Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kallipooh schreef:Eva: Wat is die boxer mooi geworden![]()
Seven: Dat ijsvogeltje is zo mooi, knap geschilderd!
Nevony: Wat prachtig hommeltje en die pony ziet er ook al supermooi uit. Mooie, zachte stijl heb je.
San: Je specht ziet er al geweldig uit, ik kijk al uit naar het resultaat. Het roodborstje ziet er zo helemaal af uit, prachtig.
Seven schreef:Prachtig san
Wat staat die lijst en de passe partout mooi bij je tekening
Vandaag weer wat geschilderd
Had mn nieuwe verf al binnen dus ijsvogeltje kreeg meer kleur nog niet waar hij moet zijn (de details vallen volledig weg zie ik) maar t moet maar
[ [url=m/k9DFvO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En friesje ook wat meer details
[ [url=m/zgSDLx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Art_Ificious schreef:ik wil ook zo goed kunnen tekenen, die specht echt zo mooi (toevallig m'n favoriete spechtsoort) en dan die ijsvogel van seven... Zo levendig ook.
Friesje wordt ook erg mooi al
Solleke_Noah schreef:@San: heel mooi! Het geheel met de plantjes maakt het afje specht ziet er ook al knap uit.
@Seven: prachtig! Vooral de achtergrond bij je fries is heel geslaagd. Past mooi samen![]()
@Nevony: heel schattig dat hommeltjeIs het paard een ijslander? Ik zou hem zo kunnen aaien
![]()
@eva: ik val een beetje in herhaling, maar wat een gedetailleerd werk je boxer! Las in een ander topic over museumglas, ziet er goed uit.
Ik heb nog eens een vrij werkje gemaakt, geïnspireerd op Chinese afbeeldingen van paarden. Na een tijd begon hij hopeloos uit verhouding te geraken, maar toch maar stug doorgedaan. De vorige keer had ik veel minder kleine schijfjes gebruikt en toen werd de tekening onduidelijk. O.a. op aanraden hier de tekening verspreid over veel meer kleine schijfjes en dat geeft wel een beter resultaat.
Was gezellig zo branden voor onze kachel![]()
[ Afbeelding ]
Seven schreef:Zo blij als een kind, springen in je ondergoed(note ik ben 30+). Het heeft niets met tekenen/schilderen te maken maar in mijn geval toch een beetje want de ijsvogel was terug vanmorgen. Ik liep door de badkamer en daar was hij weer bij de vijver. De mega blauwe kleur had hem verraden.
wat een prachtig vogeltje is het toch en dat naar bijna 4 jaar, in december 2016 was de geboorte van mn zoon. Mijn zondag kan niet stuk
Zo ik jubel nog even door, bizar hoe een diertje wat niet eens in je buurt komt je kan laten voelen
Nevony schreef:Goedemorgen!
Bedankt Seven, ik wil super graag nog meer hommeltjes tekenen, maar dan met andere bloemen op de achtergrond, ze zijn zo leuk inderdaad. Alleen deze bloemen waren echt een crime
Het paardje is inderdaad gemaakt op papier dat een beetje transparant is, een beetje melkachtig. Het is heel erg glad en daardoor heb je heel snel ‘wat’ itt wanneer je met potlood op gewoon papier bezig bent.
De hondenles is via Bonny Snowdon Fineart. Zij maakt instructiefilmpjes waarmee je mee kunt tekenen en ik vind het zo heerlijk om dat gedachteloos te doen. En je hoort weer leuke nieuwe dingen over de techniek. Je kunt haar opzoeken via Google als je wilt, ze maakt heel realistische dierentekeningen
Mooi al zo die ijsvogel, het blauw komt je al lekker tegemoet knallen en dat hebben die beestjes ook echt! Fries vind ik ook al gaaf, een heel dynamisch schilderij.
Leuk San dankjewel! De drafting film bevalt me goed. Het is makkelijk om dingen weg te gummen door de gladheid haha en je hebt er snel een lekker structuurtje op zitten van bijvoorbeeld de haren. Een heel glad onderwerp (glimmende auto ofzo) zou ik hier dan weer niet zo snel op tekenen, juist omdat het lastig is om géén structuur te krijgen. Ik heb er ook weleens een portret op gemaakt en dat ging ook prima! Heb jij het weleens geprobeerd?
Oh exht joh? Die rand om t oog moet dus roder/roziger? Ga ik daar nog even naar kijken, heel roze zal niet meer lukken, maar een beetje oplichten vast wel!! Jij kunt t weten met jouw live model
Die roodborst in z’n lijstjeecht geweldig. En je schiet lekker op met de specht. Komt die in een groene passe-partout?
Dankjewel kallipooh, leuk om te horen
Solleke Noah, het paard is een fjordenjaarling! Dus ook echt een harigert inderdaad. Gaaf dat je dit kunt dat branden joh! En heel goed gevonden om het op meerdere schijfjes te doen ipv 1. Maakt het heel interessant om naar te kijken.heerlijk Seven dat dansen in je ondergoed. Ik kan me voorstellen dat het een magisch moment was. Heel bijzonder dat je m na vier jaar weer terugziet en dat terwijl je er ook net een aan het schilderen bent!