[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 17:52

Aahh dank je wel
Die rug vind ik echt lastig ik heb maar 1 soort blauw en krijg gewoon niet de juiste kleur hoe ik ook meng dus daar wil ik ook nog naar kijken

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:47

Dat lijkt mij een goed excuus voor een uitbreiding van je kleurenpalet :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:11

Inderdaad :D dus nog even 3 extra kleuren er bij besteld. Kan ik altijd in de achtergronden weer gebruiken :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:54

Met welke verf schilder jij? Olieverf toch?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:10

Klopt met cobra water vermengbare olieverf artiest kwaliteit.

Voornamelijk deze gekozen omdat ik in de woonkamer zit te schilderen en ook in de keuken mn kwasten schoon moet maken dan wil je niet met terpentine etc in de weer.
Nu vermeng ik het niet met water maar met speciaal medium/olie

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:43

Ik vind vooral de kleuren heel mooi.
Ik ga eerst maar veel oefenen met acryl :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:59

Ik kan niets met acryl ja voor de ondergrond maar verder niet. Ik vind persoonlijk olie makkelijker werken :D

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:54

:wave: Goedemorgen! Iedereen nog heerlijk aan het tekenen en schilderen zo te zien :D

Leuke discussie ook over realistisch tekenen. Het is inderdaad maar net wat jij en de koper mooi vinden. Ik moet zeggen dat ik me in het begin zelf ook een beetje schaamde als mensen een tekening wilden kopen, want dan dacht ik... waarom zou iemand zo veel geld neertellen voor iets dat een reproductie is van hun foto en niet perse een creatief proces? Maar mensen vinden het ook gewoon tof dat het handgemaakt is, precies lijkt op hun dier en dat andere mensen zeggen: 'is dat een tekening? woon?' En ik vind het nu eenmaal het allerleukst om een foto heel precies te kopiëren :)) en wat San zegt herken ik ook: je maakt de ogen net wat levendiger, de vacht net wat kleuriger, de pose net wat beter, de achtergrond wat mooier.. (of althans.. dat probeer ik :D ) en van dichtbij zie je toch altijd goed dat het een tekening is.
Maar heel leuk om de verschillende meningen hierover te lezen.

Ik doe ook weer even bijlezen:
Pagina 104
Seven: Oooh die kat is mooi, wat een lekkere bozerd. De overgangen van de kleuren vind ik erg mooi en de vacht ziet er heel dik en pluizig uit op je tekening.
Jis_: wat een enorm leuke ezeltjes :+: De lijst is er echt prachtig bij en de achtergrond vind ik ook zo mooi qua textuur en kleur! en een paraplu met ezels <3 love it. Ik heb er eentje met een grote roze big :))
kallipooh: Leuk dat je er bent, Ik vind jouw creaties altijd geweldig!
San: Ik had je driedubbele portret al op Instagram voorbij zien komen, weer ontzettend mooi en bijzonder! Ik vind het knap hoe je de drie paarden op een mooie manier op het blad hebt gekregen qua compositie. En het ziet er ook helemaal niet rommelig uit ondanks de vele letters, mooi strak juist. Zal de opdrachtgever blij mee zijn geweest.
Eva: Ik vind Project Rembrandt ook zo leuk! Kijk al de hele week uit naar zondagavond. De eindresultaten zijn dan wel niet perfect gelijkend, maar ik vind het zo knap wat ze kunnen in zo'n korte tijd. Überhaupt live natekenen.... vind ik heel knap. Dan moet je 3D ook nog omzetten naar 2D in je hoofd.

Ik weet niet meer wie het voorstelde, maar het lijkt me een enorm tof idee om een keer een workshop of een uitje te doen op het gebied van tekenen :D als alles weer wat normaler is uiteraard.

Pagina 105
Seven: jeej, nog een kat. En wel een mooie rooie. Oog vind ik al fantastisch qua kleuren en ook qua structuur. En ook hier weet je de vacht zo lekker zacht en aaibaar te krijgen!
Heel leuk dat je zoveel opdrachten hebt, maar het is wel aanpoten joh! Kan me voorstellen dat het dan daarna weer heerlijk is om iets anders op te pakken.

Pagina 106
San: Wat een gave kleuren!! Dat groen :oo leuk om daar eens mee te kunnen tekenen haha. Zo zou ik zelf nog eens iets van een pauw maken ofzo, zodat ik eens al mijn blauwtintjes die nog bijna ongebruikt in de doos zitten, kan gebruiken :)) Mooi begin als. je hebt de 'veerstructuur' (als we vachtstructuur kunnen zeggen, kan dit ook toch :P ) als goed in de vingers, en hij kijkt lekker eigenwijs. Je maakt wel een foto van je trio he! Lijkt me heel leuk en mooi. Vind ook dat je de ijsvogel echt heel smaakvol hebt ingelijst
Seven: hee, daar is het eindresultaat. Erg mooi geworden. Vind de combi van de kleurtinten die je hebt gekozen heel mooi bij elkaar.
San: Ik ben heel benieuwd wat voor lamp je hebt gekocht! Staat bij mij ook op de wishlisht. Ik heb nu een soort bureaulampding dat ik op 10 cm van mijn tekening af zet :') dus ik ken de struggle. Fijn licht is zo belangrijk!
kallipooh: wat een heerlijk vooruitzicht, een week lang tekenen <3
Eva: Wat gaaf zo'n vakantie zeg, lijkt me ook nog weleens leuk om te doen, ben heel benieuwd naar je ervaringen. Wat ga je daar leren/maken?
Je labrador vind ik ook al veelbelovend, mooie lichtinval op de hoogste gedeeltes van de oren, geeft het meteen veel diepte!
<3 aah en die boxer, wat kijkt ie lief en wat is het een prachtig geheel in de lijst en met die gele achtergrond. Echt een kunstig kunstwerkje :D :D
Seven: Prachtig die ijsvogel!!! Heel mooi ook op het ronde paneel, achtergrond is mooi.. ja,, wat moet ik zeggen haha

Zo leuk en inspirerend om alle prachtige werken hier te zien! En er wordt echt hard gewerkt! Ik zou zelf ook zo graag meer willen tekenen, maar het is zo lastig om er tijd voor te maken naast alle verplichtingen. Ik werk een volle week en doe daarnaast freelance klussen, paar avonden in de week trainen voor de sport en dan is de tijd al zo'n beetje om. En op de avonden die dan vrij zijn, en dat ik denk: ' ik ga nu lekker tekenen'. daar kijk ik dan de hele dag naar uit en dan zit ik 's avonds en heb ik na 20 minuten geen zin meer :)) |( zo irritant. Hoe doen jullie dat? Plannen jullie een dag of een aantal uur per week in waarop je altijd met je hobby aan de slag gaat?

Verder heb ik mezelf getrakteerd op een iPad :o :o ik heb het goedgepraat door te zeggen: dan hoef ik de referentiefoto's niet meer op mijn mac te bekijken tijdens het tekenen en dan komt al het pastelstof daar niet meer in :)) dussss. Maar het leek me heel fijn om mijn referentiefoto op een klein scherm in de buurt van mijn tekening te hebben, op de bank video's te kunnen monteren en ik kijk ook graag video's tijdens het tekenen en dan hoeft niet altijd de tv aan. Dus ik ben super benieuwd! Hij komt half november en ik heb er ook een pennetje mee, zodat je ook digitaal kunt tekenen.

Voor iedereen die het leuk vindt om het eindresultaat van mijn hommeltje te zien:

Afbeelding

Hij hangt nu bij mijn ouders thuis aan de muur in een mooi vierkant lijstje.

En ik ben momenteel bezig met deze:

Afbeelding
Kleurpotlood op drafting film

En deze doen we bij de online lessen die ik volg:

Afbeelding
Kleurpotlood op pastelmat (let niet op dat gele veegje, dat heb ik per ongeluk gedaan op mijn mobiel :)) )

En ik ben bezig met een heel leuke opdracht met pastel op A5 van een eskimo hondje. Ik wist niet wat dat was, maar een soort keeshond maar dan helemaal wit. Die moet dinsdag af zijn, dus ik ga vandaag en morgen maar eens goed aan de slag. Het is een verjaardagsverrassing, dus die deel ik nog even niet.

Leuk om weer even bij te lezen!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:38

Bedankt voor je uitgebreide reactie nevony

Wat is je hommeltje leuk geworden, zijn zulke leuke dieren <3

Mooie opzet van de pony dat papier is doorzichtig of niet?

Prachtig oog van de hond bij wie volg je die cursus?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:41

@Seven, van dichtbij ziet die hals er al een stuk beter uit idd! Wit fotograferen is sowieso erg lastig, helemaal met een felle kleur als oranje/bruin ernaast.

Je ijsvogel wordt gaaf :D!

@Eva, zo mooi geworden <3. Hoe bevalt het ontspiegelde glas? Het lijkt op de foto heel mooi te zijn.

@Nevony, mega bijleespost :D! Goed bezig. Bedankt voor je complimenten, de opdrachtgeefster was idd heel erg blij met het resultaat.

Je hommeltje is superleuk <3. En hoe bevalt het drafting film? Het paard ziet er goed uit! Die weim ken ik, leuk hoor :j. Ik weet dat het oog op de patreon van Bonny ook zwart omrand is, maar Weims hebben geen zwarte huid, deze is beige :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:43

Afbeelding

Mijn specht gaat ook lekker. Straks weer verder tekenen, moet eerst zooi opruimen want ik heb roodborst ingelijst *\o/*.

Afbeelding

De binnenste passe partout is roodbruin, echt een heel mooie kleur, vind ik :D.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:59

Eva: Wat is die boxer mooi geworden <3
Seven: Dat ijsvogeltje is zo mooi, knap geschilderd!
Nevony: Wat prachtig hommeltje en die pony ziet er ook al supermooi uit. Mooie, zachte stijl heb je.
San: Je specht ziet er al geweldig uit, ik kijk al uit naar het resultaat. Het roodborstje ziet er zo helemaal af uit, prachtig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:10

Prachtig san
Wat staat die lijst en de passe partout mooi bij je tekening <3

Vandaag weer wat geschilderd
Had mn nieuwe verf al binnen dus ijsvogeltje kreeg meer kleur nog niet waar hij moet zijn (de details vallen volledig weg zie ik) maar t moet maar :D
Afbeelding

En friesje ook wat meer details
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:26

-O- ik wil ook zo goed kunnen tekenen, die specht echt zo mooi (toevallig m'n favoriete spechtsoort) en dan die ijsvogel van seven... Zo levendig ook.

Friesje wordt ook erg mooi al

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:28

@San: heel mooi! Het geheel met de plantjes maakt het af <3 je specht ziet er ook al knap uit.

@Seven: prachtig! Vooral de achtergrond bij je fries is heel geslaagd. Past mooi samen :j

@Nevony: heel schattig dat hommeltje <3 Is het paard een ijslander? Ik zou hem zo kunnen aaien :D

@eva: ik val een beetje in herhaling, maar wat een gedetailleerd werk je boxer! Las in een ander topic over museumglas, ziet er goed uit.

Ik heb nog eens een vrij werkje gemaakt, geïnspireerd op Chinese afbeeldingen van paarden. Na een tijd begon hij hopeloos uit verhouding te geraken, maar toch maar stug doorgedaan :P . De vorige keer had ik veel minder kleine schijfjes gebruikt en toen werd de tekening onduidelijk. O.a. op aanraden hier de tekening verspreid over veel meer kleine schijfjes en dat geeft wel een beter resultaat.

Was gezellig zo branden voor onze kachel :)

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:43

Heel cool solleke noah :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:47

kallipooh schreef:
Eva: Wat is die boxer mooi geworden <3
Seven: Dat ijsvogeltje is zo mooi, knap geschilderd!
Nevony: Wat prachtig hommeltje en die pony ziet er ook al supermooi uit. Mooie, zachte stijl heb je.
San: Je specht ziet er al geweldig uit, ik kijk al uit naar het resultaat. Het roodborstje ziet er zo helemaal af uit, prachtig.

Dank je wel :D. Ik ben er ook echt heel erg blij mee.

Seven schreef:
Prachtig san
Wat staat die lijst en de passe partout mooi bij je tekening <3

Vandaag weer wat geschilderd
Had mn nieuwe verf al binnen dus ijsvogeltje kreeg meer kleur nog niet waar hij moet zijn (de details vallen volledig weg zie ik) maar t moet maar :D
[ [url=m/k9DFvO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En friesje ook wat meer details
[ [url=m/zgSDLx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je :D.

Je ijsvogel wordt mooi, fijn dat je blauwe kleuren er zijn, het haalt de kleur echt goed op +:)+.

Fries ziet er ook goed uit :j.

Art_Ificious schreef:
-O- ik wil ook zo goed kunnen tekenen, die specht echt zo mooi (toevallig m'n favoriete spechtsoort) en dan die ijsvogel van seven... Zo levendig ook.

Friesje wordt ook erg mooi al

Veel oefenen, goed kijken, kleur durven gebruiken en oefenen oefenen oefenen.

Solleke_Noah schreef:
@San: heel mooi! Het geheel met de plantjes maakt het af <3 je specht ziet er ook al knap uit.

@Seven: prachtig! Vooral de achtergrond bij je fries is heel geslaagd. Past mooi samen :j

@Nevony: heel schattig dat hommeltje <3 Is het paard een ijslander? Ik zou hem zo kunnen aaien :D

@eva: ik val een beetje in herhaling, maar wat een gedetailleerd werk je boxer! Las in een ander topic over museumglas, ziet er goed uit.

Ik heb nog eens een vrij werkje gemaakt, geïnspireerd op Chinese afbeeldingen van paarden. Na een tijd begon hij hopeloos uit verhouding te geraken, maar toch maar stug doorgedaan :P . De vorige keer had ik veel minder kleine schijfjes gebruikt en toen werd de tekening onduidelijk. O.a. op aanraden hier de tekening verspreid over veel meer kleine schijfjes en dat geeft wel een beter resultaat.

Was gezellig zo branden voor onze kachel :)

[ Afbeelding ]

Dank je wel <3. De ijsvogel staat ook daar en de specht komt er nog bij. Dan heb ik drie grote lijsten, twee van 40 x 50 en een van 50 x 70 :D.

En je pyro werk is tof! Die kleine schijfjes maken het een mooi geheel :j.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:15

Zo blij als een kind, springen in je ondergoed(note ik ben 30+) :+ . Het heeft niets met tekenen/schilderen te maken maar in mijn geval toch een beetje want de ijsvogel was terug vanmorgen. Ik liep door de badkamer en daar was hij weer bij de vijver. De mega blauwe kleur had hem verraden. <3 wat een prachtig vogeltje is het toch en dat naar bijna 4 jaar, in december 2016 was de geboorte van mn zoon. Mijn zondag kan niet stuk :D

Zo ik jubel nog even door, bizar hoe een diertje wat niet eens in je buurt komt je kan laten voelen :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:19

Seven schreef:
Zo blij als een kind, springen in je ondergoed(note ik ben 30+) :+ . Het heeft niets met tekenen/schilderen te maken maar in mijn geval toch een beetje want de ijsvogel was terug vanmorgen. Ik liep door de badkamer en daar was hij weer bij de vijver. De mega blauwe kleur had hem verraden. <3 wat een prachtig vogeltje is het toch en dat naar bijna 4 jaar, in december 2016 was de geboorte van mn zoon. Mijn zondag kan niet stuk :D

Zo ik jubel nog even door, bizar hoe een diertje wat niet eens in je buurt komt je kan laten voelen :=

:D snap ik helemaal, een ijsvogeltje heeft ook iets magisch met die felblauwe kleur.

Bedankt dames!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:05

Goedemorgen!
Bedankt Seven, ik wil super graag nog meer hommeltjes tekenen, maar dan met andere bloemen op de achtergrond, ze zijn zo leuk inderdaad. Alleen deze bloemen waren echt een crime :))
Het paardje is inderdaad gemaakt op papier dat een beetje transparant is, een beetje melkachtig. Het is heel erg glad en daardoor heb je heel snel ‘wat’ itt wanneer je met potlood op gewoon papier bezig bent.
De hondenles is via Bonny Snowdon Fineart. Zij maakt instructiefilmpjes waarmee je mee kunt tekenen en ik vind het zo heerlijk om dat gedachteloos te doen. En je hoort weer leuke nieuwe dingen over de techniek. Je kunt haar opzoeken via Google als je wilt, ze maakt heel realistische dierentekeningen :)
Mooi al zo die ijsvogel, het blauw komt je al lekker tegemoet knallen en dat hebben die beestjes ook echt! Fries vind ik ook al gaaf, een heel dynamisch schilderij.

Leuk San dankjewel! De drafting film bevalt me goed. Het is makkelijk om dingen weg te gummen door de gladheid haha en je hebt er snel een lekker structuurtje op zitten van bijvoorbeeld de haren. Een heel glad onderwerp (glimmende auto ofzo) zou ik hier dan weer niet zo snel op tekenen, juist omdat het lastig is om géén structuur te krijgen. Ik heb er ook weleens een portret op gemaakt en dat ging ook prima! Heb jij het weleens geprobeerd?
Oh exht joh? Die rand om t oog moet dus roder/roziger? Ga ik daar nog even naar kijken, heel roze zal niet meer lukken, maar een beetje oplichten vast wel!! Jij kunt t weten met jouw live model :P
Die roodborst in z’n lijstje :+: echt geweldig. En je schiet lekker op met de specht. Komt die in een groene passe-partout?

Dankjewel kallipooh, leuk om te horen :D

Solleke Noah, het paard is een fjordenjaarling! Dus ook echt een harigert inderdaad. Gaaf dat je dit kunt dat branden joh! En heel goed gevonden om het op meerdere schijfjes te doen ipv 1. Maakt het heel interessant om naar te kijken.

:)) heerlijk Seven dat dansen in je ondergoed. Ik kan me voorstellen dat het een magisch moment was. Heel bijzonder dat je m na vier jaar weer terugziet en dat terwijl je er ook net een aan het schilderen bent!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:14

Nevony schreef:
Goedemorgen!
Bedankt Seven, ik wil super graag nog meer hommeltjes tekenen, maar dan met andere bloemen op de achtergrond, ze zijn zo leuk inderdaad. Alleen deze bloemen waren echt een crime :))
Het paardje is inderdaad gemaakt op papier dat een beetje transparant is, een beetje melkachtig. Het is heel erg glad en daardoor heb je heel snel ‘wat’ itt wanneer je met potlood op gewoon papier bezig bent.
De hondenles is via Bonny Snowdon Fineart. Zij maakt instructiefilmpjes waarmee je mee kunt tekenen en ik vind het zo heerlijk om dat gedachteloos te doen. En je hoort weer leuke nieuwe dingen over de techniek. Je kunt haar opzoeken via Google als je wilt, ze maakt heel realistische dierentekeningen :)
Mooi al zo die ijsvogel, het blauw komt je al lekker tegemoet knallen en dat hebben die beestjes ook echt! Fries vind ik ook al gaaf, een heel dynamisch schilderij.

Leuk San dankjewel! De drafting film bevalt me goed. Het is makkelijk om dingen weg te gummen door de gladheid haha en je hebt er snel een lekker structuurtje op zitten van bijvoorbeeld de haren. Een heel glad onderwerp (glimmende auto ofzo) zou ik hier dan weer niet zo snel op tekenen, juist omdat het lastig is om géén structuur te krijgen. Ik heb er ook weleens een portret op gemaakt en dat ging ook prima! Heb jij het weleens geprobeerd?
Oh exht joh? Die rand om t oog moet dus roder/roziger? Ga ik daar nog even naar kijken, heel roze zal niet meer lukken, maar een beetje oplichten vast wel!! Jij kunt t weten met jouw live model :P
Die roodborst in z’n lijstje :+: echt geweldig. En je schiet lekker op met de specht. Komt die in een groene passe-partout?

Dankjewel kallipooh, leuk om te horen :D

Solleke Noah, het paard is een fjordenjaarling! Dus ook echt een harigert inderdaad. Gaaf dat je dit kunt dat branden joh! En heel goed gevonden om het op meerdere schijfjes te doen ipv 1. Maakt het heel interessant om naar te kijken.

:)) heerlijk Seven dat dansen in je ondergoed. Ik kan me voorstellen dat het een magisch moment was. Heel bijzonder dat je m na vier jaar weer terugziet en dat terwijl je er ook net een aan het schilderen bent!

Ik heb vroeger (toen was ik een jaar of tien) heel veel op drafting film getekend. Mijn vader is architect en hij gebruikte het op de tekentafel, het is mooi spul :j.

Laat ik het zo zeggen, de huid is roze/beige, dus die kan nooit zo zwart zijn als op te tutorial, tenzij t een kruising Weim is, dan wel :P.

Afbeelding
Hier zie je het goed.

Je moet natuurlijk lekker de tutorial volgen, daar is ie voor :D. Het was slechts een leuk feitje.

Specht krijgt idd een groene passe partout :j.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:26

:+: Ooh lief! Leuk juist om die feitjes te horen! Ik heb zelf weinig met honden alsin: nooit eentje gehad dus dat is soms ook een kleine beperking met tekenen. Ik zou zeggen: wat meer ‘caput mortum violet’. Denken jullie ook altijd in kleurpotloden? :))

Mooi hoor, groen, je hebt dan echt een gave set straks!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:34

Ik heb geen idee welke kleur caput mortum violet is, ik gok een rozig/paarse kleur :)).

Ik denk idd dat t een mooie set wordt :D. Zal t resultaat delen.

En ik zat me af te vragen waarom mijn posts op insta minder scoren sinds een paar dagen. Nou. De hashtags in Amerika zijn tijdelijk uitgeschakeld om fake news verspreiding ivm de verkiezingen te voorkomen :'). Ik heb veel Amerikaanse volgers, en die krijgen mijn posts dus niet te zien :').

Ik begin Insta steeds poedersuiker te vinden, eerst dat fiets algoritme, nu dit :').

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:38

Ik probeer niet meer te veel aan Instagram te denken, ben er ook niet zo actief (geen tijd). Ik zou m'n account wel willen laten groeien, maar op deze manier is het alleen maar frustrerend :')

Ik moet dit weekend aan 2 schilderopdrachten werken en daarna ben ik van plan om dit te proberen:
https://www.instagram.com/folktaleweek/
Ik heb geen ervaring met verhalen illustreren, dus het zou wel een uitdaging zijn. Maar goed, proberen kan geen kwaad :D

Solleke_Noah: Ik vind dat houtbranden zo gaaf, knap resultaat!
Seven: Je ijsvogel is echt zo mooi, wat een sereen plaatje. En die fries ziet er ook super uit _/-\o_

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:08

Nevony, ik vind je hommeltje schitterend maar ook de (ik denk) hyacinthen, super gedaan. Je fjord had ik ook op insta al op gereageerd, super!
Ik geloof, maar ik weet het niet zeker, dat ik op de schildervakantie gewoon eigen onderwerpen kan schilderen en daarin begeleid wordt (ja ja ik heb me niet helemaal goed ingelezen maar de kunstenares sprak me aan en toen was ik om).
Vind jij ook niet dat ze bij Project Rembrandt in een enorm tempo iets neer moeten zetten? Ik zou helemaal slecht gaan op die tijdsdruk. Ik vond het verhaal en de uitleg over composities wel erg interessant, dat wil ik nog even terug gaan zoeken op de website. Ik heb geen kunstachtergrond dus dat soort dingen heb ik totaal geen verstand van maar het klinkt allemaal zo logisch en zorgt vaak voor veel 'oh ja' momenten.

San, thanks, het glas bevalt goed alhoewel het bij directe lichtinval wel meer spiegelt dan ik had verwacht. Ik heb het nu naast een raam gehangen en dan is het wel heel erg mooi hoor.
Je vogeltjes worden pittige formaten zo met die enorme passe partouts, leuk! De specht wordt ook weer erg mooi al blijft het ijsvogeltje mijn favoriet.

Seven, ik ben zo benieuwd als je ijsvogel straks in de lijst zit. Je fries wordt ook al erg mooi!

Solleke wat gaaf dat pyrografie op die kleine schijfjes, maakt het heel dynamisch! En bedankt voor je compliment.

Seven wat een heerlijk geluksmoment dat het ijsvogeltje terug was, wat kan je daar dan intens van genieten he!

San, ff geen insta posts meer doen dan tot die rottige verkiezingen voorbij zijn daar over het grote water? Ik baal er wel van dat dat hele instagram zo ellendig wordt, ik heb geen facebook en, uiteraard, geen website, dus dat is het enige medium waar ik af en toe iets op plaats.

Fijne dag dames, ik ga weer eens aan het werk.