je er als fotograaf aanwezig mag zijn?
MimixDaina schreef:hoi! Ik verstuur normaal altijd mijn fotos via WeTransfer. Echter heb ik al een aantal keer gehad dat andere mensen de fotos niet konden openen nadat ze het gedownload hadden. Hoe versturen jullie die fotos?
Amado7 schreef:Hebben jullie nog leuke ideeën voor gezinsshoots waarvan de kinderen niet enorm meewerkend zijn?Ik heb van de week een shoot staan waarvan moeder zegt dat het best wel een gedoe kan zijn dat ze expres niet willen lachen en het niet leuk vinden. Nu hou ik sowieso al van de spontane plaatjes maar het is ook wel leuk als je wat opdrachtjes kan geven waardoor je leuke foto's krijgt.
Bv dat de kids aftellen en dan naar mij toerennen en de ouders er achter lopen. Rennen doet het vaak wel goed. Of zo boos mogelijk kijken en dan lachen ze vaak daarna wel. Maar verder kom ik niet echt. Hebben mensen nog ideeën?
Brittjuh97 schreef:Hey hallo!
Ik heb een aantal maanden geleden mijn eerste camera gekocht,1 keer gebruikt en daarna door omstandigheden in de kast gelegd.
Ik merk aan mezelf dat ik de instellingen erg lastig vind, ben veel aan het googlen maar kan nou niet iets vinden wat echt bij mij past. ik weet ook dat ik hem gewoon vaker mee moet nemen, nu begint het autocross seizoen weer en wil ik hem heel graag mee nemen, en ook vaker mee nemen naar stal.
Hebben jullie nog tips en tricks ?